PDA

View Full Version : Srt


joost
26-04-2004, 00:00
SRT - Nissan World Series

Marc Goossens trok de lijn van het New Race Festival meteen door tijdens de eerste kwalificaties van dit weekend. ”We hebben eigenlijk relatief weinig gereden en dus is een hoge 1.29 perfect. De wagen is optimaal, ik heb het volste vertrouwen in dit weekend, al moet je natuurlijk steeds rekening houden met alle parameters.” Franz Lamot deelde Marc’s mening volledig en was ook tevreden over zijn eigen prestatie.
Na een hele dag trainen lag de piste er tijdens de tweede sessie nog minder goed bij dan ’s middags. Het zag er dan ook lang naar uit dat de tijden niet of nauwelijks zouden wijzigen tot... Marc Goossens in de allerlaatste ronde een verbluffende 1.29.576 op de klokken zette.
Patrick Selleslagh was dan ook een tevreden man: “Ik heb zelf even gereden om mij te kwalificeren voor de wedstrijd. Marc neemt dit weekend ook aan de prekwalificaties in Le Mans deel en er kan altijd een kink in de kabel komen waardoor hij niet tijdig zou terug zijn. Ik wil dan ook het zekere voor het onzekere nemen.”
“Het was eigenlijk mijn eerste kennismaking met de wagen dit jaar en ik was verbluft. De wagen is erg geëvolueerd en dat kan je grotendeels op rekening van Marc schrijven.”
De ochtendlijke warm-up verliep dramatisch voor SRT. Franz Lamot ging vrij hevig van de baan en beschadigde de Corvette C5-R. De neus en de radiator van de wagen liepen behoorlijke averij op maar het technische team van SRT verrichtte in de periode tussen de warm-up en de race wonderen. De wagen raakte in optima forma aan de start.
Maar het noodlot blijft toeslaan; een probleem met de startmotor verplichtte Franz Lamot ertoe uit de pitlane te starten. Er zat dan ook niets anders op voor Franz dan één voor één alle andere deelnemers in te halen. Na 15 ronden lag de Gelenaar al top-15. Franz Lamot zette zijn weg daarna rustig verder om de wagen in een mooie top-10 plaats binnen te brengen.
Het moest echter een zwart weekend zijn voor het team uit Merchtem. Marc Goossens draaide toptijden na de pilotenwissel maar werd dan bruusk uit de wedstrijd gehaald. Een probleem met de gaskabel is het trieste einde van een moeilijk weekend. Er zit voor SRT wederom niets anders op dan verder te werken voor de volgende wedstrijd en dat is de 4-uursrace op Spa-Francorchamps.

SRT Pers

BMW E46 V8
30-04-2004, 19:55
Was het een probleem met de gaskabel :s ik had vernomen dat het gaspedaal gebroken was. Maar weet iemand uit welk team de jaguar X-type silhouette is ?

PorscheGT
30-04-2004, 20:20
Motorsport International

BMW E46 V8
30-04-2004, 20:23
aah bedankt marcosmeister :)

holy herck
01-05-2004, 16:10
spijtig toch dat een prachtmachine als de corvette zo dikwijls uitvalt. zou het de ouderdom van de wagen zijn want in de alms reden/rijden dezelfde corvettes toch mee aan de top en namen veelvuldig het podium in beslag in hun klasse of ben ik verkeerd.
Im jedem fall wens ik goossens en lamot meer geluk toe dan ze tot nu toe gehad hebben. en een heel blijvende corvette zodat ze brokken kunnen maken in het kampioenschap

marcel
01-05-2004, 17:00
Originally posted by holy herck
spijtig toch dat een prachtmachine als de corvette zo dikwijls uitvalt. zou het de ouderdom van de wagen zijn want in de alms reden/rijden dezelfde corvettes toch mee aan de top en namen veelvuldig het podium in beslag in hun klasse of ben ik verkeerd.


