PDA

View Full Version : Toekomst Loix

Rallyloverke
08-04-2004, 13:29
Allez,

Peugeot steunt voorlopig Rovanpera, hier de melding op www.sport.be :

Peugeot laat Loix wachten 08-04-2004
Freddy Loix moet voorlopig tevreden zijn met de rol van testrijder bij Peugeot. De renstal heeft meer vertrouwen in de Fin Rovanpera.

Corrado Provera, baas van Peugeot, geeft voorlopig de voorkeur aan Loix' Finse vervanger Harri Rovanpera. "Loix zal de competitie nog niet meteen hervatten. Ik wacht eerst de resultaten van Rovanpera in Nieuw-Zeeland af. Ik denk aan het belang van het team, niet aan de persoonlijke belangen van Loix of Rovanpera", verklaarde Provera.

"Het vervolg van Loix' programma staat nog niet definitief op punt, maar onze overeenkomst voor acht races in het WK rally zullen we nakomen", benadrukte de renstalbaas wel.

Willem Bruyndonx

Guido
11-04-2004, 23:02
Ook op het forum van Freddy wordt er weeral behoorlijk 'lelijk' gedaan over het feit dat Rovanpera de 'voorkeur' krijgt op Freddy. 'k snap dat eigenlijk niet zo goed. Als ik me goed herinner, was na Zweden duidelijk vooropgesteld dat Rovanpera én Mexico én Nieuw-Zeeland zou gaan rijden en dat we Freddy pas ten vroegste weer in Europa aan de slag zouden zien.

Ofwel vergis ik mij, ofwel hebben anderen een kort geheugen. 'k blijf vooral rustig nu. Time will tell en ik ben er kwasi zeker van dat - indien Freddy de baan wordt opgestuurd me een 2003 206 - hij zeker geen slecht figuur zal slaan. 't is niet omdat er een nieuw model is dat de 206 ineens niet meer zou 'marcheren'. Bovendien vind ik het nog altijd beter met de 206 te rijden - indien dit scenario zich zou voordoen - dan helemaal niet rijden.

Peter Baert
12-04-2004, 17:32
Dat klopt, Huudo.

Na Zweden is van Peugeot-kant duidelijk gezegd dat Freddy ook niet in Nieuw-Zeeland zou rijden, dat het voorlopig bij testen zou blijven.
Na Mexico heeft Peugeot gezegd dat het programma van Freddy na Nieuw-Zeeland zou vastgelegd worden.

Er is sinds Mexico niks nieuws gebeurd, er is dus niks veranderd aan de situatie, het is noch beter noch slechter.

Als Peugeot zijn woord houdt, komt er na volgend weekend meer duidelijkheid. Tot dan is het wachten en is alle heisa nogal energie-verspilling.

:)

Rallyloverke
13-04-2004, 08:52
Ik heb vorige week vrijdag de laatste Scratch-Magazine van de Supportersclub ontvangen, en ook de bestuurders blijven er nogal rustig bij.

Het zal inderdaad zaak zijn rustig te blijven en Peugeot niet tegen de muur duwen. Freddy heeft idd van in den beginne getekend voor 10 wedstrijden, ze zullen bij Peugeot toen al wel geweten hebben voor welke wedstrijden wel en niet, neem ik aan. Het was misschien, als je de hele zaak bekijkt, nogal eigenaardig hoe ze Rovanpera hebben behandeld , die van 2de rijder ineens géén rijder was op dat moment vlak na de RAC-rally ...

En vergis jullie niet, ik supporter ook voor onze Freddy, eigenlijk zelfs voor alle Belgen in het WK of op andere hoge niveaus, omdat we er mijns insziens trots mogen op zijn dat wanneer we in eender welke sport Belgen op het hoogste niveau hebben, hier bijzonder trots moeten op zijn vanuit ons klein Belgenlandje.

Baron
16-04-2004, 23:53
Originally posted by Peter Baert
...Als Peugeot zijn woord houdt,...:)

En dat is de sleutel voor de toekomst van Freddy Loix. :(

Wimanna
18-04-2004, 17:22
Peugeot Sport boss Corrado Provera commented:
"Both our cars have at various points led the rally, and the moral of the story is that hard work always pays dividends. There is no doubt that Marcus could have won and Harri has done exactly the job that we asked of him. I'm absolutely delighted to say that Harri will be staying with us for all the gravel rounds of this year's championship. So now we move on to the next challenge!"

