View Full Version : GP 2 :Maleisië, de race
Onafhankelijk van het wedstrijdresultaat, viel me één zaak op: de 19.254 RPM die de Honda motor haalde in de BAR van Button... echt outstanding qua toerental. Button legde trouwens een foutloos parcours af, wat hem ook zijn allereerste podiumplaats opleverde... Nog opgemerkt: de gretigheid van M. Schumacher, de gedrevenheid van J.P. Montoya en vooral: de afwezigheid van ook maar enige competitiviteit van de Mercedes motor in de McLaren...
De Einduitslag :
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1h31'07"490 204.384 Km/h 3
2. 3 MONTOYA Williams BMW M + 0'05"022 204.197 Km/h 3
3. 9 BUTTON BAR Honda M + 0'11"568 203.953 Km/h 3
4. 2 BARRICHELLO Ferrari B + 0'13"616 203.877 Km/h 3
5. 7 TRULLI Renault M + 0'37"360 202.997 Km/h 3
6. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M + 0'53"098 202.418 Km/h 3
7. 8 ALONSO Renault M + 1'07"877 201.878 Km/h 2
8. 12 MASSA Sauber Petronas B 1 lap 2
9. 16 DA MATTA Toyota M 1 lap 3
10. 15 KLIEN Jaguar Cosworth M 1 lap 3
11. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1 lap 3
12. 17 PANIS Toyota M 1 lap 5
13. 19 PANTANO Jordan Ford B 2 laps 2
14. 20 BRUNI Minardi Cosworth B 3 laps 3
15. 10 SATO BAR Honda M 4 laps 2
16. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 4 laps 3
17. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 16 laps 3
18. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 22 laps 4
19. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 29 laps 1
20. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 33 laps 2
R@ce@holiC
21-03-2004, 11:07
Wat mij ook opviel : de overschakeling van 3 naar 2 stops strategie van alonso was blijkbaar niet de beste keuze :(
The Interceptor
21-03-2004, 11:08
ik heb geen spijt dat ik er vroeg voor uit mijn bed ben gekomen! :D
Jenson eindelijk dat welverdiende podium, al was het bij de start al bijna afgelopen toen Trulli plots tegen Jenson opstuurde en ze elkaar met de banden raakten.
But Jenson is very happy now, and so am I :D :cool:
Wat mij opviel:
-Raikonen die redelijk pissed was tegen die marshall :D
-Panis die redelijk pissed te vroeg de pitstraat passeerde
-Button die goed champagne kan inkasseren...
Het viel me ook op dat de banden er niet echt meer fris uitzagen...
Button verdient die podiumplaats...
The Interceptor
21-03-2004, 11:13
Originally posted by R@ce@holiC
Wat mij ook opviel : de overschakeling van 3 naar 2 stops strategie van alonso was blijkbaar niet de beste keuze :(
En de strategie van Barrichello begreep ik ook niet goed, eerste stop duurde heel lang, maar zen tweede stop was dan tegelijk met de anders, en dan zo 10 rondjes voor einde nog ff snel bijtanken, ook niet ideaal dus.
The Interceptor
21-03-2004, 11:20
Originally posted by krikke
Wat mij opviel:
-Button die redelijk pissed was tegen die marshall :D
was dat niet Kimi :D
Jenson verdiende zeker die podiumplaats!!!, zo neutraal was zijn race toch ook niet vond ik, de eerste rondjes paar keer van positie gewisseld met Trulli, na de eerste pitstop net achter trulli gekomen, dan schoon positie gehouden tot trulli al snel weer ging pitten, tegen zen 2e stop zat hij zelfs kort op montoya, en met 2e stop plaats gewonnen ten nadele van kimi, en hij reedt er beetje bij beetje van weg, en dan tegen het einde barrichello die kwam opzetten, moest dus tot de laaste meter blijven gasgeven!
way to go Jenson!! :D
Originally posted by The Interceptor
was dat niet Kimi :D
'k Moest er dervoor al niet van hebben, maar nu... Aangezien het probleem bij Mercedes ligt, vind ik het toch mooi van Coulthard dat hij uitrijdt, wel maar 6de, maar dan nog... zelfs daar slaagt Kimi niet in.
Men heeft het over her 1 ste podium van Button.
Ik dacht dat hij bij williams ook al op podium heeft gestaan?
neen, wel eens 3de op de grid. maar dit is zijn eerste podium (en het werd eens tijd, begot)
was dit nou ook het eerste podium van BAR of heeft Villeneuve eral eens gestaan? kan me vaag iets herinneren maar weet het niet zeker.
Hehe, er ontwikkelt zich hier al spontaan een quizke zie :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer zag zitten om op te staan om naar de race te kijken, aangezien ik na de rittensport pas om 3 uur in mijn bed lag...
Mompelbompa
21-03-2004, 13:20
Originally posted by alarma
was dit nou ook het eerste podium van BAR of heeft Villeneuve eral eens gestaan? kan me vaag iets herinneren maar weet het niet zeker.