da is nog steeds zo. maar in ALMS hebben ze wel volledige fabrieks-ondersteuning, en dus hebben ze een probleem sneller opgelost. SRT is een privé-team, en soms moeten zij "improviseren" om iets te herstellen.

fast freddy
01-05-2004, 19:53
mja het valt eigenlijk wel op dat na het wijzigen van de twee piloten van de wagen (selleslagh-vannerum=>Goossens-lamot)
dat de afstelling gewoon harder is voor de wagen en veel meer slijt veroorzaakt,hij mag dan wel aanzienlijk sneller zijn (gem.2.5 seconde ofzo)

Thomaske
01-05-2004, 20:10
Aan de ouderdom ligt 't niet want kijk eens naar de GLPK Viper want deze is al 7jaar oud als ik het goed heb.

BMW E46 V8
01-05-2004, 22:19
de corvette is nog niet te oud hoor :) maar ja een privée team heeft minder geld als een fabrieks team het zal daar wel aan liggen

fast freddy
01-05-2004, 22:37
ik had het ook niet over de ouderdom,ik denk gewoon dat de hele motorsetting anders is(compressie verhouding,kleppensysteem, ophanging(die volledg nieuw is denk ik) )
Trouwens de eerste opgave tijdens het new race festival was te wijten aan een gebroken as,dit was een nieuw onderdeel en was helemaal nog niet getest en ik denk dat een groot deel van de opgave tijdens de ws veel te maken had me een ding dat over het hoofd werd gezien tijdens de reparatie van de crash van zondag ochtend,een trilling in de motor die de gas inrichting naar de vaantjes heeft geholpen

BMW E46 V8
02-05-2004, 08:52
Ja ik denk ook dat Fast Freddy gelijk heeft, want aan de foto's van de crash te zien was de corvette toch hard gecrashed. En het kon niet zijn dat enkel de motorkap en radiator stuk was :)

laurent
02-05-2004, 15:06
k Heb marc uit den auto zien komen, met de gaspedaal in de hand... t zal dus zekerni liggen aaan meer brokken onder de motorkap of zo. T was dus wel degelijk een afgebroken gaspedaal.....
Ik ben er van overtuigd dat een team als SRT zeker niks over hte hoofd zal zien hoor...

BMW E46 V8
02-05-2004, 18:19
dan was mijn eerste bron toch juist :) gebroken gaspedaal dus ma ja das ook wel ni zo simpel om te vervangen zeker

Scapa
02-05-2004, 18:41
Dat is simpel... als je een andere gaspedaal bij hebt natuurlijk. De meeste teams hebben dat niet bij omdat dat normaal niet snel stukgaat. Marcske zal iets te hard stampen. We hebben er volgende race twee reserve bij ;)

BMW E46 V8
02-05-2004, 18:44
werk jij dan bij srt stijn coninx ?

laurent
02-05-2004, 19:40
k denk eerder da da gaspedaalkes zijn van een Beemer :-)
maja, een gewaarschuwd team is een goeie plaats in t klassement waard (ofzo :-))

Thomaske
02-05-2004, 20:13
Nee Stijn werkt bij G&A kijk zijn Avatar

BMW E46 V8
02-05-2004, 20:37
Serieus bij G&A :eek: :eek: :eek: Ik ben Fan van dat team :eek: :eek: :worship:

Scapa
02-05-2004, 23:12
Nice to hear :)

We waren al langer van plan om een paar reserve mee te nemen maar door omstandigheden is het er nog niet van gekomen (we hebben er nog niet echt problemen mee gehad maar uit voorzorg nemen we er vanaf nu mee). Het voorval met de Corvette staat daar volledig los van hoor.

