PDA

View Full Version : Gm Racing - Touring Cup Race 1


GM RACING
15-03-2004, 16:47
Om wat leven te brengen in de Ztc brouwerij onder het motto: het moet niet altijd Belcar zijn, geven we eens wat nieuws van ons team.- De winterstop was terug niet lang genoeg voor ons, omwille van laattijdige toeleveranciers. kwamen pas verleden week de drijfstangen en zuigers aan, dus de start zal met de oude motor (versie 2003) gebeuren. - Momenteel zijn we druk bezig met 2 uitlaatcollectoren van een Renault "kitcar" (4 in 2 en 2 in 1) aan te passen op de Megane, deze zijn "super" maar passen langs geen kanten, dus lassen, slijpen, passen enz.... en het verdict gaat pas vallen wat betreft decibels op..... 25 Maart welke onze allereerste training gaat worden.
Hoera, bovendien hebben 2 sponsors afgehaakt, je zou voor minder na ons rampseizoen 2003 mede door samenwerking met een grandiose tuner welke ons vooral financieel een beetje lichter gemaakt heeft, dus minder stickers op de wagen... misschien 0,5 kg gewichtwinst ? - Positieve noot: we hebben naar schatting een 25 kg gewonnen op de wagen, door Ap Racing achterremmen (5 kg), lichtere batterij (4 kg), verwijderering van nuttoloze boite koeling met pomp (4 kg), nutteloos plaatwerk, lichtere ventilator (1 kg), lichtere starter (1 kg) lichtere airbox met filter uit carbon (2 kg) enz... enz....
Bezige bijtjes als we zijn werken we vlijtig voort om donderdag 25 Maart te halen, tot dan !
Doei :) - Luc - GM RACING - MEGANE 68

Thomaske
17-03-2004, 20:15
Mannen succes met jullie Megane in de TC en ik zal wel eens binnenspringen in de box als ik welkom ben. Eerste race moet ik mss missen door mijn examens maar probeer wel wat tijd te maken om eens te komen kijken naar jullie.
Veel succes!

Driesco
17-03-2004, 21:08
Ik zal zeker op post zijn om mijn geliefkoosde collega's te komen begroeten. BRI wenst jullie veel succes en waarschijnlijk tot in de box. Heb vandaga namelijk horen vertellen dat er nog een Megane zal meerijden in de TC :)

GM RACING
18-03-2004, 10:45
Hello Thomaske-Glpk natuurlijk ben je welkom, kom maar af ! waarschijnlijk hebben we terug box 37 (????)
Driesco, jij ook veel succes in de BELCAR, laat zien dat de Tc'erkes ook uit het goede hout gesneden zijn en ook welkom natuurlijk.
Ik denk zelfs dat er 2 andere Meganes zullen meerijden, 1 van VDB en 1 van de PADDOCK team en misschien zelfs nog éne van verleden jaar met Tavernier als piloot.
Geef niets, tegenstand moet er zijn.....zoniet zou ik mij inschrijven in klasse 3, dan zouden we elke race op't podium staan, laat mij het zo stellen: als je in klasse 4 op't podium staat heb je het dik verdient, want dit is de meest bemande klasse.
Voor de rest mijn nieuwe tuner moest gisteren (woensdag 17/03) nog beginnen aan de nieuwe uitlaatcollecteur en uitlaatlijn, is er dan echt niemand in dit "flitspaalland" die van zijn woord is (als tuner bedoel ik,hé)
Straks moeten we nog forfait geven ook voor de eerste race !
Stress, Stress en nog eens stress..... wat benijd ik de betalende piloten welke toekomen op een race....helm aandoen en zeggen na de race: bedankt en tot volgende race.
Doei - Luc - GM RACING :)

Thomaske
18-03-2004, 15:21
Ik zal wel eens langstkomen. Box 37 oké dat is in orde maar als jullie nu niet daar zitten kan ik me orienteren aan jullie wagen. Hebben jullie hier mss een foto van?

GM RACING
18-03-2004, 17:09
Hello thomaske-glpk
Ik heb moeite met al die fototoestanden, slechte kennis ervan maar kijk even op onze site www.garden-machinery.com, (klik vervolgens op racing team) daar staat alle beeldmateriaal en zelf filmkes van binnenuit de wagen genomen in race.
Wagen is zwart met gele blokken - N°.68
en goeie examens,hé!
Doei
Luc
GM RACING :)

Selespeed
18-03-2004, 17:46
Heb efkes een klein foutje uit de link gehaald. Je kan dus terecht op:

Garden Machinery Racing Team (http://www.garden-machinery.com/GMR03/frame1.html)

EN enkele fotootjes:

http://www.garden-machinery.com/GMR03/JPGS/03-006/06-02.jpg
http://www.garden-machinery.com/GMR03/JPGS/03-beurs02.jpg

En natuurlijk ook veel succes met je examens.

