View Full Version : FIA GT - Marc Goossens aan de start in Monza !
De eerste ronde van het FIA GT kampioenschap gaat volgend weekend van start te Monza met twee Belgen. Lang zag het er naar uit dat Bert Longin de enige landgenoot zou zijn die in Monza aan de start zou verschijnen. Vandaag werd echter door de FIA bekend gemaakt dat ook Marc Goossens present tekent voor de eerste race.
Goossens zal samen met Christophe Bouchut (FIA GT kampioen in 2001 en 2002) de Chrysler Viper GTS-R nr. 10 van Zwaan's Racing besturen. Volgens de FIA gaat het (voorlopig) om een eemalig optreden. De gebroeders Van der Zwaan willen Goossens en Bouchut maar al te graag meerdere wedstrijden zien afwerken met hun Viper. Afwachten wat het wordt...
volgens autosport.nl zou Arjen vd Zwaan ook meerijden op de wagen van Goossens/Bouchut
Klopt, er zijn drie piloten ingeschreven voor de Viper nr. 10.
Goossens-Bouchut :eek:
Komaan Dréke!
Nog een nieuwtje:
Bij JMB op één van de 575's: Karl Wendlinger- Walter Lechner- Toto Wolff
Ging deze laatste niet bij Lister rijden normaalgezien? :confused:
een goede resultaat zit er zeker in met 2 toppiloten als marc en bouchut :worship:
de viper is misschien wel ni meer de snelste wagen, maar wel heel betrouwbaar
eurosport zendt trouwens een groot deel van de race uit
http://www.eurosport.com/home/pages/V3/L0/S10000/tvschedule_Lng0_Spo10000_Prs5_Ven0.shtml
Originally posted by Pedro
de viper is misschien wel ni meer de snelste wagen, maar wel heel betrouwbaar
al vergeten wat kumpen vorig jaar met zijn force one Viper heeft meegemaakt ;)
nee zeker ni
2003 was wel een pechjaar voor Force One
Marc heeft ook al pech gehad met de zwaans viper
remember de kapotte motor in 2002 in spa en de afgebroken wielnaaf vorig jaar in spa
maar de viper heeft toch ook al bewezen betrouwbaar te zijn met de talrijke overwinningen v Oreca en de 2 titels v Larbre
Originally posted by stijnconinx
Nog een nieuwtje:
Inderdaad Wolff zou voor Lister gaan rijden.
Met Goossens en Bouchet haalt Zwaans goede coureurs in huis.
Nog een nieuwtje:
WALTER Lechner rijdt dit jaar voor Konrad Motorsport, samen met Tony Seiler. Bij JMB is het ROBERT Lechner die aan de start verschijnt...
Originally posted by Mistery
WALTER Lechner rijdt dit jaar voor Konrad Motorsport, samen met Tony Seiler. Bij JMB is het ROBERT Lechner die aan de start verschijnt...
Je hebt gelijk, Robert Lechner is de V8Stars coureur. Zijn Robert en Walter broers?
The Interceptor
25-03-2004, 01:23
Bij Zwaans mikken ze blijkbaar hoog :D
kwas wel verschoten (in de goede zin :) ) toen ik dit berichtje las, dat Marc FIA GT gaat rijden, hopelijk blijft het niet bij enkel deze race!!!
maar de zullen we Eurosport nog eens opzetten van't weekend!!
Originally posted by The Interceptor
eem gij zijt toch van Turnhout? dan zal da ni lukken zenne :rolleyes:
gwyllion
25-03-2004, 13:56
Nog een nieuwtje:
Op pitstop.tv staat hier wat informatie over.
FIA GT - Forfait dreigt voor Lister
Datum 24/03/2004
Het ziet ernaar uit dat Lister komend weekend niet aan de start komt van de eerste race voor de FIA GT in Monza. Lister heeft de afgelopen week 2 rijders zien vertrekken, die heel wat geld in het team zouden pompen. Maar Toto Wolff en Paul Knapfield hebben andere oorden opgezocht.
