Log in

View Full Version : New Race Festival - Warm Up en Race

Pascal
04-04-2004, 02:09
Om te beginnen de weersverwachtingen. Hopelijk blijft het droog maar de kans op regen is bestaande. Dit kan zoals we weten een heel ander raceverloop geven. Vooral als het tijdens de race begint te regenen of begint op te drogen.

Volgens het KMI :

Voor zondag 4 april 2004 om 6 h tot zondag 4 april 2004 om 18 h

Kleine Brogel

eerst: zwaar bewolkt of betrokken - kans op regen of buien
later: wisselende bewolking - regenbuien

Van mij mag het alleszins droog blijven.

C U

Rrubinio
04-04-2004, 07:45
Originally posted by Pascal
Om te beginnen de weersverwachtingen. Hopelijk blijft het droog maar de kans op regen is bestaande. Dit kan zoals we weten een heel ander raceverloop geven. Vooral als het tijdens de race begint te regenen of begint op te drogen.
C U

Regen voor de ganse dag + wind (veel wind).

zie: www.RJ-online.be (http://www.meteo.be/nederlands/index.php?menu=Menu1_4_2_1)

Het Belcar New Race Festival heeft het niet voor de wind!! :D

Voor het juiste weer voor vandaag: Kijk door het raam :)

Maarten
04-04-2004, 15:28
overwinning voor de kampioen van 2003 van GLPK

hier volgt de top 10

1KUMPEN A LONGIN B Chrysler Viper GTA

2 MENTEN Jos VERBERGT Tim Porsche 996 GTA

3 PALTTALA M VAN SANDE L Porsche 996 Bi GTA

4 VOSSE V BOUVY F Porsche 996 Bi GTA

5 KUISMAMEN P HASENBICHLER Chrysler Viper GTA

6 LAMBERT Y LEFORT C Porsche 996 GT GTB

7 MAES Ruben TANGHE O Porsche 996 GTA

8 RADERMECKER V MUYTJENS O Ford Mondeo SIL

9 CHOUVEL Martia HORION G Jaguar X-Type SIL

10 THIERS F THIERS Kurt Porsche 996 GT GTB

bron: RIS

marcel
04-04-2004, 16:39
en wat met de corvette?

Stefan
04-04-2004, 17:30
Uitgevallen bij de sacramentsheuvel

marcel
04-04-2004, 17:32
ja, gecrashed? motor kapot? ophanging?

Baron
04-04-2004, 17:39
Originally posted by marcel
ja, gecrashed? motor kapot? ophanging?

Nee, gewoon mechanische pech.
Ik heb de race gevolgd in de chicane, en de laatste ronde dat hij daar voorbij kwam, reed de Corvette al niet meer op racesnelheid.

JPMontoya
04-04-2004, 18:11
Naar het schijnt water in Elektronica voor Corvette...

Supra
04-04-2004, 18:12
ik stond in de bergaf en daar parkeerde hij, niet zo ver van waar vanerum parkeerde met de clk

Gilles
04-04-2004, 18:21
Wat een vreemd weer vandaag ... de wolken kwamen steeds op vervelende momenten opzetten ...

Stefan
04-04-2004, 18:31
Was inderdaad vreemd weer, op een gegeven moment gewoon regen terwijl de lucht zo blauw was als het maar zijn kon.

Thomaske
04-04-2004, 18:46
Maar we hebben vandaag wel nog eens een race gehad waar heel wat spanning te beleven viel hé

Gilles
04-04-2004, 19:19
Dat wel, maar soms leek het erop alsof de weergoden zelf niet wisten wat ze wilden ... 20 minuten voor het einde nog een korte hagelbui gehad.

Pascal
04-04-2004, 20:23
Eén van de meest spannende races in de Belcar ooit als je het mij vraagt. Dit omwille van de diverse leiderswissels, zowel voor als na de regen.

Ook enkele spannende momenten gezien, net voor de eerste safety-carperiode, in het afgaan van de sacramentshelling. Meerdere piloten kwamen daar in de problemen en gingen al driftend en schuivend in de richting van de Villeneuve-chicane. Gelukkig zonder brokken.

Hopelijk krijgen we een even spannende verderzetting van de competitie. Maar als het aan mij ligt : zonder regen.

C U

The Interceptor
04-04-2004, 20:33
jammer van de Corvette, er zat anders wel een knap resultaat in!! problemen met versnellingsbak heb ik vernomen.

Hezemans ging in het begin van de race wel heel hard vond ik, net te hard dus, want erafgegaan in 1e linkse.
En Palttala heeft anders ook wel knap gereden vond ik, snel maar gecontroleerd, en dat resulteerde dan in een 3e plek!

Raceboy
04-04-2004, 20:35
Originally posted by The Interceptor

Hezemans ging in het begin van de race wel heel hard vond ik, net te hard dus, want erafgegaan in 1e linkse.

:no: tegen wauters-wauters opgereden.

NGT Racing
04-04-2004, 20:36
jammer van de Corvette, er zat anders wel een knap resultaat in!! problemen met versnellingsbak heb ik vernomen.

En Palttala heeft anders ook wel knap gereden vond ik, snel maar gecontroleerd, en dat resulteerde dan in een 3e plek!

