PDA

View Full Version : Zweden


Pascal
29-09-2001, 18:05
In de loop van deze week had één van mijn collega's-baancommissarissen een gezellig onder-onsje met onder andere DANNY DUBOIS (koersdirecteur van de BELCAR). In dit gesprek liet DUBOIS zich het volgende ontvallen.

Eén of ander circuit in ZWEDEN zou met geld zwaaien om in 2002 een wedstrijd van de BELCAR te laten plaatsvinden op hun circuit. Volgens DUBOIS, die inderdaad volgend jaar opnieuw een wedstrijd in het buitenland wil organiseren, waren er echter meerdere problemen bij dit voorstel. Verder wou hij trouwens niet in detail treden.

Eén van de problemen kan ik al raden : de transportkosten voor de teams. Het is trouwens een constant gegeven dat er tijdens de buitenlandse wedstrijden minder deelnemers zijn dan op ZOLDER of FRANCORCHAMPS.

Had DUBOIS nu voor en tijdens het gesprek te veel gedronken of is het de waarheid. Wie zal het weten.

Wordt alleszins vervolgd................

C U

wilmai
30-09-2001, 00:13
Pascal,

Is het niet mogelijk dat deze contacten voorvloeien uit de twee wedstrijd van de Viper van de Zweed Roos. Want in Zweden bestaat een ongeveer gelijksoortig kampioenschap maar dan meer in de trend van sprint wedstrijden. Ik dacht mee er nog van te herinneren dat Jahon van Varaeberg eens in Zweden is gaan rijden dit seizoen met ene Porsche.

Maar ja een internationale uitstraling, dan misschien ook eens naar Finland, Duitsland het vernieuwde Zandvoort. en ga zo maar verder.

Ik denk persoonlijk dat dit buiten het budget van verschillende amateur of semi amateur teams zal vallen.

Greetz
WILMAI
WWW.CORSA-RACING.Be

Raceboy
30-09-2001, 00:39
en buiten het budget van fans ook

Pascal
30-09-2001, 19:22
Het is inderdaad mogelijk dat deze contacten voortvloeien uit de wedstrijden van ROOS in de BELCAR. Hoe het juist in zijn werk zit weet ik niet.

Eén van de hangijzers is inderdaad dat de teams, mogelijks, niet de nodige budgetten hebben (of willen vrijmaken) om deze verre verplaatsing te maken. Aan de andere zijde zou het van de BELCAR-organisatie joviaal zijn als zij het geld dat zij van het ZWEEDSE circuit krijgen om de BELCAR naar hun circuit te lokken, ter beschikking stellen van de teams.
Er is echter nog geen beslissing genomen. Er zou een kleine kans bestaan dat dit initiatief zou slagen.

Het is inderdaad ook zo dat de BELCAR in het buitenland een mooie uitstraling heeft. Tot op heden heb ik elke verplaatsing van de BELCAR naar het buitenland meegemaakt. (3X ASSEN, 1x DIJON, 1X ZANDVOORT). Tijdens deze BELCAR-verplaatsingen viel het me telkens op dat de gastheren onder de indruk waren van de BELCAR. Zo zaten er steevast meer toeschouwers op de tribunes dan tijdens de plaatselijke, nationale wedstrijden.

Eén ding is zeker : ook in 2002 zal ik de buitenlandse verplaatsing maken. Ik reserveer alvast nu een plaatsje in mijn budget.

Kandidaten zijn altijd welkom.

En nu maar wachten op de kalender BELCAR 2002.

C U

Mark
30-09-2001, 22:13
Nou op Assen heb ik dit jaar bijna geen toeschouwers gezien.........maaruh veruit de mooiste wedstrijd. Droog, nat, droog, nat..........ja onze belcaristen weten wat schuiven is.

Maar de weinige toeschouwers waren wel laaiend positief...............

En, die zweedse ex-oreca viper mag vaker op bezoek komen:D

Raceboy
30-09-2001, 22:19
hollanders die niks snapten van de belcar. " wat nou 3 podia ????"

vinnie belcar
02-10-2001, 19:16
jongens, op de laatste piloten en teamchef vergadering was er sprake van 7 wedstrijden, 5 van 2 uren , 1 van 4 uren (spa euro races) en de 24 uren, en ze zeiden ook dat er nog iets in de lucht hangt voor volgend jaar, dat zal dus waarschijnlijk zweden zijn, maar daar krijgen we uitsluitsel van dit weekend.

groetjes vinni;)