Log in

View Full Version : Rally Mexico


Pascal
13-03-2004, 04:05
1 Loeb-Elena --- Citroen Xsara
2 Gronholm-Rautiainen --- Peugeot 307 + 00'08"4
3 Sainz-Marti --- Citroen Xsara + 00'29"2
4 Solberg-Mills --- Subaru Impreza + 00'34"4
5 Martin-Park --- Ford Focus WRC + 00'43"3
6 Rovanpera-Pietilainen --- Peugeot 307 + 00'49"1
7 Duval-Prevot --- Ford Focus WRC + 00'58"7
8 Hirvonen-Lehtinen --- Subaru Impreza + 01'26"6

Solberg wint ES 1 en 3, Loeb 2 en 4.

Solberg aan de leiding maar speelt deze weer kwijt na een penalty van 40 seconden.

Petter Solberg just lost the overall lead of the Rally Mexico. The Norwegian received a 40-second penalty and slips to fourth position.

The penalty was handed over to the race leader when he couldn't re- start his car after the last check point of the day.

Bron : Rally-Live.com

C U

Guido
13-03-2004, 11:50
Interessante tussenstand, zo lijkt me.

De Subaru heeft nog wat last van kinderziektes, Gronholm die zeer goed mee kan en Rovanpera op een hoopje :D

Wimanna
13-03-2004, 12:12
Solberg heeft daarboven ook nog eens 5 minuten straftijd gekregen wegens hulp van derden :(

gelezen op pitstop.tv ;)

Thomaske
13-03-2004, 13:18
Wimanna, ik heb dit gezien. De marshals mogen normaal gezien helpen en dan wordt er geen tijdstraf uitgedeeld. Maar deze deden niks, dus hielpen een paar goedhartige journalisten de wagen duwen tot in de Service, maar dit mag dan weer niet. Vandaar 5 minuten straftijd. Solberg op kop met 7.5 sec. voorsprong op Loeb maar door deze straf staat hij 11de.

Pascal
13-03-2004, 18:25
Originally posted by Huudo
Interessante tussenstand, zo lijkt me.

De Subaru heeft nog wat last van kinderziektes, Gronholm die zeer goed mee kan en Rovanpera op een hoopje :D

Dit moet je toch herzien, denk ik.

Op de eerste twee ES van dag 2 is het duidelijk dat Solberg nogal "in zijn gat gebeten is". Hij haalt zwaar uit en zet de eerste 2 ES op zijn naam.

Duval is ook sterk bezig en kan duidelijk mee met de snelsten.

Gronholm verliest op deze 2 proeven een kleine 3 minuten wegens problemen met de stuurinrichting. Rovanpera moet dus de eer van Peugeot hoog houden....

C U

Oneliner
13-03-2004, 18:33
Duval die zich momenteel idd mooi op die 4e plaats is aan het nestelen...

Guido
13-03-2004, 18:49
Originally posted by Pascal
Dit moet je toch herzien, denk ik.



tja dat weet ik niet, een platte batterij hoort misschien niet thuis in de categorie kinderziektes, maar 't is wel stom natuurlijk.

Peugeot duidelijk wel last van kinder-akkefietjes, nu is't de stuurinrichting die opspeelt. Heeft ie in de Monte ook al problemen mee gehad dacht ik. :rolleyes:

Duval inderdaad zeer sterk, met een tweede tijd op de 2de kp van de dag.

Wimanna
13-03-2004, 19:02
Duval is aan een sterke rally bezig :)

Wat zou de leiding van Peugeot nu vinden van de tijden van Harri? Een Gronholm zonder probs is toch ook beduidend sneller dan een Rovanpera met kennis...

Pascal
13-03-2004, 19:36
Special stage commentary :
Sebastien Loeb retires after SS6 with a broken oil sump.

Bron Rally-Live.com

Niet alleen Subaru en Peugeot maar ook Citroën kampt met mechanische problemen. Is de uitputtingsslag begonnen ???

C U

Rasse
13-03-2004, 19:55
Ik ben niet rancuneus , maar dit keer heb ik er toch zin in dat ze bij Peugeot klop krijgen.
En onze Swa is goe bezig. Als hij geen domme dingen doet staat hij op het podium. Solberg en Gronholm kunnen hem nooit meer op een normale manier bijbenen.

