PDA

View Full Version : Vraag 5 en 6


Sennake
20-03-2004, 15:17
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2004.jpg

Aangezien ik vanavond Rittensport ga rijden tot een stuk in de nacht, waarschijnlijk nog wat ga blijven hangen en daarna misschien toch eerst wat slaap ga trachten in te halen, wil ik jullie niet beroven van de rechtmatige "opzoektijd" voor de nieuwe vragen. Om over de GP nog maar te zwijgen.

Redenen genoeg dus om de nieuwe vragen nu reeds te posten, ik heb liever dat je wat meer tijd hebt dan wat minder. De antwoorden en tussenstand van vraag 3 en 4 krijg je natuurlijk pas morgen te zien.

We gooien het stuur weer helemaal om naar de eenzitterij toe.

Moeilijkheidsgraad : 2
Punten per goed antwoord : 4

Vraag 5 :

[list=1]
Wie is de piloot aan het stuur van deze wagen ?
Om welke GP gaat het hier ?
Welk jaar schrijven we ?
Welke andere piloot was in deze crash betrokken ?
Hoeveel WK-punten behaalde de piloot die je hier ziet in dat jaar ?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/05.jpg

Tip? Stomme hulp : no tip ! :frusty: !

Vraag 6 :

[list=1]
Wie is deze persoon ?
Wie is deze persoon ?
Wie is deze persoon ?
Wie is deze persoon ?
Wie is deze persoon ?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/06.jpg

Tip? Ik ken er geen ronde ballen van, maar als je er een tubeke col indoet en zo, moet je frank toch vallen...

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de start van de GP van Bahrein op 4 april 2004.

Als je de tips kan verklaren vinden we het leuk dat je die aan je antwoord toevoegt. Maar je bent niet verplicht natuurlijk. Hoewel een verklaarde tip altijd bevestiging geeft voor een juist antwoord...

Vanaf nu wil ik wel 2 dingen veranderen aan het reglement (om het mezelf wat makkelijker te maken want we hebben al 35 deelnemers) :

[list=1]
Je antwoord is DEFINITIEF, als je niet zeker bent hou dan je antwoord in beraad, ik aanvaard dus GEEN verbeteringen meer eens je antwoord binnen is. Ook geen antwoorden meer in 2 delen dus, je geeft meteen antwoord op de 2 vragen. Dat maakt het verbeteren wat makkelijker. Als er door ONZE fout een dubbelzinnige vraag gesteld werd en we de vraag hierdoor aanpassen (zoals met die datum van dat record) aanvaarden we uiteraard WEL een nieuw antwoord op die bewuste vraag. Maar dat is dan ook de enige uitzondering. En we hopen dat dat zo weinig mogelijk voorvalt.
Iedereen heeft een "startnummer" gekregen dat je terugvindt op de tabel met de tussenstand. Gelieve vanaf nu gewoon je startnummer op te geven bij je antwoord, daarmee vind ik je antwoordkolom veel gemakkelijker terug dan met je naam of nick. Nieuwe quizzers die voor het eerst meespelen moeten de eerste keer wel hun andere gegevens mee opgeven natuurlijk.
[/list=1]

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

NOx
20-03-2004, 16:51
Voila, mijn antwoorden zijn al binnen...
Als ik kan kiezen tussen blokken en de oplossingen zoeken, dan is mijn keuze rap gemaakt.
Het ging deze keer redelijk vlot, beter als vraag 4 (met die datum ...).
Nu nog hopen natuurlijk dat alles juist is :)

Heel leuke tips trouwens :D

@Sennake:

"vraag 4" in de opgave moet "vraag 6" zijn :)

Juha
20-03-2004, 17:13
Die wist ik allemaal uit mijn hoofd, alleen de betrokkene bij die crash moest ik opzoeken. :)

Lender
20-03-2004, 21:07
had ze in welgeteld 5 sec, waren niet de moeilijkste ook :+

marcel
20-03-2004, 21:27
vraag 5 weet ik zo nog (alleen het jaar niet 100% zeker)
vraag 6 ken ik er 2 helemaal niet, 1 niet 100% zeker, en de andere 2 herkende ik ook al meteen :D

ik hou mijn antwoorden nog even in beraad, dus ;)

Superdiesel
20-03-2004, 21:44
Voila, antwoorden zijn al verstuurd. Ik vond ze echt gemakkelijk. Gemakkelijker dan vragen 3 & 4 zelfs.