Thomaske
18-03-2004, 18:01
Hartelijk dank om me succes te wensen met mijn examens GM Racing en Selespeed. Ook bedankt voor de foto's en de link zal zeker langstkomen als ik er ben.
Groetjes

GM RACING
18-03-2004, 18:50
Bedankt Selesspeed voor de foto's, tot zaterdag ???
Luc
GM RACING :)

Selespeed
19-03-2004, 10:49
Ja, tot morgen ;)

Groeten,
Selespeed

Selespeed
22-03-2004, 10:24
Een kleine update van het GM-verhaal:

Zaterdag de wagen (nog steeds zonder uitlaat) opgehaald bij de tuner.
Stickers van vorige sponsors (of eigenlijk alles behalve nummer 68) van de wagen gehaald waardoor die nu in een blanke zwarte lak staat. De carrosserie is nu volledig afgebouwd. De zetel is gemonteerd.
Verder zit nu de benzinepomp terug op zijn plaats en zijn er enkele andere aanpassingen gebeurd.
Zondag ging de wagen terug naar de tuner, zodat maandag en dinsdag verder werk kan gemaakt worden van de uitlaat. Die zou normaal tegen dinsdagavond klaar moeten zijn. (Laat ons duimen). Zodat de wagen tegen donderdag in orde staat.

Ik denk dat Luc, jullie op de hoogte kan houden over de progressie met de uitlaat.

GM RACING
22-03-2004, 12:32
Inderdaad, Selespeed, vandaag maandag voormiddag is de wagen terug gebracht naar tuner voor uitlaat.
Deze heeft nog 2 dagen tijd of de derde wereldoorlog (beperkt) gaat starten!
Gisteren (Zondag) heb ik de verdere montage gedaan van de airbox met luchtfilter en windhappers voor oliekoeling en luchtfilter + verdere opkuis.
Voor de rest is gans de wagen stickerloos gepolierd.
Wat je niet vermeld hebt is dat de motor nog steeds niet draait en we met een electronisch sturingsysteem te kampen hebben waar er al ettelijke uurtjes aan besteed zijn zonder resultaat tot op heden.
Er is een grote kans dat we naar de tuner Dhondt uit Oostende moeten gaan voor dit probleem en dit op ....woensdag.
Vandaag (maandag) hebben we besloten van de gele blokken als decoratie in te ruilen voor vlekdecoratie met de kleuren : fushia en zacht purper op zwart en ....gele wielen en spiegels. gaat misschien wel super agressief zijn.
De decoratie gaat pas gebeuren op vrijdag, dus we gaan "naakt" de training aanvatten op donderdag .... als we deze training halen want 't is nog niet zeker.
Doei
Luc
GM RACING
:)

GM RACING
23-03-2004, 16:08
Vandaag dinsdag is uitlaatlijn nog niet af, hoe dan ook af of niet af we moeten de wagen afhalen om deze naar Oostende bij dhondt te brengen om de motor (computersturing) na te laten zien want we krijgen geen ontsteking.
Het noodlot wil nu dat de persoon welke zich bezighoud met de electronica binnen dit bedrijf sedert gisteren een operatie heeft ondergaan en buiten strijd is voor enkele weken, dus ze zullen proberen met beperkte middelen.
Wat de uitlaatlijn betreft betwijfel ik sterk met slechts 2 knalpotten dat we onder de toegelaten db's zullen blijven.....
Dit wordt voor ons terug een sukkeljaartje, net zoals in 2002 en 2003, garantie!
We zijn terug goe bezig !
5 maand de tijd gehad en terug heeft een "verdomde" tuner de kans gehad om mijn seizoen naar de kl..... te helpen door alles maar uit te stellen.
Jongens veel plezier op jullie 1 ste race.....wij gaan het waarschijnlijk niet halen en als we het halen krijgen we toch een zwarte vlag voor teveel db's. :frusty:
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
23-03-2004, 16:24
Zeg hallo, ge gaat de strijd nu toch nog niet opgeven, der bestaat nog steeds een welliswaar kleine kans dat alles toch nog goed komt.
Misschien is het een simpel probleem met de onsteking dat snel verholpen is (bv. nieuwe verdeler of bobine).
En wat met de oude uitlaat? In uiterste nood kunnen jullie die toch nog altijd monteren? Hoe ver zitten ze met de nieuwe uitlaat? Zijn ze klaar tegen vanavond of is daar geen enkele kans op?

