View Full Version : VW wil in de Formule 1
Rrubinio
02-10-2001, 20:53
VW wil in de Formule 1
De nieuwe voorzitter van de Duitse autobouwer Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, zou de VW-groep zijn intrede willen laten doen in de Formule 1. « iedereen weet dat ik weg ben van Formule 1 », vertelde Pischetsrieder aan het Duitse magazine ‘Stern’. « Maar ook al nemen we deze dagen een beslissing, dan nog zouden we pas over drie of vier jaar in de F1 verschijnen », voegde hij eraan toe. Toch moeten de verklaringen van Pischetsrieder ernstig worden genomen. Hij was het die de terugkeer van BMW in de F1 bewerkstelligde.
Bovendien is F1 door de successen van Michael Schumacher momenteel één van de populairste sporten in Duitsland.
Allez, ik zal mijn 18 jarig Golfje nog maar eventjes bijhouden.
Jan
Originally posted by jan
Allez, ik zal mijn 18 jarig Golfje nog maar eventjes bijhouden.
Same here dude, ... same here !
tis te hopen dat hun F1-bolides ietske rapper gaan dan de golfkes!! anders gaat het gene vette zijn wur!! :D :D :D
't Zal wel onder de naam Bugatti of Lamborghini of iets dergelijks zijn zeker of misschien Audi ? 'Volkswagen' heeft totaal geen weerklank in de autosport (denk ik toch).
Als ik mocht kiezen, zou ik voor Bugatti gaan, maar dan wel hopen dat het iets wordt, zodat de naam niet verder besmeurd wordt.
Rallyloverke
04-10-2001, 09:33
Geen weerklank in autosport, dan moet ge in de Rallycross eens kijken wie er Europees kampioen is dit jaar en met welk merk?!
En met wat voor auto's ze eind jaren '70 en begin jaren '80 meestreden : jawel!, een Volkswagen Kever.
Ok Johan, je hebt gewonnen :).
Toch zou ik Jan en Tibo aanraden nog snel een Lamborghini of Bugatti in huis te halen. Jaartal maakt niet uit :D.
Ik denk te begrijpen wat Mario bedoelt :
"VOLKSwagen" en "Formule 1" staan nogal haaks op elkaar : een volkse wagen in de elite van de autosport.
Waarmee ik dus helemaal niets wil afdoen aan de prestatie van onze Ronny of een gebrek aan respect zou tonen tegenover rallycross eh!!! Integendeel, in mijn ogen is F1 bijlange NIET de elite van de autosport, maar wel het "uitstalraam". Ik heb echter meer respect voor rallydrivers of endurance-racers...
Originally posted by Mario
Toch zou ik Jan en Tibo aanraden nog snel een Lamborghini of Bugatti in huis te halen. Jaartal maakt niet uit.
Ik wacht op de nieuwe Bugatti hé Mario, ... 1001 pk gaan nog juist in de garage ;)
http://www.fantasycars.com/1/2001/Bugatti1001/veyron2.jpg
http://home.uni-one.nl/bugatti/newspics/eb164v16.jpg
http://www.gum-fr.com/wall-gdformat/199.jpg
Originally posted by Johan
Geen weerklank in autosport, dan moet ge in de Rallycross eens kijken wie er Europees kampioen is dit jaar en met welk merk?!
En met wat voor auto's ze eind jaren '70 en begin jaren '80 meestreden : jawel!, een Volkswagen Kever.
Misschien hé die van men zus nog meegeraced. :D
Die kever is 31 jaar oud. En nog in den originele staat.
Neen, neen, Sennake, ik bedoelde wel degelijk autosport in het algemeen. Gewoon niet ver genoeg nagedacht, maar over het algemeen toch een weinig klinkende naam in de autosport blijf ik denken.
Jaguar Racing is eigenlijk ook Steward Ford, maar om (commercieel) tegen Mercedes en BMW te concureren hebben ze deze naamsverandering doorgevoerd. (samen met de nieuwe kleuren natuurlijk............) Dus Bugatti of Lamborgini lijkt me geen slecht idee. Alhoewel in mijn ogen de naamsverandering van Steward Ford eigenlijk nog steeds geen vruchten heeft afgeworpen.
Volgens mij zullen ze wel voor Audi kiezen als het kind een naam moet hebben, dat staat alleszins heel dicht bij het roemruchte Auto Union, en die hebben destijds in de F1 toch heel wat potten gebroken. Zou helemaal passen in de huidige retrotrend.
Sluit trouwens ook aan bij de Le Mans exploten van Audi.
Ik zie de Duitsers nog niet met een Italiaanse naam uitpakken als ze zelf over de nodige kredietbrieven beschikken.
En Mario, al heeft de naam "Volkswagen" misschien niet veel weerklank in de autosport, ze zijn er op de een of andere manier zeer sterk in vertegenwoordigd: de historische banden met Porsche, de aanwezigheid in rally met Skoda en Seat, de Audi's in Le Mans en toerismewagens, de beroemde rallycrosskevers,....
Baai
Jan
Zou wel leuk zijn, maar eerst zien en dan geloven. Pishetrieder treedt trouwens pas in dienst in april of mei volgend jaar. Dus vind ik die uitspraken nogal voorbarig.
Als het toch zover zou komen, welk team gaat de Volkswagen groep dan opkopen, want met Toyota zit de F1 nu vol...
Volgens een artikel in Auto Bild Motorsport ontkent Bernd Pischetsrieder, de baas van Europa’s grootste autofabrikant, dat Volkswagen plannen heeft om in de Formule 1 te stappen.
“We beginnen zeker niet met Formule 1”, aldus Pischetsrieder. “We hebben er nog nooit over durven dromen.”
Eerder deze maand verscheen er in Stern Magazine een interview met de topman van VW waarin hij duidelijk maakte een grote Formule 1 fan te zijn.
Vanaf dat moment werden er verschillende geruchten de wereld ingestuurd en werd VW ondermeer verbonden met het team van Eddie Jordan.
bron : www.f1racing.nl
Daarmee is de discussie (tijdelijk) afgesloten wat VW betreft. Natuurlijk is er voor VW altijd een weg terug.
En eigenlijk waren ze welkom, onder welke naam dan ook.
C U
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.