PDA

View Full Version : Nabeschouwing Daikin Racing Team/Ickx-Van de Velde


P De Sonville
07-04-2004, 18:35
Belcar New Race Festival

Vanina Ickx & Alexandra Van de Velde

Podium lag binnen bereik!

Ondanks het feit dat tijdens de trainingen de pare nummers, waaronder de MINI S3 van Vanina Ickx en Alexandra Van de Velde, tijdens de beide sessies benadeeld werden door een natte piste, kon Vanina Ickx toch een sterke 1’44”7 uit haar mouw schudden. Een mooie uitgangspositie voor de start van deze traditionele openingsklassieker van het nationaal omloopkampioenschap.
Alexandra reed amper enkele rondjes met de MINI S3. Vanina zou in de Belcar voor de snelle chrono zorgen, terwijl Alexandra zich méér zou concentreren op de MINI Challenge. Deze populaire merkencup kreeg een pak méér technische vrijheden tegenover vorig seizoen en dit zorgt toch voor enige aanpassings-periode.
Tijdens de start van de Mediagroup Van Dyck Belcar kon Vanina zich goed manifesteren in de buik van het zéér competitief peloton en klom statig op in het klassement. Toen het na 20 minuten wedstrijd begon te regenen kwam de kleine Ickx ander schoeisel halen in de pits. Op dat moment lag ze 3de in haar klasse op 11 deelnemers. Toen Vanina op regensloefen terug de pits uitstoof had ze twee plaatsen moeten inleveren, maar de talentrijke Waalse zette even later orde op zaken en rukte terug op naar de 3de stek in de Klasse TB. Tot de MINI S3 even voor halfkoers hevig begon te vibreren en Vanina de Daikin-bolide de pits instuurde. Alexandra nam het commando over, maar amper een paar ronden verder stond ook zij stil in de stands met een onbestuurbare wagen. Achteraf bleek dat het linker achterwiel was losgekomen, met onherstelbare schade tot gevolg. Een spijtige zaak, want beide amazones hadden bij hun maidentrip met de MINI S3 uitzicht op een podiumplaats. Alexandra kon amper rijden in de Belcar, terwijl Vanina verbaasde met snelle en constante chrono’s. De Waalse bewees dat ze de aartsmoeilijke MINI D3 goed aanvoelt en er is naar haar eigen zeggen nog ruimte voor progressie. Ondanks de ontgoocheling bewezen beide meiden dat er dit seizoen wel degelijk met hen zal moeten rekening worden gehouden. In ieder geval is het potentieel aanwezig, maar er rest nog véél testwerk om de limieten te gaan zoeken.

In de MINI Challenge was het dan aan Alexandra Van de Velde om haar doorgeëvolueerde MINI te temmen. De Wetterse advocate lukte een 17de chrono. Door het feit dat ze twee seconden moest toegeven op de pole van Verbist was Alexandra niet tevreden. Bert Longin, die even later de Belcar won, was amper één seconde sneller dan Alexandra die wel de snelste dame bleek.
“Tijdens de eerste wedstrijd kon ik oprukken van de 17de naar de achtste plaats. Ik reed een zéér regelmatige en verstandige wedstrijd met een verdienstelijke 8ste plaats als eindresultaat en eerste dame”, verduidelijkt Alexandra Van de Velde.

P De Sonville
07-04-2004, 18:37
Originally posted by P De Sonville
Belcar New Race Festival

Vanina Ickx & Alexandra Van de VeldeBelcar New Race Festival

Vanina Ickx & Alexandra Van de Velde

Podium lag binnen bereik!

Ondanks het feit dat tijdens de trainingen de pare nummers, waaronder de MINI S3 van Vanina Ickx en Alexandra Van de Velde, tijdens de beide sessies benadeeld werden door een natte piste, kon Vanina Ickx toch een sterke 1’44”7 uit haar mouw schudden. Een mooie uitgangspositie voor de start van deze traditionele openingsklassieker van het nationaal omloopkampioenschap.
Alexandra reed amper enkele rondjes met de MINI S3. Vanina zou in de Belcar voor de snelle chrono zorgen, terwijl Alexandra zich méér zou concentreren op de MINI Challenge. Deze populaire merkencup kreeg een pak méér technische vrijheden tegenover vorig seizoen en dit zorgt toch voor enige aanpassings-periode.
Tijdens de start van de Mediagroup Van Dyck Belcar kon Vanina zich goed manifesteren in de buik van het zéér competitief peloton en klom statig op in het klassement. Toen het na 20 minuten wedstrijd begon te regenen kwam de kleine Ickx ander schoeisel halen in de pits. Op dat moment lag ze 3de in haar klasse op 11 deelnemers. Toen Vanina op regensloefen terug de pits uitstoof had ze twee plaatsen moeten inleveren, maar de talentrijke Waalse zette even later orde op zaken en rukte terug op naar de 3de stek in de Klasse TB. Tot de MINI S3 even voor halfkoers hevig begon te vibreren en Vanina de Daikin-bolide de pits instuurde. Alexandra nam het commando over, maar amper een paar ronden verder stond ook zij stil in de stands met een onbestuurbare wagen. Achteraf bleek dat het linker achterwiel was losgekomen, met onherstelbare schade tot gevolg. Een spijtige zaak, want beide amazones hadden bij hun maidentrip met de MINI S3 uitzicht op een podiumplaats. Alexandra kon amper rijden in de Belcar, terwijl Vanina verbaasde met snelle en constante chrono’s. De Waalse bewees dat ze de aartsmoeilijke MINI D3 goed aanvoelt en er is naar haar eigen zeggen nog ruimte voor progressie. Ondanks de ontgoocheling bewezen beide meiden dat er dit seizoen wel degelijk met hen zal moeten rekening worden gehouden. In ieder geval is het potentieel aanwezig, maar er rest nog véél testwerk om de limieten te gaan zoeken.









