Mistery
21-04-2004, 13:13
Dat de Volvo S40 van Belgian Race Invest in het Mediagroep Van Dyck Belcar Kampioenschap de eerste race als derde eindigde in de TB klasse, was voor velen een aangename verrassing. Ook al omdat BRI er voor koos om met drie piloten aan te treden, wat hen een extra pitstop bezorgde ten opzichte van hun concurrenten. Maar de wagen en de piloten draaiden feilloos hun rondjes, met een onverhoopte derde plaats in de TB klasse als gevolg. Komende zondag start BRI met twee piloten: Dries Heyman en Patrick Snijers. Beiden vatten de race aan vol goede hoop, maar de eerste doelstelling blijft ook nu weer: de finish halen…
Na de eerste wedstrijd van het Belcar Kampioenschap, deed de crew van BRI het nodige om de Volvo S40 van enkele minuscule aanpassingen te voorzien. Dries Heyman: “De wagen deed het prima, maar we hadden het gevoel dat het net nog een tikkeltje beter kon. Daarom hebben we ook enkele kleine wijzigingen doorgevoerd. We kunnen daarbij rekenen op een team van goede mecano’s, die vele van hun avonduren spenderen aan de optimale voorbereiding van de wagen. Strijden met een wagen van 1998cc tegen bolides van 3200cc, je zou haast gaan denken dat het frustrerend moet zijn. Maar niet is minder waar. Voor de hele crew van BRI is dit een extra drijfveer.”
Ook het opzetten van de hele marketingstructuur stelt BRI extra in het daglicht. “We zijn waarschijnlijk één van de weinige Belcar teams die kunnen zeggen dat ons budget voor 2004 er nu reeds zeer gezond uit ziet”, aldus Heyman. “Mede daardoor konden we een routinier als Patrick Snijers aantrekken. Zijn ervaring is een zeer belangrijke factor. 2004 is een leerjaar voor ons, en ook de tweede manche van het Belcar Kampioenschap vatten we aan met de doelstelling om te finishen. Alles wat meer is, is graag meegenomen.”
Patrick Snijers is een tevreden man: “Een seizoen Belcar rijden stond aanvankelijk niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar na de eerste wedstrijd had ik de smaak meteen weer te pakken. Die eerste wedstrijd was zowel voor de piloten, de wagen en het team een ware testcase, maar allen zijn er goed uitgekomen. Het team heeft een aantal zaken vastgesteld, en daaraan is ondertussen gewerkt. We gaan er dus vol goede hoop tegen aan dit weekend! Gekke dingen hoef je van ons niet te verwachten, maar misschien zit er wel weer een podiumplaats in…”
Na de eerste wedstrijd van het Belcar Kampioenschap, deed de crew van BRI het nodige om de Volvo S40 van enkele minuscule aanpassingen te voorzien. Dries Heyman: “De wagen deed het prima, maar we hadden het gevoel dat het net nog een tikkeltje beter kon. Daarom hebben we ook enkele kleine wijzigingen doorgevoerd. We kunnen daarbij rekenen op een team van goede mecano’s, die vele van hun avonduren spenderen aan de optimale voorbereiding van de wagen. Strijden met een wagen van 1998cc tegen bolides van 3200cc, je zou haast gaan denken dat het frustrerend moet zijn. Maar niet is minder waar. Voor de hele crew van BRI is dit een extra drijfveer.”
Ook het opzetten van de hele marketingstructuur stelt BRI extra in het daglicht. “We zijn waarschijnlijk één van de weinige Belcar teams die kunnen zeggen dat ons budget voor 2004 er nu reeds zeer gezond uit ziet”, aldus Heyman. “Mede daardoor konden we een routinier als Patrick Snijers aantrekken. Zijn ervaring is een zeer belangrijke factor. 2004 is een leerjaar voor ons, en ook de tweede manche van het Belcar Kampioenschap vatten we aan met de doelstelling om te finishen. Alles wat meer is, is graag meegenomen.”
Patrick Snijers is een tevreden man: “Een seizoen Belcar rijden stond aanvankelijk niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar na de eerste wedstrijd had ik de smaak meteen weer te pakken. Die eerste wedstrijd was zowel voor de piloten, de wagen en het team een ware testcase, maar allen zijn er goed uitgekomen. Het team heeft een aantal zaken vastgesteld, en daaraan is ondertussen gewerkt. We gaan er dus vol goede hoop tegen aan dit weekend! Gekke dingen hoef je van ons niet te verwachten, maar misschien zit er wel weer een podiumplaats in…”