PDA

View Full Version : Betandwin.com South African Grand Prix


Alain
16-04-2004, 11:47
"Il Dottore" begint alvast waar hij vorig jaar gestopt is...met domineren.

Alvast de tijden van FP1 .

1. 46 YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1'34.405
2. 3 HONDA Max BIAGGI ITA 1'34.797
3. 45 HONDA Colin EDWARDS USA 1'35.106
4. 10 SUZUKI Kenny ROBERTS USA 1'35.188
5. 15 HONDA Sete GIBERNAU SPA 1'35.247
6. 4 HONDA Alex BARROS BRA 1'35.554
7. 33 YAMAHA Marco MELANDRI ITA 1'35.566
8. 7 YAMAHA Carlos CHECA SPA 1'35.782
9. 69 HONDA Nicky HAYDEN USA 1'35.900
10. 65 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1'35.909
11. 6 HONDA Makoto TAMADA JPN 1'36.244
12. 11 DUCATI Ruben XAUS SPA 1'36.272
13. 56 KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 1'36.318
14. 66 KAWASAKI Alex HOFMANN GER 1'36.553
15. 17 YAMAHA Norick ABE JPN 1'36.593
16. 21 SUZUKI John HOPKINS USA 1'36.732
17. 12 DUCATI Troy BAYLISS AUS 1'36.990
18. 50 DUCATI Neil HODGSON GBR 1'37.112
19. 67 APRILIA Shane BYRNE GBR 1'37.304
20. 99 APRILIA Jeremy McWILLIAMS GBR 1'38.464
21. 9 PROTON KR Nobuatsu AOKI JPN 1'39.328
22. 80 PROTON KR Kurtis ROBERTS USA 1'39.859
23. 84 HARRIS WCM Michel FABRIZIO ITA 1'40.182

Guido
16-04-2004, 13:39
Glupsk! :eek:

Dat zal toch wel even slikken zijn voor de Honda armada. Ook de positie van de Duc's vallen mij precies toch wel een beetje tegen. En Colin Edwards mooi derde.

Alain
16-04-2004, 15:50
En de nummers 1 en 2 van vorig seizoen maken het verschil in Qualifying 1.

1 46 Rossi Yamaha Gauloises Fortuna Yamaha 1'33.353
2 15 Gibernau Honda Telefonica Movistar Honda 1'33.378
3 65 Capirossi Ducati Ducati Marlboro Team 1'33.709
4 3 Biaggi Honda Camel Pramac Honda Pons 1'33.730
5 10 Roberts Suzuki Suzuki Grand Prix Team 1'33.841
6 45 Edwards Honda Telefonica Movistar Honda 1'33.859
7 33 Melandri Yamaha Fortuna Gauloises Tech 3 1'34.100
8 6 Tamada Honda Camel Pramac Honda Pons 1'34.177
9 69 Hayden Honda Repsol Honda 1'34.208
10 7 Checa Yamaha Gauloises Fortuna Yamaha 1'34.540
11 66 Hofmann Kawasaki Kawasaki Racing Team 1'34.616
12 4 Barros Honda Repsol Honda 1'34.619
13 56 Nakano Kawasaki Kawasaki Racing Team 1'34.661
14 21 Hopkins Suzuki Suzuki Grand Prix Team 1'35.112
15 17 Abe Yamaha Fortuna Gauloises Tech 3 1'35.251
16 11 Xaus Ducati D'Antin MotoGP 1'35.417
17 67 Byrne Aprilia Aprilia Racing 1'35.852
18 50 Hodgson Ducati D'Antin MotoGP 1'36.187
19 12 Bayliss Ducati Ducati Marlboro Team 1'36.552
20 99 McWilliams Aprilia Aprilia Racing 1'36.834
21 9 Aoki Proton KR Proton Team KR 1'36.907
22 84 Fabrizio Harris WCM WCM 1'38.610
23 80 Roberts Proton KR Proton Team KR 9'99.999

Bron : www.ducati.com

fordje
16-04-2004, 16:19
Wat mij vooral opvalt is het feit dat Rossi (als er iemand is die dat kan is hij het wel....) er wel in slaagt de Yamaha op een knappe eerste plaats neer te zetten. Terwijl Checa, toch ook geen "doetje", toch meer dan 1' moet toegeven op zijn teammaat.

