Oneliner
14-03-2004, 15:04
Voor een eindwerk van sociologie moeten we voorbeelden geven uit de actuialiteit van alle mogelijke soorten mag en gezag, strategiën om macht te verwerven, uit te bouwen en te behouden.
Nu hebbek al 18 van de 20 delen, maar ik zoek nog een voorbeeld van:
a) "Het bepalen van de Agenda": Dat is hetgeen Tv-zenders en kranten doen (de media op zich dus). Zij beslissen wat een "probleem" wordt. Nu hebbek hier alleen nog geen voorbeeld van gevonden. De bron moet ook een media-iets zijn, websites van kranten of kranten zelf.
b)"Een voorbeeld van Doelverschuiving": Hetgeen bijvoorbeeld met vakbonden gebeurd is. Eerst opkomen voor de rechten van de arbeider, maar hoe langer hoe meer zelf streven naar politieke macht.
Als iemand hier een voorbeelde van zou hebben, u zou mij geweldig helpen :)
Nu hebbek al 18 van de 20 delen, maar ik zoek nog een voorbeeld van:
a) "Het bepalen van de Agenda": Dat is hetgeen Tv-zenders en kranten doen (de media op zich dus). Zij beslissen wat een "probleem" wordt. Nu hebbek hier alleen nog geen voorbeeld van gevonden. De bron moet ook een media-iets zijn, websites van kranten of kranten zelf.
b)"Een voorbeeld van Doelverschuiving": Hetgeen bijvoorbeeld met vakbonden gebeurd is. Eerst opkomen voor de rechten van de arbeider, maar hoe langer hoe meer zelf streven naar politieke macht.
Als iemand hier een voorbeelde van zou hebben, u zou mij geweldig helpen :)