PDA

View Full Version : Persbericht nabeschouwing G&A Racing


P De Sonville
05-04-2004, 22:19
Positieve bilan

Ondanks het feit dat de mecano’s van G&A Racing zich een gans weekend uit de naad hebben gewerkt om de ontelbare problemen op te lossen, kregen we toch positieve geluiden vanuit de thuisbasis in Turnhout.

Vooreerst is er de BMW M3 E46 GTR van Guino Kenis en Georg Severich.
Ondanks het feit dat deze wagen laat uit de atelier van Severich kwam en er amper kon gewerkt worden aan een ideale set up, kon het Duits/Belgisch duo Severich/Kenis een 1’37” op de tabellen zetten. Een geweldige chrono. Vooral omdat er amper werd getest en deze wagen volledig nieuw is opgebouwd. Een pluim voor de Duitse tuner. De basis is zéér goed en mits nog enkele trainingen zal deze bolide nog een enorme progressie boeken. Tijdens de wedstrijd bewees Guino Kenis dat er met deze wagen in de toekomst wel degelijk rekening zal moeten gehouden worden. Guino kon zich handhaven tussen al het GT-geweld en lag ruim aan de leiding in de Divisie Toering toen de gaskabel het liet afweten. Op dat moment vocht Guino met Ugeux (Gillet Vertigo) en Radermecker (Mondeo Silhouet) een strijd uit vor de 11de plaats. Een kinderziekte die méér dan waarschijnlijk de kop had opgestoken indien er vooraf méér mogelijkheid was om te trainen.

Wat betreft de BMW M3 E46 GTR van De Keersmaecker/Smets kreeg G&A van hetzelfde laken een broek. Door de late toelevering van bepaalde onderdelen kwam ook deze wagen maar net op de valreep klaar en staken allerlei kinderziekten de kop op. Vooral de rem- en benzinedruk baarden de crew véél zorgen. Ook hier weer hetzelfde liedje. Wagen te laat klaar, amper getraind, enz.
Maar dat deze wagen op termijn nog op het hoogste ereschavot zal staan is een vaststaand feit. Een bolide met enorm potentieel. Na een probleemrijke training moest Michaël vanuit de achterste gelederen aan de wedstrijd beginnen.
Na een tik van de concurrentie stuurde De Keersmaecker de BMW binnen voor een check up. Door het monteren voor de wedstrijd van een grotere rempomp ging het iets beter, maar de omstandigheden waren nog niet ideaal. Toen het lampje van de oliedruk aanfloepte en Michaël de motor op volle snelheid afzette, verloor hij alle grip op het gladde wegdek en dook het decor in. Over and out.
Achteraf bekeken de beste oplossing, want er bleek geen schade aan de motor.


Met Steinberg Arvid in de BMW M3 TB had G&A Racing echter nog een troef achter de hand. De Duitser rijdt normaal het ganse seizoen met Rudy Stevens, maar deze moest zich voor de eerste wedstrijd laten vervangen door de immer snelle Dimitri Cuyvers.
Dit duo maakte het voor G&A iets makkelijker om de bittere pil door te slikken. Beide piloten reden een perfecte stint in een wagen die bewees nog steeds met de beste mee te kunnen. Ze wonnen niet alleen klasse TB, maar stonden tevens op de hoogste trede van het ereschavot in de Divisie Touring. Een ronduit schitterende prestatie en een morele opsteker vor het ganse team.


In de MINI Challenge was het dan weer huilen met de pet op. Henk Haane werd in zijn rush richting podium brutaal van de baan gedrumd en was uitgeteld voor de eerste manche. René Van Der Made moest dan helemaal achteraan starten in de tweede heat en kon nog opklimmen naar de 16de plaats. De MINI was door het ongeval zwaar onderstuurd waardoor een dichtere ereplaats er niet in zat.
Voor Wim Lumbeeck zat het weekend er reeds na één ronde op. Vertrokken midden in het pak kreeg Wim reeds in de openingsronde een tik en belandde in de muur.
Ook voor de Duitser Haschke was zijn maidentrip in de MINI Challenge een weekend om vlug te vergeten. Na zijn motor te hebben opgeblazen tijdens de trainingen werd beslist om met de baanversie van Peter Beckers te rijden. Wel te verstaan in configuratie 2003 die sowieso vijf seconden trager is dan de versie 2004, die verschillende evoluties meekregen en 40 pk extra.