PDA

View Full Version : Paasrace VW Fun Cup Perdieus Motorsport


Maarten
16-04-2004, 20:31
Geslaagde openingsrace voor Perdieus Motorsport


Tijdens de eerste manche van het nieuwe VW FunCup seizoen te Francorchamps behaalden de piloten van Perdieus Motorsport wederom het podium.
Na een geslaagd seizoenseinde 2003 te Zolder hebben Pieter, Maarten en Marc Perdieus de 'podium'smaak te pakken gekregen.
Gedurende een koude en regenachtige zesuurs race reden de twee wagens van Perdieus Motorsport gestaag naar de top van de 'light' - en de tweezittersklasse.

Alle favorieten van 2003 waren aan de start. Gedurende drie maanden is er veel gesleuteld aan de techniek van de wagens. De sterkste teams reden zich vlug in de kijker.

Op de éénzitter nam Maarten Perdieus de start vanuit dertiende positie en volgde feilloos de kopgroep om na één uur als 11de binnen te komen binnen het eerste peloton. Deze 11de plaats was goed voor de 1ste plaats in de light categorie, op een vijftiental seconden gevolgd door het nummer 36 van Trébuchet Racing. Pieter nam het stuur over en hield een strak tempo aan om de kopgroep te volgen. Door een iets langzamere pitstop zakten nr. 32 even naar de 18de plaats, maar eens terug op de baan bleef de wagen zonder verpinken het hoge tempo aanhouden. Wederom een wissel waarbij Maarten zich nu alleen op de baan bevond en geen compagnon had om mee te slipstreamen. De tijden zakten tot de leiders tegen het einde van deze relais Maarten bijhaalden en er opnieuw scherpere tijden uit de bus kwamen. Pieter nam dan weer over voor wat een dubbele stint zou worden, waarna Maarten de race zou afsluiten. Met de finish in zicht klom Maarten in het laatste uur op van de 4de naar de 2de positie in de light categorie. De leider bevond zich op 1'40 maar dit gat kreeg Maarten niet meer dicht ondanks zijn snelste chrono in race van 3'08''099. Op een half uur voor het einde kwam er een safety car op de baan en daar er op Francorchamps 2 safety cars zijn gebeurde het dat de leider achter de eerste zat en Maarten achter de 2de, en dit viel niet meer in te halen. De race werd door een zwaar ongeval een kwartier vroeger stopgezet en onder safety car afgevlagd. De nummer 32 finishte uiteindelijk op een twaalfde plaats in de algemene rangschikking. In de 'light'klasse gaf dit een tweede plaats als resultaat.

In de tweezittersklasse (piloot + een passagier) werd de start genomen door vader Marc die een bliksemsnelle start nam. Het tempo werd naderhand nog opgevoerd door Erik Bruynoghe die als tweede piloot fungeerde, nadat de tweede piloot van dienst Pierrot Decroos de dag voordien ziek weggevallen was.
Een twaalftal passagiers werden tijdens deze race meegenomen . Elk half uur weliswaar een pitstop om een nieuwe passagier mee te nemen, doch de emoties en de reacties om dit te ervaren , spraken boekdelen. De tweezitter eindigde eveneens op de tweede plaats na een schitterende spurt van Erik Bruynoghe, die nog een duel uitvocht met de algemene winnaar BG Racing.

Geen brokken gereden, sponsors tevreden, feilloze mechaniek dankzij de voorbereidende en intensieve werkkracht van onze mekaniekers Kris en Stijn Van der Geest en Nic De Backer.

Volgende afspraak in Frankrijk op 08/09 mei voor de 12 uren van Magny Cours. Het is nog niet zeker met hoeveel wagens Perdieus Motorsport daar aan de start komt, maar het ziet er naar uit dat alleen de éénzitter daar zal deelnemen. Deze race moet met minstens drie piloten per wagen gereden worden, en zodoende zal Marc Perdieus zijn twee zonen hoogstwaarschijnlijk bijstaan op de 32.

Verder info op www.vwfuncup.com voor de algemene rangschikking en www.perdieus.com voor foto's!


een voorproefje van job genders vind je hieronder :

http://www.f707.net/gallery/spa12april/img_4452_std.jpg



/MOD foto weg wegens te groot.

