View Full Version : Patrick Snijers aan het stuur van de BRI-Volvo S40
Belgian Race Invest, het in Eksaarde gevestigde team, dat in het Belcar Kampioenschap de Volvo S40 inzet, treedt voor het New Race Festival aan met een grote klepper als piloot. Niemand minder als Patrick Snijers zal samen met Dries Heyman en Chris Voet de wagen delen. Snijers, met een zeer grote bagage als ervaring in rally- en circuitsport, doet hiermee zijn wederoptreden in het Belcar Kampioenschap.
"Mede dankzij onze trouwe sponsors zijn we er in geslaagd om een absolute toppiloot als Patrick Snijers aan te trekken" aldus Dries Heyman. "Het Volvo S40 project krijgt hiermee nog een extra hart onder de riem. De vakkennis van Patrick Snijers is voldoende bekend, zowel op rallygebied als op circuit. Snijers is een grote meneer in de Belgische en internationale autosport. BRI is natuurlijk verheugd om met hem te kunnen samenwerken."
Dat Snijers scheep gaat met BRI zal sommigen verrassen, doch Patrick zelf heeft de gretigheid te pakken: "Dit jaar wil ik wel wat rijden. Het voorstel dat Belgian Race Invest me deed, schikt in mijn planning. Daarom heb ik ook niet lang getwijfeld. Het is trouwens ook een interessante wagen, een volledige fabrieksmachine... Voorlopig gaat het om een éénmalig optreden, maar niets sluit uit dat de samenwerking met BRI verder kan gaan in de toekomst. Ik ben in elk geval zeer tevreden opnieuw aan de start van een Belcar wedstrijd te kunnen staan."
De Volvo S40, die vorige week aan de pers werd voorgesteld, treedt aan in de TB-klasse. De wagen is uitgerust met een 2 liter motor en zou in principe moeten uitkomen in de TC-klasse. Het reglement zegt dat indien er minder dan vijf wagens in een klasse zijn ingeschreven, de overige wagens in een hogere klasse worden ondergebracht. Maar ze mogen hun TC configuratie behouden. Enerzijds een nadeel (motorinhoud en vermogen), anderzijds een voordeel (gewicht). Doch, in de eerste Belcar wedstrijd met de Volvo S40 staart BRI zich daar niet blind op. En met Patrick Snijers erbij, zal de ervaring qua afstelling en aanpassing aan het Zolderse circuit, zeker niet minder zijn. Het enthousiasme van Snijers, een monument dat nog steeds op zijn voetstuk staat, liegt er niet toe!
Verdere Persinfo:
Dries De Smet - AUTOPRESS
(+32) 495/45.15.36
autopress@pandora.be
www.racingworld.be
TH Racing
31-03-2004, 18:27
Prachtig dat Patrick nog een stuurtje gevonden heeft, want het zag er niet rooskleurig uit (in eerste instantie de Rallysport) voor hem...
amai... goed nieuws... veel succes mannen... :applaus:
Véél succes mannen. :gas:
Vertigo Streiff
31-03-2004, 18:50
go go patrick snijers!!!
Dat is nu eens goed nieuws voor BRI,succes gewenst in elk geval.
Greetz,Speedy.
Tof dat we "de lange van Alken" die eigenlijk van Okselaar is, nog eens aan het werk kunnen zien :)
Dat gaat vonken geven!
Sodeju, het nieuws is zelfs doorgesijpelt tot op autosport.nl ................
Maaruh, een press release ondertekenen na een bijna 100% "sleur en pleur" actie :rolleyes: Zo kan ik het ook :D
Patrick Snijers reed vandaag zijn eerste rondjes met de BRI Volvo S40, en was aangenaam verrast van het potentieel van de wagen. Ook Dries Heyman en Chris Voet maalden heden hun testrondjes af, zonder enig probleem. Uitkijken naar morgen, wanneer de kwalificaties op het programma staan.
Bart.Vandecavey
03-04-2004, 00:36
Kon er vrijdag getest worden op zolder?!
Originally posted by Bart.Vandecavey
Kon er vrijdag getest worden op zolder?!