In de MINI Challenge was het dan aan Alexandra Van de Velde om haar doorgeëvolueerde MINI te temmen. De Wetterse advocate lukte een 17de chrono. Door het feit dat ze twee seconden moest toegeven op de pole van Verbist was Alexandra niet tevreden. Bert Longin, die even later de Belcar won, was amper één seconde sneller dan Alexandra die wel de snelste dame bleek.
“Tijdens de eerste wedstrijd kon ik oprukken van de 17de naar de achtste plaats. Ik reed een zéér regelmatige en verstandige wedstrijd met een verdienstelijke 8ste plaats als eindresultaat en eerste dame”, verduidelijkt Alexandra Van de Velde.




Twee plaatsen verder en ze mocht tijdens de tweede wedstrijd op de pole starten. In de MINI Challenge worden de eerste zes van de eerste wedstrijd immers in omgekeerde volgorde op de startgrid gezet voor de tweede manche.
“Van op de 8ste positie kende ik een moeilijke start in de tweede heat en verloor een paar plaatsen. Ik kon echter terugvechten naar de 7de plaats en slaagde erin de aanvallen van Soulet afslaan. Ik werd als tweede dame afgevlagd, maar in de tussenstand prijk ik aan de leiding bij de dames. Achteraf kreeg ik nog te horen dat ik 10 seconden straftijd aan mijn broek kreeg en verhuisde naar de 11de plaats omdat ik zogezegd een stapel banden had geraakt in de chicane. Ik ben me in ieder geval van geen kwaad bewust. Ik moet méér werk maken om tijdens de trainingen een goede chrono op de tabellen te zetten en zodoende een betere startpositie te versieren. Ik voel dat ik een plaats verdien in de top5”.




Podium lag binnen bereik!

Ondanks het feit dat tijdens de trainingen de pare nummers, waaronder de MINI S3 van Vanina Ickx en Alexandra Van de Velde, tijdens de beide sessies benadeeld werden door een natte piste, kon Vanina Ickx toch een sterke 1’44”7 uit haar mouw schudden. Een mooie uitgangspositie voor de start van deze traditionele openingsklassieker van het nationaal omloopkampioenschap.
Alexandra reed amper enkele rondjes met de MINI S3. Vanina zou in de Belcar voor de snelle chrono zorgen, terwijl Alexandra zich méér zou concentreren op de MINI Challenge. Deze populaire merkencup kreeg een pak méér technische vrijheden tegenover vorig seizoen en dit zorgt toch voor enige aanpassings-periode.
Tijdens de start van de Mediagroup Van Dyck Belcar kon Vanina zich goed manifesteren in de buik van het zéér competitief peloton en klom statig op in het klassement. Toen het na 20 minuten wedstrijd begon te regenen kwam de kleine Ickx ander schoeisel halen in de pits. Op dat moment lag ze 3de in haar klasse op 11 deelnemers. Toen Vanina op regensloefen terug de pits uitstoof had ze twee plaatsen moeten inleveren, maar de talentrijke Waalse zette even later orde op zaken en rukte terug op naar de 3de stek in de Klasse TB. Tot de MINI S3 even voor halfkoers hevig begon te vibreren en Vanina de Daikin-bolide de pits instuurde. Alexandra nam het commando over, maar amper een paar ronden verder stond ook zij stil in de stands met een onbestuurbare wagen. Achteraf bleek dat het linker achterwiel was losgekomen, met onherstelbare schade tot gevolg. Een spijtige zaak, want beide amazones hadden bij hun maidentrip met de MINI S3 uitzicht op een podiumplaats. Alexandra kon amper rijden in de Belcar, terwijl Vanina verbaasde met snelle en constante chrono’s. De Waalse bewees dat ze de aartsmoeilijke MINI D3 goed aanvoelt en er is naar haar eigen zeggen nog ruimte voor progressie. Ondanks de ontgoocheling bewezen beide meiden dat er dit seizoen wel degelijk met hen zal moeten rekening worden gehouden. In ieder geval is het potentieel aanwezig, maar er rest nog véél testwerk om de limieten te gaan zoeken.

In de MINI Challenge was het dan aan Alexandra Van de Velde om haar doorgeëvolueerde MINI te temmen. De Wetterse advocate lukte een 17de chrono. Door het feit dat ze twee seconden moest toegeven op de pole van Verbist was Alexandra niet tevreden. Bert Longin, die even later de Belcar won, was amper één seconde sneller dan Alexandra die wel de snelste dame bleek.
“Tijdens de eerste wedstrijd kon ik oprukken van de 17de naar de achtste plaats. Ik reed een zéér regelmatige en verstandige wedstrijd met een verdienstelijke 8ste plaats als eindresultaat en eerste dame”, verduidelijkt Alexandra Van de Velde.