Maarten
16-04-2004, 20:32
vandaag ook een klein verslag verschenen in de gazet van antwerpen, editie mechelen-brabant

edit: meer foto's van het ganse weekend vind je ook op deze site van job genders (http://www.f707.net/gallery/spa12april/ )

Maarten
16-04-2004, 21:17
de volledige uitslag van de race

1. BG racing 14
2. Colson Racing 18
3. MTE Racing 44
4.Scholzen Racing 62
5. Bean's Project 1
6. Dub's Team 7
7. HIBN.tv/AP Trans 55
8. VDB-REP 2
9. Dupon Puype 24
10. Loco72 (1ste light)
11. Home Maintenance 12
12. Perdieus Motorsport (2de light)
13. Trébuchet Racing 36 (3de light)
14. Hexagon's Racing 26 (4de light)
15. Ultra Team 46
...

23. Radio Contact 307 (1ste biplace)
24. Perdieus Motorsport (2de biplace)
25. CB Kart'on (3de biplace)
...

47 geclasseerden

bron: mijn papieren van de koersdirectie :D

X-Treme Racer
17-04-2004, 00:13
Ik mocht in deze race plaatsnemen in één van de co-zitjes en ik heb me er echt super in geamuseerd! :)

Ik had eerder al een leuke kartwedstrijd kunnen meerijden op Francorchamps dus mijn geluk kon die dag al niet meer op.

Ik denk als 3de mogen plaatsnemen, samen met nieuwe piloot Erik Bruynoghe. Die was echt zalig aan het rijden... hij kon goed met zo'n Funcup overweg hoor, hele zuivere lijnen, etc. Chapeau :)

Het rijden met zo'n wagen lijk me echt heel erg 'fun', niet echt nerveus maar gewoon een plezier om mee door de bochten te gaan. Ik had wel gedacht dat het vermoeiender ging worden, dit was het totaal niet, zeker in vgl. met een Formule renault.

Ook valt het op dat slipstreamen in deze klasse je héél wat tijdswinst kan opleveren, wat soms wel zorgt voor spannende momenten. Het viel me ook wel op dat de meeste single-seaters na een bocht zo konden wegacceleren, dat is nogal spijtig maar toch konden we de meeste goed volgen.

Merci aan Perdieus Motorsport & ook nog eens een proficiat met de 2 podiumplaatsen.

Hopelijk tot binnen een paar jaar :p ;)

Mickey
17-04-2004, 13:08
Ik heb ook mogen plaatsnemen in zo'n vw funcup bi place, en zo als ik in de andere topic al zij, was het heeeeeeeeeeeee leuk :gas: :gas: :gas: :gas: :gas: :gas:

nog is bedankt aan Perdieus Motorsport

nog is nen dikke proficiat met de podium plaatsen tijdens de coupes de pâques
& nog veel suc6 tijdens de volgende races!! ;)

Maarten
18-04-2004, 02:27
ik heb zonet links van foto's gekregen van Bart Spaey (ook hier op het forum aanwezig)

hieronder vindt u de links

echt schitterend gedaan Bart !!!

32: http://users.pandora.be/spaey/basp/funcup/2004paques/2004paques32_01.html

332: http://users.pandora.be/spaey/basp/funcup/2004paques/2004paques332_01.html

+

op hibn.tv staat een video
http://www.hibn.com/pop_up/2004/grand_prix_paques.html

Mickey
18-04-2004, 10:32
chique foto's :applaus:, tfilmke gaanek nu bezien se

Maarten
18-04-2004, 13:42
vanmorgen om 10u was het champion's, maar ik ben te lang blijven liggen?

heeft iemand het gezien? kwam er fun cup op? en is er vandaag niet nog een heruitzending?

op moteurs heb ik BTCS gezien, en fun cup is voor volgende week als ik het goed verstaan heb!

GM RACING
18-04-2004, 14:13
proficiat Maarten, ik weet persoonlijk hoe er moet gestreden worden in de Funcup voor elke plaats.... dus dik verdient.
Doei
Luc
Gm Racing

Bart
19-04-2004, 18:53
Originally posted by Maarten
vanmorgen om 10u was het champion's, maar ik ben te lang blijven liggen?

heeft iemand het gezien? kwam er fun cup op?

Ja, een verslag van een paar minuten en het ging voornamelijk over de top 3 algemeen. De "light" categorie en "biplace" werden niet apart vermeld. Kortom enkel bij de start in beeld geweest samen met een 40-tal andere auto's...

Ik heb het nog op video staan denk ik, als je tóch geïnteresseerd bent hou ik het wel apart.

Supra
21-04-2004, 19:12
mijn neef heeft zich ook geweldig geamuseerd in de funcup biplace
bedankt aan het hele team van perdieus