GM RACING
23-03-2004, 18:29
Hello selespeed,
Kom net van tuner en moest nog alles aflassen..... dus nog 2 uur werk, wel was hij ondertussen bezig aan andere racewagen (radical)....ben dus uit mijn vel geschoten !
Oude knaldempers practisch niet meer bruikbaar wegens verbrand binnenin (wol)
Probleem niet starten, computer krijgt stroom, nokkenas sensoren goed, bobijn krijgt stroom dus enkel bougie's willen niet vonken ????
Overal goede massa = uitgemeten.
Allé we geven nog niet op maar 'k ga der me niet ziek meer in maken zoals verleden jaar....alhoewel, moest je m'n maag voelen op dit ogenblik.
Doei
Luc
GM RACING

Ps: binnen 15 minuten vertrek ik terug, ik ben al ver aan een olieverversing toe enkel maar van naar ginder te rijden.

Williams
23-03-2004, 19:09
Beste Luc,

Kan je de wagen in gang duwen?

Groeten

Raceboy
23-03-2004, 19:40
Originally posted by Williams
Beste Luc,

Kan je de wagen in gang duwen?

Groeten

de paddock inhuren om na iedere stop te duwen? :D

Selespeed
23-03-2004, 19:52
Zonder ontsteking vrees ik dat je de hele koers zal mogen duwen. :)

Damn, het loopt niet echt vlotjes. Nog enige kans dat ze even doorwerken om die uitlaat toch nog af te lassen tegen vanavond?
Dan blijft er natuurlijk wel nog altijd het probleem van de ontsteking. :(

Williams
24-03-2004, 00:04
In plaats van te zeveren over dat duwen.
zou ik toch graag eens weten of je tenminste al geprobeerd hebt met hem in gang te trekken.

AlainH
24-03-2004, 01:15
Originally posted by GM RACING
Probleem niet starten, computer krijgt stroom, nokkenas sensoren goed, bobijn krijgt stroom dus enkel bougie's willen niet vonken ????
Overal goede massa = uitgemeten.

Ik zou zeggen, zit de sensor van de vooronsteking op de damper goed ?

Selespeed
24-03-2004, 10:02
Originally posted by Williams
In plaats van te zeveren over dat duwen.
zou ik toch graag eens weten of je tenminste al geprobeerd hebt met hem in gang te trekken.

Ik zie eigenlijk niet goed in wat je wil bereiken met trekken of duwen. Dat kan een oplossing zijn in geval van platte batterij of nen kapotte starter, maar een kapotte ontsteking ga je er mijn insziens niet mee oplossen.

GM RACING
24-03-2004, 10:03
Hello,
Voortduwen gaat ook niet want krijgt geen vonken aan bougie's dan is duwen ook nutteloos.
Programma voor vandaag is als volgt: ik verwacht (nu woensdag)rond 9u30 een telefoontje van Oostende, indien de computer stuk is moet ik naar GENK rijden achter aan andere...(!!!) een remorque gaan oppikken in het terugkeren en ...naar Oostende rijden, bij de wagen blijven tot hij ontsteking geeft, indien deze draait ogenblikkelijk vertrekken naar tuner deze moet uitlaat nog monteren welke ondertussen hopelijk ??? afgelast is daarna huiswaarts met de auto want er moet nog aan het koetswerk geregeld worden want de wielen slepen tegen de kas.
Morgen na de keuring in Zolder moeten we de wagen afregelen (camber, caster enz...) want daar hebben we nog geen gelegenheid toe gehad.
Hopelijk doen ze nog lawaaimeting 's namiddags want ik heb slechts 2 potjes onder zitten en weet begot niet of dit voldoende is.
Drukke dagen, racen is niet alleen fysiek maar kan ook de zenuwen aantasten.
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
24-03-2004, 10:20
Dus er is nog steeds een kans :) Ale, iedereen van de paddock, duimen voor GM-racing :D

B.V.S.
24-03-2004, 11:25
Originally posted by GM RACING
Morgen na de keuring in Zolder moeten we de wagen afregelen (camber, caster enz...) want daar hebben we nog geen gelegenheid toe gehad.
Hopelijk doen ze nog lawaaimeting 's namiddags want ik heb slechts 2 potjes onder zitten en weet begot niet of dit voldoende is.


Luc... ik wil hier geen roet in het eten gooien, het is al erg genoeg... maar namiddag is er enkel training voor de Belcar.
De training van de Touring Cup is enkel voormiddag...

