PDA

View Full Version : Reglementair??? En de Corvette, de Mini, enkele Porsches etc dan ???

Rivadavia
16-04-2004, 14:04
Ik las onlangs in een ander topic iets over een ‘niet reglementaire’ voorbumper van GLPK. Een gelijkaardige voorbumper wordt ook gebruikt in het FIA GT kampioenschap door Zwaans Racing. De Vipers in de Belcar zijn voornamelijk gehomologeerd via het FIA GT kampioenschap. Dus de normen die gelden voor de FIA GT Vipers gelden dan ook voor de Belcar? Als dus Zwaans zonder problemen mag rondrijden in het FIA GT, waarom moet er dan hier een discussie over komen?

Ik dacht zelfs dat het Belcar reglement een verlengde was van het FIA GT reglement???
De Corvette is volgens mij niet eens FIA GT gekeurd en mag zelfs niet in de Franse of Italiaanse GT rijden … De helft van de Porsches die rondrijden in de Belcar kunnen in geen enkel kampioenschap terecht (een 996 met luchtgekoelde motor en zelf gemaakte ophangingen etc, …) … De Mini van Ickx, heeft die wagen nog wel iets met reglementen te maken? Waar is de homologatie en de daarbij gepaard gaande crashtest.

Ik denk een eindeloze discussie. Belcar is een succes door haar “open reglement” dus trek zelf uw conclusies ….

R@ce@holiC
16-04-2004, 14:08
Originally posted by Rivadavia
De Corvette is volgens mij niet eens FIA GT gekeurd De Corvette is zeker FIA gekeurd ! Corvette racing is een fabrieksteam en fabrieksteams zijn (nu toch nog) niet toegelaten in de FIA GT...

Selespeed
16-04-2004, 14:18
Post 1 van Rivadavia :)

Welkom op de paddock, waar vrije meningsuiting troef is.

Houdt het enkel binnen de perken want ik vrees dat deze thread geen lang leven beschoren is.

pipo
16-04-2004, 17:34
Originally posted by R@ce@holiC
De Corvette is zeker FIA gekeurd ! Corvette racing is een fabrieksteam en fabrieksteams zijn (nu toch nog) niet toegelaten in de FIA GT...

De corvette is enkel goedgekeurd door de ACO(Le Mans) en niet FIA.
Daarom dat ze verleden jaar een addendum aan het reglement toegevoegd hebben om ook ACO goedgekeurde wagens toe te laten.

AlainH
16-04-2004, 18:44
De Mini van Ickx, heeft die wagen nog wel iets met reglementen te maken? Waar is de homologatie en de daarbij gepaard gaande crashtest.

Ik denk een eindeloze discussie. Belcar is een succes door haar “open reglement” dus trek zelf uw conclusies ….

Hebt ge nog nooit zo een wagentje zien rondrijden op straat ? Vandaar hebt ge uw homologatie en de crashtests... Zo goed als alle Belcar-auto's trouwens hebben homologatie en crashtests van hun straatversie... Zelfs de Ultima's en de Stealth zijn straatauto's omgebouwd om te racen...

Ik begrijp dus eigenlijk die opmerking helemaal niet...

pipo
16-04-2004, 19:44
Heb is wat navraag gedaan, de Stealth en de Ultima zijn Kit Cars gebouwd in Engeland. Volgens de Engelse wetgeving hebben deze wagens geen crashtest nodig. Dit is ook een van de redenen dat je deze wagens niet in Belgie ziet wegens niet gehomologeerd. Als je moest weten aan hoeveel tests een gewone straatauto moet voldoen om "road legal" te zijn.

Supra
16-04-2004, 20:37
de radicals zijn in Groot-Britannie ook street legal

Baron
16-04-2004, 23:21
Ik dacht zelfs dat het Belcar reglement een verlengde was van het FIA GT reglement???
De Corvette is volgens mij niet eens FIA GT gekeurd en mag zelfs niet in de Franse of Italiaanse GT rijden … De helft van de Porsches die rondrijden in de Belcar kunnen in geen enkel kampioenschap terecht (een 996 met luchtgekoelde motor en zelf gemaakte ophangingen etc, …) … De Mini van Ickx, heeft die wagen nog wel iets met reglementen te maken?

Je maakt volgens mij één grote denkfout en dat is dat je ervan uitgaat dat het Belcar-reglement een soort van kopie is van het FIA-GT reglement.
Lekker niet dus. Belcar heeft zijn eigen reglement en de wagens die in de Belcar rijden zijn conform aan het eigen Belcar-reglement. Jij bent appelen met peren aan het vergelijken.

pipo
16-04-2004, 23:25
zou ik zo direkt niet durven zeggen. Als ze de nieuwe reglementen maken, beginnen ze met de Fia reglementen die ze dan aanpassen aan de Belcar normen. Zeer belangrijk als je een nationaal kampioenschap wilt inrichten dat goedkeuring moet krijgen van de Fia.

Vertigo Streiff
17-04-2004, 15:15
corvette niet FIA gekeurd
ah vandaar dat die vorig jaar meereed in de FIA GT tijdens de 24 h van SPA!!!

*EDIT*

een open reglement...
een heel speciaal als ge het mij vraagt

Mark
17-04-2004, 15:28
Originally posted by Vertigo Streiff
corvette niet FIA gekeurd
ah vandaar dat die vorig jaar meereed in de FIA GT tijdens de 24 h van SPA!!!

Je kunt gerust deelnemen aan de 24 uren van Spa-Francorchamps met een wagen die niet toegelaten is het het FIA GT of FIA N-GT. ;)

Je komt dan uit in de "national class" ...........geloof dat dit jaar een of ander BMW'tje is toegelaten :D

Kijk, dergelijke discussies vind ik altijd zeer leuk maar wel graag op basis van goede feiten kennis, goede beheersing van de reglementen en geen halve en onjuiste waarheden.

Mocht je iemand ervan verdenken dat zijn of haar wagen niet conform is, dan ook graag even vermelden om welk punt het specifiek gaat in het reglement. Geblaat in de ruimte is er al genoeg ;)

Een goede degelijke discussie kan soms een positieve invloed hebben op de reglementen. In 2003 is er hier op De Paddock een bepaald koersfeit uitvoerig besproken, in de reglementen 2003 was dat bepaalde feit op verschillende manieren te begrijpen. In 2004 is dat bepaalde feit heel nauwkeurig omschreven en kan dus ook niet meer leiden tot discussie.

kris28
17-04-2004, 21:52
Rivadavia

wat is er volgens u niet reglementair aan de mini van Ickx ?

Supra
17-04-2004, 22:11
tis nogaltijd de mini van Daikin racing team
Ickx is een pilote van de wagen...

kris28
17-04-2004, 22:20
dat doet er nu zelfs niet toe ;

Wat is er mis aan die Mini