PDA

View Full Version : Persbericht G&A Racing


P De Sonville
23-03-2004, 20:06
G&A Racing met dubbele titelambitie

Met drie BMW’s in de Mediagroup Van Dyck Belcar en vijf Mini’s in de Mini Challenge moet het G&A-team van Guino Kenis en de zijnen zowat het grootste zijn in de paddock.

Guino Kenis: “Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan, maar we komen inderdaad met minstens acht wagens aan de start tijdens het komende seizoen.
Een team van 30 à 35 mensen zijn iedere wedstrijd in de weer om alles in goede banen te leiden. Een hele onderneming”.

De eerste race die G&A Racing dit seizoen moest afwerken, was die tegen de tijd. Sommige onderdelen lieten lang op zich wachten waardoor het klaarstomen van de respectievelijke wagens héél wat voeten in de aarde had.
Maar de juweeltjes staan klaar en hun respectievelijke piloten staan scherp.

Vooreerst is er de nieuwe BMW E46 GTR V8 voor de Duitser Georg Severich en Guino Kenis. Deze bolide werd door Severich klaargestoomd en de verwachtingen zijn net zoals vorig seizoen terug hooggespannen.

“Toen we vorig seizoen met de E36 V8 reden, had ik nog een paar wijzigingen in petto om de wagen nog sneller te maken. Na de zware crash vorig seizoen in Francorchamps zijn die ideeën blijven sluimeren en hebben we ze doorgevoerd op de nieuwe E46 GTR V8”, verduidelijkt een strijdvaardige Guino Kenis.
“Om budgettaire redenen is het nog niet zeker of ik met Georg een volledig kampioenschap zal afwerken. We bekijken de situatie van wedstrijd tot wedstrijd. Druk van een kampioenschap is er niet, zodat we voluit kunnen gaan. Onze ambitie is uiteraard winnen in TA en een top5 algemeen. De V8 braakt 584 pk uit met een koppel van 550 Nm. Een monster”.

De 2de BMW E46 GTR V8 werd volledig eigenhandig opgebouwd in de atelier van G&A Racing, en zal getemd worden door Michaël De Keersmaecker en Patrick Smets.

“Ook hier gaat het om een volledig nieuw opgebouwde wagen”, gaat de G&A-baas verder.
“In tegenstelling tot de wagen van Severich, die aan de bron een Supertouring is, zijn wij vertrokken van een nieuwe naakte body van BMW motorsport. Deze is gebaseerd op de ETCC, het Europees kampioenschap voor Touringcars. Ook de ophanging is identiek aan de ETCC-wagens. Deze is uiterst professioneel gemaakt en véél sterker dan de ophanging van de supertoerisme die onder de wagen van Severich steekt. De motor is iets zwakker (500 pk) maar heeft hetzelfde koppel. Het totaal gewicht is ook iets hoger. De opbouw van de nieuwe E46 was vrij duur, maar ik verwacht dat de runningskosten op termijn behoorlijk zullen meevallen. Ik verwacht dat ze in Zolder 2sec. en in Francorchamps 4 sec. zullen moeten inleveren op de andere GTR V8. Het is de bedoeling dat zij resoluut voor de titel gaan in TA. Niettegenstaande het feit dat deze wagen volledig nieuw is opgebouwd, verwacht ik geen grote problemen qua afstelling. Ik heb nogal wat ervaring en vindt steeds snel een goede set-up”.

De derde BMW GTR, waarmee Michaël De Keersmaecker vorig seizoen aan de slag was, is voorzien van een 6-cilinder 3.2l-motor en komt uit in de TB-klasse. Ook hier is het behalen van de titel de onvoorwaardelijke doelstelling.

Deze wagen, die zijn degelijkheid reeds heeft bewezen, werd afgelopen winter volledig gereviseerd en zal veruit de snelste wagen zijn in de TB-klasse. Hierin zal de Duitser Steinberg Arvid het kuipje delen met Rudy Stevens. Arvid was voorheen reeds aan de slag in de BMW Formule Junior en de Formule 3. Rudy Stevens, terug van weggeweest, zal wegens drukke beroepsomstandigheden niet paraat zijn voor het New Race Festival, maar achter de G&A-coulissen wordt druk gezocht aan een éénmalige vervanger. De naam van Mikke Van Hool werd reeds geciteerd, maar niets is momenteel concreet. Deze wagen zal niet deelnemen aan de 24 Uren van Zolder, maar zal voor deze etmaalrace waarschijnlijk vervangen worden door de BMW M3 Groep A, waarmee Guino Kenis reeds de Wintercup reed.

“Door het feit dat we budgettair nog niet rond zijn betreffende de eerste wagen van Severich, is het mogelijk dat Georg en ikzelf één van beide wagens zullen komen versterken tijdens de 24 Uren van Zolder. Maar zover zijn we uiteraard nog niet. Véél zal op dat moment ook afhangen van de posities van de respectievelijke wagens in het kampioenschap,” besluit de BMW-dealer uit Turnhout.
Naast deze drie BMW’s runt G&A-Racing ook nog eens vijf wagens in Mini Challenge.

Een eerste exemplaar zal bestuurd worden door Wim Lumbeek die vorig seizoen al aan de slag was in de Mini Challenge. Wim heeft zich deze winter behoorlijk bijgeschaafd en véél progressie geboekt.
De tweede Mini komt in handen van de snelle Nederlandse tandem Henk Haane/René Van Der Made.
Henk reed vorig seizoen reeds opmerkelijke resultaten in de Philip Verellen-Mini, terwijl Van Der Made reeds eerder zijn strepen verdiende in de Renault Clio Cup.
De Duitser Robin Haschke die het zitje van de derde Mini zal bemannen komt uit de Duitse karting en zette reeds veelbelovende tijden op de tabellen tijdens de trainingen.
De overige twee Mini’s, waaronder de Proximus-wagen worden gerund in opdracht van BMW Group Belux en krijgen iedere wedstrijd een andere bemanning.

Nieuw in het reglement van de Mini Challenge is dat er naast een pilotenklassement ook een wagenklassement komt. Twee piloten op één wagen kunnen geen punten delen, maar het wagennummer pakt telkens punten.
Ook hier wordt het kwartet Haane, Van Der Made, Lumbeek, Haschke regelmatig op het ereschavot verwacht.

De Mini Challenge werd deze winter flink opgewaardeerd. Via een extra kit van John Cooper Works werden de motoren opgekitteld tot 200pk en kwamen er nog tal van technische vrijheden. In Zolder moet dit een winst opleveren van 4 tot 5 seconden.

Goed begonnen is half gewonnen, zegt men wel eens. In ieder geval wil G&A Racing starten op een goede basis en heeft men niets aan het toeval overgelaten en kosten noch moeite gespaard in de voorbereiding naar het seizoen 2004.

Peter De Sonville

Twisted
23-03-2004, 20:20
Jawadde... 8 auto's is nie niets !!!!

Brecht
23-03-2004, 20:29
Ik mag waarschijnlihjk bij g&a dit jaar instaan voor het pitbord. Ik heb hierover donderdag een gesprekje over met Edwin Segier (Teamchef van g&a)

Greetzz.. Corvetteboy

laurent
23-03-2004, 21:02
corvetteboy, kleine tip, dergelijke dingen hou je best voor jezelf tot ze concreet zijn....

Brecht
23-03-2004, 21:34
Originally posted by laurent
corvetteboy, kleine tip, dergelijke dingen hou je best voor jezelf tot ze concreet zijn....

Heb je wel eigenlijk gelijk in laurent, maar ik ben natuurlijk zelf erg benieuwd, maar dit is natuurlijk wel of topic