ALs ze beide met dezelfde motor rijden en dezelfde support krijgen is het alleen maar des te opvallender wat die "kleine" uit Italië op twee wielen allemaal kan gedaan maken.

Een ding is zeker, bij Honda vreten ze hun banden op als Rossi er zondag in slaagt bij zijn eerste officiële GP voor Yamaha de eerste plaats voor hun neus weg te kapen.

Van mij mag hij er in elk geval al aan beginnen, spijt de dominantie van Rossi is er (in tegenstelling tot wat gebeurd met Ferrari F1) niet echt iemand die het hem niet gunt. Daar is hij teveel spektakelman en entertainer voor.

S. Claeys
16-04-2004, 16:25
Originally posted by fordje
Wat mij vooral opvalt is het feit dat Rossi (als er iemand is die dat kan is hij het wel....) er wel in slaagt de Yamaha op een knappe eerste plaats neer te zetten. Terwijl Checa, toch ook geen "doetje", toch meer dan 1' moet toegeven op zijn teammaat.

ALs ze beide met dezelfde motor rijden en dezelfde support krijgen is het alleen maar des te opvallender wat die "kleine" uit Italië op twee wielen allemaal kan gedaan maken.

Een ding is zeker, bij Honda vreten ze hun banden op als Rossi er zondag in slaagt bij zijn eerste officiële GP voor Yamaha de eerste plaats voor hun neus weg te kapen.

Van mij mag hij er in elk geval al aan beginnen, spijt de dominantie van Rossi is er (in tegenstelling tot wat gebeurd met Ferrari F1) niet echt iemand die het hem niet gunt. Daar is hij teveel spektakelman en entertainer voor.

100% mee eens. Ik dacht toch dat Rossi meer ging sakkeren en pas later op het siezoen zijn beste beentje zou voorzetten maar als hij zo begint, oooh boy.
Als er 1 zijn banden zal opvreten is het Checa wel. Die Rossi toont eens dat het wel kan.

Dit wordt MotoGP ten top.

Obi-Jan
18-04-2004, 14:58
En jawel hoor.... :D

Rossi gewoon te sterk, magistraal.

Gibernau 3de en de enige die niet volledig in de vernieling gereden is door het duo Rossi/Biaggi... toch ook een puike prestatie.

Biaggi/Honda gaan zich mogen reppen, maar als ze daar in slagen wordt dit weer een seizoen om duimen en vingers van af te likken.

Jan.
=---
PS.: Checa mag ook eens wakker worden.

Selespeed
18-04-2004, 15:24
Schitterende strijd met veel driftwerk. Vooral de laatste ronden waren prachtig, als we dit te zien zouden krijgen bij F1.

En een mooi staaltje stuntwerk van Valentino als afsluiter.

S. Claeys
18-04-2004, 15:58
En zeggen dat ik moest werken en onze video niet werkt, RRRRR.

Wel, gelukking ben ik lid op de GP website en kan ik de race online achteraf zien.
De uitslag weet ik dus al, :o maar het blijft een super race denk ik.

Dit had ik zeker niet verwacht.
Heb trouwens meegedaan aan een pronostiek op de website.
Ik zag het zo.

1. Gibernau
2. Rossi
3. Biaggi
4. Nakano
5. Edwards
6. Capirossi
7. Hayden
8. Melandri
9. Checa
10. Bayliss
11. Barros
12. Hodgson
13. Aoki
14. Abe
15. Xaus

Mario
18-04-2004, 16:44
Heb de GP nog niet kunnen bekijken, maar wat Chili in race 2 in Misano liet zien, was ook van de bovenste plank :).

S. Claeys
18-04-2004, 17:17
Weet je nog een tijd geleden dat Biaggi kloeg dat Rossi op een Honda een betere machine had en dat zijn Yamaha niet competitief was?

