PDA

View Full Version : Glpk 2004


Gilles
13-04-2004, 12:46
Net zoals de Viper onderging de website van GLPK-Racing enkele veranderingen door. De website kan u terugvinden op www.GLPK.net

Thomaske
13-04-2004, 14:41
Sorry Mark dat ik het zeg. Ik vind onze teamwebsite niet zo goed door die witte achtergrond maarja dat is m'n mening hé

Martijn
13-04-2004, 16:26
De website is intern grondig veranderd t.o.v vorig jaar, vooral intern, op het vlak van updates online plaatsen bijvoorbeeld. We hebben geprobeerd om de goede elementen te behouden, aangezien de website van vorig jaar meer dan eens de commentaar had gekregen dat deze een duidelijke structuur had. Een achtergrond, zoals er op de site van vorig seizoen een aanwezig was, heeft verschillende nadelen.

Zo is het voor ons, als webmasters, zeer moeilijk om de site leesbaar te houden, zonder dat de achtergrond aangepast wordt. Het is mogelijk dat er nog een achtergrond komt, maar de witte kleur zal in ieder geval blijven omdat deze nu eenmaal bij het kleurenschema van de GLPK-viper past.

Ten tweede is een website met achtergrond en veel foto's veel trager dan eentje zonder. We hebben dit jaar geprobeerd om de site ook goed 'bebrowsbaar' te houden in andere browsers dan MSIE 6.0, daar er nog mensen zijn die een andere voorkeur hebben. Daarnaast zijn onnodige elementen uit de site en de lay-out verwijderd wat tot gevolg heeft dat de site nu een stuk sneller is.

We hebben voor en tijdens het tussenseizoen enorm veel tijd gestoken in het herdesignen van de website en de lay-out; ik kan je in ieder geval vertellen dat we vorig jaar in augustus al bezig waren met de versie van 2004. Ik kan je dus verzekeren dat we verschillende lay-outs geprobeerd hebben en dat het kiezen van de kleuren niet over één nacht ijs gegaan is; hier is zeer zorgvuldig over nagedacht. Iedereen die iets of wat bezig is met het ontwerpen van websites zal ons overigens gelijk geven dat een website met donkere achtergrond 1 moeilijker is om te designen (omdat je je teksten groter moet maken) en 2 moeilijker is om te lezen. Daarbij komt nog eens kijken dat je sneller geneigd bent om zulke sites te sluiten.
Onze bedoeling was eerst om de site een blauwe achtergrond te geven en we zijn aan dit plan blijven vasthouden tot enkele weken voor het begin van het seizoen, proberend door middel van kleine veranderingen de site leesbaar te houden, zonder met een compleet veranderde lay-out af te komen; dit was echter niet haalbaar en toen is er besloten om terug te grijpen naar een eerder ontworpen lay-out met lichte achtergrond.