PDA

View Full Version : Jiehaaaaaaaaa


Hakki
30-09-2001, 21:53
yes yes yes

meer kan ik ni zeggen
wa begon als nen vree vervelende gp, die voorspelbaar begon te woprden is (gelukkig) anders uitgelopen

Ik zijn vree content, 20zeges is schoon getal, en nu zal Hakkinen ni herinnerd worden als dieje die het opgaf omda em ni kon winnen.Nu is da dus heeeeeeel anders
maja, ik zen doodcontent, mor khad der eigenlijk wel op gehoopt en verwacht, door zijn goeie tijden dit weekend.
Veel ga ik der niemeer over zeggen, want ik moe morgen om 5.30u uit mijn bed...survival in de ardennen :(
hopen dak weerkom, mor der zullend er zijn die iets anders hopen zeker ;)
sloiz

Sennake
30-09-2001, 22:00
Proficiat aan Hakki en Häkkinen!!!
Ik geef toe dat ik liever JPM zag winnen, maar eens mijn favoriet weer maar eens noodgedwongen moest opgeven gunde ik het niemand méér dan Mika. Spijtig voor Barricello, maar opgeven is iets waar JPM fans mee leren leven hebben dit jaar :-)

Raceboy
30-09-2001, 22:13
irvine 5de . mijn dag (allé avond) is goed :)

Finish
30-09-2001, 22:21
Ik vond de emoties na de race interessanter dan de race zelf...

Mooie zege van Mika, zeker na z'n terugwijzing naar 4de startplaats (vreemd, waarom op 4? )
Deze zege zou hem genoeg motivatie moeten geven om in 2003 een grandioze comeback te kunnen maken. Het is hem gegund.

De Race dus:

Barrichello die groen licht kreeg van baas Schumacher en Ferrari en een mooie voorsprong opbouwde op een 2stop strategie. Schumacher die meereed en gezellig makkelijk 2de werd. Coulthard die in feite geen rol van betekenis speelde. Ikzelf had een beetje pret aan Jean Alesi die in 2 rondes de 2 Benettons wist in te halen. Maar daar bleef het bij.
McLaren koos voor Raikkonen als Hakkinen's vervanger, maar Heidfeld had een even goede keuze geweest. Niet echt alle sympathie voor de duitsers, toch is hij weer mooi de dupe van de hele McLaren-affaire. Mooi wat hij hier dan presteert.

En Hakkinen...het eerste deel van de race onzichtbaar, en dan mooi die overwinning halen, chapeau. Als Ferrari-fan ga ik hem écht missen, hoewel ik nog op hem gevloekt heb in '98 en '99 :D

ToP:

-Hakkinen: Dikke 10/10, sublieme prestatie
-Barrichello: Had evenveel kans op zege...
-Heidfeld: Ha, dat zal ze leren voor Raikkonen te kiezen ;)
-Trulli: Als de wagen niet de geest geeft, reken Trulli dan maar erbij
-Monty: staat vastgebeiteld bovenaan in de categorie 'pech'


FloP:

-Villeneuve: Lijkt me duidelijk
-Ralfff Schumacher: nogal domme spin
-Arrows: Sponsors genoeg, budget best okay...maar niet lukken.

http://www.dailyf1.com/data/photos/2001/usa/sunday/pic17.jpg

Mika for World Champion 2003 ;)

Werner333
30-09-2001, 22:39
Proficiat aan Hakkinen.
Toch weer een aantal inhaalbewegingen gezien.
Het lijkt of sinds de race in Spa inhalen terug in is.
De race was op Canal Digitaal prachtig in beeld gebracht.
Veel onboard camera's.
Weeral pech voor JPM. Als die volgend seizoen een betrouwbare wagen heeft gaan we nog iets zien.
Ook pech voor Barri. De tweede stek in het kampioenschap kon van hem zijn geweest. Nu wordt dit pas beslist in de laatste race.

Enne Finish Hakkinen werd 4de op de grid omdat zijn snelste kwalif tijd werd afgenomen en zijn tweede snelste tijd was goed voor een 4de stek.

Finish
30-09-2001, 22:42
ah k, thnx ;)

RoBByNiO
30-09-2001, 22:53
proficiat aan den Hakkinen dat hij dat nog mag meemaken: vond hem wel goed na de race, nog eens een superblije mika gezien

Barrichello moest wel winnen hoor maar ja het kon niet zijn.

