PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 1 en 2


Sennake
07-03-2004, 14:25
Hier zijn we met de eerste oplossingen van het nieuwe seizoen.

Vraag 1 :

[list=1]
Wie is de piloot in de eerste wagen? Damon Hill
Om welke GP gaat het hier? GP van België
Wie is de piloot in de tweede wagen? Ralf Schumacher
In welk jaar speelt dit zich af? 1998
Wie had in deze GP de pole? Mika Häkkinen
[/list=1]

De tip "shh" verwees naar de 3 op te geven namen : Schumacher, Hill en Häkkinen.

Vraag 2 :
[list=1]
Wie is de piloot in de eerste wagen? Carlos Reutemann
Wie is de piloot in de tweede wagen? Carlos Pace
Wie is de piloot in de derde wagen? Niki Lauda
Wie is de piloot in de vierde wagen? James Hunt
Welke GP is dit? (het land volstaat) Zweden
[/list=1]

De tip verwees naar Carlos Ghys, onze "huiskunstenaar" die dus dezelfde voornaam heeft als Reutemann en Pace.

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :

[list=1]
Autosport.be : 10
Baron : 10
HHugo : 10
Jan : 10
Lender : 10
Sledge : 10
Porsche : 10
Guy : 10
Jjoris : 10
Fleabite : 10
Bazzie : 10
Huudo : 10
Ottooke : 10
Manu : 10
Marshal : 9
Dragonfly : 9
Marcel : 9
Snelle Japie : 9
Swa : 9
The Interceptor : 9
Vanni : 9
Megane : 9
Lotuzzz : 9
Pompierke : 9
Juha : 9
A.J. : 9
Raceboy : 9
Lambo : 9
Corvetteboy : 8
Johan : 8
Superdiesel : 8
TiBo : 8
AlainH : 7
Iceman : 5
[/list=1]

Proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 3 en 4!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/antwoorden_2004.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Guido
07-03-2004, 14:32
Allez, we zijn dan toch goed vertrokken. :D

De eerste was eigenlijk poepsimpel, vooral omdat dit soort info gewoon beschikbaar is op bijna alle gangbare F1 sites - als je er geen boeken of magazine meer over in huis hebt tenminste.


Vraag 2 vond ik niet zo makkelijk, maar bij verifiëring van een foto op het zelfde circuit van een andere auto, bleken dezelfde asfalt- en rubberstrepen te staan, dus toen was ik zeker.

Op naar 3 en 4 :D

FleaBite
07-03-2004, 15:05
Eerste vraag was poepsimpel, idd. 1998 was het eerste jaar dat ik Formule 1 volgde (en ik heb er spijt van dat ik dat niet eerder deed, maar kom), en het is eigenlijk het enige seizoen waarvan ik mij nog goed uitslagen en zo kan herinneren. En dan zeker zo'n GP, die zal ik niet gauw vergeten. De antwoorden op de vragen kwamen dus in feite vanzelf.

Over vraag 2, ik denk dat we hier allemaal dezelfde site gebruiken, want ik heb ook het circuit kunnen verifiëren adhv dezelfde remsporen die in een andere foto terug te vinden waren. Huudo heeft het ook zo gedaan, en ik heb dit in de andere thread ook nog gelezen :)

Baron
07-03-2004, 15:36
Originally posted by FleaBite
Over vraag 2, ik denk dat we hier allemaal dezelfde site gebruiken, want ik heb ook het circuit kunnen verifiëren adhv dezelfde remsporen die in een andere foto terug te vinden waren. Huudo heeft het ook zo gedaan, en ik heb dit in de andere thread ook nog gelezen :)

Idem dito voor mij.
Die rubbersporen op het wegdek hebben het 'm gedaan. :D
Vraag 2.5 was echt wel een hoofdbreker, die me enkele uren nachtrust gekost heeft!

Guy
07-03-2004, 15:37
Zoals verleden jaar, gaan we weer even wat feedback geven over de manier waarop we onze antwoorden gevonden hebben.

Vraag één wist ik van buiten en moest ik enkel even nachecken.

vraag twee herkende ik de piloten, maar niet het circuit. Op de witte strobalen rechts, stond echter een reklame van Duckhams. Dat heb ik even in wat dokumentatiemateriaal opgezocht en zo gevonden !! Niet via het internet !

Ottooke
07-03-2004, 15:38
Vraag 1 had ik op 2 minuten tijd. Ik herkende het circuit en de helm van Hill is ook gemakkelijk te herkennen. Ik pak hier een boek van de boekenplank, blader naar de Belgische GP en vind al direct alle andere antwoorden. Bij vraag 2 heb ik meer tijd nodig gehad. Ik herinnerde me nog wat van Brabham uit een opwarmer, dus de mogelijke jaartallen waren snel duidelijk. Dan wat naar de andere wagens gezocht en dan de piloten in de juiste wagen gezet. Het vinden van het circuit was een beredeneerde gok. Ik veronderstelde dat de 1e wagen ook de 1e positie had op het moment dat de foto was genomen. Dan heb ik alle GP's bekeken waar Reutemann enkele rondes aan de leiding heeft gereden. Van de GP's die toen overbleven heb ik gekeken de uitslagen vergeleken. Uiteindelijk heb k voor Zweden gegokt, deels ook omdat er bij de vraag stond dat het land voldoende was. De tip bij de 2e vraag heeft me een tijdje op het verkeerde been gezet. Door de litho die te winnen is dacht ik een tijdje aan de GP van België. Later dacht ik aan GP's die verreden werden in paanstalige landen (Carlos) en later viel mijn euro dat Carlos gewoon de voornaam is van de 2 eerste rijders op de foto. De piloten had ik toen al lang op papier staan :)

Edit: best wel een lang stukje om te lezen, volgende keer zal ik wat beknopter trachten te schrijven ;)

sledge
07-03-2004, 15:40
Vraag 1 was makkelijk. Enkel de pole van moest ik even opzoeken, maar dat gaf nu ook niet veel problemen.