Freddy alle asfalt rally's??? (3 ?)

Robby
19-04-2004, 16:51
Ganse artikel, van autosport.com:

Rovanpera gets Peugeot gig

Pace in Mexico and New Zealand secures second Peugeot 307 seat on gravel for Finn

Rovanpera will be in a 307 on all remaining 2004 gravel rounds

Harri Rovanpera will drive the second factory Peugeot 307 WRC on all the remaining gravel rounds of the 2004 World Rally Championship, after impressing team boss Corrado Provera on the two events he has contested in the car as substitute for the under-performing Freddy Loix.

"Harri has done exactly the job that we asked of him," said Provera at the end of Rally New Zealand. "I'm absolutely delighted to say that he will be staying with us for all the gravel rounds of this year's championship."

Harri has done exactly the job that we asked of him
Corrado Provera

Rovanpera, who led Rally New Zealand briefly before finsihing fifth, commented: "Im really looking forward to the future now."

Loix's future with the team is uncertain. He has a contract to contest more rallies with Peugeot, but it could be that he will now be placed in a 206 for selected events over the balance of the season. He may also drive the 307 on asphalt rounds, though others are also in the frame, including French rising star Cedric Robert.

Rasse
22-04-2004, 01:02
Dat ze eens dik op hun kl***n krijgen !

Bart
04-06-2004, 20:59
Volgens de laatste Turbo Magazine zou de 2e Peugeot 307 WRC bij de asfaltproeven wel eens naar Nicolas Vouilloz kunnen gaan...

Diezelfde Vouilloz is in de 2e kp van de Acropolis rally van de baan gegaan...

Peter Baert
15-06-2004, 18:35
Goed nieuws over Loix op www.pitstop.tv .

Mark
15-06-2004, 18:45

Peter, voor dit soort replys hebben we de sectie "site-updates" ;)

Freddy Loix heeft een akkoord bereikt met Peugeot Sport. Loix rijdt dit jaar nog de 3 asfalt-rally's voor het WK (Duitsland, Corsica, Cataluna) met een 307 WRC. Meer info op www.pitstoptv.be

Volgens de fair-use policy van http://www.presscopyrights.be/ zou dit wel mogen.

gwyllion
15-06-2004, 19:37
Inderdaad een keer goed nieuws voor Fast Freddy. Wel spijtig dan hij nog maar 3 rallys kan rijden dit jaar. Hopelijk kan hij zich bewijzen (in een wagen die wel op punt staat).

Rallyloverke
15-06-2004, 19:59
't Is al beter dan niks hé. En hopelijk kan/mag hij voluit gaan.

Maarten
16-06-2004, 14:10
dat hij die pippo's bij peugeot maar eens op hun kas geeft en iedere keer voor de andere peugeot(s) eindigt!

Guido
20-06-2004, 00:25
Originally posted by Maarten
dat hij die pippo's bij peugeot maar eens op hun kas geeft en iedere keer voor de andere peugot(s) eindigt!

dat zou inderdaad mooi zijn, maar ik meen mij te herinneren dat hij eens gezegd heeft dat het nu of nooit was om te bewijzen dat hij de top waard is. Lukt het niet, dan zal ook hij zijn (spijtige weliswaar, maar goed) conclusies moeten trekken. Afwachten en duimen maar. :)

Autofan
20-06-2004, 17:05
Originally posted by gwyllion
Inderdaad een keer goed nieuws voor Fast Freddy. Wel spijtig dan hij nog maar 3 rallys kan rijden dit jaar. Hopelijk kan hij zich bewijzen (in een wagen die wel op punt staat).

Eigenlijk 4 rally's. Loix zal ook met een 206 WRC de Eifel Rally (Duitsland) in juli nog rijden als voorbereiding op de WK-rally's ;).

Mother Goose
20-07-2004, 09:04
Hij heeft gewonnen ole ole. Nu nog de rest!