Man man man, wat een klop voor de competitie.
Met verstomming geslagen, da ganse GP1 wereld

Werner333
18-04-2004, 17:38
Originally posted by Mario
Heb de GP nog niet kunnen bekijken, maar wat Chili in race 2 in Misano liet zien, was ook van de bovenste plank :).
Amaai niet. Ongelooflijk eigenlijk wat die deed.

En Rossi is gewoon een klasse apart.
Biaggi had eens gezegd: zet Rossi op een Yam en mij op een Honda, dan win ik met een halve ronde woorsprong.
Wel meneer Biaggi waar was je? :D

Wimanna
18-04-2004, 18:14
Originally posted by Mario
Heb de GP nog niet kunnen bekijken, maar wat Chili in race 2 in Misano liet zien, was ook van de bovenste plank :).

Amai ni, vanaf plaats 11...en 11 ronden voor het einde nog op 11 seconden achter op leider Laconi...om dan in de laatste ronde die leidersplaats nog af te snoepen :eek:

fordje
18-04-2004, 18:25
Originally posted by Selespeed
...., als we dit te zien zouden krijgen bij F1.

En een mooi staaltje stuntwerk van Valentino als afsluiter.

Dat laatste is ook de reden waarom Rossi wel als eenzame topper door iedereen wordt geaccepteerd en niemand hem beu wordt (ik toch alvast zeker niet). Hij tovert altijd wel iets uit de hoed dat een zelfs saaie race tot een spannend geheel maakt.
In het slechtste geval laat hij de motor afslaan en start hij gewoon als laatste :D

Zet die gast bij wijze van spreken op een snorfiets, dan haalt hij daar nog stunts mee uit.

Als deze race een trendsetter is voor seizoen 2004 vrees ik dat Honda nog dikwijls tevreden zal moeten zijn met plaats 2.

FormulaV-JH495
18-04-2004, 19:54
't was een mooie koers :)

Alain
19-04-2004, 11:22
Ja mannen, dat was nu eens de moeite om voor thuis te blijven.

Rossi die andermaal zijn supertalent laat gelden, de overwinning van Perdosa in de 250 was ook prachtig en de finish in de 125 was as close as ever.

En wat te zeggen van Chili...ik kon mijn ogen niet geloven hoe die tekeerging op zijn Ducati 998,5 :)

Racen pur sang en andermaal een bewijs dat MotoGP stilaan de fakkel van de F1 overneemt.

Ik heb gisteren eens in de Humo gekeken en er waren maar liefst 5 zenders die de MotoGP hebben uitgezonden ( al dan niet live ).

Bij Honda zullen ze niet gelukkig zijn, Ducati heeft nog behoorlijk wat werk voor de boeg, Checa was nergens en Nakano heeft getoond dat de Kawasaki al veel vooruitgang gemaakt heeft.

Op naar Jerez waar de sfeer weer niet te venearen zal zijn... Joehoe!

airco
19-04-2004, 11:52
Originally posted by alain
Racen pur sang en andermaal een bewijs dat MotoGP stilaan de fakkel van de F1 overneemt.

Ik heb gisteren eens in de Humo gekeken en er waren maar liefst 5 zenders die de MotoGP hebben uitgezonden ( al dan niet live ).

Dit is wel heel positief gesteld he ....

Je meet de kracht van de motoGP af aan het aantal zenders dat de motoGP uitzenden .... tov het aantal zenders dat de F1 uitzendt ......

Maar al rekening gehouden met de prijs van de rechten om F1 uit te zenden ? Ik meen te mogen vermoeden dat die bij de F1 vele malen hoger liggen ....

Bovendien zou ik de kijkcijfers van de F1 niet willen vergelijken met die MotoGP ..... met alle respect overigens ...