Staat toch op de timing. Vrije ongechronometreerde oefeningen/entraînements libres non-chronomètrés/free practice
voor alle reeksen en mits betaling /pour tous les series et à payer van/de 14.05 - 17.55
niet deel uitmakend van de meeting/ne font pas partie du meeting
1.41.1 voor de Volvo S40. Een schitterende tijd, waarmee de wagen als tweede in de TA klasse op de tabellen staat, zelfs vierde toerismewagen algemeen...De kwalificaties kunnen alvast een succes genoemd worden.
Vertigo Streiff
03-04-2004, 21:40
ja de volvo was echt goed bezig
ik hoop dat hij morgen op het podium kan staan voor algemeen touringklassement :D
Originally posted by Mistery
1.41.1 voor de Volvo S40. Een schitterende tijd, waarmee de wagen als tweede in de TA klasse op de tabellen staat, zelfs vierde toerismewagen algemeen...De kwalificaties kunnen alvast een succes genoemd worden.
Collega, tis TB ;) Trouwens de gratis friet smaakte goed :D
Dit is een schitterende tijd
laten we met zijn allen hopen dat hij een goed ritme kan vasthouden tijdens de race.
PROFICIAT BRI met de 3de plaats in TB tijdens de 1ste race
En mits nog een betere kennis van de wagen, moeten hier nog betere resultaten in gehaald kunnen worden! Dat belooft!
Ben niet meer tijdig uit de perszaal geraakt. Dan maar langs deze weg: een dikke proficiat voor de BRI-prestatie van vandaag! Knap werk & dat die bak het hele seizoen zo mag blijven bollen...
boys ik wil de foto's zien waar blijven ze :)
Er was maar één man op de piste dit tijdens de stortbui door bleef gaan met slicks. Ja natuurlijk Patrick Snijers wat een knap eerste 45 min dat die man kan afleggen.
Maar proficiaat aan heel het team deze prestatie verdient een verlenging
Originally posted by MECANO
boys ik wil de foto's zien waar blijven ze :)
http://users.skynet.be/marnikm/foto's%20NRF%20april%2004/IMG_1680.JPG
Teasertje... morgen meer!
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_nrf/89_10.jpg
http://users.pandora.be/krikke_den1ste/Dries/Villeneuve2.jpg
R@ce@holiC
04-04-2004, 23:24
Originally posted by wilmai
Er was maar één man op de piste dit tijdens de stortbui door bleef gaan met slicks. Ja natuurlijk Patrick Snijers wat een knap eerste 45 min dat die man kan afleggen.
Maar proficiaat aan heel het team deze prestatie verdient een verlenging Ook Michael De Keersmaecker is op slicks blijven doorrijden tijdens de stortbuien , er waren er nog trouwens...
http://users.pandora.be/pvrancken/DePaddock/NRF04/jpg/IMG_0250.jpg Nog enkele andere foto's van de BRI Volvo zijn te vinden op www.ottooke.tk
Bart.Vandecavey
05-04-2004, 06:25
Dries er zit een deuk in uw deur...
Thomaske
05-04-2004, 09:15
Ook de GLPK Viper is op slicks blijven rijden hoor
GM RACING
05-04-2004, 09:19
Beste Dries,
Ik was er niet aanwezig ... maar heb je toch gevolgd via allerlei kanalen, een dikke proficiat en GO voor de rest van het seizoen!
Ik verschiet van het potentieel van de Volvo, een 2 litertje, nog een geluk voor ons dat je met die wagen geen Tc koerskes doet anders zag ik het niet meer zitten en ging ik met pensioen samen met Meganeke!
Doei
Luc :)
GM RACING
Proficiat aan het hele BRI team!Prachtige wagen en wel degelijk een aanwinst voor de Belcar,doe zo voort.
Greetz,Speedy.
Kan nog leuk worden tussen jullie en ons komende races :D
binnen een uur hebben we een bijeenkomst om verdere voorbereidingen te bespreken, want volvo moet 100% in orde zijn.
en daarna beginnen we, alles kontroleren van de eerste wijs tot de laatste.
Beste vrienden,
Via deze weg wil ik eerst ALLE BRI mensen danken voor de ongelofelijke inzet van de laatste weken, echt knap gedaan. Zonder jullie stond de Volvo vorig weekend niet aan de start. In premiére kan ik jullie nu zeggen dat de gesprekken met Volvo deze middag reeds van start zijn gegaan om Patrick binnen onze rangen te houden. Verder zal onze vaste partner van Soest zijn budgetten optrekken na het zien van onze wedstrijd, de marketing en de loge.