Williams
24-03-2004, 13:49
Laat maar zitten jongens .
Als jullie niet proberen van hem in gang te duwen kan ik jullie niet helpen.
Pas als je zeker bent dat hij dan niet start is het iets anders
Ik heb gezien in vorige bericht van gm dat hij een lichtere starter gemonteerd heeft en daar ligt de oorzaak want de starter trekt teveel stroom zodat er niet genoeg over is om de computer te bedienen en gaat over in een error en daardoor krijg je geen ontsteking.
En als je hem in gang kan duwen dan gebruik je de starter niet en is al het vermogen van de batterij voor de Computer
Dan zal hij normaal moeten draaien.
snap je nu wat ik wil zeggen met duwen of trekken.

Selespeed
24-03-2004, 13:59
Originally posted by Williams
Laat maar zitten jongens .
Als jullie niet proberen van hem in gang te duwen kan ik jullie niet helpen.
Pas als je zeker bent dat hij dan niet start is het iets anders
Ik heb gezien in vorige bericht van gm dat hij een lichtere starter gemonteerd heeft en daar ligt de oorzaak want de starter trekt teveel stroom zodat er niet genoeg over is om de computer te bedienen en gaat over in een error en daardoor krijg je geen ontsteking.
En als je hem in gang kan duwen dan gebruik je de starter niet en is al het vermogen van de batterij voor de Computer
Dan zal hij normaal moeten draaien.
snap je nu wat ik wil zeggen met duwen of trekken.

Dat maakt al heel wat meer duidelijk. Had je dit nu in je eerste bericht reeds vermeld ... ;)
Om eerlijk te zijn durf ik hier geen uitspraak over doen. We zouden de spanningsval aan de computer kunnen meten tijdens het starten, maar dit is misschien reeds uitgevoerd. Of we kunnen de spanningsval aan de batterij meten. (Normaal moet die gelijk zijn). De stroom meten (Amperes dan bedoel ik) wordt moeilijk. We zien wel met welke oplossing Luc terug komt uit Oostende.

Megane
24-03-2004, 14:23
Originally posted by GM RACING
Hello,
Voortduwen gaat ook niet want krijgt geen vonken aan bougie's dan is duwen ook nutteloos.
Programma voor vandaag is als volgt: ik verwacht (nu woensdag)rond 9u30 een telefoontje van Oostende, indien de computer stuk is moet ik naar GENK rijden achter aan andere...(!!!) een remorque gaan oppikken in het terugkeren en ...naar Oostende rijden, bij de wagen blijven tot hij ontsteking geeft, indien deze draait ogenblikkelijk vertrekken naar tuner deze moet uitlaat nog monteren welke ondertussen hopelijk ??? afgelast is daarna huiswaarts met de auto want er moet nog aan het koetswerk geregeld worden want de wielen slepen tegen de kas.
Morgen na de keuring in Zolder moeten we de wagen afregelen (camber, caster enz...) want daar hebben we nog geen gelegenheid toe gehad.
Hopelijk doen ze nog lawaaimeting 's namiddags want ik heb slechts 2 potjes onder zitten en weet begot niet of dit voldoende is.
Drukke dagen, racen is niet alleen fysiek maar kan ook de zenuwen aantasten.
Doei
Luc
GM RACING
Ik weet nog een goei snelle megane staan zonder de problemen die U allemaal hebt gehad of zelfs nog heeft.

GM RACING
25-03-2004, 01:48
Vandaag naar Genk om ruil computer te gaan ophalen, daarna naar Oostende maar vooreerst remorque gaan oppikken.
Computer had in kortsluiting gelegen met bobijn was de oorzaak.
Na programmatie vlug naar tuner voor uitlaatlijn te laten plaatsen, motor draaide inmiddels.
Eenmaal uitlaatlijn eronder zat en de wagen opgestart werd had ik meteen m'n twijfels over de db's ! veel te veel naarvolgens m'n schatting.
omstreeks 20 uur was de wagen terug in onze werkplaats te Asper en konden we de werkzaamheden en afwerking aanvatten.
Terloops dient ook vermeld dat de tuner uit Oostende per ongeluk m'n carbon linkerdeur flink beschadigd heeft door te blijven hangen bij het verduwen....dus wat extra werk.(er is een eerlijke regeling getroffen door deze persoon)
Nu komt het ergste.... de boite schakelt niet wegens een fout aan de koppeling...alles geprobeert maar tevergeefs.
Dus, morgen gaan we de techinische keuring ondergaan te Zolder, door de wagen te duwen....niet trainen en ogenblikkelijk naar huis want motor en boite moeten er terug uit. - daarna gaan we zien om er nog een knalpotje tussen te plaatsen. een dagje van ongeveer 500 km en een pak tegenslag zit er terug op. Doei - Luc - GM RACING

