PDA

View Full Version : GPL-liga - es kann loss gehen

Mario
29-09-2001, 15:02
Zo, hier ben ik dan (toch een beetje trots ook) met het lang verwachte bericht: ons GPL-seizoen gaat binnenkort van start kunnen gaan.

Ons circus zal op woensdag 10 oktober om 20 uur zijn tenten opslaan bij het circuit van Monza. Daar wordt de eerste race verreden en zullen de krachtsverhoudingen tussen de verschillende teams en rijders al wat duidelijker worden.

Voor de deelnemers nog enkele praktische zaakjes aanstippen: in Vroc moet nog een eigen chatroom worden aangemaakt. Gewoon op het plusje klikken, 'TVRL' bij de naam invullen en 'Dennis' bij het wachtwoord.

Ook nog even de homepage van onze liga geven: http://www.25mb.nl/gpl/

En ten slotte: misschien wordt het ook eens tijd dat we ons outen wat betreft keuze van bolide en tot welk team we behoren. Voor dit seizoen blijf ik het BRoMvlieg-team trouw en rij dus met BRM. Hoogstwaarschijnlijk heb ik een teammaat gevonden in onze vliegensvlugge kampioen Gugger.

Zo, dat was het voorlopig denk ik. Tot de 10de oktober zou ik zeggen.

Even vergeten mee te geven: we rijden intermediate long races. Concreet komt dat er op neer dat we toch bijna anderhalf uur bezig zijn (inclusief half uur training). Wie niet aan de trainingen kan meedoen, maar wel aan de race, kan nog joinen, maar zal dan uiteraard achteraan starten.

Sennake
29-09-2001, 18:48
Dank je voor de info, en bij deze heb ik me meteen ook ingeschreven. Ik zal deel uitmaken van het door mezelf opgerichte "Team Sennake". Ik heb nog geen ploegmaten.
Kandidaten altijd welkom :-).

RoBByNiO
01-10-2001, 11:49
tot hoelang moogt ge u kandidaat stellen?

kheb bijna nieuwe pc en da spel koop ik zeker

Mario
01-10-2001, 21:30
Daar staat niet echt een limiet op. Als er in de loop van het seizoen nog mensen willen meedoen, kan dat wel. Je moet enkel de vaste wil hebben mee te doen en niet zo af en toe een wedstrijdje meepikken. Je mag dus uiteraard wel een GP missen, maar niet systematisch zonder verwittiging van de wedstrijdleiding.

vrDennis
02-10-2001, 16:19
Ik laat me ook maar even horen.

Ik wou even een opmerking maken over het inschrijven. Als je je hebt ingeschreven wou ik graag even vragen of je op de site wil gaan kijken - om precies te zijn op, http://www.25mb.nl/gpl/Rijders.htm - . Heb je je namelijk ingeschreven en je staat er niet bij, dan vragen we je om een mailtje te sturen naar grandprixlegends@hotmail.com met daarin de volgende informatie.

** Voornaam + achternaam
**Merk auto
**Team

Het kan zijn dat er dan wat mis gegaan is met de inschrijving. Dus alleen de gene die zich in geschreven hebben en er niet bij staan.

Heb jeje nog niet ingeschreven dan kun je dat dan gewoon met het inschrijf formulier doen..

Alvast bedankt!!

Ohja nog een opmerking, nog vrijwillegers om in het Honda team samen met mij te rijden?? :D

=========================
Dennis van Rooyen
grandprixlegends@hotmail.com
http://www.25mb.nl/gpl

krikke
02-10-2001, 22:11
zeg Dennis, als ik naar de rijderspagina ga via jouw link, zie ik een gele tekst zonder ook maar 1 naam. Ik vorm een team met Francky Lanckacker, we denken noch ff over de teamnaam.
Op de website kan ik weinig zaken terugvinden, de meeste knoppen werken niet. Ligt dit aan mij, of is dit normaal? (configprob bij mij?)
Groetjes

Mario
03-10-2001, 15:37
Was gisteren bij mij ook nog het geval Krikke, maar werkt nu wel.

Probeer het nog eens misschien ?

BTW: rij jij nu Lotus of Brabham (gewoon nieuwsgierig) ?

Ons startveld is voorlopig trouwens mooi gevarieerd, met allemaal verschillende bolides en de twee aces in de normaal traagste wagen :D.

krikke
03-10-2001, 16:15
ik rij met de nerveuze Lotusschuit.
Zeg Mario, je de tenten staan in Monza de woensdag zeg je, je hebt toch aan de pitspoezen gedacht ook?

krikke
03-10-2001, 19:50
ik vind nog steeds géén namen op de website. Is er iemand die dat wel kan? Bij mij werkt er zo goed als niets op de website. Zou het een config prob kunnen zijn?

Gugger
03-10-2001, 21:18
Originally posted by krikke
ik rij met de nerveuze Lotusschuit.
Zeg Mario, je de tenten staan in Monza de woensdag zeg je, je hebt toch aan de pitspoezen gedacht ook?