Pascal
13-03-2004, 20:02
Originally posted by Pascal
Bron Rally-Live.com

Niet alleen Subaru en Peugeot maar ook Citroën kampt met mechanische problemen. Is de uitputtingsslag begonnen ???

C U

En we gaan verder : Rovanpera verliest meer dan 15 minuten door problemen met de stuurinrichting. Ford blijft (voorlopig) gespaard van mechanische problemen. Laat ons hopen dat dit zo blijft. Duval maakt zijn reputatie weer waar. Hij doet het altijd goed op "onbekende" rally's...

C U

Wimanna
13-03-2004, 20:13
Originally posted by Pascal
En we gaan verder : Rovanpera verliest meer dan 15 minuten door problemen met de stuurinrichting. Ford blijft (voorlopig) gespaard van mechanische problemen. Laat ons hopen dat dit zo blijft. Duval maakt zijn reputatie weer waar. Hij doet het altijd goed op "onbekende" rally's...

C U

Problemen met de stuurinrichting? Kunnen we dat niet lezen als: Van de baan gegaan, rots geraakt en stuurinrichting beschadigd? :D :engelengezicht:

Guido
13-03-2004, 20:17
Originally posted by Pascal
Bron Rally-Live.com

Niet alleen Subaru en Peugeot maar ook Citroën kampt met mechanische problemen. Is de uitputtingsslag begonnen ???

C U

Ook voor Loeb is het: 'steen geraakt - carter kapot - out'

Guido
13-03-2004, 20:27
Even de tussenstand geven na 3 van de 6 te rijden kp's van vandaag - half weg dus op zaterdag:

1. M MÄRTIN 1:55:58.3
2. C SAINZ +9.7
3. F DUVAL +26.7
4. M HIRVONEN +1:54.0
5. P SOLBERG +4:19.9
6. M GRÖNHOLM +4:21.6
7. J VÄLIMÄKI +4:49.3
8. G PANIZZI +5:31.2
9. A WARMBOLD +6:43.6
10. D SOLA +8:22.8

Ik ken er weeral eentje die géén punten gaat halen bij de prono... :(

Brecht
13-03-2004, 21:54
mijne prono valt opt moment ook een beetje tegen, ik had loeb op 1, gronholm op 2, en Duval op 3. Alleen Duval klopt voorlopig.

Greetzz.. Corvetteboy

Guido
13-03-2004, 22:33
even erbij vermelden dat de Chat zoals bij alle voorgaande WRC events gewoon open is. Er is weer wat gaande op SS8, dus als er liefhebbers zijn. ;)

Wimanna
13-03-2004, 22:50
Ik vond het 10 keer amussanter tijdens de Rally van Monte Carlo ;) Toen kon ik 's avonds ten minste alles nalezen ;) En ik kan (nog altij) ni op diene chat....

En wat is er aan de hand? Co-plioten uitgestapt?

Guido
13-03-2004, 22:58
Originally posted by Wimanna
Ik vond het 10 keer amussanter tijdens de Rally van Monte Carlo ;) Toen kon ik 's avonds ten minste alles nalezen ;) En ik kan (nog altij) ni op diene chat....

En wat is er aan de hand? Co-plioten uitgestapt?

Wel dat ik het niet weet. Het enige wat ik zie is dat de spilts stilgevallen zijn op KP8, maar... Märtin begon stelselmatig terrein te verliezen en had op split 5 al 1min.03 achter op Panizzi :eek: Na die split niets meer. Gronholms stuurinrichting lijkt gerepareerd want die draaide dezelfde tijd tot split3 dan Solberg. Als het GPS-tracking systeem de geest heeft gegeven, zijn we eraan voor de moeite.

Nog even afwachten dus ;)

Wimanna
13-03-2004, 23:00
Martin ligt bij mij toch 1.03 voor op Panizzi, niet?

Wimanna
13-03-2004, 23:02
Ah, ze zijn binnen ;)

Solberg nog eens snelste...voor Gronholm, Martin en Duval. Rovanpera verloor 33 sec op Marcus ;)

Guido
13-03-2004, 23:22
idd, er moet iets misgeweest zijn met de verbinding hier.

