PDA

View Full Version : OCMB Grensrit 12/04/2004


Pascal
02-04-2004, 00:26
Tellend voor de kampioenschappen van:

OCMB - OCMB Classic Challenge - PAK Brabant - Classic kampioenschap PAK Vlaams-Brabant - VOSF - Challenge Roger Boeren - VAS Classics - Mini Club Vlaanderen - Altena

Wanneer : 12 april 2004

Voorinschrijvingen vanaf 15 februari 2004 (OCMB secretariaat)
Afsluiten van de voorinschrijvingen op 9 april 2004

Aanvang admin. controle en opening ontbijtbuffet : 08.00 uur
Sluiting admin. controle : 09.30 uur
Start 1ste wagen om ong. 10.01 uur

Waar :
Parochiezaal Lubbeek St Bernard
Diestsesteenweg te 3210 Lubbeek

De rit heeft een lengte van ong 220 km voor de ganse rit.
Iedereen rijdt dezelfde moeilijkheidsgraad.
Alle kaartfragmenten zijn in kleur.

Navigatiesystemen

- Bol-pijl opdrachten met en zonder afstanden
- EENVOUDIGE ingetekende lijn
- EENVOUDIGE punten- en/of pijlenrit

meer info : www.ocmb.be

Wie doet er nog mee.

Werner en ikzelf gaan meedoen.

Start eerste wagen 10.01 uur.
Voorziene finish eerste wagen 17.00 uur.

Een hele dag rittensport met een navigatiesysteem dat ik nog niet ken (hopelijk Werner wel) nl. "eenvoudige punten- en/of pijlenrit" en (geheime) tijdscontroles (G)TK.

C U

Sennake
02-04-2004, 08:28
Ik had graag meegedaan, maar ik zit dan in Rome. Als Raceboy een andere piloot vindt zou ik zeggen : ga ervoor Stein ;)

thrust ssc
02-04-2004, 18:12
allen daarheen zou ik zeggen, en niet alleen voor de wedstrijd maar ook voor het eten : lekker en zeker genoeg , dat is ook niet moeilijk als de Fritz de leiding heeft over het eten.

Pascal
13-04-2004, 01:21
Het was niet echt een Paddockmeeting vermits er maar één team van Depaddock aan de start stond. Maar toch, we hebben onze kleuren toch weer goed verdedigd, vind ik zelf...

Een bont allegaartje van Oldtimers (auto's +25 jaar), Classic cars (auto's +20 jaar en -25 jaar), Young Timers (auto's +15 jaar en -20 jaar) en Toertimers (auto's -15 jaar) ging vanmorgen in Lubbeek onder een verlegen zonnetje van start voor een mooie dag.
Na een sober maar lekker ontbijt vertrokken de eerste deelnemers om 10.01 uur voor een heerlijke tocht door het Hageland en omgeving. Omdat de deelnemende auto's zo verschillend qua leeftijd waren, was de wedstrijd eigenlijk een mengeling tussen een Regularity rit (voor de ouderen) een een rittensport (voor de jongeren). Bij een Regularity rit komt het er op aan te rijden in een mooie omgeving op ideale tijd. Bij een rittensport komt het er dan weer op aan om echt goed te zoeken en te draaien en te keren. Door deze gecombineerde aanpak van beide facetten was noch de ene noch de andere bevoordeeld.

Rittensport, ja dat hadden we al gedaan maar op tijd toekomen op een tijdscontrole (TK), tot op de minuut, daar hadden we nog niet zo veel kaas van gegeten. Op één van de RT's was er een geheime tijdscontrole (GTK) waar je zelfs tot op de seconde juist moest rijden. De opdracht was dus weerom niet simpel, aan Werner om goed met de minuten te kunnen rekenen. Na een uurtje of twee kwamen we aan het einde van deel één. We hadden ons nu reeds goed geamuseerd en naar onze mening ook goed gereden maar dat is natuurlijk altijd afwachten. Na een uurtje pauze en het nuttigen van een broodje konden we dan weer op pad voor het tweede deel.

Ondertussen was het al wat warmen geworden. De kappen van de cabrio's gingen eraf, de airco's in de moderne auto's aan.