Maarten
25-03-2004, 15:09
niet opgeven luc

het kan niet blijven tegenzitten

GM RACING
25-03-2004, 20:00
Dank u Maarten :)
Vandaag zeer vroeg vertrokken (6u) voor technische keuring ZTC, na deze ondergaan te hebben is de wagen direct terug opgeladen in onze vrachtwagen en ging het richting huiswaarts zonder training en geluidsmeting, trouwens de wagen ging toch niet in z'n versnelling en bovendien moest het spoor nog afgeregeld worden.
Eenmaal thuis na demontage van de versnellingskast bleek de koppelingsplaat verkeerd geplaatst, oeps foutje van de mecanieker!
Ondertussen heb ik de deur hersteld en gedeeltelijk herspoten.
Er is reeds een voorzichtige rit gebeurt op ons industrieterrein en alles is kits.
Zelfs de onderbreking van de sequentiele boite werkt, wat een luxe !
Deze avond werken we voort en morgen vrijdag plaatsen we de stickertjes en decoratie en zaterdag gebeurt de uitlijning + de montage van een bijkomende knalpot.... anders krijgen we zeker het zwarte vlagje voor db's.
Doei en tot zondag
Luc
GM RACING

Selespeed
26-03-2004, 10:06
En zo komt alles toch nog in orde :)

Voor al degenen die ons gesteund hebben, bedankt ;)

Speedy
26-03-2004, 13:15
Gisteren was ik er niet om te sleutelen,gelukkig kwam alles inorde door de inzet van onze teamchef en Anthony,en ik werd op de hoogte gehouden door de teamchef.Nu nog uitlijnen en wat afwerking op zaterdag en alles inladen.Hopelijk is dit nu de start van een seizoen ZONDER problemen......Tot zondag voor de start van de openingsrace.


Greetz,Speedy.

Thomaske
26-03-2004, 19:38
Jongens ik ben er zondag hé. Zijn jullie al zeker dat jullie in box 37 zitten?

Selespeed
29-03-2004, 09:53
Voor degenen die er zondag bij waren, we zijn dus niet gestart in de race.

Na twee zwarte vlaggen in de free practice 's morgens voor Db. Hadden we startverbod voor de race 's middags. Probleem zit hem waarschijnlijk in de carbon intake die nogal veel lawaai produceert. We zitten reeds met 3 dempers dus daaraan val nog weinig te veranderen. Ook de supertrap was geinstalleerd dus :(

Volgende keer beter dus :)

GM RACING
29-03-2004, 10:24
Vrijdag wagen in nieuwe kleurrijke outfit geplaatst en sponsorstickers erop geplaatst (godzijdank 2 nieuwe sponsors gevonden!), zaterdagmorgen werkzaamheden aan uitlaat, 3de pot bijgeplaatst en in alle haasten een supertrapp "maison" ontworpen voor het geval van..., rond 14 u werd de wagen volledig afgeregeld aan camber, caster en gewogen en afgeregeld op de 4 punten. - ron en d 18 u was alles opgeladen in vrachtwagen en waren we klaar- ZONDAG : trainingen : zoals verleden jaar vatten we de trainingen aan in een slechts mogelijke configuratie dwz. met volle tank 80 l, oude banden en remblokken... het kan dan maar beter gaan in de race met nieuwe banden en remblokken en uiteraard ook volle tank, in m'n 2de ronde werd ik overmoedig en maakte een schuiver ter hoogte van de kanaalbocht en belande gelukkig niet al te hard in de reling, lichtblok stuk, radiator verschoven barstjes hier en daar in het koetswerk. - daarna trainde Louisette probleemloos en voorzichtig (wij hadden dus donderdag geen training, dus dit was terug ons eerste contact met de wagen) - Na Louisette legde ik de zweep op de mechaniek en maakte een honorabele tijd van 1'52"6 welke goed was voor een 4 de plaats in de klasse en een 20 ste plaats algemeen, ik was er best tevreden mee want ik ben geen goede chronorijder... in race pingel ik gemakkelijk 2 tot 3 " eraf. - Helaas 1ste vlagje voor teveel db's (95,9 db) en daarna 5 ronden nadien 2de vlagje met 95,7 db, exit GM RACING !
Geen toelating voor deelname aan de race, ik kan jullie vertellen dat dit pijn doet als je iedereen op de startgrid ziet en je niet mag deelnemen.... bovendien is al het geld je besteed hebt nutteloos ....inschrijvingsgeld enz...
Ik begrijp het standpunt van circuit Zolder dus zullen we eraan werken en ergens wisten we wel dat we te hoog zaten in db's(zie voorgaande threadts)
Tijd om deftig te trainen en te meten ontbrak ons.- ergens in m'n achterhoofd speelde ik met het gedacht om bij onze Asaf buren te gaan rijden omdat die minder streng zijn .... maar 'k ga het niet doen, stijfkop zoals ik ben zullen we er de tweede race staan alles conform. - ....toch doet het pijn de eerste race te missen en niet te scoren.... 1 voordeel, wij waren reeds om 16 u thuis!
Doei
Luc
GM RACING
:mad:
PS: Thomaske Glpk: Wij zijn verplaatst naar box 41 (de allerlaatste)