2 podia in 2001 (Spanje en :confused: Duitsland?)
Spanje was de race waar Hakkinen in leidende positie uitviel in de laatste ronde. Hierdoor schoof Schumacher van 2 naar 1, Montoya van 3 naar 2 en Villeneuve van 4 naar 3.
The Interceptor
21-03-2004, 13:41
van dat podium in duitsland was ik zeker, dat in spanje zou ook wel kunnen ja.
ff laten zien hoe blij Jenson en de BAR-crew wel zijn!!
http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/25442.jpg
Jenson Button:
"There are no words to describe the feeling of your first podium and this one has been a long time coming. It's a fantastic result for the team in only our second race of the season and I'm delighted for everyone - the team, Honda and all our partners - because they have worked so hard for this.
"It was a tough race but so enjoyable because we were very competitive. Everyone has done a great job over the winter and made such a good step forward. This really is a sign that B.A.R has some very exciting times ahead."
Het is zeker verdient voor Button, ik vond het ook mooi hoe alonso zich snel midden in het veld opdook en het was een mooie race
Ik vond het ook wel. In het begin werd er nog eens écht gekoerst!
na de rittensport pas om 03.30 in mijn bed en blij dat ik niet om 08.00 voor de buis zat.
race was enorm saai...
Ik had de indruk dat Michael Schumacher niet voluit ging. Vraag me niet waarom, maar ik had het gevoel wel :)
mooie race van Alonso en zeker van Button.
De uitspraak van Montoya achteraf vond ik dan weer misplaatst. Waar hij zei dat hij geen risico's wou nemen. Moest hij dit wel gedaan hebben, zou hij dan Schumi gewoon voorbijgereden hebben ofzo? :s
hmmmm De race had wel wat weg van die van 2 weken geleden .... Schumacher die door niemand echt onder druk gezet kan worden en vrij makkelijk de winst pakt .... Enig verschil was dat de tijdsverschillen minder groot waren ...
toppers:
Ferrari: Niks op af te dingen ... Sterkste team, heel betrouwbaar
Schumacher: idem
Montoya: Titeldromen heel gehouden door geen zotte inspanningen te vragen van materiaal, of geen onbezonnen inhaalpogingen ..... Een Montoya die met zijn verstand rijdt is een te duchten concurrent ....
BAR + Button: de vooruitgang die deze schakel geboekt heeft blijft wonderbaarlijk ... Dit podium is er het bewijs van.
floppers:
McLaren: Je kan je proberen te troosten door te vertellen dat er al vooruitgang is geboekt ..... Toch is het een vaststelling dat de titelkansen van Raikonnen ondertussen quasi opgeblazen zijn ....
Niet alleen de 20 punten achterstand, maar ook de twijfelachtige betrouwbaarheid en snelheid dwingen ons tot deze conclusie.
Williams en Renault: Flopper is misschien een verkeerd woord ..... Toch deze opmerking dat je een topteam als Ferrari enkel kan verslagen als je een heel seizoen op je sterkst presteert .... Dit is niet het geval ... Tegen de tijd dat het huidige prestatieverschil opgevangenis, staat Schumacher 15 (?) punten voor ....... Dan wordt het een loodzware opdracht ...
Bij de floppers mag je andermaal Sauber, Toyota & Jordan toevoegen voor mij part.
Wat deed Trulli daar trouwens bij de start? Button z'n auto kreeg toch een serieuze tik van de Renault maar blijkbaar was die sterk genoeg om die te verwerken.
ik vond jaguar ook maar matig
als je op de eerste startrij start, mag je toch een tijdje vooraan blijven meebollen ipv direct met twee in de staart te rijden
bwaa, webber reed niet slecht nadien. Mooi duel met ralf
Ralf die meer en meer een ambetanterikske wordt. Eerst die uitspraken tegen Montoya en nu, volgens Webber dan toch, rijdt hij webbers banden stuk...
FormulaV-JH495
22-03-2004, 22:16
de eerste 10 laps waren leuk om te zien ...
Trulli vs Button
Webber vs RS
Jammer dat Heidfeld uitviel ... voordat hij binnenkwam reed hij in 8e positie ... en RS is een bleiter :D ... vorg race was het JP Monty die te agressief was en nu was het Webber ... Ik zag enkel een race .. .
@ RS ... "If u can't handle the heat, get out of the kitchen...Boy"
The Interceptor
22-03-2004, 22:45
Originally posted by yvdp
en nu, volgens Webber dan toch, rijdt hij webbers banden stuk...
Dat was zeker zo!! Ralf wou na de start-finish lijn Webber inhalen, en dook in een gat dat er belange na geen was!
Zo tikte hij met zijn voorvleugel tegen Webber's achterband, die meteen de bocht erna moest uitwijken, wegens lekke achterband ...
zo zag ik het ook eigenlijk hoor ;)
Ralfje moet dringend eens op "congé" lijkt me zo. Hij kan zichzelf niet meer controleren en brengt zo anderen in gevaar.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.