Ik had het al zien aankomen. We reden in de richting van mijn tuin en passeerden op ongeveer 500 meter van mijn deur. Ik kon de nota's quasi voorspellen, tot grote hilaritiet van mijn navigator. Wel makkelijk als je de pleintjes, kappelekes, "valstrikken" met je ellebogen kan zien aankomen. Vervolgens kwamen we op enkele gedeeltes van de helaas te vroeg overleden "Rally van Looi" Een goed gevoel om ook hier eens te passeren met een navigator. Vervolgens verlieten we mijn thuisbasis om via nog een honderdtal kilometers terug te arriveren in Lubbeek.

Niet alleen de TK's waren nieuw maar ook de "pijlenrit" hadden we nog nooit gedaan. Dit is echter een kwestie van een beetje tijd te nemen en eens goed na te denken.

Toegekomen in "Sint Bernard" bleek dat we het helemaal niet zo slecht hadden gedaan in het eerste gedeelte. Geen enkel letter gemist doch enkele tijdsstrafpunten. Deze werden, via een mij onbekende quoefficient, uitgerekend waardoor we in de tussenstand op een 18° plaats stonden (op meer dan 50 deelnemers).

Eerst een lekker maaltijd genuttigd en na een tijdje wachten, het berekenen van de punten van het tweede deel liep blijkbaar niet van een leien dakje, bleek dat we nu 3 bordjes hadden gemist, of valse controles hadden genoteerd waardoor we ineens 90 strafpunten pakten. Dit opnieuw gecombineerd met een tijdsstraf was goed voor een 20° plaats in het tweede deel.

In het algemeen klassement bleek vervolgens dat we ons op een 20° plaats hadden gereden. Tja die bordjes toch... wanneer gaan we er eens in slagen om er geen enkel te missen ??? Waarschijnlijk na veel training. Ik kijk namelijk al uit naar een volgende wedstrijd...

Er waren geen uitslagen ter beschikking maar morgen zouden ze op de website moeten staan : www.ocmb.be

C U

Ottooke
13-04-2004, 20:49
Zijn jullie ook langs/door Hasselt, Kuringen, Stokrooie gereden?
Ik zag gisteren een hele hoop oude auto's doorkomen waarvan de bijrijders notities vasthadden. Eventjes op internet gezocht en ik kwam uit op de grensrit!

Jan
13-04-2004, 21:48
Zowaar een verslag om goesting van te krijgen Pascal, al kom ik nu pas tot de vaststelling dat er een Paddock team heeft deelgenomen.

jan

Werner333
13-04-2004, 22:26
Originally posted by Pascal
Maar toch, we hebben onze kleuren toch weer goed verdedigd, vind ik zelf...
Ikke ook :)
Het had beter gekund, maar de tweede RT was er teveel aan.
Enfin weer goed gelachen, enkele leuke nieuwe technieken in de praktijk gebracht. (blokkade rit was tof) en een nieuwe manier van Volvo's passeren uitgetest, maar dat kwam niet echt goed. :D Rond een pleintje rijden is meer weg af leggen dan rechtdoor rijden blijkbaar. :rolleyes:
Op naar de volgende zou ik zo zeggen.

:eek: Net gezien: 3e plaats in de recreatie klasse.

Pascal
14-04-2004, 01:50
Originally posted by Ottooke
Zijn jullie ook langs/door Hasselt, Kuringen, Stokrooie gereden?
Ik zag gisteren een hele hoop oude auto's doorkomen waarvan de bijrijders notities vasthadden. Eventjes op internet gezocht en ik kwam uit op de grensrit!

Neen, zijn daar niet geweest. Ofwel moeten er enkelen serieus verkeerd gereden zijn.

Hoe fanatiek je kan zijn : één van de deelnemers met een Oldtimer had reeds vroeg in het eerste gedeelte pech. Hij is op één of andere manier toch terug in Antwerpen (thuis) geraakt om vervolgens met een andere Oldtimer terug af te zakken naar Lummen en daar aan het tweede deel te beginnen en daarbij nog tijdig aan de finish te komen.

C U