Supra
29-03-2004, 13:40
die decibel regel is de touringcup kapot aant maken.
wij hebben vorig jaar ook al meerdere malen moeten staken met de decibels. maar nu blijkt het toch in orde te komen.

GM RACING
29-03-2004, 13:57
Beste Supra,
Ja, dit is een spijtige zaak en enorm frustrerend dat je telkens tijdens je race met "een ei in je broek" die meetposten voorbij moet gaat, ikzelf heb al flaters begaan om die reden.... welke flaters zul je je afvragen? ewel gewoon concentratieverlies door teveel naar de destijds bemande posten te kijken en naar m'n motortoerental te gapen en.... zodoende m'n vluggere medeconcurenten niet tijdig zag aankomen.
't is nu zo en we zullen er mee moeten leven zeker? anders moeten we Belcar gaan rijden maar met m'n Meganneke zal ik meer in m'n spiegels moeten kijken dan racen vrees ik.
Doei
Luc
GM RACING :)

Selespeed
29-03-2004, 14:37
Ja, 't is erg. Nen mens gaat voor de eerste maal mee als team-member en dan ziet hij nog geen race :( Maar goed volgende keer kan enkel beter.

Selespeed
29-03-2004, 14:51
Och ja, misschien nog een klein fotootje van onze megane in de nieuwe livrei:

Met dank aan MarnikM!

http://users.skynet.be/marnikm/foto's%20ZTC%20ZSP%20280304/IMG_1271.JPG

Thomaske
29-03-2004, 15:11
Nu alleen zorgen dat ze jullie volgende keer wel doorlaten hé.

AlainH
29-03-2004, 23:26
Wie is er nog allemaal uit koers genomen wegens teveel decibels ?
Ik heb weet van de GM Racing Megane, de Porsche van Tony Kevers, wijzelf ( Carlier Racing BMW 325i )...

FormulaV-JH495
30-03-2004, 02:37
@ GM Racing ...wat helpt op Zolder bij een geluidsovertreding is wa Staalwol in uw uitlaat stoppen als extra demper .. lukt altijd en geeft geen verlies .. wel geen kilo erin stoppen ...

Helps with mine all the time :D ...

GM RACING
30-03-2004, 09:08
Beste FormulaV,
Dank voor de tip ... maar ik denk dat het meeste lawaai van de airbox/luchtfilter komt, de luchttoevoer is aangebracht daar waar normaal de mistlampen zitten bij de Megane.
Bij het passeren viel het op dat de lawaaizone zich daar het meeste manifesteerde ( wel een heel mooi en sportief lawaai overigens, een beetje zoals een Honda V-tec met gewijzigde luchtfilter )
Wij gaan zoeken mede met behulp van een geleende db meter van een toffe medeconcurent en de problemen oplossen... we hebben een maand.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
30-03-2004, 09:23
Beste AlainH.
Ik weet nog dat er een Honda Civic niet mocht starten, wat er daarna in race allemaal eruit gehaald is weet ik niet .... wij waren reeds huiswaarts.
In elk geval weet ik op de briefing dat er 3 wagens niet mochten starten en d'er 3 waren met reeds 1 verwittiging..... dit is een zeer gevaarlijke situatie, want in race zit je met adrenaline en push je jezelf een beetje verder dan op training (enfin...ik toch) :)
Doei
Luc
GM RACING

B.V.S.
30-03-2004, 09:31
Originally posted by AlainH
Wie is er nog allemaal uit koers genomen wegens teveel decibels ?
Ik heb weet van de GM Racing Megane, de Porsche van Tony Kevers, wijzelf ( Carlier Racing BMW 325i )...

De rode ex Ooms Porsche met Nelissen - Van Den Branden hebben tijdens de training 1 verwittiging gehad, maar tijdens de race was alles ok dacht ik.
Ik weet wel dat er in totaal 5 wagens definitief uitgesloten werden.