Als ik het goed begrepen heb is Mike wel een beetje geholpen in de eerste linkse, vandaar de schade aan de achterkant op de AD porsche

Pascal
04-04-2004, 20:36

Heeft de Porsche van WAUTERS/WAUTERS aangereden. Daar zal weer een hartig woordje gepraat worden...

C U

PorscheGT
04-04-2004, 20:37
spijtig voor palttala.. hij reed lang op kop en dan.. palttala was sneller dan longin.. maar van sande 3-4 seconden per ronde op kumpen.. spijtig voor PSI 3&4 wat in het begin 1&2 was :(

PorscheGT
04-04-2004, 20:39
Originally posted by FLAT6
Als ik het goed begrepen heb is Mike wel een beetje geholpen in de eerste linkse, vandaar de schade aan de achterkant op de AD porsche
Was Hart niet gestart?? dan heeft de omroeper zich vergist die zei Hart...

Pascal
04-04-2004, 20:40

En dan net een pit-stop maken als de safety-car de baan opkomt. Bij het uitrijden staat het licht op rood en moeten ze wachten tot de safety-car voorbijkomt. Daardoor een ronde verloren. Ze lagen op dat moment een ronde voor en verliezen door dit feit vermoedelijk ook de race. Al moeten we erbij zeggen dat het snelheidsverschil tussen de beide piloten op de nummer 9 er ook wel voor een deel zal mee te maken hebben.

C U

Mark
04-04-2004, 20:49
Hopelijk krijgen we een even spannende verderzetting van de competitie. Maar als het aan mij ligt : zonder regen.

Dit soort weer vind ik niet verkeerd............droog starten, effe plensen...........dan weer droog spoor, afgemaakt met een kleine hagelbui. Prachtige acties gezien......super.

Leek wel of de Belcar een afspraak had met Pluvius, de rest van het programma heeft niet tot nauwelijks last gehad van de regen.

Baron
04-04-2004, 22:24
En dan net een pit-stop maken als de safety-car de baan opkomt. Bij het uitrijden staat het licht op rood en moeten ze wachten tot de safety-car voorbijkomt. Daardoor een ronde verloren. Ze lagen op dat moment een ronde voor en verliezen door dit feit vermoedelijk ook de race. Al moeten we erbij zeggen dat het snelheidsverschil tussen de beide piloten op de nummer 9 er ook wel voor een deel zal mee te maken hebben.

C U

Dat verschil in snelheid tussen Palttala en Van Sande was heel opvallend. Het doet een beetje denken aan de situatie Selleslagh - Vannerum op de Corvette vorig jaar.
Met twee gelijkwaardige piloten op de nummer 9 had PSi zeker de wedstrijd kunnen winnen.

JPMontoya
04-04-2004, 22:32
Verslag Gillet Vertigo Streiff !

> www.renaudkuppens.be <

Stefan
04-04-2004, 22:43
Originally posted by Marcosmeister
spijtig voor palttala.. hij reed lang op kop en dan.. palttala was sneller dan longin.. maar van sande 3-4 seconden per ronde op kumpen.. spijtig voor PSI 3&4 wat in het begin 1&2 was :(

Hart is de race begonnen, denk dat Hezemans niet aan racen is toegekomen, de commentator had dus gelijk.

Supra
04-04-2004, 22:44
heeft er iemand in de 2 de ronde het manouvre gezien van die Red-Bull porsche (Vosse?) in de eerste linkse??? even driften voor het insnijden, al leek het niet gepland...
en daarna in de bergaf een prachtig inhaal manouvre gezien van de ford mondeo. de belcar was gewoon prachtig

The Interceptor
04-04-2004, 22:58
Originally posted by alarma
Hart is de race begonnen, denk dat Hezemans niet aan racen is toegekomen, de commentator had dus gelijk.

de commentator zei inderdaad altijd Hart, maar gezien de snelheid geloofden we eerder dat Hezemans aan het rijden was, als dat echt Hart was en als die niet in de fout ging, hadde ze gewoon los gewonne ..

(mja als als als ... :D)

Van die Red Bull Porsche is me niets speciaals opgevallen daar, ik stond aan buitenkant 1e linkse. Wel ging Palttala daar een vd eerste rondjes nogal breed, even met buitenste wielen over de cerbs, maar hield gewoon controle, en GLPK Viper kon er net niet voorbij!

was idd een heel knappe race, en vooral het eerste gedeelte was heel schoon met die top 6

Sennake
04-04-2004, 23:06
Heeft de Porsche van WAUTERS/WAUTERS aangereden. Daar zal weer een hartig woordje gepraat worden...

C U

Na herhaaldelijk herbekijken van de beelden die toonden dat Wauters eerst van zijn lijn afweek om zijn banden te gaan koelen, waardoor wagen nr 12 dacht vrije baan te hebben en tegen Wauters aanreed omdat die ondertussen zijn originele lijn weer opzocht, heeft de koersdirectie het als koersfeit geklasseerd. Uit goede bron vernomen.