Vraag 5 had ik meteen een vermoeden van en na een beetje rondneuzen op het net werd mijn vermoeden bevestigd.
Alleen snap ik de ballen van die tip.

Bij vraag 6 wist ik er meteen 3. Een 4e wist ik nadat ik de foto een beetje nauwkeuriger bekeek en de 5e vond ik via de tip en efkes bevestiging te hebben gezocht.
Nodeloos te zeggen dat ik de tip begrepen heb. :)


Op naar vragen 7 & 8.

FleaBite
20-03-2004, 23:01
Die tip van vraag zes is prachtig gevonden! :)

Juha
20-03-2004, 23:27
Ik had hem zelfs niet door, kwam er pas achter toen ik hem daarnet las. :+

Baron
21-03-2004, 08:22
Vraag 6 : Geen probleem
Vraag 5 : :eek: Dat wordt opzoeken!

Snelle Japie
21-03-2004, 11:26
Antwoorden net verstuurd met zelfs de verklaring van de tips :)

vanni
21-03-2004, 21:20
Antwoorden verstuurd alhoewel ik vraag 4 moeilijker vond

ICEMAN
22-03-2004, 18:42
Djeezes, vraag 5 is gemakkelijk. Vraag 6 weet ik der 3, de eerste 2 das wa anders. :eek:

marcel
22-03-2004, 20:29
Ik heb ze allemaal gevonden :D

JJoris
22-03-2004, 23:22
Originally posted by ICEMAN
Djeezes, vraag 5 is gemakkelijk. Vraag 6 weet ik der 3, de eerste 2 das wa anders. :eek:


Als ge de eerste twee niet direct herkent, dan vrees ik dat ge toch een zeer groot gat hebt in uwen auto cultuur. :D
Als ge de antwoorden hebt gevonden, zult ge verstaan wat ik bedoel! Bekend, legendarisch en invloedrijk zijn beide heren op zij minst toch te noemen in de automobiel wereld. :p

pompierke
23-03-2004, 00:00
Mijn antwoorden zijn ook binnen.
De vragen waren eigenlijk niet zo moeilijk.
Vraag 6 zijn eigenlijk alle 5 echte legendes (levend en dood.)
Vraag 5 is even zoekwerk geweest maar uiteindelijk heel gemakkelijk.

pompierke :bye:

Baron
23-03-2004, 01:36
Voilà, mijn antwoorden zijn ook binnen.

Vraag 6 was een makkie.
Vraag 5 viel na wat opzoekingswerk ook heel goed mee.
De tips waren ook weer de moeite. ;)

JJoris
23-03-2004, 18:37
Mijn antwoorden + tip verklaringen zijn nu ook binnen, ik had niet veel tijd de voorbije dagen :( , en bij vraag 5 moest ik echt even zoeken, sinds Schummi er is, en bijna alles wint kan F1 mij echt niet meer boeien :o . Tegenwoordig val ik meestal in slaap bij F1 races, dus ik sta er niet meer voor op, en blijf ook niet special thuis. Dat is enig sinds anders als ik naar races uit de USA kijk, jammer genoeg heb ik geen Eurosport of sateliet schotel. De tip voor vraag 5 zie ik niet echt, maar ik heb geprobeerd :confused: .
Vraag 6 = "a hole in one" :p , waarschijnlijk zijn deze heren iets meer van mijn tijd, toen ik Zondag naar deze vraag zag had ik onmiddenlijk de namen :D . De tip bij deze vraag is eigenlijk te gemakkelijk :cool: .