GM RACING
05-04-2004, 18:46
Vandaag kreeg ik een telefoontje van onze derde piloot welke me droogweg vertelde dat hij toch nog een jaartje rally ging rijden... de eerste race was hij nog niet in orde met z'n omloop licentie, dus zeker niet onze schuld. (alhoewel hij toch niet had kunnen rijden tijdens de eerste race wegens startverbod teveel db's), er zou natuurlijk een eerlijke terugbetaling plaats gehad hebben..... moest hij reeds betaald hebben.
Dus van een verbroken mondelings akkoord gesproken ...... , een kleine domper op ons budget en onze goedgelovigheid !
Daarom zijn we terug op zoek naar een snelle, geen brokkenmakende piloot en dan nog bovendien met een goedlachs karakter, en dit voor het resterend seizoen (5 Races)
We voelen het aan komen .... het podium is niet zo ver meer af met ons Meganeke, nog enkel wat sleutelen aan lawaai.....
Bel: 0475/45.54.48
Indien onvindbaar rij ik gewoon met Louisette een seizoeneke rond, ze zal dan een "tandje" bij moeten zetten en volop 2 uur moeten "fietsen" maar da ga wel lukken, 't is een harde.
Doei
LUC
GM RACING :)

Speedy
06-04-2004, 12:13
Waarom heeft GM altijd pech vraag ik mij soms af?!We doen ons best voor de wagen,al 2 seizoenen achter de rug vol problemen die niet de schuld zijn van het team ,maar van derden,en nu dit terug...Misschien moet je ff bellen naar Noorwegen voor een piloot,Luc??!!GM kan toch niet altijd pech blijven hebben hé?!


Greetz;Speedy.

GM RACING
06-04-2004, 17:37
Speedy,
Piloot Noorwegen zou een oplossing zijn maar die is niet supersnel en we gaan ervoor dit jaar....alhoewel.... gaan voor wat ?
:D
Luc
GM RACING

GM RACING
14-04-2004, 16:34
De knoop is doorgehakt, we hebben als derde piloot de Noorse ANDERS TANGEN in ons team binnengehaald. (reeds 2 jaar geleden ook in ons team)
Niet supersnel maar een regelmatige piloot kan ook z'n steentje bijdragen.... en dan maken we gewoon dat de auto enkele seconden sneller :D
We ploeteren voort.....
Doei
Luc
GM RACING

PDG Racing
14-04-2004, 18:40
Luc, wij weten er alles van, het ene probleem is zo goed als opgelost, komt het volgende probleem opzetten...
Maar , er is zeker licht op het einde van de tunnel!!!!!
Wij zijn gestart met onze golf te bouwen in mei 99 en zijn uiteindelijk dit jaar voor het eerst op het podium mogen kruipen.
Gewoon doorzetten zou ik zo zeggen!!!!!!!

Veel succes verder!!!!!!!!

Christophe

yannick88
14-04-2004, 22:18
Originally posted by PDG Racing
Luc, wij weten er alles van, het ene probleem is zo goed als opgelost, komt het volgende probleem opzetten...
Maar , er is zeker licht op het einde van de tunnel!!!!!
Wij zijn gestart met onze golf te bouwen in mei 99 en zijn uiteindelijk dit jaar voor het eerst op het podium mogen kruipen.
Gewoon doorzetten zou ik zo zeggen!!!!!!!

Veel succes verder!!!!!!!!

Christophe


Hoe kan deze golf uitkomen in de klasse tot 2 liter met een 1800 cc turbo motor ?

Met sportieve groeten

Selespeed
15-04-2004, 08:51
Proficiat Luc! Weer een zorg van de baan :)

GM RACING
15-04-2004, 09:41
Dank PDG RACING voor aanmoediging ... en trouwens proficiat met je eerste podium !
Ik persoonlijk heb geen last met je turbo motor 1800 cc., (zoals Yannick 88 naar voor brengt ) in klasse 2 hoor je trouwens ook niet thuis (geen schijn van kans) ...ik persoonlijk wou geen "slapende honden" wakker maken .... maar ik denk dat de bal aan het rollen gaat en ik heb hem zeker niet in gang gestoken.
Ja Selespeed, met ANDERS TANGEN is het budget terug in evenwicht, budget is heel belangrijk in de autosport.....jammer.
Gisteravond zijn we wagen weest ophalen met de nieuwe veranderde uitlaatlijn, héél knap gemaakt en zal zeker voldoen aan de normen. - Enkel wordt nu zaterdag aan het inlaatsysteem gewerkt (door Patrick & mij) want men hoort duidelijk dat het meeste aanzuiglawaai daarvandaan komt.
Dan gaan we volgende week donderdag een training meepikken met db meting, een mogelijkheid is wel met mijn vermaarde overdosis geluk dat het circuit van Zolder net dan die donderdag gesloten is of voorbehouden voor één of ander evenement. :D
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
15-04-2004, 10:29
Ik denk dat met je derde rijder, de kansen inderdaad weer fors omhoog gaan, want 2 rijders werd inderdaad een heeeeel zware opgave. Nog niet gesproken of het wel mogelijk is om met de hoeveelheid benzine zo'n lange stint te rijden en de vermoeidheid zal de tijden laten stijgen en de kans op fouten verhogen. Dus alleen maar positief, zo'n derde rijder. :)