Stefan
04-04-2004, 23:15
Was toch echt Hart, hier een foto op de startopstelling, je ziet Hart nog net in de auto zitten

http://www.racefreaks.nl/los/hezemans.jpg

marcel
04-04-2004, 23:23
Originally posted by alarma
Was toch echt Hart, hier een foto op de startopstelling, je ziet Hart nog net in de auto zitten

http://www.racefreaks.nl/los/hezemans.jpg

en Hezemans ernaast :rolleyes:

Stefan
04-04-2004, 23:25
wist dat ik wat was vergeten :P

Bart.Vandecavey
05-04-2004, 06:22
Ik dacht dat hun stuurstang was afgebroken bij Hezemans-Hart...

flugel
05-04-2004, 10:49
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik dacht dat hun stuurstang was afgebroken bij Hezemans-Hart...

Ik heb dezelfe versie gehoord als sennake... lijkt mij het meest waarschijnlijke

Scapa
05-04-2004, 16:05
Allé, het is uiteindelijk ons 3 literke dat met de zege gaat lopen bij de Toerismes. Not bad for an old lady :D Ondertussen is ze toch al bezig aan haar 9ste seizoen maar de snelheid zit er nog zeker in! Veruit de snelste auto in TB en dat ondanks een motor die op bepaalde toerentallen inhield. Als dat euvel verholpen is moet een rondje Zolder minstens 1 seconde sneller kunnen. We hebben de race niet alleen gewonnen op de baan maar ook in de pits: door twee snelle bandenwissels staken we onder andere Beliën voorbij in de pits en kwamen we op 8 seconden van Moore toen Dimitri overnam voor zijn stint. Hij maakte het werk van Arvid en de crew perfect af.

De twee nieuwe auto's dan. Doordat er pas donderdag voor het eerst kon getrained worden met beide auto's waren de twee opgaves niet echt onverwacht te noemen. Het potentieel is in beide wagens zeker in aanwezig. Michaël deed in de race vier seconden van de kwalificatietijd af en Guino evenaarde de tijd van in de kwalif in allesbehalve ideale condities.

Megane
05-04-2004, 16:27
Originally posted by stijnconinx
Allé, het is uiteindelijk ons 3 literke dat met de zege gaat lopen bij de Toerismes. Not bad for an old lady :D Ondertussen is ze toch al bezig aan haar 9ste seizoen maar de snelheid zit er nog zeker in! Veruit de snelste auto in TB en dat ondanks een motor die op bepaalde toerentallen inhield. Als dat euvel verholpen is moet een rondje Zolder minstens 1 seconde sneller kunnen. We hebben de race niet alleen gewonnen op de baan maar ook in de pits: door twee snelle bandenwissels staken we onder andere Beliën voorbij in de pits en kwamen we op 8 seconden van Moore toen Dimitri overnam voor zijn stint. Hij maakte het werk van Arvid en de crew perfect af.

De twee nieuwe auto's dan. Doordat er pas donderdag voor het eerst kon getrained worden met beide auto's waren de twee opgaves niet echt onverwacht te noemen. Het potentieel is in beide wagens zeker in aanwezig. Michaël deed in de race vier seconden van de kwalificatietijd af en Guino evenaarde de tijd van in de kwalif in allesbehalve ideale condities.

De guino zetten bij de opwarmronde hem zelfs heel dwars in de chicane, dat was wel heeeeeel vroom. (chique gedaan) :D

Scapa
05-04-2004, 17:58
Weet iemand hier meer van?

Jos Menten finishte in de eerste race voor de Belcar tijdens het New Car Race Festival
op het podium. Met een dikke 9 secondes achterstand op de dikke Viper van de Belgen Kumpen-Longin ging de Porsche 996 Biturbo over de finish. De 22-jarige coureur uit Haelen reed met het koppie. “Ik ben geweldig blij. Tevreden kan ik terugkijken op een goede wedstrijd. We stonden na de training zaterdag wel pas als 9e geklasseerd maar de topteams gingen vreselijk snel van start. Dat heeft ons alleen maar voordeel opgeleverd. Na de start had ik veel last van onderstuur maar na 3 rondjes was het over. Een fantastische wedstrijd”, vertelde de 22-jarige coureur uit Haelen. Enige dissonant was het gedrag van de Belgische coureur Steve van Bellingen, die Menten’s teammaat Verbergt tweemaal aantikte. De BMW-coureur kwam na de finish naar Verbergt en dreigde heel bevreemdend met enig geweld. Gelukkig kon het gesust worden .

B.V.S.
05-04-2004, 19:22
Originally posted by Megane
De guino zetten bij de opwarmronde hem zelfs heel dwars in de chicane, dat was wel heeeeeel vroom. (chique gedaan) :D

da was idd schitterend... iedereen die aan de chicane stond te kijken stond daar :eek: :eek:
en er klonk zo'n wooooooooooow over het publiek uit...!! om 'kiekevel' van te krijgen :D

Asterix
05-04-2004, 21:06
Weet iemand hier meer van?

Zou om een koersfeit gaan. De ene deed de deur te snel dicht en de andere vond dit niet leuk. Hier en daar wat zwarte vegen op de auto's. Naderhand is er nog eens over nagepraat en laat ons het maar op de stress van de eerste race steken.

JPMontoya
05-04-2004, 23:01
ik heb nog wat foto's van Gillet op site gezet

www.renaudkuppens.be

met voorname dank aan Mr.Dallara !

Bas&Daniel
06-04-2004, 13:03
Net voor halfweg slaat het noodlot toe, Franz moet de wagen langs de piste achterlaten met een gebroken transmissie. Jammer maar helaas.

Hadden ze tijdens de training op 1 april ook al last van, zwak punt?