Het loopt goed, maar we zijn er nog niet hoor, we hebben op een lullige manier onze eerste plaats weggegeven, daar moeten we nu aan werken. We hebben dan wel geen vaste, betalende 2 piloot, alle criticasters hadden ongelijk, we staan er, met een naam van piloot, en met centen, want met Patrick gaan de deuren wel degelijk open bij verschillende bedrijven.
De komende 2 weken zullen cruciaal zijn of we BRI bescheiden houden of we direct willen gaan voor het kampioenschap. Om de Volvo 100% up to date te houden hebben we centen nodig, die gaan we nu nog wat extra zoeken.
Bedankt allemaal voor de vele positieve reacties, ze zullen nu wel rekening houden met dat kleine teamken en de opscheppers uit Eksaarde ;)
ac.cobra427
05-04-2004, 18:23
Nog een bedankske voor de uitnodiging Driesco.
De koffie kwam op een goed moment met die regenbuien zaterdag.
Een gezellige pitwandeling als bonus. Heb kunnen vaststellen dat Patrick, Chris en jij scherp stonden.
Goed gedaan en meer van dat !!!!!
Thomaske
05-04-2004, 18:24
Proficiar BRI. Hopelijk voor julli en ook voor de Belcar vinden jullie nog meer geld en kunnen jullie helemaal voor de 100% gaan want dat zou wel heel mooi zijn.
Groetjes aan dat "klein teamke en de opscheppers" uit Eksaarde
Een dikke proficiat Dries & Co. Hopelijk komen er de volgende wedstrijden meer bedreigingen van onze kant. Keep up the good work. :gas:
knap gedaan jongens...!! een dikke proficiat :applaus:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Dries er zit een deuk in uw deur...
Is er ingereden door de Hezemans/Hart-Viper in de Villeneuvechicane. De deur werd netjes toegehouden door Chris.
Proficiat, dit smaakt naar nog !!!!
C U
Originally posted by Pascal
Is er ingereden door de Hezemans/Hart-Viper in de Villeneuvechicane. De deur werd netjes toegehouden door Chris.
Proficiat, dit smaakt naar nog !!!!
C U Ah, ik dacht eerst al dat het een rare reflectie was door het natte circuit. Na een vergelijking met mijn andere foto's ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het dus echt wel een deuk was. Nu weet ik dus ook wie die stoute meneer was die de deuk erin heeft gemaakt :no: En Driesco (en ook de andere medewerkers van BRI), bedankt voor de uitnodiging in de loge. Het is een klein gebaar, maar ik heb van de cola genoten. Het is een voorbeeld voor andere teams.
Volvotuning.be
05-04-2004, 23:37
schitterende wagen! das eens iets anders dan al die bmw's en porsche's.
Sorry, had gelezen: das iets anders dan al die Bmw's en Porsche's.
pompierke
06-04-2004, 01:10
Proficiat Driesco en co :applaus:
Maar toch een kleine kanttekening, vraag maar eens aan Patrick Snijers, de chicane, mijn kleine vinger, hij zal het zich nog wel herinneren. :D ;) :D
Originally posted by pompierke
Proficiat Driesco en co :applaus:
Maar toch een kleine kanttekening, vraag maar eens aan Patrick Snijers, de chicane, mijn kleine vinger, hij zal het zich nog wel herinneren. :D ;) :D
Ik heb da vingerke gezien, was dat niet bij een vlagje. ( kleur geel) :no: :fight:
bart VDB
06-04-2004, 06:45
Proficiat Dries en het ganse team. Zeer mooi resultaat !!!
pompierke
06-04-2004, 18:32
Originally posted by Megane
Ik heb da vingerke gezien, was dat niet bij een vlagje. ( kleur geel) :no: :fight:
Yep, maar hij is dadelijk boven op zijn rem gaan staan als een echte prof en heeft de ronde erna zich verontschuldigd aan mij via handteken, bedankt Patrick, zo moet het. ;)
Als we Dries Heyman van Belgian Racing Invest mogen geloven, dan zien we Patrick Snijers tijdens de Belcar&World Series terug in het kuipje van de Volvo S40. De lange uit Alken bleek onder de indruk van de ex-Walkinshaw Supertourisme en amuseerde zich te pletter op slicks in de regen.