GM RACING
15-04-2004, 18:12
Selespeed, een derde rijder betekent ook een pitstop meer, onze tank van 80 l. zou ook hoogst waarschijnlijk geen 2 uur meegaan (misschien hooguit 1 u.50, het probleem is dat we sedert verleden jaar met die motor nog geen enkele keer hebben kunnen trainen en zodoende geen exacte benzinemeting hebben kunnen verrichten, er staat een benzinemeter in de wagen maar die gaat langs geen kanten juist, dus is gewoon ballast welke eruit mag.
Dus misschien toch een mini tank pitstop wat mij betreft en voor Louisette zou deze tank volstaan hebben.... vrouwen zijn zuiniger hé.
Tegen race 3 hebben we een nieuwe motor met een hopelijk (geschat) minder verbruik (dank zij een betere curve) maar weer hogere toerentallen = terug meer lawaai.... deze zal 8500 rpm. gemakkelijk aankunnen (nu 7800 rpm)
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
18-04-2004, 14:33
Gisteren Zaterdag gesleuteld aan wagen om decibels te drukken.
We hebben de aanzuig van de luchtfilter moeten verplaatsen binnen het motorcompartiment en een cone luchtfilter bijgeplaatst.
Voorheen was aanzuig op plaats van de mistlamp.
Daar hebben we dan een extra luchtslang naartoe gebracht om deze te voorzien van voldoende koude lucht.
Voor het overige hebben we nog een met schuimrubber beklede aluminium afdekplaat gemaakt voor en over de airbox.
Volgens enkele metingtesten met db meter zouden we rond de 92 db. zitten aan 7000 rpm. (misschien zelfs iets lager...)
De uitlaat was reeds onder handen genomen verleden week en zou moeten volstaan. (3 potten waarvan 2 grote en een "cherrybomb" demper.
Negatief punt : een 8 à 9 kg. gewicht erbij, en wat vermogenverlies.
Dit nemen we uiteraard graag bij want niet mogen deelnemen aan een race is nog veel slechter .....
Hopelijk kunnen we trainen donderdag met de Belcar wedstrijd in het verschiet en regent het niet die dag omwille van een minder accurate lawaaimeting. (er wordt minder toerental gemaakt bij regenweer)
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
18-04-2004, 15:20
Hallo Luc,

Zoals ik ergens anders op dit forum al gevraagd had, zijn de donderdag trainingen voor niet World Series wagen blijkbaar heel beperkt. Blijkbaar enkel van 16.00 - 17.00h.

GM RACING
19-04-2004, 09:34
Heb deze morgen maandag 19/04 gebeld naar circuit Zolder en de donderdagse training is kompleet voorbehouden voor evenement zondag.... ik had het nog gedacht dat iets of iemand mij ging weerhouden om die vervloekte db meting te ondergaan.
Volgende week donderdag is dit mogelijk maar ik huiver steeds bij de gedachte moest er iets mis gaan hebben we slechts 2 dagen voor de boeg om dit op te lossen ....
Doei
Luc
GM RACING

Thomaske
19-04-2004, 17:53
Mss kunnen jullie eens gaan testen op de startbaan van Brustem als je zelf een db meter hebt

GM RACING
19-04-2004, 18:15
Ja thomaske glpk we hebben een decibelmeter in bruikleen maar uiteraard heb je maar de echte zekerheid op het circuit van Zolder zelf.
Dus nu hebben we slechts een vermoeden dat we in de juiste richting zitten.
Ik woon op een industrieterrein en we gebruiken die soms soms als racepiste tot groot ongenoegen van bepaalde aldaar gelegen firma's, 1 van dees dagen zal ik wel eens de flikken aan m'n broek hebben, wedden ??
:D
Doei
Luc
GM RACING

AlainH
19-04-2004, 20:43
Tel bij je eigen decibelmeter ongeveer 1,7 decibel erbij en dat heb je de waarde in Zolder...

GM RACING
22-04-2004, 17:35
Beste AlainH
Volgende week donderdag pakken we een klein trainingske mee om zeker te zijn, éénmaal zijn we uitgesloten geweest voor de race....dit nooit meer, al moet ik gans het motorcompartiment vol met glaswol steken !
:)
Doei
Luc
GM RACING