The Interceptor
25-03-2004, 01:34
de 2e linkse bij vraag 6 zijn toch van voor mene tijd ze, den 2e herkende ik nog wel, voor den 1e zal ik met behulp van de tip ff moete zoeken, en vraag 5 wist ik zo bijna helemaal, dan minuutje zoeken en de rest gevonde :D

ICEMAN
26-03-2004, 13:13
Mijn antwoorden zijn ook binnen. Die eerste foto van vraag 6 ken ik echt niet. De 2de is me nu wel duidelijk.

Mark
27-03-2004, 17:19
Originally posted by Superdiesel
Alleen snap ik de ballen van die tip.


Wees gerust, dat gevoel heb ik al twee jaar ;) :D

Antwoorden zijn binnen, voor de eerste keer geen problemen met de gezichten.

Brecht
27-03-2004, 18:33
Ik denk dat ik voor deze vragen zal moeten passen, ik heb examens en in volgend weekend ben ik heel de tijd naar het New Race Festival in Zolder.

Greetzz.. Corvetteboy

Ottooke
27-03-2004, 18:51
Mijn antwoorden zijn ook binnen.

Raceboy
27-03-2004, 19:05
Originally posted by corvetteboy
Ik denk dat ik voor deze vragen zal moeten passen, ik heb examens en in volgend weekend ben ik heel de tijd naar het New Race Festival in Zolder.

Greetzz.. Corvetteboy

ni opgeven, efkes zoeken en ge vind da wel. Als ge F1 volgt moet ge dien vraag 5 toch vinden.

Brecht
27-03-2004, 21:37
Originally posted by raceboy
ni opgeven, efkes zoeken en ge vind da wel. Als ge F1 volgt moet ge dien vraag 5 toch vinden.

Bedankt voor de steun raceboy, vraag 5 heb ik ondertussen 100 % opgelost en van vraag 6 kende ik er meteen 2, nu nog die 3 andere zoeken.

Greetzz.. Corvetteboy

The Interceptor
29-03-2004, 18:48
voila, mijn antwoorden zijn ook verstuurd!
echt moeilijk was het niet, enkel die eerste twee bij vraag 6 zijn van voor mene tijd .. maar heb ze wel gevonden denk!
den tip heeft wel iets geholpen :D

Obi-Jan
31-03-2004, 22:07
Originally posted by The Interceptor
voila, mijn antwoorden zijn ook verstuurd!
echt moeilijk was het niet, enkel die eerste twee bij vraag 6 zijn van voor mene tijd ..

Alle fotos, met mogelijke uitzondering van nummer 3 zijn van voor uwen tijd. :p

Jan. <--- jawel, de recreatiekwisser is terug. :D
=---

Dragonfly
01-04-2004, 00:09
Antwoorden zijn binnen . Vraag 5 was niet zo moeilijk , vraag 6 ook ni mits wa hulp van men vader ;)

The Interceptor
01-04-2004, 00:26
Originally posted by Obi-Jan
Alle fotos, met mogelijke uitzondering van nummer 3 zijn van voor uwen tijd. :p

Jan. <--- jawel, de recreatiekwisser is terug. :D
=---

ok, maar die laatste drie, zijn nog "recente" kerels he :)

Obi-Jan
01-04-2004, 01:01
Originally posted by The Interceptor
ok, maar die laatste drie, zijn nog "recente" kerels he :)

Inderdaad, nummer 2 is ook nog lang actief/prominent op de achtergrond gebleven...

Jan.
=---

bazzie
02-04-2004, 00:50
mijn vragen zijn ook binnen

vraag 5 kon ik nog vrij goed situeren
van vraag 6 wist ik er 4, en de 5de heb ik met behulp van de tip nog kunnen vinden :)

Sennake
02-04-2004, 08:29
Originally posted by bazzie
mijn vragen zijn ook binnen

Ik had eigenlijk liever de antwoorden gehad :D

The Interceptor
02-04-2004, 20:21
LOL :D

Sennake
03-04-2004, 21:11
Antwoorden van TiBo en A.J. ontbreken nog. De rest is binnen :)