Dat JPM ging uitvallen had ik wel gedacht :)

schumi rijdt echt tegen zijn zin ik vind dat hij geen moeite meer doet. spijtig

overall was dees nen GP die heel den tijd spannend was. Voor mij toch he! Ik was in seventh heaven toen Barri aan het leiden was: het plannetje van Ferrari ging goed: goede start barri en voorsprong uitbouwen en schumi als buffer!4seconden te weineg voorsprong anders wint hij (zonder rekening t eoudne met late uitval)

Aja, heeft iemand verstappen gezien?:D

rating: 8/10 voor de race!



ben eddie irvine zijn opmerkelijke prestatie vergeten!!!!!! ahzo een dikke race!

TiBo
30-09-2001, 22:56
Vooral Alesi is mij opgevallen tijdens de GP van de VS. Knokken, knokken, ... en nog eens knokken. Michael schumacher reed niet voluit, ... Barrichello wel. Deze laatste was ook dan nog niet in staat om Hakkinen in te halen. Zijn uitvallen moet het alleen maar erger hebben gemaakt.
BMW moet zijn strategie maar eens gaan herzien om nieuwe (ongeteste) blokken in de wagens te steken en de BARs reden ook weer mee om de hoop te vergroten.

Vanwaar kwamen de McLarens opeens?


Wat me het meest zal bijblijven is het afscheid van Murray Walker. Voor hem is het "GO GO GO" richting pensionering.

RoBByNiO
30-09-2001, 23:01
de mclarens haden gewoon de beste strategie: 1 stop en die denk ik halfweg nemen


mja alesi viel wel idd op.

Werner333
30-09-2001, 23:02
Wel leuk vond ik hoe Raikonen werd gesandwiched tusen Heidfeld en Trulli.:D

airco
01-10-2001, 00:02
kzen sinds vanavond terug vanop FOM!!! In alle vermoeidheid zenek vergeten om te kijken!! was zelfs vergeten dat et F1 was vant weekend!!! Dit is eigenlijk een illustratie hoeveel F1 me dit seizoen nog kan boeien!! alle prijzen zijn uitgedeelt!!!

airco

Alain
01-10-2001, 09:26
Schitterende zege voor Häkkinen. Na de trainingen dacht ik dat ie echt sterk zou zijn maar eens de race halfweg had ik 'em afgeschreven. Tactisch zeer sterk en heel constant gereden --> Oververdiend!
Jammer van Barrichello, had eveneens de zege dik verdiend.
Eveneens spijtig van Juan. Overwinning had er zeker in gezeten maar ja, same old story...
MS reed vrij onopvallend maar vond het enige spannende moment toen Juan hem inhaalde. Hij gaf eerlijk toe dat hij gewoon niet wist wat er gebeurde :D
Ralf reed behoorlijk mee maar blunderde.
Coulthard reed ook gewoon zijn rondjes, Alesi is het nog steeds niet verleerd en Heidfeld gewoon subliem!
Voila, op naar Suzuka en ik moet zeggen dat de F1 minder voorspelbaar is geworden. Het is niet echt langer meer ééntje die vertrekt en niet meer gezien wordt tot aan de meet. Je ziet dat je met een achterstand van twintig seconden, een goede tactiek een wedstrijd kan winnen. Zo hoort het!

Mario
01-10-2001, 10:02
Hehe, McLaren een goede tactiek ? Dat moet ook niet veel zijn voorgekomen :).

Ik heb een heel stuk niet gezien, zowat vanaf de tweede ronde tot Montoya ging pitten en begreep dus niet hoe hij opnieuw voor Schumacher reed (want die had blijkbaar ook nog geen pitstop gemaakt).

Voor de rest toch wel genoten, maar denk niet dat Barrichello het zou hebben gehaald indien hij geen pech had gekregen. Was blij met de uitslag. Vind het wel straf dat een Schumacher die niet de volle pond geeft nog altijd vooraan te vinden is.

Ja, ik ben een vrij content mens, ook om andere redenen dan F1.

Oneliner
01-10-2001, 10:03
Proficiat idd aan hakkinen =>oververdient gewonne zouk zegge.
Zelfs als barichello niet was uitgevallen had hij nog gewonnen.....

en idd, zoals vele hier al schreven, eindelijk nog eens een race waar ge kon henne blijven kijken...