Met nog 1 kp te gaan is dit de tussenstand:

1. M MÄRTIN 2:28:36.6
2. F DUVAL +26.6
3. C SAINZ +26.7
4. M HIRVONEN +2:20.4
5. P SOLBERG +4:01.9
6. M GRÖNHOLM +4:07.9
7. J VÄLIMÄKI +6:09.3
8. G PANIZZI +8:14.4


Duval is mooi opgeklommen en staat nu 2de net voor Sainz. :D

Rasse
13-03-2004, 23:27
Chat ? Noppes daar.

Guido
13-03-2004, 23:43
Originally posted by Rasse
Chat ? Noppes daar.

Ge moet dan wel antwoorden he :+

Guido
14-03-2004, 01:47
en voilà. Dag 2 zit erop en dit is de stand:

1. M MÄRTIN 2:47:59.4
2. C SAINZ +24.5
3. F DUVAL +28.1
4. M HIRVONEN +2:50.8
5. P SOLBERG +3:51.7
6. M GRÖNHOLM +4:34.5
7. J VÄLIMÄKI +7:02.9
8. G PANIZZI +9:15.1
9. A WARMBOLD +9:29.2
10. D SOLA +12:22.0

En wat hebben we geleerd? :D
- voor wie er aan twijfelde - Loeb kan ook nog fouten maken - heeft dus een rots geraakt met een olielek tot gevolg -> exit Loeb
- Peugeot 307 nog lang niet op punt. Zowel Gronholm als Rovanpera (hehe) kampten met servo problemen. Rovanpera verloor hierdoor 15 min. vandaag
- Solberg is nu al de man van de wedstrijd. Schrijft op dag 2 alle KP's op zijn naam
- Duval is meer dan goed bezig. Vecht een leuk robbertje uit met Sainz om de 2de plaats.
- Märtin rijdt onopvallend maar staat wel lekker eerste zo
- Mitsu wordt niets dit jaar. Panizzi rijdt hopeloos verloren op een 8ste plaats, zelf nog achter Välimäki in een Accent!
- het blijft spannend voor morgen, t.e.m. plaats 5 kan - en zal wellicht - alles nog veranderen....
... Houdt Märtin stand - en bezorgd ie zo Ford en M-sport een leuk cadeau n.a.v. de 100ste deelname van een M-sport wagen?
... Wordt onze Sooi 2de of kan ie, bij pech van Märtin misschien winnen?
... Zal Solberg nog tot bij Hirvonen geraken?
... Kan Gronholm de eer van Peugeot nog redden, door enkele KP's te winnen?
... En kan Sainz in extremis nog tot bij Märtin en erover om zo iedereen lik op stuk te geven, om alzo met 26 wins, de meest succesvolle rallyrijder ooit te worden

Morgen het antwoord. KP11 start om 14:17 onze tijd en de laatste KP (15) vertrekt om 19:15 ook onze tijd. Aangezien ik dan wellicht niet ga thuis zijn, zal de uitslag van de prono dan ook iets later gepost worden. ;)

Mijn prono is met de gebeurtenissen van vandaag zo goed als in de soep gedraaid. :D

Bart.Vandecavey
14-03-2004, 02:13
Merde en ik dacht dat Duval het op zijn gemakske ging doen nadat ik het bericht had gelezen dat hij moet aankomen...
daarna prono gemod...

Bart
14-03-2004, 11:34
Originally posted by Huudo
en voilà. Dag 2 zit erop en dit is de stand:

1. M MÄRTIN 2:47:59.4
2. C SAINZ +24.5
3. F DUVAL +28.1
4. M HIRVONEN +2:50.8
5. P SOLBERG +3:51.7
6. M GRÖNHOLM +4:34.5
7. J VÄLIMÄKI +7:02.9
8. G PANIZZI +9:15.1
9. A WARMBOLD +9:29.2
10. D SOLA +12:22.0


overal 10 sec. afdoen... Märtin heeft 10 sec. straftijd gekregen omdat hij 1 minuut te laat inklokte op het einde van de dag.

Scapa
14-03-2004, 12:27
Dat kan nog alle kanten uit dus :) Komaan Swa!

