PDA

View Full Version : . Corsa Racing en de laatste Belcar Wedstrijd


wilmai
03-10-2001, 23:54
Beste Belcarristen,
Het seizoen 2001 zit er bijna op, aanstaand weekend de Belgian Masters nog en de prijzen zijn verdeeld.
Voor Corsa Racing nu reeds een moment om eens terug te kijken naar het eerste seizoen in de Belcar. Toen we dit project in de herfst van 2000 aan het smeden waren hadden we maar één grote doelstelling, alle wedstrijden proberen uit te rijden. Voor een titel gaan was nog geen sprake en zeker totaal voorbarig. Maar Corsa Racing meer bekendheid geven en ook de leden van Corsa Racing eens te laten proeven van een kampioenschap van zeer hoog gehalte was al een uitdaging op zijn eigen.

Naarmate dat D-day kwam onze maiden trip in de BELCAR met de OPEL ASTRA OPC werden reeds bepaalde verwachtingen bijgesteld. Op de persconferentie enkele weken voor de start van het kampioenschap hadden we ons zelf drie wedstrijden de tijd gegeven om de wagen beter te leren kennen. Het hoogtepunt van het seizoen zou de tweede deelname worden aan de 24 uren van Zolder, met de bedoeling een zou goed mogelijk resultaat naar te zetten. En de rest van het seizoen werd dan bijgesteld naargelang de eerste reeks van wedstrijden.

De eerste twee wedstrijden hebben we duidelijk geprobeerd om de OPEL ASTRA OPC beter te leren kennen en om toch een beetje eerlijk te zijn we waren misschien niet de snelste maar aan de meet ook zeker niet de laatste. Ons beproefde concept van de touring cup heeft ook in de Belcar zijn deugdelijkheid bewezen. De eerste grote test kwam bij de vier uurs wedstrijd te Francorchamps, de Astra gaf geen krimp en bewees voor ons reeds dat we, indien gespaard van technische makementen, wel eens voor de verrassing konden zorgen bij de 24 uren. Een laag verbruik en lange relais zouden ons weinig tijd doen verliezen in de pits. De wedstrijd in Assen werd overgeslaan om ons volledig toe te leggen op de 24 urenvan Zolder. En reeds in een interview werd de lat hoog gelegd, met een optie op een mogelijk top vijftien plaats. Ja een klein tweelitertje tussen al die dikke bakken en dan zo'n uitspraken doen.
Maar die bewusten zondag om 16u30 werd alles wat als gazetten praat werd afgedaan toch werkelijkheid. Op een zestiende plaats algemeen, de tweede plaats in de TB klasse; de winst in de GTTC trophee en het minst aantal pitstops en hierbij het minst tijd verloren in de pits dit alles met slechts twee piloten van een waar exploot gesproken. Werd de hoofddoelstelling van het afgelopen jaar behaald.

De laatste twee wedstrijden zullen een nu reeds geslaagd seizoen nog een extra dimensie kunnen geven.

We zijn nog in strijd met de BMW STW van Severich voor de winst in de GTTC trophee.
Laten we deze laatste wedstrijd de finish nog eens overschrijden en dan kunnen we met een opgeheven hoofd zeggen dat we een geslaagd BELCAR kampioenschap acher te rug hebben. Vijf race gestart - vijf races de gefinished, het uniek resultaat tijdens de 24 uren laten ons het beste verhopen voor de laatste wedstrijd van BELCAR.
Ook al enige voorwielaangedreven wagen maakt dit concept dit jaar uniek.
Corsa Racing met name Peter en Philippe en alle leden van het technische gedeelte veel succes tijdens de laatste wedstrijd van de BELCAR.

En mensen kom allemaal naar zolder aanstaand weekend tijdens de BELGIAN MASTERS voor het sluitstuk van de BELCAR

GREETZ
WILMAI
WEBMASTER WWW.CORCA-RACING.BE


--------------------------------------------------------------------------------

Mario
04-10-2001, 08:14
Go Corsa Racing Go !!! En haal die GTTC-trofee binnen :).

Bart.Vandecavey
04-10-2001, 10:31
Je kan misschien proberen om aan een Vauxhall Vectra motor te raken van vorig jaar of zelfs nog ouder uit de BTCC. Met deze potente motor zou je zeker geen mal figuur slaan in de TB.
Een keer informeren bij volgend team: http://www.tripleeight.co.uk/frames.html

wilmai
04-10-2001, 12:29
Beste Bart,

Als Corsa Racing doen we geen gekke zaken en zorgen we dat we met het vooropgesteld budget zoveel mogelijk wedstrijden kunnen rijden. En niet zoals zoveel anderen met poehaa vanalles aankondigen en dan maar 1 of twee wedstrijden rijden omdat het budget op is of met een andere auto op de proppen komen die duidelijk iets anders voorsteld dan uitgekraamd.

Ik denk persoonlijk dat we geen mal figuur geslaan hebben met de OPEL ASTRA OPC. Zoals reeds eerder gemeld we zijn zeker niet de snelsten maar hebben alle wedstrijden waaraan we hebben meegedaan ook de finish bereikt (en echt bereikt, nu uitgevallen en toch geklasseerd wegens 70% regel).