Van Oostenrijker Wolff is intussen geweten dat hij een Ferrari 575 GTC van JMB Racing gaat delen met zijn landgenoten Robert Lechner en Karl Wendlinger.
Ook Knapfield zou bij JMB komen rijden, maar dan als teammaat van Bert Longin en Ian Khan op de tweede 575.
Teambaas Laurence Pearce is nu verwoed op zoek naar een rijder, die in Monza een Storm kan delen met Tom Coronel. Ook Jamie Campbell-Walter heeft Lister intussen verlaten.
FIA GT - Lister toch naar Monza
Datum 25/03/2004
Lister neemt dan toch deel aan de eerste race van de FIA GT in Monza. Het Britse team van Laurence Pearce trekt naar Italië met één Storm voor Tom Coronel, Patrick Pearce en Paul Knapfield.
Gisteren leek het nog dat "pay-driver" Knapfield het Lister-team had verlaten voor een Ferrari 575 van JMB Racing. Nu blijkt dat Knapfield dan toch zijn centen in een Storm zal investeren. Wel staat het vast dat dollar-rijder Toto Wolff naar JMB verkast.
Lister start evenwel niet met de 2004-Storm in Monza. De machine voor 2004 is klaar, maar het zou de rijders teveel tijd vragen om een basis-afstelling te vinden. Daarom wordt de 2003-Storm ingezet. Coronel heeft er onlangs in Monza mee getest en lukte toen een vierde tijd.
Vanaf de tweede race in Valencia wil Lister met 2 wagens aan de start komen, waaronder de nieuwe Storm met een layout in zwart en zilver.
The Interceptor
25-03-2004, 15:18
Originally posted by raceboy
Canal Digital hebbe we thuis staan (als da nog ni verstopt is van't stof :D want al keilang nimmer opgezet (ik toch ni))
kheb in ieder geval den TV al gereserveerd :D
The Interceptor
25-03-2004, 15:25
Marc's commentaar tijdens de presentatie van de Corvette:
"Achtenveertig uur geleden wist ik nog helemaal van niks" vertelde Marc ons woensdagavond in Grimbergen waar de PSR-plannen en de nieuwe, geslaagde livrei van de Chevrolet werden onthuld.
"Het is eigenlijk louter toevallig dat ik er achter kwam dat er race-overalls voor Monza op mij lagen te wachten...!"
hehe :)
Bij Zwaans mikken ze blijkbaar hoog :D
kwas wel verschoten (in de goede zin :) ) toen ik dit berichtje las, dat Marc FIA GT gaat rijden, hopelijk blijft het niet bij enkel deze race!!!
Ik denk persoonlijk dat Zwaans, bij gebrek aan betalende coureurs, er voor gekozen heeft om deze 2 topcoureurs te laten rijden. Als ze er niet in slagen om sponsors of betalende coureurs te contracteren dan verwacht ik dat de 2e auto niet langer ingezet gaat worden.
The Interceptor
25-03-2004, 18:39
misschien wel ja
maar 1 kapitaalkrachtig piloot is ook wel goed denk, dan zullen ze toch wel eerder Marc laten rijden als Bouchut denk!
Maar de toekomst zal het wel uitwijzen!
misschien wel ja
maar 1 kapitaalkrachtig piloot is ook wel goed denk, dan zullen ze toch wel eerder Marc laten rijden als Bouchut denk!
Maar de toekomst zal het wel uitwijzen!
Dat denk ik wel, Goossens heeft immers vorig seizoen ook al voor Zwaans gereden tijdens de 24h van Spa.
gwyllion
26-03-2004, 00:50
Originally posted by raceboy
Haha, in Vosselaar hebben wij wel Eurosport op de kabel :p :D
Originally posted by gwyllion
Haha, in Vosselaar hebben wij wel Eurosport op de kabel :p :D
weet ik, zoiets is onrechtvaardig. maar laten we terug on topic gaan.
Werner333
27-03-2004, 14:41
De Longin Ferrari staat voorlopig nog in het zwart. En de Wieth Ferrari in het Geel. Knap knap knap.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.