Groet, Bas&Daniel

Thomaske
06-04-2004, 13:06
Naar wat ik bij ons in de box heb horen zeggen is dat ze dat tijdens de trainingen ook aan de hand hadden en dat ze geen reserve cardan hadden dus hebben ze zelf één gemaakt.

Bas&Daniel
06-04-2004, 13:12
Dus het is een provisorische oplossing geweest?

Want inderdaad tijdens de training was het ook de transmissie die het begaf, zullen ze voor de volgende wedstrijd toch wel een nieuwe cardan hebben.

Geeft dus aan dat deze beslist verbeterd dient te worden.

Groet, Bas&Daniel.

Gilles
06-04-2004, 13:13
Er ging eentje uit Amerika overgevlogen worden ...

Bas&Daniel
06-04-2004, 13:15
Trouwens Thomaske ff feliciteren met hun eerste overwinning in 2004.

Bij deze!!!

Groet, Bas&Daniel.

Bas&Daniel
06-04-2004, 13:18
Misschien een tip voor Thomaske dat hij eens voor kan slaan bij zijn team.

Zowel Callaway als Lingenfelter ( Corvette-tuners bij uitstek) hebben aandrijvingen en transmissies zodanig aangepast dat deze ongelooflijke Nm's en pk's kunnen hebben.

Deze kunnen door iedere leek besteld worden!

Ze hebben deze aandrijvingen ok wel MOETEN aanpassen, daar de Corvette Z06 Lingenfelter 735 pk heeft en een koppel van 798 Nm!!!

Groet, Bas&Daniel.

Sennake
06-04-2004, 13:37
Originally posted by Bas&Daniel
Misschien een tip voor Thomaske dat hij eens voor kan slaan bij zijn team.

Euh, tot nader order is het team nog altijd eigendom van Paul Kumpen en Ghislain Lenaerts hoor :rolleyes:

Thomaske
06-04-2004, 14:22
:D

Rallyloverke
06-04-2004, 14:24
Sennake, Vincent,

Ik weet niet of jullie het al weten , laat staan dat deze melding hier thuishoort, maar Peter Baert heeft op de pitstop-website een link naar jullie sites gezet ivm de Belcar van het laatste weekend.

Sennake
06-04-2004, 14:42
Originally posted by Johan
Sennake, Vincent,

Ik weet niet of jullie het al weten , laat staan dat deze melding hier thuishoort, maar Peter Baert heeft op de pitstop-website een link naar jullie sites gezet ivm de Belcar van het laatste weekend.

Ik weet het, Peter heeft me een mailke gestuurd om hiervoor de toestemming te vragen :)

Als amateur-fotograaf ben ik uiteraard zeer fier dat mijn foto's op Pitstop.TV gelinkt staan :)

Rallyloverke
06-04-2004, 14:44
Toch wel tof dat hij wat reklame maakt op die manier hé :)

vincentdb2001
06-04-2004, 18:33
Originally posted by Sennake
Ik weet het, Peter heeft me een mailke gestuurd om hiervoor de toestemming te vragen :)

Als amateur-fotograaf ben ik uiteraard zeer fier dat mijn foto's op Pitstop.TV gelinkt staan :)

Same here ;)

Vincent

Peter Baert
06-04-2004, 19:35
Morgen brengt www.pitstop.tv een video online van de Belcar in Zolder.
En euh ... gratis ...

:)

NGT Racing
06-04-2004, 19:42
Way to go Peter.

Ik heb al gevraagd of ik mag opblijven tot morgen :D :D :D

op hibn staat er ook iets ivm de highlights van de trainingen maar het loopt redelijk vast, is er iemand die deze beelden wel t ezien krijgt?

http://www.hibn.com/pop_up/2004/new_race_festival.html

Bart.Vandecavey
06-04-2004, 20:00
Ik heb ze gezien en het filmpje stopt met de beelden van de brandende Ultima...

Steve
06-04-2004, 21:18
Hier geen probleem met dat filmpje...

Bas&Daniel
07-04-2004, 00:40
Sennake.

Met zijn team bedoel ik niet dat het van hem is, maar hij is er werkzaam, en als iemand iets kan voorslaan dan is hij het wel.

Was ik maar de eigenaar hahaha!

Groet, Bas.

alfa155
07-04-2004, 20:21
Wat vinden jullie van de Stealth B6Mk1

Bart.Vandecavey
07-04-2004, 20:25
Originally posted by alfa155
Wat vinden jullie van de Stealth B6Mk1

Een mooie Engelse racewagen die iets te licht is voor GTA...

Ottooke
07-04-2004, 20:42
Wat vinden jullie van de Stealth B6Mk1 De prestaties buiten beschouwing gelaten (want ze kunnen nog sneller volgens mij) vind ik het een prachtige wagen. Ik ben blij dat we in de Belcar zo'n wagen kunnen ontvangen. Het is ook een mooie wagen van uitzicht, het is wat anders dan de zoveelste BMW of Porsche.

Bart.Vandecavey
07-04-2004, 21:59
Originally posted by Ottooke
De prestaties buiten beschouwing gelaten (want ze kunnen nog sneller volgens mij) vind ik het een prachtige wagen. Ik ben blij dat we in de Belcar zo'n wagen kunnen ontvangen. Het is ook een mooie wagen van uitzicht, het is wat anders dan de zoveelste BMW of Porsche.

