PDA

View Full Version : Disneyland <-> Realiteit


Rallyloverke
09-10-2001, 14:38
Na een weekendje ondergedompeld te zijn in de Fantasiewereld van Disneyland, rijd je naar huis en zet je voor het eerst het nieuws op : Bommen op Afghanistan!

Zijn ze de rotsen daar toch wel aan 't plat bombarderen, zeker!

Akkoord, er moet een antwoord komen tegen zo'n WTC-aanslag, maar of dit de manier is? => Fundamentalisten worden nog bozer en slaan terug => Amerika slaat nog eens terug => in andere landen worden ook nog eens doelwitten bestookt door Fundamentalisten => deze landen gaan ook meewerken => ... Voor je 't weet verzeilen we in een wereldoorlog!

Wat is jullie mening hierover?

Oneliner
09-10-2001, 20:01
Originally posted by Johan
=> Fundamentalisten worden nog bozer en slaan terug => Amerika slaat nog eens terug => in andere landen worden ook nog eens doelwitten bestookt door Fundamentalisten => deze landen gaan ook meewerken => ... Voor je 't weet verzeilen we in een wereldoorlog!

Moeten ze daarom NIETS doen, omdat de fundamentalisten dan kwader zouden worden??
Er moest iets gedaan worden.
Of dit de manier is is ee nandere zaak...

Sennake
09-10-2001, 20:29
Amerika en ikzelf weten goed genoeg dat deze bombardementen niet zullen volstaan om het terrorisme te bestrijden, maar het is de bedoeling om :
1) de militaire kracht van de taliban te verkleinen of te verminderen
2) de financiële armslag van Taliban/Bin laden te beperken
3) eventuele tegenstand op de grond te beperken zodat grondtroepen in staat zullen zijn om Bin Laden op te sporen.

En zelfs als ze Vijand nr 1 in handen zullen hebben is de strijd tegen het terrorisme verre van gestreden. Het zal jaren duren eer er van een positief resultaat gesproken kan worden.
Maar ik steun de US aanval volledig en ik trouwens niet alleen, ook de UNO, de NATO en zelfs klassieke tegenstanders als de Russen, Pakistan en andere non-conformistische landen keuren de aanvallen goed.
Ik vind het jammer dat er onschuldige slachtoffers vallen, maar je kan nu eenmaal geen taart bakken zonder eieren te breken...

airco
09-10-2001, 21:27
voor 110% akkoord mee Sennake!!

afghanistan is een land waar terroristen veilig zijn!! Zulke landen moeten boeten!! Door nu de macht van de taliban af te nemen, geef je de noordelijke alliantie een kans op slagen!!! Zo kan er in Afghanistan een nieuw regime aan de macht komen!!!

En nu kan je natuurlijk zeggen van ... dat lost niks op.
Maar stel je dan eventjes voor dat ze nu niks ondernemen, en over 3 jaar gebeurt er in NY nog iets veel erger!! 15000 doden!! Hoe sterk zal dan de kritiek niet zijn, omdat de verschillende regeringen niks ondernomen hebben na de aanslag op het WTC!!

Ik durf niet voorspellen dat dit DE juiste oplossing is, maar weet jij soms DE juiste oplossing?!? nee, niemand weet of deze oplossing de juiste is?!? Maar in mijn ogen is een oplossing proberen te zoeken (in dit geval via militaire weg) beter dan in een hoekje gaan zitten, en niks ondernemen!!!

Ik stel me trouwens grondige vragen bij de fundamentalisten in de verschillende islam-staten!! Ik veroordeel de islam niet als godsdienst, maar der valt duidelijk een lijn te trekken zene!! De landen met een westers idëengoed (weliswaar islamistisch) zoals turkije, egypte, marokko, saoedi arabie!! En dan de landen met fundamentilistische regimes zoals Irak, Iran, Afghanistan, (en bep bevolkingsgroepen in Phakistan).
Als ik die religieuze leiders tekeer hoor gaan dan denk ik van :frusty: :frusty: :frusty: maja, het zal wel aan mij liggen zeker!!

airco

Lambo
12-10-2001, 20:35
Akkoord met Airco, maar ik zou toch Saoudi-Arabië in het tweede rijtje zetten...