Laskaat
02-10-2001, 07:53
Mooie taktische overwinning van Mika. Verdiende derde plaats voor David die evenzeer een heel constante race reed. Anders dan hetgene die iemand hier neerschreef vlak na de race die lachte met DC: "was dat degene die zegt volgend jaar WK te zijn?" of zoiets, maar blijkbaar heeft hij vlug zijne post ge-edit.

Pech Barri, maarja, het moeten niet altyd dezelfde zijn hé, ook jammer voor Montoya, prachtig inhaalmaneuver op MS, lang geleden dat ik nog eens opgeveerd ben uit mijne zetel tijdens een GP. Shumacher verklaarde achteraf in een interview dat hij absoluut verast was en niet wist waar de Williams zo snel vandaan kwam.
Allé, nu nog op naar de laatste en beginnen uitkijken naar volgend jaar. Benieuwd hoe de Williams eruit zal zien nu HP compaq overgenomen heeft, vond het momenteel de mooiste wagen van het pak kwasi kleurencombinatie.

Greetz

RoBByNiO
02-10-2001, 16:59
Montoya, prachtig inhaalmaneuver op MS

niet gezien hoor!

airco
02-10-2001, 17:21
ikke wel!!!

mor andersom int begin van de race ook wur!! ;-)

airco

Jan
02-10-2001, 17:34
En Verstappen won.....zoals gewoonlijk.......een plaats of zes, zeven in de eerste ronden na de start!


Jan

Raceboy
02-10-2001, 17:41
hakkinen gewonnen en bomfunk Mc's hebben een nieuw liedje
watch out the finns are back !!!!!!!:)

yvdp
02-10-2001, 17:43
Originally posted by RoBByNiO
rating: 8/10 voor de race!

Dan zedde wel rap content zenne. Een 6/10. Meer ni. Vond de race ni zo boeiend. Wel mooi ingehaald en een verdiende winnaar.

RoBByNiO
02-10-2001, 17:50
ik ben niet rap content: ik heb een 8 gegeven omdat het moeilijk te voorspellen was wie de race ging winnen: het kon Hakkinen, Barrichello, Montoya of zelfs iemand anders zin op bepaalde momenten! Ik vond het spannend van begin tot eind, iets wat je neit van elke andere GP kon zeggen!

yvdp
02-10-2001, 18:10
das waar. Maar toch was de race slaapverwekkend. Ik ben voor den eerste keer in slaap gevalle tijdes een race. Da kan ook vant werk zijn zenne.

RoBByNiO
02-10-2001, 18:30
zeker van dat het vant werk komt!

en door het misschioen alte begin?


voor mij blijft het een van de beste GP's van het seizoen hoor

Laskaat
02-10-2001, 18:48
quot F1racing Nl:
"Die kreeg het halverwege de wedstrijd aan de stok met de oprukkende Juan Pablo Montoya. De Colombiaanse publiekslieveling kreeg de Amerikaanse fans uiteindelijk ook op de banken toen hij alweer een magistrale inhaalbeweging uit zijn mouw schudde. De Williams rijder plaatste zijn FW22 helemaal onder de achtervleugel van Schumachers Ferrari. Die had niks in de gaten omdat hij zijn aandacht gevestigd had op de wagen voor zich die hij zou gaan dubbelen."

Ja, jullie zullen ook nooit veranderen als het over MS gaat! En btw, jij was het Robbynyo die uithaalde naar DC maar dan nadien je tekst veranderd hebt.
Greetz

RoBByNiO
02-10-2001, 19:01
echt niet gezien!

wat heb ik van DC gezegd en verwijderd?
kan me ni herinneren dak daar iets over gezegd heb en verwijderd!

Finish
02-10-2001, 19:07
Het inhaalmaneuver van Montoya op Schumacher was minstens even 'fenomenaal' (arf) als het inhalen van Alesi op pakweg Fisichella. Enkel vliegt natuurlijk iedereen de lucht in als the invinsible Schumacher door Montoya -die min of meer voor thuispubliek reed- wordt ingehaald. Dan denkt iedereen terug aan hét mooiste inhaalmanoeuvre van dit jaar (Brazilië '01) en in de hoop weer zo'n hetze daarrond te scheppen zodat deze GP nog iets had om over te spreke qua mooie acties.