Ik denk dat het best om hem eerst betrouwbaar te maken en er dan de snelheid op te drijven...

Ottooke
07-04-2004, 22:24
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat het best om hem eerst betrouwbaar te maken en er dan de snelheid op te drijven... Natuurlijk, eerst de betrouwbaarheid en dan de snelheid. Als de betrouwbaarheid goed is dan zal er ook al een zekere regelmaat komen. Alles op zijn tijd he ;)

Mr.Dallara
07-04-2004, 23:03
Wat mij is opgevallen het voorbij weekend is het volgende: Er was geen enkele BMW Z3 te zien! en dit terwijl er toch 2 waren ingeschreven, nl. die van LVC en van JMT.

Heeft er iemand een reden van hun forfaits???

JMT vind ik zelfs heel vreemd, aangezien ze zelfs 2 of 3 maal zijn komen testen op een donderdag.

Persoonlijk vind ik de BMW Z3 van Beliën de mooiste BMW in de Belcar ooit na de machtige BMW's van G&A. (Wetende dat naar 't schijnt deze wagen ergens staat te verkrotten... :mad: :frusty: )

ac.cobra427
07-04-2004, 23:20
't Was me zondag al opgevallen, maar met het commentaar van P Baert is het zonneklaar. PSi had moeten winnen. Waarom koppelen ze Panttala niet aan Vosse ? Dàt zou vonken geven.

Sennake
07-04-2004, 23:24
Originally posted by ac.cobra427
't Was me zondag al opgevallen, maar met het commentaar van P Baert is het zonneklaar. PSi had moeten winnen. Waarom koppelen ze Panttala niet aan Vosse ? Dàt zou vonken geven.

Zoals zo dikwijls in de racewereld wordt er een compromis gezocht tussen een snelle piloot en een gentleman-driver die zorgt voor de budgetten...

Sennake
07-04-2004, 23:25
Originally posted by Mr.Dallara
Wat mij is opgevallen het voorbij weekend is het volgende: Er was geen enkele BMW Z3 te zien! en dit terwijl er toch 2 waren ingeschreven, nl. die van LVC en van JMT.

Heeft er iemand een reden van hun forfaits???

Sommige teams bewaren hun budget voor bv de 24 uren van Zolder, en schrijven zich in om een startnummer te hebben...

Baron
07-04-2004, 23:40
Zoals zo dikwijls in de racewereld wordt er een compromis gezocht tussen een snelle piloot en een gentleman-driver die zorgt voor de budgetten...

Dat klopt. Maar het blijft schrijnend om te zien hoe een bijna zekere overwinning verknald wordt door zo een veel te trage gentleman-driver. Zoals al eerder gemeld was het snelheidsverschil tussen Palttala en Van Sande enorm opvallend. Daar kon je gewoon niet langs kijken. Ik denk dat men bij PSi daar toch de juiste conclusies uit moet trekken.

flugel
08-04-2004, 10:07
Originally posted by Baron
Dat klopt. Maar het blijft schrijnend om te zien hoe een bijna zekere overwinning verknald wordt door zo een veel te trage gentleman-driver. Zoals al eerder gemeld was het snelheidsverschil tussen Palttala en Van Sande enorm opvallend. Daar kon je gewoon niet langs kijken. Ik denk dat men bij PSi daar toch de juiste conclusies uit moet trekken.

Wat is dan de juiste conclusie? Van Sande buiten en niet meer rijden?
Trouwens het verschil tussen Anthony Kumpen en Bert Longin was ook niet zo klein, laat Bert rijden en ze pakken die porsche niet meer...

Breezz
08-04-2004, 10:21

Zo erg is een snelheidsverschil toch niet? Ok, als je allemaal piloten hebt die ongeveer even snel zijn dan is het makkelijker enzo, maar als het niet zo is en je dus met een snelheidsverschil zit wil niet zeggen dat je er niet kan geraken hé.. Conclusies trekken? Tja, daar is het begin van het seizoen een goede gelegenheid voor hé.. 't Is iets waar zeker aan kan gewerkt worden en 't kan alleen nog maar beteren..

ac.cobra427
08-04-2004, 10:27
Nee natuurlijk niet, Van Sande brengt de broodnodige centjes binnen, dat begrijpen we wel. Maar je gaat toch niet deelnemen met enkel de Olympische gedachte als leidmotief.

We konden vorig jaar bij RTM al constateren dat Panttala een ace was, zeg maar de evenknie van Marc. Ik veronderstel dat het een hele moeilijke keuze is geworden bij PSi. Eén topwagen en een meelopertje of twee gewoon goeie combinaties. Moeilijk knoopje om door te hakken hoor. Het blijft wél een feit dat ze hadden kunnen winnen. Als, indien, .... zoals steeds praat na de vaak.

Breezz
08-04-2004, 10:37
Yupyup ze hadden kunnen winnen als als :)
'k Wou maar hebben dat er nog veel verbetering mogelijk is gedurende het seizoen.. Dat het verschil nu nog opvalt, zal wel normaal zijn hé

flugel
08-04-2004, 10:41
Originally posted by Breezz
Zo erg is een snelheidsverschil toch niet? Ok, als je allemaal piloten hebt die ongeveer even snel zijn dan is het makkelijker enzo, maar als het niet zo is en je dus met een snelheidsverschil zit wil niet zeggen dat je er niet kan geraken hé.. Conclusies trekken? Tja, daar is het begin van het seizoen een goede gelegenheid voor hé.. 't Is iets waar zeker aan kan gewerkt worden en 't kan alleen nog maar beteren..