Dat de MotoGP (motowedstrijden in het algemeen) veel spannender zijn, verhoogt enkel hun potentieel naar de toekomst ..... Maar de fakkel van de F1 overnemen zal nog wel wat voeten in de aarde hebben ;)

Guido
19-04-2004, 12:06
Als ik dit zo lees, heb ik er weeral spijt van dan ik niet gekeken heb en naar de DTM heb zitten kijken. Hopelijk is er dit jaar niet te veel van dit soort overlap.

Die Rossi is echt niet te doen. 'k had eerder in de week een preview gezien op de BBC met een interview van hem. Zalig accent, en de deugnieterij staat gewoon in zijn ogen te lezen. :D

Ga proberen nog ergens een samenvatting mee te pikken. ;)

Mario
19-04-2004, 12:52
Ik kan Alain toch ergens volgen hoor. Voor een F1-race kom ik mijn bed niet meer uit of blijf ik niet thuis.

Een motorrace daarentegen is andere koek. Stukken spannender (zelfs het bijna amechtige Superbike-kampioenschap vind ik nog interessanter om volgen dan de F1), personaliteiten, een veel leukere sfeer die er rond hangt enz.

Qua publiek zullen ze hoogstwaarschijnlijk nooit kunnen tippen aan de F1, maar in mijn ogen moet je voor pure racerij en OOK sportiviteit eerder daar zijn dan wat algemeen als het hoogtepunt van de autoracerij wordt beschouwd.

Alain
19-04-2004, 14:12
Qua publiek zullen ze hoogstwaarschijnlijk nooit kunnen tippen aan de F1, maar in mijn ogen moet je voor pure racerij en OOK sportiviteit eerder daar zijn dan wat algemeen als het hoogtepunt van de autoracerij wordt beschouwd.

Ik heb het waarschijnlijk een beetje te vaag geformuleerd maar dit is eigenlijk wat ik bedoelde.

Ik meet de populariteit ook niet aan het aantal tv zenders, het is echter wel een vaststelling dat het enorm aan populariteit aan het winnen is, getuige daarvan dat er meer en meer zenders het uitzenden.

Laat het me zo zeggen : een autoliefhebber zal vandaag meer plezier beleven aan een MotoGP dan aan een F1 race ( op tv wel te verstaan ) omwille van het racen. Daar is het per slot van rekening toch om te doen, man tegen man(nen) aan het stuur van machines waarvan wij alleen kunnen dromen en jammer genoeg schiet de F1 daar in te kort. Daar kan Ferrari uiteraard niets aan doen, het zijn de anderen die maar beter moeten werken om op hetzelfde niveau te komen.

Soit, ik zal altijd naar een F1 race blijven kijken hoor ( als ze niet samenvalt met MotoGP of WSBK, ik dat moment beslist geen bj krijg of mijn vriendin er niet is om mee te spelen, kortom als ik niets beter te doen heb :) )

TommySoprano
19-04-2004, 20:43
Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd van de positieve reacties hier. Maar jullie hebben gelijk, ondanks de dominantie van Rossi is de MotoGP nog altijd stukken spannender dan F1. En wat Mario over die personaliteiten zei is ook waar.
Hoe corporate MotoGP en Superbike tegenwoordig ook mag zijn, het is nog altijd een stuk minder afgeborsteld dan F1.
Evenals voor autosport zijn de Britse Motorbladen ook de beste, zo is er om de 3 maand MCN Sport. Een blad dat alleen over wegrace (MotoGP, Superbike, British Supers) gaat.
Vrijdag nog rap gelezen om een beetje mee te zijn. Het leukste artikel was wel datgene met de "Rental car stories".
U kan het zich al voorstellen wat er gebeurt als je mannen als Shane Byrne en Chris Walker loslaat met Seat Ibiza TDI'tjes.
Bij Jeremy MC Williams gaat het zelfs zo ver dat hij overal op de zwarte lijst staat bij Avis en Hertz. Geweldig.
Die mannen zijn echt de rocksterren van de sportwereld.
Ik denk dat het in de jaren '60-'70 ook wel zo was in de F1. Maar helaas is alles tegenwoordig zo "clean cut" en zijn er zo weinig gasten met een eigen mening in F1. Triest.