"We zijn nu druk in de weer om het ontbrekend budget van Snijers bijeen te harken", verduidelijkt Dries Heyman die uiterst tevreden was met de derde plaats in TB tijdens het New Race Festival. Met 1'41"16 draaide het trio Snijers/Heyman/Voet een tweede chrono in de klasse TB en was amper anderhalve seconde trager dan de G&A-BMW van Steinberg/Cuyvers. "We hadden amper problemen en lagen zelfs een tijdje aan de leiding in de klasse", gaat Heyman verder. "Door het wegvallen van Matthieu Geerinckx als tweede piloot is er uiteraard een gat ontstaan in ons budget. Als we Snijers binnen het team willen houden moet dit gat worden opgevuld. En daar zijn we nu druk mee bezig. En als je weet welke konijnen we reeds uit de hoed hebben getoverd om dit project op poten te zetten, dan zal dit ongetwijfeld ook wel lukken.
bron: www.autosport.be
:D
Knappe prestatie daar niet van maar toch een beetje serieus blijven ;) Anderhalve seconde is niet niks.
Originally posted by stijnconinx
Knappe prestatie daar niet van maar toch een beetje serieus blijven ;) Anderhalve seconde is niet niks.
Chrono G&A 1:40.564
Chrono BRI 1:41.165
Is volgens mij maar 6 tiende.
Wait and see the next race Coninx :) Toen we de chrono neergezet hebben hadden we amper 80 testkilometers gedaan. Heb je de tijden tijdens de race al eens bekeken?
Een bakje bier op de chrono tijdens de Series? ;) Wel te consumeren zaterdag samen met mij aan de toog hé
Autosport.be
08-04-2004, 21:31
??? Ik ben niet mee hoor?
Qualifs: 0.6" trager
Race: 1.1" trager
Ik vermoed dat je verwart met de chrono's van Kenis, die inderdaad 5 seconden sneller waren dan de S40...
Ik wist niet wat het juiste verschil was dus als in dat bericht 1.5s zie staan dan geloof ik dat. Blijkbaar is het een pak minder dan 1.5s (ik had het over de wagen van Steinberg/Cuyers) en mag bijgevolg het woord amper zeker gebruikt worden. ;)
De chrono tijdens de World Series? Daar ga ik me nu nog niet over uitspreken, hangt namelijk af van bepaalde zaken. Misschien moeten we toch maar overwegen om bepaalde kostenbesparende ingrepen op de auto terug te veranderen :)
Inderdaad, laten we samen gewoon een pintje gaan pakken zonder ons hoeven vast te pinnen aan zotte voorspellingen :)
Onze opdracht voor de volgende race is weer dezelfde: aankomen is de boodschap.
PS: ik zie nu pas dat klein logootje hier links staan, hopelijk hebben ze dat in Brussel nog niet gezien :fight:
Bij ons net hetzelfde hoor: aankomen is het allerbelangrijkste. Ge moest is weten hoe moeilijk het is om een race te winnen zonder aan te komen :D
En dat pintje zullen we zeker nog gaan drinken tijdens dat weekend ;)
kwestie van totaal niet off topic te gaan : het wordt tijd dat ik ook eens op de coninx zijn kosten een pint ga pakken, ik ben er ook dan ! Valt tegen hé maat! :D
toch een dikke zaak van de driesco met zijn ongetwijfeld mega bak die ik eind april wel eens aan het werk wil zien! voila, weer volledig on topic
P De Sonville
08-04-2004, 23:42
Sorry jongens, ik heb me vergist wat de chrono's betreft tussen G&A en BRI in mijn tekst op Autosport.be. Kan gebeuren hé
Originally posted by P De Sonville
Sorry jongens, ik heb me vergist wat de chrono's betreft tussen G&A en BRI in mijn tekst op Autosport.be. Kan gebeuren hé
Peter trakteert er eerst ene :D
P De Sonville
09-04-2004, 00:11
Zeg maar waar en wanneer.
Kzal in de toekomst maar beter mijn teksten controleren
Als ik bij iedere flater moet trakteren............................
Originally posted by P De Sonville
Zeg maar waar en wanneer.
Kzal in de toekomst maar beter mijn teksten controleren
Als ik bij iedere flater moet trakteren............................