De wedstrijd die we bewust niet hebben gereden was volledig in functie van de hieropvolgende wedstrijd met name de 24 uren van Zolder waar iedereen heeft kunnen zien en horen hoe wij het ervan af gebracht hebben.

Greetz
wilmai
WWW.CORSA-RACING.BE

vincentdb2001
04-10-2001, 14:40
en wat staat er voor volgen seizoen op het programma? nog een seizoen met de astra?

Werner333
04-10-2001, 14:47
Het zou nochtans een toffe combinatie zijn.
Een Astra met de Vectra motor.
Maar het is natuurlijk jullie beslissing.
Succes in de strijd om de GTTC titel.

See you in Zolder.

Bart.Vandecavey
04-10-2001, 14:57
Ze kunnen er zelfs een Chevy V8 in proppen hé. Ik heb een beetje onderzoek gedaan op internet en een Holden Commodore rijdt met zo'n motor in het Australisch GT kampioenschap. Is waarschijnlijk goedkoper dan die BTCC motor.

wilmai
04-10-2001, 15:27
Rrubinio
Member


Registered: Jun 2001
Location: Hasselt - Belgium
Posts: 50
Proficiat
Een dikke proficiat voor de manne van het Corsa-team met hun tweede plaats in classe 5 en de 25ste stek algemeen. Komend van een 45ste trainings tijd !!!.

Dit weekend hebben we ook vernomen dat het CORSA-TEAM ( Wilmai) zich eind seizoen terugtrekt uit de Belcar (Astra) en zich in 2002 volledig toespits op de ZOLDER TOURING CUP.



__________________
http://members.v3space.com/333sp/paddock/Rrubinio.JPG


Report this post to a moderator | IP: Logged

10-02-2001 07:45 PM



wilmai
Member


Registered: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 53

Rrubino,
kwade tongen aan het spreken over Corsa Racing.

Jou verhaal klopt voor een groot stuk, de mogelijkheid bestaat dat dit waar is. Nog niets is defenitief beslist, maar de eerste reactie van andere teams zouden we volgend jaar het enige team zijn dat met een tweeliter aan de start.

De vraag is dan wat kunnen we hier dan nog doen in een hoogstaand kampioenschap. Met een tweeliter meerijden voor het plezier of terug een stapje naar de Touring Cup en hier dan gaan meestrijden voor de titel in -2000cc klasse.

Maar één ding sluit dit niet uit, dat is de deelname aan de 24 uren van Zolder in 2002. Enkel om maar de bewijzen dat dit jaar geen lukkie shot was.

Laten we hopen dat we nog een jaar Belcar kunnen bijdoen. Dat wil niet zeggen dat Corsa Racing van het toneel verdwijnt ons tienjarig lustrum moet toch iets special zijn. Misschien twee titels in de Touring Cup met ASTRA OPC in de -2000CC en met de Opel CORSA in de -1600cc klasse !!!!! Whishfull Thinking

Laten we eerst maar de laatste wedstrijd van de Belcar uitrijden en ons nog eens in picture rijden. En de laatste twee wedstrijden van de Touring cup betwisten en dan zal de balans opgemaakt worden van het seizoen 2001.

Greetz
WILMAI
WWW.CORSA-RACING.BE


__________________
Greeting Wilmai
Webmaster Corsa Racing
http://www.corsa-racing.be





Dit was een antwoord op de vraag van vincentdb.

Antwoord op de vraag van werner en bar, we zouden dat kunnen doen met een vectra motor maar dan een 2500cc of misschien met een motor uit een omega lotus (grapje). Het is niet enkel motor die aangepast dient te worden ook tal van andere zaken waaronder zeker de remmen. Want het devies van Corsa Racing is altijd de veiligheid primeert (remmen, ophanging, verstevigingen,...)




greetz
WILMAI

PS ook succes aan alle andere belcar teams voor de laatste wedstrijd.

Rrubinio
05-10-2001, 00:49
:confused: Hola, is er bij het laatste bericht van Wilmai (Topic Review) niets misgelopen. De URL van mijn Rrubinioke staat daar zomaar!!!
Zo zijn er ook al e-mail verstuurd door members van het forum ondertekend met mijn naam. Mails over WTC enz.... Ik heb da niet zo graag hoor. RJ
:mad:

Oneliner
05-10-2001, 10:04
bedoelt ge dat er emails onder uwe naam zijn verzonden ofzo???

Rrubinio
05-10-2001, 23:30
bedoelt ge dat er emails onder uwe naam zijn verzonden ofzo???
Dat bedoel ik ja.
Ik heb toen zelfs van iemand van het forum een verontwaardigde mail terug gekregen. Maar ik weet niet meer van wie. IK heb mij toen maar verontschuldigd alhoewel ik niets over het WTC verstuurd had??.

Pascal
26-10-2001, 20:33
Wilmai

Proficiat voor het hele seizoen in de BELCAR.
Ik kende jullie team reeds voor dit seizoen begon maar denk dat jullie team nu ook bij het (grote) publiek is opgevallen.

Ik begrijp jullie beslissing om volgend jaar andere paden te bewandelen. Hopelijk zien we jullie terug in de 24 uur van ZOLDER.

Allereerst succes tijdens de RACE PROMOTION NIGHT met de OPEL CORSA en voor de rest veel succes in 2002, in welke discipline jullie ook mogen uitkomen.

C U