PDA

View Full Version : Vraag 7 en 8


Sennake
03-04-2004, 21:32
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2004.jpg

Aangezien ik morgen tijdens de GP (en erna ook nog) op het New Race Festival ga zijn, wil ik jullie niet beroven van de rechtmatige "opzoektijd" voor de nieuwe vragen.

Reden genoeg dus om de nieuwe vragen nu reeds te posten, ik heb liever dat je wat meer tijd hebt dan wat minder. De antwoorden en tussenstand van vraag 5 en 6 krijg je natuurlijk pas morgen te zien.

We gooien het stuur weer helemaal om, weg van de eenzitterij.

Moeilijkheidsgraad : 2
Punten per goed antwoord : 4

Vraag 7 :

De wagen die je hier ziet neemt deel aan een zeer bekende race, die je al wel geraden zal hebben. Daarom vragen we de naam van de race niet :)

Maar de namen van de 3 piloten willen we wel weten...

[list=1]
Wie is piloot 1 ?
Wie is piloot 2 ?
Wie is piloot 3 ?
Wat was het behaalde resultaat ?
In welk jaar speelt zich dit af ?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/07.jpg

Tip? Probeer eens een BEEDJE HASH, maar dan zonder eetjes...

Vraag 8 :

Weer een combinatie van 2 piloten deze keer :

[list=1]
Wie is piloot 1 ?
Wie is piloot 2 ?
In welk jaar speelt zich dit af ?
Om welk team gaat het hier ? (heel gemakkelijk : ik moet slechts 3 letters weten)
Om welk kampioenschap gaat het hier ? (om in de sfeer te blijven : 4 letters volstaan)
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/08.jpg

Tip? Awel het is alvast géén Rolls Royce, Lexus of Jaguar :)

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de start van de GP van San Marino op 24 april 2004.

Als je de tips kan verklaren vinden we het leuk dat je die aan je antwoord toevoegt. Maar je bent niet verplicht natuurlijk. Hoewel een verklaarde tip altijd bevestiging geeft voor een juist antwoord...

Ik druk nogmaals op de nieuwigheden in het reglement, niet iedereen heeft dit blijkbaar gelezen vorige keer :

[list=1]
Je antwoord is DEFINITIEF, als je niet zeker bent hou dan je antwoord in beraad, ik aanvaard dus GEEN verbeteringen meer eens je antwoord binnen is. Ook geen antwoorden meer in 2 delen dus, je geeft meteen antwoord op de 2 vragen. Dat maakt het verbeteren wat makkelijker. Als er door ONZE fout een dubbelzinnige vraag gesteld werd en we de vraag hierdoor aanpassen (zoals met die datum van dat record) aanvaarden we uiteraard WEL een nieuw antwoord op die bewuste vraag. Maar dat is dan ook de enige uitzondering. En we hopen dat dat zo weinig mogelijk voorvalt.
Iedereen heeft een "startnummer" gekregen dat je terugvindt op de tabel met de tussenstand. Gelieve vanaf nu gewoon je startnummer op te geven bij je antwoord, daarmee vind ik je antwoordkolom veel gemakkelijker terug dan met je naam of nick. Nieuwe quizzers die voor het eerst meespelen moeten de eerste keer wel hun andere gegevens mee opgeven natuurlijk.
[/list=1]

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

The Interceptor
03-04-2004, 22:04
hier zal ik wel langer dan 5 min op moeten zoeken denk :(
iets voor volgende week :)

kheb al wel vermoedens, maar de tips pffffff

Juha
03-04-2004, 22:16
Alles al gevonden. :)

*EDIT*

Toch niet 100% zeker van het jaar.
Heb nu al vanalles afgezocht, kwam via google zelfs uit bij ene "Huudo". :p

The Interceptor
03-04-2004, 23:15
vraag 2 had ik ook vrij rap, bij 1e zit ik ook te twijfelen over't jaar :(

Juha
03-04-2004, 23:45
Originally posted by The Interceptor
vraag 2 had ik ook vrij rap, bij 1e zit ik ook te twijfelen over't jaar :(
Ik heb sinds mijn vorige post zitten zoeken. Met wat hulp van buitenaf is het gelukt, en de tip bevestigde het.

Obi-Jan
04-04-2004, 00:56
Vraag 7 is een beetje een gok vanwege te veel keuze, maar de zonnewering en de tip kloppen wel (dit laatste wil, uit ervaring, niks zeggen :D ).

De wagen in vraag 8 is een beetje te markant om uitdagend te zijn... hoewel, ik heb de exploten van de beide heren grotendeels gemist. Ik zat toen namelijk in 't leger en dat beperkte het kijken naar autosport op TV iets straffer dan studeren of werken. :D

Jan.
=---

Sennake
07-04-2004, 22:52
Ik wil nog even vraag 8 verduidelijken omdat ik misschien twijfel gezaaid heb door de manier waarop de vraag gesteld is.

Wat we dus willen weten is : welke 2 piloten reden er dat jaar in dat team. Niet in dezelfde wagen dus, dit in tegenstelling tot vraag 7.

Ik hoop hiermee alle twijfels weg te nemen?

Guido
08-04-2004, 22:34
Originally posted by Juha

Heb nu al vanalles afgezocht, kwam via google zelfs uit bij ene "Huudo". :p

dienen Huudo heeft dan ook zijn websitje "geoptimaliseerd" voor Google he - Search Engine Optimization heet zoiets in het jargon. :D

Jan
08-04-2004, 23:04
Originally posted by Sennake

Ik hoop hiermee alle twijfels weg te nemen?