In de BRoMvlieg pits wel, da's het voordeel als je regerend kampioen bent he :D

Ik had gisteren trouwens iets raars op Monza, ik ging testen en ik kwam in de BRM niet onder de 1.30.67. Toen besloot ik maar een race te rijden en in de 2e ronde reed ik met volle tanks (nouja, Int.Short) een 1.30.30. Ik blijf het raar vinden :o

vrDennis
04-10-2001, 19:15
Originally posted by krikke
ik vind nog steeds géén namen op de website. Is er iemand die dat wel kan? Bij mij werkt er zo goed als niets op de website. Zou het een config prob kunnen zijn?

Ik heb zelf geen problemen meer maar ik vind het wel raar..

zijn er nog andere die problemen hebben??

Werner333
04-10-2001, 19:36
Ik zie alle deelnemers.
Enkel die gele tekst is niet al te goed te lezen.

Mario
04-10-2001, 20:21
Kun je volgende week al meedoen Werner ?

Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedownload, maar als je de 1.2.0.1-patch reeds hebt, is het wel heel belangrijk dat je iets veranderd aan een bepaald bestand.

Het heet 'core.ini.sample' en dat moet je hernoemen naar gewoon 'core.ini'. Indien je 'sample' laat staan, zullen vele veranderingen geen effect hebben. Je kunt het ook merken aan het icoontje van dat bestand: het 'sample' toont een kladblok en de echte 'core.ini' toont zo'n geel radertje.

Werner333
04-10-2001, 21:24
Ik heb die patch al gedownload evenals Winvroc 2.1 en de patch.
Bedankt voor de tip. Zal sebiet alles eens installeren.
Nu nog de circuits downloaden.

Ik zal de openings race moeten missen:(
Weet je al wanneer race 2 gaat zijn?

vrDennis
06-10-2001, 15:24
Originally posted by Werner333
Ik heb die patch al gedownload evenals Winvroc 2.1 en de patch.
Bedankt voor de tip. Zal sebiet alles eens installeren.
Nu nog de circuits downloaden.

Ik zal de openings race moeten missen:(
Weet je al wanneer race 2 gaat zijn?

de race's zijn om de 2 weken..

Mario
06-10-2001, 18:03
Ziehier ons voorlopige startveld:

1) BRoMvlieg BRM:
a) Gugger
b) Mario

2) Team Wernake Ferrari:
a) Sennake
b) Werner333

3) BJW Eagle F1 team:
a) Big John
b) BMW.WilliamsF1

4) BER (Blown Engine Racing) Lotus:
a) Franky Lanckacker
b) Krikke

5) VRR Honda
a) vrDennis

Mario
07-10-2001, 11:55
Ik kom hier nog snel een 3-tal links posten die nuttig kunnen zijn voor de race van woensdag, maar ook voor de volgende.

a) 2 ivm rijgedrag bij (on line) races. Deze komen eigenlijk bij de regels die we opstelden. Maar jullie zullen merken dat ze eigenlijk grotendeels overeenkomen met de reeds bestaande (de onze zijn hier namelijk grotendeels op gebaseerd ;) ).
- http://homepage.powerup.com.au/~philmak/gplac/rec_driver_beh.htm

- http://home.clara.net/jimmibo/baddriving1.htm (misschien niet evident voor mensen met modem, weet het niet zeker; maar beslist de moeite waard)

b) een link met gidsen van de circuits en die mooi uitlegt hoe en hoe snel men waar kan gaan:
- http://www.legendscentral.com/LOR/

Tot slot nog 2 andere die niets met onze liga te maken hebben, maar die wel een bezoekje waard zijn. Hier kun je GPL-filmpjes downloaden en zoals Sennake zal beamen, die zijn beslist de moeite waard:
- http://www.legendscentral.com/main.shtml (via de kolom links kom je op de juiste webpagina);

- http://edome.fi.soneraplaza.net/hosted/gpl/movies/index.html

Mario
08-10-2001, 10:26
Dit is de puntenverdeling per GP (vooropgesteld dat we een startveld hebben van 7 – 12 vaste deelnemers, wat tot nu toe het geval is).

- 1ste plaats = 20 punten
- 2de plaats = 16
- 3de plaats = 13
- 4de plaats = 11
- 5de plaats = 9
- 6de plaats = 7
- 7de plaats = 5
- 8ste plaats =3
- 9de plaats = 2
- 10de plaats =1

Mario
08-10-2001, 20:21
Nog een belangrijk berichtje voor mensen die nog niet al te veel ervaring hebben met GPL.

Bij het opschakelen moet je even van je gas afgaan voordat je schakelt, want anders ontploft je motor gegarandeerd na enkele ronden. Als je dat niet doet, jaag je je motor immers steeds in de rode zone. Het is zo'n beetje als met je auto rijden en je kweekt dat automatisme ook heel snel aan.

Gewoon heel even van het gas gaan net voor je een versnelling hoger kiest. In novice modus is dit van geen belang, omdat je daar geen schade hebt, maar in intermediate long zul je snel gefrustreerd geraken als je om de haverklap je motor opblaast.