Thomaske
14-03-2004, 13:09
Er was een oudere man bij Peugeot ik denk dat het de teammanager is zoveel ken ik ook niet van de mannen van de Rallyservice en die zei dat ze de Peugeot nog eens op de tekentafel moesten gooien, gezien deze morgen op Eurosport

Oneliner
14-03-2004, 13:34
*kuch*Leestekens*kuch*
Amaai, dat wordt daar nog spannend in Mexico. Vanaovend gaan we dat eens op de voet volgen sé :).

Sennake
14-03-2004, 14:30
Juist een kort verslagje gezien op het VRT nieuws.

Of het interview met Grönholm in goede aarde zal vallen bij de Peugeot-leiding, valt nog te bezien :eek:

Journalist : "How is the car going?"
Grönholm : "Guess what! NO POWERSTEERING! I'm SO FED UP with this car!!!"

Nou nou, dat gaan ze toch niet graag op TV zien zeggen bij Peugeot...

Oneliner
14-03-2004, 14:33
Ik heb het ook gezien, zowaar rally op het journaal. :p (waarvoor dank :))
Daar gaan ze bij peugeot inderdaad niet mee lachen denk ik...

Werner333
14-03-2004, 14:45
Misschien positief nieuws voor Freddy?

Thomaske
14-03-2004, 14:58
Hopelijk wel hé Werner

Megane
14-03-2004, 15:23
Originally posted by Sennake
Juist een kort verslagje gezien op het VRT nieuws.

Of het interview met Grönholm in goede aarde zal vallen bij de Peugeot-leiding, valt nog te bezien :eek:

Journalist : "How is the car going?"
Grönholm : "Guess what! NO POWERSTEERING! I'm SO FED UP with this car!!!"

Nou nou, dat gaan ze toch niet graag op TV zien zeggen bij Peugeot...

Jep, ook gezien.
Volgende rally Loix en Rovanperra aan het stuur. :+

Guido
14-03-2004, 17:31
Met nog 2 kp's te gaan, lijkt de rally nu in een definitieve plooi te vallen. Sainz was op KP12 genaderd tot op 10-11 seconden van Märtin en even zag het ernaar uit dat het spannend ging worden, maar... hij verliest 1.13min op KP13 en dus wordt het waarschijnlijk een Ford 1-2 in Mexico. Alhoewel, met deze rally weet je dus maar nooit. Dit is de tussenstand na KP13

1. M MÄRTIN 3:31:51.8
2. F DUVAL +35.8
3. C SAINZ +1:25.2
4. M HIRVONEN +3:20.6
5. P SOLBERG +3:44.7
6. M GRÖNHOLM +4:47.7
7. J VÄLIMÄKI +9:45.8
8. G PANIZZI +10:26.5

op KP13 reed Solberg de snelste tijd - waarom verwonderd dit mij niet :D - maar op de voet gevolgd door Gronholm en Märtin, op 0.1s, en Duval op 0.9. De nieuwe Subaru lijkt erg solide 'out of the box', ook de 307 kan dus snel gaan, maar zit nog vol met 'gizmo's' die Peugeot cash aan het betalen is.

KP14 start om 17.18 onze tijd. ;)

Scapa
14-03-2004, 17:32
Swa tweede met nog twee SS te gaan... Sainz een fout gemaakt daarnet denk want verliest veel tijd.

Brecht
14-03-2004, 17:32
Duval is goed bezig. Na Stage 11 staat hij 2de op 35 seconden van Martin, Sainz volgt al op 1:25 van Martin.

Greetzz.. Corvetteboy

Pascal
14-03-2004, 17:36
Originally posted by stijnconinx
Swa tweede met nog twee SS te gaan... Sainz een fout gemaakt daarnet denk want verliest veel tijd.

Special stage commentary :
Carlos Sainz rolled over, losing 1 minute 20 sec.