Waarom dacht je dat ik mijn antwoorden nog niet had opgestuurd :D

Sinds de invoering van het nieuwe reglement waarbij je je oplossingen niet meer mag bijsturen na het binnensturen (wat een jargon zeg), kan je maar beter een dozijn katten uit de boom kijken vooraleer definitief te antwoorden.

Maar nu is dus alles duidelijk :D :D :D

jan

Baron
08-04-2004, 23:12
Originally posted by jan
Waarom dacht je dat ik mijn antwoorden nog niet had opgestuurd :D

Sinds de invoering van het nieuwe reglement waarbij je je oplossingen niet meer mag bijsturen na het binnensturen (wat een jargon zeg), kan je maar beter een dozijn katten uit de boom kijken vooraleer definitief te antwoorden.

Inderdaad. Ik denk dat we sinds die reglementswijziging allemaal een beetje dezelfde taktiek toepassen. ;)

Snelle Japie
08-04-2004, 23:49
Antwoorden zijn binnen na een kwartierje opzoekwerk

JJoris
09-04-2004, 10:13
Met een naam zoals "Snelle Japie" had dat toch nog sneller moeten kunnen dan 15 min. ! :D

Ik heb ook mijn lessen geleerd en kijk ook liever de katjes uit de boompjes. :+

vanni
09-04-2004, 15:03
Ik vond vraag 7 nie zo simpel as dat em lijkt. Ze hebben verdikke lang gekoerst in die kleuren & met dezelfde zonneband

Superdiesel
09-04-2004, 20:47
Idd, ze hebben vrij lang met die wagen (in die kleuren) rondgereden. En toch vond ik het niet zo moeilijk. Ik begin nl. Sennake zijn tips te begrijpen. :D En die heeft me toch wel geholpen om het juiste jaar te vinden.

Ik denk wel dat ik alles gevonden heb (heeft mij ong. een uurtje gekost). Alles rijmt in ieder geval met de tips.
Maar ook ik ga nog een beetje wachten om mijn antwoorden door te sturen. Kwestie van nog een paar percentjes meer zekerheid te krijgen. (Al ben ik eigenlijk voor 95% zeker dat ik de juiste antwoorden heb gevonden)

vanni
09-04-2004, 22:14
Originally posted by Superdiesel

Ik begin nl. Sennake zijn tips te begrijpen. :D En die heeft me toch wel geholpen om het juiste jaar te vinden.



Ik heb ook dankzij de tip vraag 7 gevonden

Juha
09-04-2004, 23:09
Ik had die tip nodig om mijn antwoord te bevestigen, want het is idd verwarrend. Had ook niet gedacht dat Rothmans er zo lang ophing...

Baron
10-04-2004, 00:15
Originally posted by Superdiesel
Idd, ze hebben vrij lang met die wagen (in die kleuren) rondgereden. En toch vond ik het niet zo moeilijk. Ik begin nl. Sennake zijn tips te begrijpen. :D En die heeft me toch wel geholpen om het juiste jaar te vinden.

Idd, die tip bij vraag 7 is goud waard. Je moet de tip doorhebben om het juiste jaar te vinden. ;)

The Interceptor
10-04-2004, 12:20
Originally posted by Baron
Idd, die tip bij vraag 7 is goud waard. Je moet de tip doorhebben om het juiste jaar te vinden. ;)

ik heb hem dus niet door :frusty: en door te blijven zoeken kom ik maar meer en meer tegenstrijdige antwoorden tegen :(

ICEMAN
21-04-2004, 13:36
Mijn antwoorden zijn ook verstuurd. ;)

The Interceptor
21-04-2004, 21:20
de mijn ook, en kheb de tips ondertussen ook door :D

marcel
21-04-2004, 22:03
ik heb ze ook gevonden. kga morgen mijn mailtje sturen...
de tips snap ik ni echt, maar over vraag 7 twijfel ik nog, dus dat kan daar ook aan liggen :D

bazzie
23-04-2004, 15:01
Ik heb deze keer toch maar de antwoorden gestuurd ipv de vragen :)

Vraag 7 was wel ff zoeken, maar vraag 8 was nog redelijk gemakkelijk

Guido
23-04-2004, 22:44
Geen tips nodig gehad deze keer. De kennis van modelbouw catalogen komt bij het quizen soms goed van pas. :D

Juha
24-04-2004, 00:09
Vragen verstuurd. PC deed wat nukkig dus ik hoop dat ze zijn aangekomen.

Dragonfly
24-04-2004, 01:21
Mijn antwoorden zijn ook verstuurd ;)

Juha
24-04-2004, 23:21
Waarom is mijn vakje niet blauw???

Sennake
24-04-2004, 23:37
Omdat ik juist terug ben van het circuit en ik nog 300 foto's moet bewerken. Antwoorden zijn wel binnen. Ik ben ook maar een mens eh.

En waarom staat jouw racenummer niet in je antwoord vermeld???

Juha
25-04-2004, 08:56
Ik heb dat 2 keren geprobeerd op te sturen (in de voormiddag ook). Waarschijnlijk heb je het niet ontvangen want ik die hotmail server had het precies wat druk. Ben de tweede keer mijn nummer wel vergeten.

Merci voor't antwoord.

Guido
26-04-2004, 09:53
Originally posted by Juha
Vragen verstuurd. PC deed wat nukkig dus ik hoop dat ze zijn aangekomen.

Waarom stuur jij de vragen nog eens naar Sennake? :+

Juha
26-04-2004, 12:38
Mochten ze de eerste keer niet zijn aangekomen. 't waren toch dezelfde antwoorden. ;)
Als hij de eerste gehad heeft, telt de tweede toch niet...