Guido
02-08-2004, 20:55
't is al enkele dagen officieel, maar Freddy is dus niet genomineerd voor de Rally Duitsland. Hij zal wel aantreden met een 3de 307 WRC. Wel genomineerd als 2de piloot is de franse asfalt specialits Cédric Robert. Dit slaat helemaal nergens meer op. Peugeot beloofde Freddy een heel seizoen, dat werden dan maar 8 rallies, om dan er maar 3 meer over te houden na de eerste 2. Freddy zou de asfaltrallies nog voor zijn rekening nemen. Nu dus dit weer. En ik geloof er niets van dat ie hetzelfde materiaal zal krijgen. 'k hoop op een klein wonder. Diene Robert al de eerste dag eraf, Gronholm de 2de en Freddy mooi als 3de eindigen. Biezen pakken en wegwezen voor 2005 bij Peugeot lijkt me het beste wat ik kan doen.

Bart.Vandecavey
03-08-2004, 00:53
ik denk niet dat dit nadelig is voor Freddy, hij kan dan gewoon zijn koers rijden zonder te moeten inhouden op het einde omdat hij de punten voor het kampioenschap moet veiligstellen...

gwyllion
10-08-2004, 20:11
Volgens pitstop.tv ziet het er naar uit dan er volgend jaar terug 3 wagens ingezet kunnen worden. Verder gaan er wel maatregelen getroffen worden om alles wat goedkoper te maken; bepaalde (dure) onderdelen (motor, versnellingsbak, turbo) moeten langer meegaan.

De toekomst van Loix ziet er dus wel wat beter uit. Zo geraakt hij misschien wel aan een zitje voor volgend jaar als 3de rijder.

ICEMAN
02-09-2004, 11:33
Er is ook sprake van Skoda waar hij samen met Armin Schwarz team zou vormen.

Rallyloverke
02-09-2004, 12:45
Hij vormde al een team met Schwarz toen hij bij Hyuandai reed, en die mannen kwamen niet zo slecht overeen. En ik denk dat de Fabia wel iets voor hem is.

Raceboy
02-09-2004, 12:53
Originally posted by Johan
Hij vormde al een team met Schwarz toen hij bij Hyuandai reed, en die mannen kwamen niet zo slecht overeen. En ik denk dat de Fabia wel iets voor hem is.

Het is zelfs zo dat Schwartz gevraags zou hebben om loix aan te trekken. het helpt natuurlijk bij het ontwikkelen als je elkaar al wat kent.

ICEMAN
02-09-2004, 13:03
Dat is wel waar. Laten we het hopen voor Freddy dat ze weer samen mogen werken en dat ze dan een dijk van een auto klaar hebben voor 2005!

gwyllion
02-09-2004, 17:26
Het ziet er naar uit dat Loix genomineerd zal zijn voor Catalonie.

Peugeot ziet af van het plan om 3 wagens in te zetten in de volgende rallies. Carlsson is al toegezegd voor Walles (naast Rovanpera) en Robert voor Corsica (naast Loix). Dus waarschijnlijk geen Robert in Catalonie en Loix dus in de 2de wagen ...

Niet dat dit alles belangrijk is, maar toch ;) Hij zal dan wel gegarandeerd topmateriaal onder zijn voeten krijgen.

Guido
02-09-2004, 21:44
da's inderdaad goed nieuws, maar wil dat dan zeggen dat ze Gronholm niet gaan nomineren voor Corsica? Of versta ik dat verkeerd? :confused:

gwyllion
02-09-2004, 21:53
Originally posted by Huudo
da's inderdaad goed nieuws, maar wil dat dan zeggen dat ze Gronholm niet gaan nomineren voor Corsica? Of versta ik dat verkeerd? :confused:
Okay, blijkbaar een beetje verwarring in mijn uitleg.

Gronholm rijdt zeker in Corsica :) Robert en Loix zijn ook toegezegd voor deze rally; wie van de 2 genomineerd wordt is nog niet duidelijk (ik veronderstel Robert).

In Walles zullen er ook 3 wagens ingezet worden: Carlsson, Gronholm en Roanpera.

Peugeot zit dus van het plan af of in andere rallies ook nog een 3de wagen in te zetten. Wat dus betekent dat Robert niet gevraagd zal worden om in Catalonie, waardoor Loix automatisch genomineerd is hiervoor ...

ICEMAN
02-09-2004, 22:56
Mai, probeer dat nog maar eens te volgen.

A.J.
02-09-2004, 22:59
met al dat nomineren lijkt het wel op Big Brother :D

ICEMAN
02-09-2004, 23:02
Wie moet er vertrekken? :D