Ik dacht iets van 6 sec per rondje... maar dat wisten ze wel al langer dan dit weekend waarschijnlijk :)

Breezz
08-04-2004, 10:45
Originally posted by flugel
Ik dacht iets van 6 sec per rondje... maar dat wisten ze wel al langer dan dit weekend waarschijnlijk :)

Yup waarschijnlijk wel hé, maar ze zijn toch aan de start verschenen dus ergens zullen ze er wel verbetering in zien ook hé.. 't Is zoals ac.cobra427 zegt dan, alleen met de Olympische gedachte als leidmotief doe je nie mee .....

flugel
08-04-2004, 10:54
Originally posted by Breezz
Yup waarschijnlijk wel hé, maar ze zijn toch aan de start verschenen dus ergens zullen ze er wel verbetering in zien ook hé.. 't Is zoals ac.cobra427 zegt dan, alleen met de Olympische gedachte als leidmotief doe je nie mee .....

Ze hebben verleden seizoen ook samengereden eh, dus PSI zullen wel gezien hebben tot wat beide heren in staat zijn (verleden jaar waren de uitslagen niet echt me dat; de world series, niet aangekomen; Belpro, niet aangekomen; Euro Races 9e...) Dus als men echt met het idee van een winnende combinatie wou rijden hebben ze allezins één steengoede piloot en één meeloper, dus ik denk dat de ambities eerder beperkt mogen blijven.

En er zijn meer teams die je denkt die met het motief "uitrijden is het belangrijkste" meedoen hoor ;) Hebben die daarom minder ambitie? 'k Denk het niet, de tijd en moeite die er in kruipt om een wagen aan de start te krijgen biedt soms even veel voldoening.

Peter Baert
08-04-2004, 13:14
Zonder Van Sande valt de tweede PSI weg en blijft Paltalla waarschijnlijk in Finland. Marcus brengt blijkbaar geen budget mee.

Fred Bouvy heeft dankzij zijn City Kart de steun van Red Bull. Ook Vincent Vosse brengt centen mee. Een geluk dat hier budget gekoppeld is aan snelheid. Zonder hen geen PSI in Belcar.

Met het textiel-budget van Franz Lamot heeft SRT Marc Goossens kunnen aantrekken. Het budget van Sara Lee dekt veel, maar niet alles. Ook Marc heeft een sponsor meegebracht.

Bert Longin brengt Siemens mee , enz., enz., ...

Eigenlijk moeten we Van Sande danken dat hij graag racet. Voor hetzelfde geld is Leo een verwoed zeiler en zien we Paltalla op zee aan een roer zitten.

P De Sonville
08-04-2004, 15:02
Zéér juist Peter, en dat geldt niet alleen voor Leo en voor de Belcar.

Eindelijk eens iemand met een gezonde visie op de feiten

Sennake
08-04-2004, 15:22
Originally posted by ac.cobra427
Eén topwagen en een meelopertje of twee gewoon goeie combinaties. Moeilijk knoopje om door te hakken hoor.

Zo werkt het niet in de wereld van de autosport hoor. Jij denkt blijkbaar dat men alle budgetten van de betalende piloten in één potje gooit en er dan 2 wagens mee laat rijden.

De waarheid is anders : het budget van een betalende piloot wordt integraal besteed aan de wagen waarmee hij rijdt. Als je dus bv Van Sande op de Red Bull Porsche zou zetten gaat zijn budget mee naar die wagen en kom je budget te kort voor de andere Porsche, temeer daar Palltala een piloot is die betaald moet worden i.p.v. dat hij een budget meebrengt...

Baron
08-04-2004, 16:32
Allemaal zeer juiste opmerkingen; maar dat neemt niet weg dat men bij PSi toch met een klein probleem zit. Palttala-Vosse en
Bouvy-Van Sande waren waarschijnlijk meer homogene pilotenkoppels geweest op de PSi-Porsches.
Maar zoals gezegd, het is steeds compromissen zoeken tussen het financiële en het sportieve.

Scapa
08-04-2004, 16:46
Bouvy- Van Sande homogeen? Toch een serieuze onderschatting van Fred ze ;) En Leo is zeker geen slecht piloot hoor. Die heeft ook nog maar amper kunnen rijden met deze auto dus ik verwacht dat hij het verschil met Markus in de loop van het seizoen zal kunnen verkleinen. Zonder de gentlemen drivers was de Belcar nooit kunnen uitgroeien tot wat het nu is. Bij degene die vooraan rijden valt het natuurlijk harder op als beide piloten niet even snel zijn maar ook als je verder op de grid gaat kijken is dat ook zo... Paltalla- Van Sande stonden op het podium en dat kan van enkele zogezegd homogenere duo's niet gezegd worden ;)

Baron
08-04-2004, 17:01
Bouvy- Van Sande homogeen? Toch een serieuze onderschatting van Fred ze ;)

Ik onderschat Frédéric Bouvy helemaal niet. Dat is een van de beste endurance-piloten die we in ons land hebben. Dat heeft hij met zijn overwinningen in de 24 Uren van Francorchamps ruimschoots bewezen. Maar Bouvy is niet zo supersnel als Vosse en Palttala. Hij heeft echter wel andere kwaliteiten. Bouvy kan de mekaniek van een wagen sparen en tegelijkertijd toch constant behoorlijke rondetijden neerzetten. Ik denk echt dat een duo Bouvy-Van Sande wel tot zijn recht zou komen.

ac.cobra427
08-04-2004, 17:15
We gaan hier niet te negatief doen hé. De twee PSi's op drie en vier, daar zou men vooraf voor willen tekenen. En Kurt erbij in de 24h, er staan ons nog mooie dingen te wachten.