C U

kulgan
14-03-2004, 17:43
spijtig voor sainz, maar kan glimlach toch niet verstoppen: Duval tweedes nu :D

ps: Rovanpera gaat precies toch niet vliegensvlug...
Wat gaat peugeot nu doen?? nog ne andere piloot aanschaffen?? mcrae is nog vrij :)

Sennake
14-03-2004, 17:49
Originally posted by kulgan
spijtig voor sainz, maar kan glimlach toch niet verstoppen: Duval tweedes nu :D


Beter zit er jammer genoeg niet in gezien de leider ook met een Ford rijdt en vooral naar voren geschoven wordt als titelkandidaat...

Maar Ford 1 en 2, het zou wat zijn :)

Maarten
14-03-2004, 17:55
sowieso té graaf, na die 3de plaatsen eens een 2de

stiekem hoop ik op een fout van martin, kwestie van de eerste overwinning van de swa te bespoedigen (het is niet mooi van mij, maar ik zou het niet betreuren)

Thomaske
14-03-2004, 18:02
Maarten je bent niet de enigste en dan nog een overwinning in een nieuwe rally voor Swa zou heel mooi zijn maar laten we maar wat dromen want volgens mij gebeurd er niks met Martin maarja alles kan kijk maar naar Loeb of Sainz

marcel
14-03-2004, 18:25
ik denk ook wel dat Wilson nu tegen zijn piloten zegt van het kalm aan te doen, ze zitten alletwee op een veilige afstand van Sainz, en er zijn nog maar 2 kp's

De Paddock
14-03-2004, 18:27
Originally posted by Thomaske_GLPK
Maarten je bent niet de enigste en dan nog een overwinning in een nieuwe rally voor Swa zou heel mooi zijn maar laten we maar wat dromen want volgens mij gebeurd er niks met Martin maarja alles kan kijk maar naar Loeb of Sainz

Thomaske_GLPK, als je nu niet ophoudt met van die ellenlange zinnen te schrijven zonder 1 leesteken ga ik maatregelen treffen begrepen?

16 of geen 16, iedereen die lagere school gelopen heeft weet hoe hij een deftige zin in het Nederlands moet formuleren! Een volgende keer waarschuw ik NIET MEER!

PorscheGT
14-03-2004, 18:31
gaat nog spannend worde daar ..

edited:sorry huudo had het niet gezien :D

Oneliner
14-03-2004, 18:33
Ohnee, volgens mij is er iets gebeurd met Sainz, Duval staat tweede ;)

Bang afwachten naar de laatste 2KP's.
Ik verwacht een 1-2 voor de focusjes!

Guido
14-03-2004, 18:34
Originally posted by Huudo
Met nog 2 kp's te gaan, lijkt de rally nu in een definitieve plooi te vallen. Sainz was op KP12 genaderd tot op 10-11 seconden van Märtin en even zag het ernaar uit dat het spannend ging worden, maar... hij verliest 1.13min op KP13 en dus wordt het waarschijnlijk een Ford 1-2 in Mexico. Alhoewel, met deze rally weet je dus maar nooit. Dit is de tussenstand na KP13

1. M MÄRTIN 3:31:51.8
2. F DUVAL +35.8
3. C SAINZ +1:25.2
4. M HIRVONEN +3:20.6
5. P SOLBERG +3:44.7
6. M GRÖNHOLM +4:47.7
7. J VÄLIMÄKI +9:45.8
8. G PANIZZI +10:26.5

op KP13 reed Solberg de snelste tijd - waarom verwonderd dit mij niet :D - maar op de voet gevolgd door Gronholm en Märtin, op 0.1s, en Duval op 0.9. De nieuwe Subaru lijkt erg solide 'out of the box', ook de 307 kan dus snel gaan, maar zit nog vol met 'gizmo's' die Peugeot cash aan het betalen is.

KP14 start om 17.18 onze tijd. ;)

't zou misschien handig zijn als iedereen de thread zo'n beetje leest, dan hoeft de tussenstand geen 2x gepost te worden. :rolleyes: Er zit gewoon een vol uur tussen beide postings...

De aanvangstijd van KP14 die ik eerder opgaf klopt dus niet, moet 18.18 zijn. ;)

Rasse
14-03-2004, 19:40
Mijne prono :(

Pannizi gaat precies ook iets beter vandaag. Ging tijd worden.
Maar Carlos zit dik in de problemen. Op deze manier kan Solberg toch nog 3e worden.