En om nog wat olie op het vuur te gooien (want op sport24 zit er zo'n dweep die beweert dat paddock anti-schumacher is)
Het inhaalmaneuver van Hakkinen op Schumacher in België 2000 oogde idd mooi, maar het leek me min of meer goed haalbaar voor Hakkinen om Schumacher in die bocht te strikken, immers, Schumacher had ook nog gedubbelde Zonta waar hij rekening mee moest houden, en dan kan je moeilijk je ogen richten op nog een andere wagen natuurlijk.

Goed,
Ben ik nu niet pro-Schumacher of wat ?

:p

tsjolder
02-10-2001, 19:12
Eventjes zeggen dat ik het manoeuver van Montoya wel degelijk fantastisch vond, om het even tegen wie het was. Ik geloof niet echt dat Schumacher Montoya niet gezien had, want hij was toch van de idele lijn wat afgeweken om het Montoya moeilijker te maken.

Wat Coulthard betreft, het spijt me, maar ik vond hem geen supergoeie race rijden, ongeveer vergelijkbaar met Schumacher: rondjes draaien en uiteindelijk verschillende mannen voor u zien uitvallen. Ik vond de race van Barrichello, Montoya en Hakkinen veel indrukwekkender dan die van zowel Schumacher als Coulthard.

RoBByNiO
02-10-2001, 19:43
compleet mee eens tsjolder over je mening over DC

Oneliner
02-10-2001, 20:28
Ik vond de inhaalactie wel knap, aangezien ge goe kunt zien dat ook schumacher veel moeite doet om zen positie te behouden.
Hij week idd zeker van zen ideale lijn om het montoya moeilijker te maken.
En as ge dan de manier ziet waarop schumacher inremt (met beetje slippende wagen), dan vind ik die inhaalactie we lde moeite waard...

Laskaat
03-10-2001, 07:38
Ge had iets gezegd van in de aard van: amaai, hebt ge Dc gezien, is dat de diene die volgend jaar beweert WK te zijn
iets in die aard, kort na de race gepost en dan rap weer veranderd.
Idd, DC geen supergoeie race, dat heb ik ook niet gezegd hé, altyd de woorden verdraaien van iemand die ne keer een goed woordje zegt over ne McLaren piloot. Dat zijn we hier al gewent hé. En dat Hakinnen zijn race veel indrukwekkender was is toch ook geen waar hé, heeft ook maar constante ronden gereden hé, dankzij de taktiek vooraan gekomen en dan constante tijden gereden, en verdiend gewonnen.
Degene die zegt dat de paddock (maanden geleden dat ik daar nog eens geweest ben) anti-shumacher is, amaai, ik dacht juist het tegenovergestelde! We zijn hier met zijn 73, we zouden eens een refferendum (das overal de mode nu) moeten houden wie fan is van wie hé, denk dat MS & Ferari het zal halen hier qua supporters, ook zouden velen niet kunnen beslissen, ik heb ook geen echte voorkeur voor een piloot, wel voor een team (McLaren) en veel sympathy voor Williams en Jaques Villeneuve. Op wie zou ik dan moeten stemmen?
Greetz

tsjolder
03-10-2001, 11:04
Ge hebt wel een punt dat het verschil tussen Hakkinen en Coulthard niet zo groot was. Hakkinen was wel gedurende heel het weekend een stuk sneller en voerde de strategie tot in de perfectie uit. En wat die supporters betreft, is het, denk ik overal een beetje zo dat men denkt dat de meerderheid van de anderen tegen zijn eigen favoriet is. Ik denk dat er hier op de paddock een vrij goed evenwicht is tussen pro en contra-ferrari.

Laskaat
03-10-2001, 15:01
ne keer een referendum organiseren hé, maar dan zouden we wel de meeste van de leden bereiken en ik denk dat er van de 73 niet zo veel meer langs komen of af en toe maar eens.
Ze doen dat nu overal, bij Sabena, ...zelfs op mijnvrouws werk, dus waarom hier niet*L*
Greetz

heb efkes nagekeken, en van de 73 zijn er maar elf die hun email niet gegeven hebben bij registratie, jij als moderator moet dat toch kunnen opzetten. Dan weten we direct met welke supporters we hier allemaal te doen hebben hé, en kun je de bewijzen voorleggen dat de paddock niet anti-shumi is maar evenwichtig verdeeld

nog ne keer Greetz

tsjolder
03-10-2001, 16:51
Is 't tegen mij, Laskaat? Diene moderator weet ik wel niet goed waar ik die aan verdiend heb, misschien voor het sport-forum. Als ik eens tijd heb, ga ik dat misschien eens in gang steken, ik zal wel zien.