En als de Vette zijn onderdelen heeft uit den Amerika, zal het wel ietwat spannender worden dan vorig seizoen. Het was nu al genieten, zowel zaterdag als zondag. Veelbelovend in alle geval.

Megane
08-04-2004, 17:26
Originally posted by flugel
Wat is dan de juiste conclusie? Van Sande buiten en niet meer rijden?
Trouwens het verschil tussen Anthony Kumpen en Bert Longin was ook niet zo klein, laat Bert rijden en ze pakken die porsche niet meer...

Daar ben ik nog zo zeker niet van. Bent U zeker dat anthony sneller is dan Bert. :confused:

Megane
08-04-2004, 17:32
Ik onderschat Fredéric Bouvy helemaal niet. Dat is een van de beste endurance-piloten die we in ons land hebben. Dat heeft hij met zijn overwinningen in de 24 Uren van Francorchamps ruimschoots bewezen. Maar Bouvy is niet zo supersnel als Vosse en Palttala. Hij heeft echter wel andere kwaliteiten. Bouvy kan de mekaniek van een wagen sparen en tegelijkertijd toch constant behoorlijke rondetijden neerzetten. Ik denk echt dat een duo Bouvy-Van Sande wel tot zijn recht zou komen.

Dat van het materiaal sparen zou ik niet gaan vertellen bij Audi. Of is men vergeten dan fred eens met de audi meereed in de 24U.
Die mannen ( verbergt en hemroulle) hebben daar een paar jaar mee geracet, zonder noumenswaardige stukken. De heer Bouvy rijdt mee en 2 keer met fred aan het stuur boite kapot. Dat was toch wel straf, en de data van de auto liegt niet hé. :no:

Sennake
08-04-2004, 17:37
Originally posted by Megane
Daar ben ik nog zo zeker niet van. Bent U zeker dat anthony sneller is dan Bert. :confused:

Op de Viper wel. Maar het zou aanmatigend zijn om dit zomaar in het algemeen op gelijk welke wagen te stellen.

Eygmar
08-04-2004, 21:34
hey jongens neem het van mij aan den bouvy is een van de snelste belcar piloten van het moment
en van brokken rijden is hij niet alleen als ge over de limiet gaat rijden kan er al eens iets stuk gaan ;)

pipo
08-04-2004, 21:42
Originally posted by Eygmar
hey jongens neem het van mij aan den bouvy is een van de snelste belcar piloten van het moment
en van brokken rijden is hij niet alleen als ge over de limiet gaat rijden kan er al eens iets stuk gaan ;)

Volgens mij, Goossens, Hezemans, Paltalla, Vosse, Couwbergs, Kumpen, en Guino Kenis word nog altijd zwaar onderschat.
Remember the good old procar.

Thomaske
08-04-2004, 21:43
Op de Viper is Anthony sneller als Bert en dat geeft Bert ook zonder problemen toe. Want vandaag tijdens de test op Zolder heeft Bert het zelf nog gezegt dat Anthony sneller is als hem

alfa155
08-04-2004, 23:24
Wie kan me een foto van de BMW M3 E46 bezorgen.
Met Frank meijers en Marc Broekmans met het Nr 83 in de TB classe.
Van het team Meijers motorsport.

Mark
08-04-2004, 23:28
Wie kan me een foto van de BMW M3 E46 bezorgen.

Beetje surfen op het net kan geen kwaad ;) Op De Paddock staan er genoeg links naar de diverse fotopagina's zoals bijvoorbeeld in deze thread: New Race Festival: de Foto's (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=7698)

Trouwens jij bent op zoek naar het nummer 84, je ploegmaat Ottooke heeft die op zijn site staan, klik hier (http://users.pandora.be/pvrancken/DePaddock/NRF04/jpg/IMG_0236.jpg)

R@ce@holiC
09-04-2004, 00:20
Originally posted by pipo
Volgens mij, Goossens, Hezemans, Paltalla, Vosse, Couwbergs, Kumpen, en Guino Kenis word nog altijd zwaar onderschat.
Remember the good old procar. Reken Georg Severich daar ook maar bij :).

flugel
09-04-2004, 10:26
Op de Viper wel. Maar het zou aanmatigend zijn om dit zomaar in het algemeen op gelijk welke wagen te stellen.

De topic gaat over het New Race Festival, dus ik beweer niet dat anthony altijd sneller is dan Bert, maar wel op de Viper... 'k blijf dan voor één keer on topic :rolleyes:

Autofan
09-04-2004, 11:16
Ik heb Kelly Jamers ook nog gezien aan de Jacky Ickx chicane net na de Belcar-race. Enkele foto's ook van getrokken. Merci Kelly.