PorscheGT
14-03-2004, 19:58
deze stand is nog niet gepost :D

stand na KP14:
1. M MÄRTIN 3:50:20.4
2. F DUVAL +40.3
3. C SAINZ +1:29.2
4. P SOLBERG +3:35.2
5. M HIRVONEN +3:35.3
6. M GRÖNHOLM +4:24.0
7. J VÄLIMÄKI +10:29.4
8. G PANIZZI +10:47.9
9. A WARMBOLD +13:17.4
10. H ROVANPERÄ +19:11.5

Guido
14-03-2004, 20:03
idd, na KP 14 wipt Solberg over Hirvonen naar een 4de plaats. Maar interessanter is dat Grönholm zijn eerste scratch rijdt en hoe. Solberg was er 2de op ruim 14seconden. Bovendien was Grönholms besttijd ruim 30 seconden sneller dan Märtins besttijd bij de eerste doortocht op deze KP (KP11) deze middag. :eek:

Oneliner
14-03-2004, 20:52
En het zit erop sé.
1-2 voor de focus.

Proficiat Marko en Swa!!!

PorscheGT
14-03-2004, 20:53
wederom grönholm die de KP wint en Martin de rally algemeen:

eindstand:
1. M MÄRTIN 4:06:46.2
2. F DUVAL +42.5
3. C SAINZ +1:20.9
4. P SOLBERG +3:14.7
5. M HIRVONEN +3:36.2
6. M GRÖNHOLM +3:58.4
7. J VÄLIMÄKI +11:06.9
8. G PANIZZI +11:30.6
9. A WARMBOLD +14:00.4
10. H ROVANPERÄ +19:20.3

PorscheGT
14-03-2004, 21:09
hier is de stand na de rally van mexico:

WK rijders

1. Loeb 20
2. Martin 20
3. Grönholm 16
4. DUVAL 14
5. Solberg 13
6. Sainz 10
7. Tuohino 5
8. Panizzi 4
9. LOIX 4
10. H. Solberg 3
11. Burri 1
12. Carlsson 1

WK merken

1. Ford 40
2. Citroën 30
3. Peugeot 21
4. Subaru 19
5. Mitsubishi 5

bron: www.pitstop.tv

Bart.Vandecavey
14-03-2004, 21:11
Vanmiddag naar ITV gekeken en genoten 2h30m autosport :D

Speed Sunday en daarna WRC gevolgd door een ander autoprogramma...

Speed Sunday

Matt Smith, Lee McKenzie and Jason Plato present the first programme in an occasional motorsport magazine series. Today`s show includes a preview of next week`s Malaysian Grand Prix, as well as a look at the American NASCAR series and the Ford Torino - as featured in the new Starsky & Hutch film. With studio guests Colin McRae and Johnny Herbert

Oneliner
14-03-2004, 21:14
Duval staat daar mooi op die 4e plaats...
Als hij deze lijn kan doortrekken zie ik hem nog hoog eindigen.
Martin zal ooit wel eens pech hebben op een dag dat duval een superdag heeft...?

The Interceptor
14-03-2004, 23:23
Ja de swa is wel sterk bezig, GO Francois !!!!!

Rallyloverke
15-03-2004, 11:15
Ik denk dat Mexico het grote gelijk van onze Fast Freddy bewezen heeft. Ik ben benieuwd welke de uitleg van Peugeot-Provera nu is. Rovanpera nu laten testen en Loix laten beginnen? Misschien toch wel een geluk dat onze Freddy niet met de wagen is gaan sukkelen ginder, anders hadden ze gezegd dat HIJ 2 rally's op rij slecht was en niet de auto : nu heeft Rovanpera het voor , en volgens Pitstop.tv was Rovanpera nog trager tov Gronholm dan Loix in Zweden.

Ondertussen is onze , momenteel enige, landgenoot in het WK goed bezig , en staat die nu zelfs 4de algemeen na 3 rally's. Hij is goed bezig zijn sterk seizoenseinde van 2003 te bevestigen door dit begin! We mogen trots zijn dat we in het selecte WK-groepje één (of twee terug binnenkort?) Belg hebben hoor!

