PDA

View Full Version : Persbericht voorbeschouwing Belcar: Daikin Racing Team


P De Sonville
20-04-2004, 22:32
Vanina Ickx & Alexandra Van de Velde

Ontgoocheld, ondanks goede start

Het wordt komend weekend een loodzware opdracht voor het amazone-duo Vanina Ickx en Alexandra Van de Velde.
Tijdens de openingsmanche in het kader van het Belcar New Race Festival verliep in het begin alles naar wens. Vanina Ickx zette tijdens de trainingen een tijd van 1’44’7 op de tabellen, wat de ganse crew tevreden stemde. Het was immers de maidentrip voor beide meiden in de aartsmoeilijke MINI S3.

Het was des te pijnlijker toen Vanina de handdoek moest werpen op het ogenblik dat ze zich in derde stelling bevond in de klasse TB. Een uiterst moeilijke klasse overigens die ondertussen reeds dertien wagens in zijn gelederen telt.
Ondertussen ontpopt Vanina zich als een prima afsteller van de MINI S3 waardoor ze het leeuwenaandeel van de tests voor haar rekening neemt.
Alexandra Van de Velde: “Ondanks het feit dat Vanina een perfecte stint afwerkte, was ze zéér teleurgesteld toen het linker achterwiel een eigen leven ging leiden”. We hebben ondertussen de MINI S3 flink onderhanden genomen en bepaalde onderdelen vervangen door stukken van BMW Motorsport. Spijtig genoeg kregen we vorige donderdag tijdens de trainingen af te rekenen met een sputterende motor. Een slecht contact, maar het kostte véél tijd om het probleem te lokaliseren. Ik heb nog te weinig kilometers met de MINI S3 gereden. Vandaar dat ik deze week nog ga trainen in Francorchamps.
Wegens mijn drukke beroepsbezigheden zal Vanina de trainingen komende vrijdag op zich nemen. Hopelijk kunnen we komende zondag in dezelfde omstandigheden starten als tijdens het New Race Festival, maar dan met de bedoeling om ook daadwerkelijk de finishlijn te halen”, aldus de Wetterse advocate.

Over haar resultaten in de MINI Challenge is Alexandra tevreden, maar naar eigen zeggen zit er nog méér in.
“Als je weet dat ik pas een 17de chrono reed tijdens de trainingen, mag ik best tevreden zijn met de 7de en 8ste plaats in de wedstrijden. Maar ik maak mij wel de bedenking dat ik véél verder vooraan zou eindigen met een betere plaats op de startgrid. Dat is momenteel nog een beetje mijn achillespees, en daar ga ik eens flink werk van maken. Ik moet in staat zijn om tijdens de trainingen een supersnelle chrono te draaien. Ik ben ervan overtuigd dat ik vanuit een betere startpositie nog betere resultaten kan boeken. En ook daar gaan we deze week in Francorchamps werk van maken. Hopelijk werpt dit komend weekend in Zolder reeds zijn vruchten af. Het is niet omdat ik momenteel eerste dame ben in de tussenstand, dat ik op mijn lauweren ga rusten. Tijdens het New Race Festival kon ik met succes Maxime Soulet voorblijven. En dat doet deugt en smaakt naar méér”.