Vraag 2 was ook relatief makkelijk, omdat ik een foto gevonden had waar de 4 rijders ook aan het strijden waren. Alleen het circuit was een lichte gok.

Aan de tips had ik niks. Bij vraag 1 was das dat niet nodig, maar bij vraag 2 heb ik toch meermaals Carlos zijn levensverhaal gelezen, zonder resultaat :o :D

Lender
07-03-2004, 16:05
Vraag 1 was doodsimpel.
Vraag 2 ook niet echt, buiten het circuit dan, dat heb ik ook een beetje gegokt, maar ik was er 90% zeker van dat het Zweden was

bazzie
07-03-2004, 16:46
Viola, we zijn goe vertrokken :)
Vraag 1 moest ik niet lang over nadenken, die race herinner ik mij nog redelijk goed.
Vraag 2 had ik ook vrij snel na wat zoekwerk, buiten het circuit, maar na wat vergelijken van uitslagen en foto's was Zweden toch mijn eerste gedacht, en ik ben daar dan ook bij gebleven.

JJoris
07-03-2004, 17:57
Ik had ook de meeste antwoorden juist, voor ik naar de tips had gekeken. Door naar de site van de huis kunstenaar te kijken, en een foto the vinden van Hunt in de Hesket, kreeg ik de zekerheid van James Hunt op de 4 é plaats, de vorm van de voor-spoiler deed het.
Het land was echt moeilijk, maar door enkele uren naar foto's te zoeken van de Gs van 1979 vond ik een foto met gelijk aardige REMSPOREN, getrokken in Zweden. :+
Dan heb ik besloten om Zuid Afrika zoals eerst opgegeven te verbeteren naar Zweden. :D

vanni
07-03-2004, 21:16
ondanks mijn weinige F1-archief & kennis heb ik het er toch goed vanaf gebracht met een 9.
Ik hunker naar de rallyvragen :D das mijne specialiteit ;)

Juha
07-03-2004, 22:45
Dju, circuit fout. Dacht dat ik het gevonen had:

On the final parade lap Jarier's transmission failed and so the race started with the pole position man and this enabled Reutemann to jump ahead of his team mate Pace at the start, to the delight of the crowd. Lauda ran third with Hunt right behind him and on lap eight the Hesketh finally overtook the Ferrari and chased after the two Brabhams.

Dacht dat het een foto was van de GP van Argentinië, maar toch content met de 9 punten.

The Interceptor
08-03-2004, 01:26
vraag 1 was voor mij ook poepsimpel, die race vergeet ik nooit, aangezien het de enige keer was dat ik Hill live heb zien winne, en dan nog voor't podium gestaan ... :)

Dragonfly
08-03-2004, 01:33
vraag1 is had ik zonder moeite en dacht de tweede ook juist te hebbe want ik had dezelfde tekst als Juha gevonden.
maarja ben tevreden met mijn 9 punte ;)

marcel
08-03-2004, 02:48
vraag 1 was inderdaad wel zo simpel als ze komen he...
vraag 2 was ook makkelijk om op te zoeken, want de Brabham nr 7 was ook al gevraagd in een van de opwarmers (waar ik er langer over gezocht heb :D). alleen vond ik geen foto van het circuit, maar dacht (onterecht dus) de remzone naar de Parabolica te herkennen. nu ja, 9 punten is geen slecht begin he :)

The Interceptor
08-03-2004, 13:30
Originally posted by marcel
vraag 1 was inderdaad wel zo simpel als ze komen he...
vraag 2 was ook makkelijk om op te zoeken, want de Brabham nr 7 was ook al gevraagd in een van de opwarmers (waar ik er langer over gezocht heb :D). alleen vond ik geen foto van het circuit, maar dacht (onterecht dus) de remzone naar de Parabolica te herkennen. nu ja, 9 punten is geen slecht begin he :)

ik dacht ook dat het die remzone was ;) de circuits waar nu niet meer over gereden wordt die herken ik niet zogoed nee, dat is van voor mene tijd :D mja 9 punten is idd niet slecht

ICEMAN
08-03-2004, 15:25
woohoo, k ben laatste. :rolleyes:

JJoris
08-03-2004, 16:24
:( Iemand moet laatst zijn,
:p Volgende keer beter zeker. :D
Vragen 3 & 4 zijn veel makkelijker ! :+

ICEMAN
08-03-2004, 18:00
3 wel, ma 4. :eek:
Allez voor mij toch.

Obi-Jan
01-04-2004, 23:55
Originally posted by ICEMAN
woohoo, k ben laatste. :rolleyes:

Dat had ge aan mij te danken: ik had genen tijd voor te zoeken, wist maar 2 van de 10 antwoorden (Hill en Lauda) van buiten en wou niet met een blammage beginnen... :o :D

Jan.
=---