Guido
15-03-2004, 11:46
Originally posted by Johan
Ik ben benieuwd welke de uitleg van Peugeot-Provera nu is.


op rally-live.com zegt Provera:
“We have been pleased with the performance of our new car but disappointed with the lack of reliability, which did not allow our drivers to express themselves to the maximum of their abilities. I'm convinced that Marcus could have won the rally, while Harri was on course to score important points, which was exactly the job that we asked him to do. Now we have to work harder than we ever have done before in order to ensure a strong performance in every area in New Zealand. That is our challenge, and we are looking forward to it!”

Marcus kon de rally gewonnen hebben : yeah right! :rolleyes:
Harri heeft, zoals gevraagd, punten gescoord : yeah right! :rolleyes:

Enfin, je kan aan alles een uitleg geven natuurlijk. Feit is wel dat de 307 'marcheerde' de laatste dag. In Nieuw-Zeeland zullen ze nog wel wat opschuiven en ik hoop stiekem dat Freddy de auto goed onder de knie heeft tegen de Europese manches. Griekenland zou wel een 'goed' kunnen worden ;)

Rallyloverke
15-03-2004, 11:59
Moet die man nu normaal ook niet de tijden van Rovanpera vergelijken met die van Gronholm?

gwyllion
16-03-2004, 12:11
Loix begint donderdag terug te testen voor Peugeot. In Mexico is immers duidelijk gebleken dat er nog heel wat werk aan de winkel is: de 4 bak werkt niet in de praktijk en die fout in de stuurbekrachtiging bestaat al 4 jaar en is nog altijd niet opgelost (Grönholm was hier furieus over).

WRC - Loix donderdag weer aan de slag
Datum 16/03/2004


Freddy Loix herneemt overmorgen donderdag zijn activiteiten bij Peugeot Sport. Loix gaat dan testen in Toscane. En er is werk aan de Peugeot 307.

De problemen, die al in Monte Carlo en Zweden aan het sluimeren waren, zijn in Mexico pijnlijk duidelijk geworden. Op alle vlakken schort er wel iets aan de nieuwe WRC van de Leeuw. Na Zweden kreeg Freddy Loix de zwarte piet ("te vroeg remmen en te laat op het gas", dixit Provera), in Mexico viel topman Corrado Provera zwaar uit naar het team. "Onaanvaardbaar. Het kan niet dat we bepaalde problemen na 4 jaar nog altijd niet hebben opgelost", brieste de man met de sigaar.

Op de slotdag in Mexico experimenteerden Marcus Grönholm en Harri Rovanpera met de afstelling van de differentiëlen en was er iets van beterschap. Grönholm klokte toen nog 2 besttijden. Maar die scratches moeten gerelativeerd worden. Marcus was de snelste op de proeven 14 en 15, toen de rally beslist was. Op KP 13 was Sainz gerold en lag de weg naar de dubbel open voor Ford. Niemand nam nog risico's. In het heetst van de strijd kon Peugeot geen enkele scratch realiseren.

Pitstop.tv had de idee om Freddy Loix naar een reactie te vragen. Maar dat zou Freddy alleen maar in een lastig parket gebracht hebben. Zoals onze collega van Het Belang van Limburg mocht vaststellen, wil Freddy liever geen commentaar kwijt.

Loix: "Al wat ik zeg, kan zich op de ene of de andere manier tegen me keren. IK wacht gewoon af. Donderdag ga ik testen in Toscane."

Laten wel wel wezen. Freddy weet donders goed waar het fout loopt met de 307. Maar hij wil het op een serene, professionele manier duidelijk maken aan het team.

En Peugeot zal Loix hard nodig hebben. Aan testen heeft Marcus Grönholm een broertje dood. Dat bevestigde ons vorig jaar zijn ingenieur François-Xavier Demaison. Maar, zegt Demaison, Grönholm heeft het uitzonderlijke talent dat hij met eender welke auto meteen snel gaat. Tot het breekt ...
bron: http://www.pitstop.tv

gwyllion
16-03-2004, 15:04
In de Franse media wordt blijkbaar niet gerept over de tegenvallende prestatie van Rovanpera.

