wilmai
03-10-2001, 23:54
Beste Belcarristen,
Het seizoen 2001 zit er bijna op, aanstaand weekend de Belgian Masters nog en de prijzen zijn verdeeld.
Voor Corsa Racing nu reeds een moment om eens terug te kijken naar het eerste seizoen in de Belcar. Toen we dit project in de herfst van 2000 aan het smeden waren hadden we maar één grote doelstelling, alle wedstrijden proberen uit te rijden. Voor een titel gaan was nog geen sprake en zeker totaal voorbarig. Maar Corsa Racing meer bekendheid geven en ook de leden van Corsa Racing eens te laten proeven van een kampioenschap van zeer hoog gehalte was al een uitdaging op zijn eigen.
Naarmate dat D-day kwam onze maiden trip in de BELCAR met de OPEL ASTRA OPC werden reeds bepaalde verwachtingen bijgesteld. Op de persconferentie enkele weken voor de start van het kampioenschap hadden we ons zelf drie wedstrijden de tijd gegeven om de wagen beter te leren kennen. Het hoogtepunt van het seizoen zou de tweede deelname worden aan de 24 uren van Zolder, met de bedoeling een zou goed mogelijk resultaat naar te zetten. En de rest van het seizoen werd dan bijgesteld naargelang de eerste reeks van wedstrijden.
De eerste twee wedstrijden hebben we duidelijk geprobeerd om de OPEL ASTRA OPC beter te leren kennen en om toch een beetje eerlijk te zijn we waren misschien niet de snelste maar aan de meet ook zeker niet de laatste. Ons beproefde concept van de touring cup heeft ook in de Belcar zijn deugdelijkheid bewezen. De eerste grote test kwam bij de vier uurs wedstrijd te Francorchamps, de Astra gaf geen krimp en bewees voor ons reeds dat we, indien gespaard van technische makementen, wel eens voor de verrassing konden zorgen bij de 24 uren. Een laag verbruik en lange relais zouden ons weinig tijd doen verliezen in de pits. De wedstrijd in Assen werd overgeslaan om ons volledig toe te leggen op de 24 urenvan Zolder. En reeds in een interview werd de lat hoog gelegd, met een optie op een mogelijk top vijftien plaats. Ja een klein tweelitertje tussen al die dikke bakken en dan zo'n uitspraken doen.
Maar die bewusten zondag om 16u30 werd alles wat als gazetten praat werd afgedaan toch werkelijkheid. Op een zestiende plaats algemeen, de tweede plaats in de TB klasse; de winst in de GTTC trophee en het minst aantal pitstops en hierbij het minst tijd verloren in de pits dit alles met slechts twee piloten van een waar exploot gesproken. Werd de hoofddoelstelling van het afgelopen jaar behaald.
De laatste twee wedstrijden zullen een nu reeds geslaagd seizoen nog een extra dimensie kunnen geven.
We zijn nog in strijd met de BMW STW van Severich voor de winst in de GTTC trophee.
Laten we deze laatste wedstrijd de finish nog eens overschrijden en dan kunnen we met een opgeheven hoofd zeggen dat we een geslaagd BELCAR kampioenschap acher te rug hebben. Vijf race gestart - vijf races de gefinished, het uniek resultaat tijdens de 24 uren laten ons het beste verhopen voor de laatste wedstrijd van BELCAR.
Ook al enige voorwielaangedreven wagen maakt dit concept dit jaar uniek.
Corsa Racing met name Peter en Philippe en alle leden van het technische gedeelte veel succes tijdens de laatste wedstrijd van de BELCAR.
En mensen kom allemaal naar zolder aanstaand weekend tijdens de BELGIAN MASTERS voor het sluitstuk van de BELCAR
GREETZ
WILMAI
WEBMASTER WWW.CORCA-RACING.BE
--------------------------------------------------------------------------------
Het seizoen 2001 zit er bijna op, aanstaand weekend de Belgian Masters nog en de prijzen zijn verdeeld.
Voor Corsa Racing nu reeds een moment om eens terug te kijken naar het eerste seizoen in de Belcar. Toen we dit project in de herfst van 2000 aan het smeden waren hadden we maar één grote doelstelling, alle wedstrijden proberen uit te rijden. Voor een titel gaan was nog geen sprake en zeker totaal voorbarig. Maar Corsa Racing meer bekendheid geven en ook de leden van Corsa Racing eens te laten proeven van een kampioenschap van zeer hoog gehalte was al een uitdaging op zijn eigen.
Naarmate dat D-day kwam onze maiden trip in de BELCAR met de OPEL ASTRA OPC werden reeds bepaalde verwachtingen bijgesteld. Op de persconferentie enkele weken voor de start van het kampioenschap hadden we ons zelf drie wedstrijden de tijd gegeven om de wagen beter te leren kennen. Het hoogtepunt van het seizoen zou de tweede deelname worden aan de 24 uren van Zolder, met de bedoeling een zou goed mogelijk resultaat naar te zetten. En de rest van het seizoen werd dan bijgesteld naargelang de eerste reeks van wedstrijden.
De eerste twee wedstrijden hebben we duidelijk geprobeerd om de OPEL ASTRA OPC beter te leren kennen en om toch een beetje eerlijk te zijn we waren misschien niet de snelste maar aan de meet ook zeker niet de laatste. Ons beproefde concept van de touring cup heeft ook in de Belcar zijn deugdelijkheid bewezen. De eerste grote test kwam bij de vier uurs wedstrijd te Francorchamps, de Astra gaf geen krimp en bewees voor ons reeds dat we, indien gespaard van technische makementen, wel eens voor de verrassing konden zorgen bij de 24 uren. Een laag verbruik en lange relais zouden ons weinig tijd doen verliezen in de pits. De wedstrijd in Assen werd overgeslaan om ons volledig toe te leggen op de 24 urenvan Zolder. En reeds in een interview werd de lat hoog gelegd, met een optie op een mogelijk top vijftien plaats. Ja een klein tweelitertje tussen al die dikke bakken en dan zo'n uitspraken doen.
Maar die bewusten zondag om 16u30 werd alles wat als gazetten praat werd afgedaan toch werkelijkheid. Op een zestiende plaats algemeen, de tweede plaats in de TB klasse; de winst in de GTTC trophee en het minst aantal pitstops en hierbij het minst tijd verloren in de pits dit alles met slechts twee piloten van een waar exploot gesproken. Werd de hoofddoelstelling van het afgelopen jaar behaald.
De laatste twee wedstrijden zullen een nu reeds geslaagd seizoen nog een extra dimensie kunnen geven.
We zijn nog in strijd met de BMW STW van Severich voor de winst in de GTTC trophee.
Laten we deze laatste wedstrijd de finish nog eens overschrijden en dan kunnen we met een opgeheven hoofd zeggen dat we een geslaagd BELCAR kampioenschap acher te rug hebben. Vijf race gestart - vijf races de gefinished, het uniek resultaat tijdens de 24 uren laten ons het beste verhopen voor de laatste wedstrijd van BELCAR.
Ook al enige voorwielaangedreven wagen maakt dit concept dit jaar uniek.
Corsa Racing met name Peter en Philippe en alle leden van het technische gedeelte veel succes tijdens de laatste wedstrijd van de BELCAR.
En mensen kom allemaal naar zolder aanstaand weekend tijdens de BELGIAN MASTERS voor het sluitstuk van de BELCAR
GREETZ
WILMAI
WEBMASTER WWW.CORCA-RACING.BE
--------------------------------------------------------------------------------