Autofan
09-04-2004, 11:17
Originally posted by R@ce@holiC
Reken Georg Severich daar ook maar bij :).

En ook Jos Menten. Die Nederlander heeft veel progressie gemaakt.

racefreak
09-04-2004, 11:19
ik denk dat vosse en goossens zeker aan de tijden kunnen van anthony moesten ze de kans krijgen met de viper te rijden als ze niet sneller rijden voor mij blijft marc goossens de snelste belcar piloot!

Autofan
09-04-2004, 11:25
Inderdaad, Goossens rijd met alle type auto's en in alle raceklassen snel. Hij past zich heel snel aan.

racefreak
09-04-2004, 11:26
Originally posted by Autofan
Inderdaad, Goossens rijd met alle type auto's en in alle raceklassen snel. Hij past zich heel snel aan.

kijk maar naar de eerste race in FIA-GT toen hij een zeer mooi resultaat reed met de zwaans viper

Autofan
09-04-2004, 11:50
Originally posted by racefreak
kijk maar naar de eerste race in FIA-GT toen hij een zeer mooi resultaat reed met de zwaans viper

Daar had ik al aan gedacht. :)

flugel
09-04-2004, 12:01
wel een beke off topic eh

Autofan
09-04-2004, 12:44
Terug on topic dan nu. :)

alfa155
09-04-2004, 20:45
Marshal

ik zoek de Nr83 en die staat toevallig niet op de site van ottooke.
Ofwel staat het verkeert op de wagen.

Autofan
09-04-2004, 22:00
Marshal

ik zoek de Nr83 en die staat toevallig niet op de site van ottooke.
Ofwel staat het verkeert op de wagen.

Op mijn site (groups.msn.com/wim86) staat wel een foto van de BMW nr. 83. Als je op de site bent, klik je op alles weergeven en dan ga je naar de 2de pagina. De foto rechts onderaan is nr. 83.

De kwaliteit is niet echt schitterend, maar het is toch beter dan niets denk ik zo. :)

joost
10-04-2004, 19:20
Originally posted by Peter Baert
Zonder Van Sande valt de tweede PSI weg en blijft Paltalla waarschijnlijk in Finland. Marcus brengt blijkbaar geen budget mee.

Fred Bouvy heeft dankzij zijn City Kart de steun van Red Bull. Ook Vincent Vosse brengt centen mee. Een geluk dat hier budget gekoppeld is aan snelheid. Zonder hen geen PSI in Belcar.

Met het textiel-budget van Franz Lamot heeft SRT Marc Goossens kunnen aantrekken. Het budget van Sara Lee dekt veel, maar niet alles. Ook Marc heeft een sponsor meegebracht.

Bert Longin brengt Siemens mee , enz., enz., ...

Eigenlijk moeten we Van Sande danken dat hij graag racet. Voor hetzelfde geld is Leo een verwoed zeiler en zien we Paltalla op zee aan een roer zitten.

Zonder meer de meest zinvolle uitspraak van deze hele discussie, waarbij ik wil onderstrepen dat sommige mensen toch wel eens hun woorden mogen wikken en wegen alvorens het één en ander op papier te zetten. De beste stuurlui staan wederom aan de kant...
Zonder betalende piloten, geen endurance-races. denk maar aan de FIA-GT waar we in bijna alle teams een combinatie vinden met een pro en een gentleman. In het FFSA en de Britse GT is dit zowaar een verplichting. Ook in het Belcar-kampioenschap mogen we deze liefhebbers op onze beide knietjes danken of er was gewoonweg geen Belgisch GT-gebeuren.
Bovendien is Leo zeker niet traag, maar uiteraard is er een verschil tussen een gepassioneerde gentleman-driver en een piloot genre Palttala (twee t's en één l).
De bezetting van de twee wagens mengen is ook geen optie omdat niet PSI de teams samenstelt maar wel de klanten, in dit geval Van Sande enerzijds en Ecurie GT Endurance anderzijds.

met vriendelijke groeten,

Joost

ac.cobra427
11-04-2004, 01:55
hehe, daarom wordt dit ook een open forum genoemd hé. Als iedereen alles zou weten, zou er niet veel meer gepost worden. ;)

In alle geval is het nu wel duidelijk. Dank daarvoor.

Baron
11-04-2004, 21:56
Originally posted by joost
Zonder meer de meest zinvolle uitspraak van deze hele discussie, waarbij ik wil onderstrepen dat sommige mensen toch wel eens hun woorden mogen wikken en wegen alvorens het één en ander op papier te zetten. De beste stuurlui staan wederom aan de kant...

:(
Kijk, dit vind ik nu wel knap vervelend. Dit is toch een forum dacht ik; en op een forum mag men toch vrijuit van gedachten wisselen. Telkens er een interessante discussie op gang komt, is er vroeg of laat wel iemand die met de meest vervelende dooddoener "De beste stuurlui staan aan wal" komt aandraven.
Dit was tot nu toe een behoorlijke gedachtenwisseling over een opvallend feit van de laatste Belcar-race. Daarbij werden interessante en zinnige argumenten aangehaald en ging niemand zijn boekje te buiten. Mag dat nog? We hebben op dit forum al veel ergere dingen meegemaakt.