PDA

View Full Version : Mitsubishi in financiële moeilijkheden...

Guido
23-04-2004, 12:13
Net gehoord op de radio dat Mitsubishi in zeer ernstige financiële problemen zit.

Een en ander is een gevolg van de aankondiging van Daimler-Chrysler waarin vermeld wordt dat DC niet zal deelnemen aan de kapitaalsverhoging nodig om de financiële problemen bij Mitsu te overbruggen en dat er een einde wordt gemaakt aan de financiële support voor Mitsubishi.

De 3 Mitsubishi groep bedrijven - Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, and The Bank of Tokyo-Mitsubishi - hebben al verklaard dat ze wel zullen blijven investeren.

Wat ik me onmiddellijk afvroeg is of dat dit voldoende zal blijken te zijn en vooral of dit een impact gaat hebben op de WRC aktiviteiten van Mitsu?

Time will tell, maar als we nog een fabrikant zouden verliezen, wordt het platvorm wel erg klein. t' is te hopen van niet.

FIRE
23-04-2004, 19:47
Ik heb van een collega gegrepen dat Daimler-Chrysler inderdaad van Mitsubishi af wil. Het zou me niks verbazen als Mitusishi zich terugtrekt uit het WRC, de nieuwe wagen is na een jaar van ontwikkelen en testen immers geen succes.

Mark
23-04-2004, 19:56
DaimlerChrysler heeft vrijdag Japan geschokt met het besluit uit zijn partner Mitsubishi Motors te stappen. Het Duits-Amerikaanse concern staakt de financiering van de Japanse autofabrikant en gaat op zoek naar een koper voor zijn belang van 37 procent www.nu.nl

Aandelen van Mitsubsidie ;) vandaag met meer dan 25% omlaag, als ze al blijven bestaan dan kun je er donder op zeggen dat er flink gereorganiseerd zal worden. Nette term om een massa mensen naar huis te sturen, ondanks dat bedragen voor de autosport projecten niet zo heel erg hoog zullen zijn is dat niet makkelijk te verkopen aan de kleine Japanner die net naar huis is gestuurd.

Kon wel eens gevoelige slag zijn voor de WRC en Paris-Dakar projecten

FIRE
23-04-2004, 21:07
Originally posted by Marshal
Kon wel eens gevoelige slag zijn voor de WRC en Paris-Dakar projecten
Zou weer een WRC team minder zijn...:( Sportief gezien (voorlopig) geen aderlating. Eventuele terugtrekken van Mitsubishi uit Dakar levert Nissan misschien eindelijk eens een overwinning op in Daker. ;)

gwyllion
26-04-2004, 12:53
Originally posted by FIRE
Zou weer een WRC team minder zijn...:( Sportief gezien (voorlopig) geen aderlating. Eventuele terugtrekken van Mitsubishi uit Dakar levert Nissan misschien eindelijk eens een overwinning op in Daker. ;)
Ik denk dat BMW en Volkswagen dan ook best aanspraak kunnen maken op een overwinning. En Schlesser zou dan ook wel eens kans maken.