PDA

View Full Version : KS-Motorsport


joost
26-04-2004, 12:45
KS-Motorsport Nissan World Series Belcar

De tweede wedstrijd van het Mediagroup Van Dyck Belcar kampioenschap begon moeilijk voor het team van Steve Van Bellingen en Koen Leyssens. Zowel het Frans-Belgische duo Moury en Morlet als Steve Van Bellingen en Rafaël Coenen zochten koortsig de juiste afstelling voor hun wagen.
Jonathan Moury ondervond hoe moeilijk het kan zijn om een wagen naar je hand te zetten: “ Donderdag en vrijdag waren moeilijke dagen, Jacques en ik zochten tevergeefs naar de goede set-up voor de BMW; net zoals de meeste teams ondervonden ook wij last van de piste en was het besturen van de wagen geen sinecure. Maar stilaan vonden we de juiste regelingen. Het team heeft ook nooit de moed laten zakken, de jongens hebben echt prima werk geleverd!”
Ook routinier Steve Van Bellingen gebruikte al eens een Vlaamse krachtterm in de dagen voor de wedstrijd: “ De wagen is uiteraard nieuw maar ik voelde zaterdag amper enige progressie, dat is vanzelfsprekend frustrerend. Je voelt het potentieel van de wagen maar het komt er niet uit... Bovendien hebben sommige piloten het moeilijk met het inschatten van de snelheidsverschillen, wat niet bevorderlijk is voor je snelle ronden. ”
Het resultaat van de trainingen was dan ook niet volledig naar verwachtingen: Van Bellingen en Coenen strandden op een 22ste plaats algemeen en derde silhouette, Moury en Morlet vonden een plek op de 21ste rij en 6de in TB.
Maar het kan verkeren, KS-Motorsport zag het vele werk van donderdag, vrijdag en zaterdag vertaald in een fantastisch raceweekend. Vooral Jonathan en Jacques konden hun geluk na de wedstrijd niet op.
“ Dit is ongelooflijk,” juichte een dolgelukkige Jacques Morlet, “de jongens hebben zo hard gewerkt en deze overwinning in TB en de derde plaats in Touring algemeen zijn een verdiende beloning. Ook een ‘chapeau’ voor mijn teammaat, hij heeft een sterke wedstrijd gereden en de wagen toch gespaard. Ik heb het gewoon moeten afmaken!”
Voor Jonathan was het pas zijn 5de wedstrijd ooit, zijn geluk was dan ook moeilijk te beschrijven. “ Dit is fantastisch, geen enkel probleem, een fantastische wagen, kortom een happy end van een moeilijk weekend.”
Bovendien worden de piloten van de 320 STW ook leiders in de TB-klasse.
Ook Steve en Rafaël mochten weer het podium op, derde in de silhouette klasse en een race zonder noemenswaardige problemen.
KS-Motorsport maakt zich nu op voor de 4-uurs avondrace op Spa, waar een goede tactiek en een betrouwbare techniek nog meer resultaat kunnen opleveren.

KS-Motorsport Pers