@ Flugel: riskeert het niet eh ;)

BMW E46 V8
03-05-2004, 16:46
Ja ik hoop alleen dat de corvette ni meer uitvalt :) dan is er eens een duel tussen een porsche een corvette en een viper :)

fast freddy
03-05-2004, 19:18
dat zou mooi zijn
ik zal tegen mika 2000 zegge dat hij een gaspedaal moet mee neme op de eurorace,en misschien ook een versnellingspook voor de veiligheid

BMW E46 V8
03-05-2004, 19:23
lol wie weet breekt dat ook af :D zou echt wel erg zijn voor SRT vind ik

Belle
06-05-2004, 00:17
Ja, ik vind het zelf ook héél jammer voor SRT... Ze halen twee mooie pole positions maar tijdens de race loopt het dan fout af...
Erg... :(

Ik vind het ook jammer voor Marc Goossens trouwens. Zo'n toppiloot, maar we krijgen hem haast niet te zien in die Corvette!! Gelukkig zag ik hem in actie tijdens trainingen, maar een race iets toch spectaculairder hé! ;)

SRT is gewoon the best! (en GLPK ook natuurlijk :D )

Voilà, dit was dan m'n eerste postje op dit forum...

Groetjes,
Belle (supporter of Marc Goossens)

The Interceptor
06-05-2004, 00:49
welcome on the forum ;)

Ik ben er zeker van dat we binnekort Marc meer achter het stuur zullen zien van de Corvette!! en dat de tegenstand dan maar op hun hoede is ... :D

holy herck
06-05-2004, 09:21
nu ni om marc af te breken helemaal niet, maar ik begin zo te denken dat hij maar weinig geluk heeft in de belcar.
al van verleden jaar bij rtm raakte hij betrokken in ongevallen waar hij zelf geen schuld aan had en die gewoon te wijten waren aan pech. zoals met de 24 uur van zolder in een voor zover ik weet raar accident met een marcos, in francorchamps op het rechte stuk na de busstop dat hij in de kant gereden is, en dit jaar van die onnozele dingen als afbrekende gaspedalen.
misschien moet hij een klavertje vier gaan meenemen!:)
maar in ieder geval wens ik marc meer geluk toe dan hij tot nu toe gehad heeft en dat de corvette enkele overwinningen kan pakken om de hegemonie van de vipers te doorbreken

drive, marc, drive like you have never driven before

Belle
06-05-2004, 10:55
Ja, das waar hé. Ik zeg dat ook al een tijdje. En de races waarbij hij dan geen pech heeft, eindigt hij dan (meestal) op het podium.
Moest Marc in een meer betrouwbare wagen zitten, dan had hij al heel wat meer podiumplaatsen op z'n palmares staan. Daarom vind ik het zo jammer... Maar ja, die regel zal wel van toepassing zijn op het merendeel van de piloten. Kijk maar naar Hart/Hezeman dit seizoen. Pech blijft hen ook precies achtervolgen heb ik zo den indruk...

Allé, nog een geluk dat iedereen weet dat Marc een schitterende piloot is! :D

Groetjes,
Belle

laurent
06-05-2004, 15:57
Marc zit in een betrouwbare wagen imho.
De techniek op zich geeft niet op, de motor is (y), maar tja, een crash, het kan goed zijn dat get gaspedaaltje toen geraakt is, of gewoon door de impact licht gescheurd is.

Belle
06-05-2004, 17:10
Marc zit in een betrouwbare wagen imho.

Ik hoop echt waar dat je gelijk hebt, Laurent! :)

Ik zal hard duimen in Francorchamps binnen een maand...

Groetjes,
Belle

Vertigo Streiff
06-05-2004, 18:36
binnen een maand pas??
ik ben nu al aan het duimen en binnekort ook nog eens een kaarske gaan branden is scherpenheuvel dat de Corvette gaat winnen :D:D

Belle
06-05-2004, 18:59
Awel, kzal tussentijds nog 'ns langsgaan in Lourdes ook! :D

Hehe...kzie mij trouwens daar al lopen met mijn kaarske tijdens de Spa Euro Race... :p

En het erge is dat wij er misschien nog meer mee inzitten dan Marc en Franz zelf! ;)

Groetjes,
Belle

Vertigo Streiff
06-05-2004, 19:29
hihi
ik denk dat uw kaars rap uit is als het gaat regenen ;)