PDA

View Full Version : Premier One Grand Prix


vincentdb2001
02-10-2001, 18:34
interview van Bas Leinders, Autonews nr°117 :

<b>Je blijkt uitverkoren om de wagen van Anderlecht te besturen in de Premier One Grand Prix. Geloof je in dat nieuw kampioenschap?</b>

"Als het echt van start gaat, dan geloof ik wel dat het een goed idee is en dat er voldoendeaandacht van de media zal zijn. Alleen is het moelijk om zoiets te lanceren. Ik denk dat de organisatorenheel oprecht zijn, dat ze veel geld achter zich hebben en dat veel piloten interesse hebben. Tijdens de 24U van Francorchamps kwamen velen me inlichtingen vragen, omdat mijn naaml al veel gevalen is. Dat is in België.Men spreekt over Johnny Herbert in Engeland, Pedro Lamy in Portugal. De piloten zullen de laatste elementen zijn in het gans project, want die zijn gemakkelijk te vinden. Je moet immers geen budget aanbrengen."

<b>Denk je dat Mg Racing in staat is de wagen van Anderlecht te runnen?</b>

"Het runnen wel, ja, maar de wagen technisch opvolgen niet.Ze hebben zeker een staff competente mensen nodig, maar Marc Gulot kan dat zeker organiseren. Tenminste als hij goede mensen kan vinden. Een team bestaat enkel uit persoolijkheden. Kijk naar Ferrari : er is Jean Todt en Ross Brawn en alles is veranderd."


<i>Wat denken jullie van zo een kampioenschap?
Voor wie zou Bas volgend jaar voor rijden?</i>

RoBByNiO
02-10-2001, 18:55
ik ben TEGEN:

1. Ik denk dat het niet op iets veel gaat trekken
2. Hooligans binnenhalen op circuit zie ik niet zitten
3. Tis allemaal opgefokt en commerieel gedoe
4. Wa is het nut van een race anderlecht-real madrid op 4 wielen?
Het blijft om voetbal gaan he, niet om de autosport!

vincentdb2001
02-10-2001, 19:06
ge kunt het ook anders zien :

autosport wordt populaire, sponsors zijn tevreden, dus meer diversiteit en meer races...

RoBByNiO
02-10-2001, 19:35
ik denk dat autosport al populair is hoor!

vincentdb2001
02-10-2001, 19:42
ja, maar toch niet evenveel als voetball...

Mark
02-10-2001, 19:55
afwachten, jongens................

Als de rijders goed zijn. de wagens veel vermogen en weinig grip, goed inhaalacties, geen optochten.....dan kan het weleens iets worden...............:D

Alain
03-10-2001, 09:16
Ik heb er zo mijn bedenkingen bij. Ik zie het eerder als het equivalent van de IRL tgo CART. Het is natuurlijk wel een voordeel dat er met gelijke wapens gestreden zal worden maar of dat zo veel meer spektakel met zich mee zal brengen ??? In de F3000 wordt er ook met gelijke wagens gereden en als het niet op een snel circuit is val je na twee ronden in slaap.
Maar wie weet, afwachten is de boodschap.

Joosen
05-10-2001, 15:40
Ik zie dit best wel zitten. Als er met (ongeveer) gelijk materiaal word gestreden en de auto's snel genoeg zijn (en da zal wel) kan dit een mooie formule zijn. Nu zelfs piloten recht uit de Formule Renault in de F1 terechtkomen is er ook geen reden waarom dit geen mooie springplank kan zijn naar de absolute top.

RoBByNiO
05-10-2001, 17:36
Leeds en Benfica hebben hun wagen al voorgesteld:

http://www.planet-f1.com/gp/2001_season/gallery_images/large/leeds/leeds.jpg

en hier Benfica:

http://www.premier1grandprix.com/photos/Benfica/Dscf0044.jpg


competitie zou starten in july te Estoril (Portugal)

voor meer info hier de officiele website van Premier 1 GP: http://www.premier1grandprix.com

Mark
05-10-2001, 21:41
gokje...........ze kome op 18 augustus naar Zolder als Anderlecht zijn wagen gaat voorstellen!

mooie maand gaat dat worden:
18 augustus Premier 1 op Zolder
25 augustus 24 U Zolder
1 september F1 Spa:D

RoBByNiO
05-10-2001, 21:45
ze rijden wel op tweederangscircuits als je eht mij vraagt: estoril, de nevers, zandvoort, daar in brazilie, allemaal oude f1-circuits!

btw marshal, is er begin augustus ook neit de 24u van francorchamps?:no: :confused:

vincentdb2001
06-10-2001, 12:48
en rallycross in maasmechelen

Mark
06-10-2001, 19:06
yep, de 24 uur van Spa is in het eerste weekend vn Augustus...............wat een maand!;)

Joosen
08-10-2001, 10:54
De vrouwkes zullen lachen !

Mark
09-10-2001, 23:29
Mijn schoonmoeder heeft moeite met zwanger raken.....................dus voor mij geen troubles:D