WRC - Peugeot in de Franse pers
Datum 16/03/2004

Ook in de Franse pers worden de auto en het team met de vinger gewezen voor de tegenvallende resultaten totnutoe van de Peugeot 307 WRC. Geen woord van kritiek op de rijders, en zeker niet op Harri Rovanpera.

L'Equipe was een van de Franse persorganen die van bij het begin tekeer ging tegen de keuze van Peugeot voor Freddy Loix. In de Monte Carlo werd Loix al met de grond gelijk gemaakt, in Zweden kwam de genadeslag. Peugeot volgde de Franse stroom van kritiek en zette Loix aan de kant voor Rovanpera.

In Monte Carlo en Zweden leek het wel allemaal de schuld van onze landgenoot. Vandaag gaat L'Equipe dieper in op het échte probleem: de 307 WRC. De rijders, en zeker Rovanpera, worden gespaard. De krant volgt het discours van Peugeot-baas Corrado Provera.

Provera: "Ik stel vast dat het werk van het team niet voldoet om onze rijders de kans te geven hun talent te tonen in koers. Dat is onaanvaardbaar. Want het is evident dat de 307 een goeie basis heeft en goed presteert. Je hoeft enkel maar naar de tijden te kijken! Onaanvaardbaar."
"Al is onze WRC nog maar aan zijn derde rally toe, moeten we alles op alles zetten om de auto bedrijfszeker te maken, zodat we over een maand in Nieuw-Zeeland kunnen strijden voor de overwinning."

Het systeem van de stuurbekrachtiging, dat uitbesteed wordt aan een externe firma, is nog altijd de zwakke plek van Peugeot. Grönholm had ook in Mexico pech met de power steering.

Provera: "Toen het zich weer voordeed in de Monte Carlo, hebben we het geanalyseerd en verholpen. Dat het in Mexico weer is voorgevallen, heeft te maken met vertraging. De defecte onderdelen zullen tegen de volgende rally vervangen worden."

Dat Peugeot al in Nieuw-Zeeland met een vijfbak zou uitpakken, wil Provera niet bevestigen. Hij geeft wel toe dat er aan een Hewland-vijfbak gewerkt wordt.

Het valt op dat L'Equipe met geen woord rept over de prestatie van Harri Rovanpera.
bron: http://www.pitstop.tv

Guido
16-03-2004, 18:53
Iedereen die nu een beetje verbouwereerd of verontwaardigd reageert op het feit dat l'Equipe met geen woord over Rovanpera rept, moet maar eens wakker worden. Zo werkt het niet he. Menselijk mag dat niet in orde de lijken, maar de media hebben daar echt lak aan hoor. In België misschien niet, maar het gaat dan ook om iemand van ons hier he ;) L'Equipe speelt in een andere league en daar geld zoiets niet blijkbaar.

Wat de Peugeot betreft, en het feit dat de laatste 2 KP's op Gronholms naam staan omdat de rest zogezegd het voetje heeft gelicht, kan ik alleen maar zeggen, vergelijk de tijden van KP11 en KP14 maar eens. Dan weet je gewoon dat ie snoeihard kan. Met of zonder 4-bak. Ik had niet de indruk dat ze op KP11 al aan't uitbollen waren. Zeker Märtin niet. Ik ben er niet geweest, dus ik kan natuurlijk ook nog altijd mis zijn.

Ze komen terug, zeker weten. :D

gwyllion
16-03-2004, 19:04
Originally posted by Huudo
Ze komen terug, zeker weten. :D
Uiteindelijk wel, maar hopelijk met Loix aan het stuur in plaats van Rovanpera.

Raceboy
16-03-2004, 20:10
Originally posted by Sennake
Juist een kort verslagje gezien op het VRT nieuws.

Of het interview met Grönholm in goede aarde zal vallen bij de Peugeot-leiding, valt nog te bezien :eek:

Journalist : "How is the car going?"
Grönholm : "Guess what! NO POWERSTEERING! I'm SO FED UP with this car!!!"

Nou nou, dat gaan ze toch niet graag op TV zien zeggen bij Peugeot...

rechtsklikken en opslaan als (http://ukf1media.midtown-madness.com/WRC_04_Mexico_Day2_Gronholm_Not_Happy.mpg)

Don Kamiel
16-03-2004, 20:45
leuk om nog eens te zien :D