In de "Wheels" natuurlijk. ;)
Schitterend! Driesco, Coninx, Peter De Sonville, ... nog iemand die trakteert? :p ;) :p
ik trakteer ::::::: een bak JUPILER volgende race.
Originally posted by MECANO
ik trakteer ::::::: een bak JUPILER volgende race.
En mogen we aub ook weten waar je trakteert? In het Wheelscafé? ;)
nope, in ons tent :-)
beperkte kring.. ;-)
Thomaske
13-04-2004, 17:25
Op pitstop.tv is te lezen dat Patrick Snijers het hele Belcar seizoen gaat afwerken samen met Dries op de BRI volvo.
Originally posted by Thomaske_GLPK
Op pitstop.tv is te lezen dat Patrick Snijers het hele Belcar seizoen gaat afwerken samen met Dries op de BRI volvo. Dat is al een tijdje bekent hoor Thomaske.
Originally posted by ICEMAN
Dat is al een tijdje bekent hoor Thomaske.
De press release staat nochtans maar op datum van vandaag... geruchten mss wel al een tijdje, officieel sinds vandaag.
'k Vind het trouwens mooi om horen :)
Hopelijk heeft de volvo ook een hydraulische handrem :D
Dat is al een tijdje bekent hoor Thomaske.
Redelijk rijdje ? Da klopt, om juist te zijn sinds 10.12u deze ochtend, met bevestiging om 12.14u deze middag... tenzij ICEMAN natuurlijk al meer weet dan de betrokken personen zelf, maar dat betwijfel ik... Zo zie je maar dat sommige zaken dikwijls als 'normaal' beschouwd worden, terwijl ze dat helemaal niet zijn...
Bron van mijn info ? Heel simpel : Ikzelf , als persverantwoordelijke voor BRI en het Snijers project... tenzij jullie het natuurlijk opnieuw beter weten...
Groeten,
Dries De Smet
Als ik mij niet vergis stond het al op autosport.be
Originally posted by Mistery
Redelijk rijdje ? Da klopt, om juist te zijn sinds 10.12u deze ochtend, met bevestiging om 12.14u deze middag... tenzij ICEMAN natuurlijk al meer weet dan de betrokken personen zelf, maar dat betwijfel ik... Zo zie je maar dat sommige zaken dikwijls als 'normaal' beschouwd worden, terwijl ze dat helemaal niet zijn...
Bron van mijn info ? Heel simpel : Ikzelf , als persverantwoordelijke voor BRI en het Snijers project... tenzij jullie het natuurlijk opnieuw beter weten...
Groeten,
Dries De Smet
natuurlijk weten we het beter Dries, da weet je toch ;-)
just kidding he!
Heel goed nieuws voor BRI! De Lange is een leuk persoon in de box...
Als ik mij niet vergis stond het al op autosport.be
Ik heb daar maar één correct antwoord op...als je werkelijk leest wat er staat ( Quote autosport.be/ : Belcar: BRI verder met Patrick Snijers | 13.04.2004 , 20:37 /unquote autosport.be) , dan weet je ook dat je in jouw eigen redenering fout bent, maar enfin, zand erover...
Trouwens, geen blaam naar Philippe, hij heeft namelijk geen vakantie nu... dus kan ook niet à la minute de info online zetten... Ook Peter niet trouwens... Wees die mensen dankbaar, dat ze jullie correcte autosportinfo brengen, want kinderachtige gissingen brengen alleen maar wrevel...
Case closed, no hard feelings...
P De Sonville
13-04-2004, 21:38
Iceman heeft gelijk.
Vorige week kreeg woensdag kreeg ik een telefoontje van Dries Heyman. Dries vertelde me toen dat de kans zéér groot was dat Snijers het ganse seizoen zou afwerken, maar dat er nog een gat in het budget zat.
Dus, inderdaad: Autosport.be heeft dit bericht reeds eerder gebracht, maar toen was nog niets officieel. Peter De Sonville
P De Sonville
13-04-2004, 21:48
zie www.autosport.be , klikken op nieuws en dan kijken naar 8/04 "BRI gaat door met Snijers"
Peter De Sonville
"Dat de kans...", "zou... ", "maar...", "nog niets officieel...."
Verder ga ik er niet over uitwijden, zoals ik als zei : case closed en no hard feelings...
Sorry voor de vergissing. Vergissen is menselijk e.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.