PDA

View Full Version : GM Racing - Touring cup - Race 2


GM RACING
27-04-2004, 18:23
Alvast opening van nieuwe thread in verband met race 2.
Nu donderdag 29/04 gaan we een training meepikken te Zolder om de db's te laten controleren. Met het volgende probleem hebben we nog te kampen, nl. elke keer we verleggen (sequentieel) krijgen we een explosie en vlam in de uitlaat, dus waarschijnlijk een piek in de meting ook wanneer we juist op die meetplaats verleggen.
We houden onze vingers gekruist en hopen .....
We zien wel....
Doei
Luc
GM RACING

Thomaske
27-04-2004, 18:39
Hopelijk rijden jullie zondag toch mee want twee keer niet mee mogen rijden in 't kampioenschap is niet zo goed voor de resultaten hé.
Veel succes toegewensd.

Selespeed
27-04-2004, 18:40
Die explosie en vlam zijn eigenlijk moeilijk te vermijden denk ik. Aangezien de ontsteking tijdens het schakelen even uitgeschakeld wordt, krijg je een uiterst ontvlambaar mengsel lucht-brandstof ,dat normaal moet ontbranden in de cilinders, in je uitlaat waar het door de grote hitte en de plotse toevoer van zuurstof explosief ontbrandt. Dat verklaart de grote explosie en vlammen bij verleggen. Tenzij je ook de brandstoftoevoer / injectie gedurende die korte periode van schakelen uitschakelt en weer inschakelt zit je onvermijdelijk met dit probleem.

Het zou al erg moeten tegen zitten als we hierdoor over de geluidslimiet gaan. Ik denk het niet, ik zie het rooskleurig in voor zondag.

AlainH
27-04-2004, 22:09
Goed onthouden dat als je een tweede maal uit koers wordt gezet wegens teveel decibel, je de volgende race ook niet mag deelnemen... Ik duim mee voor jullie ( en voor onszelf ook wel ) !

GM RACING
28-04-2004, 12:01
Beste AlainH,
Dit wist ik niet van die 2de x teveel decibel je de volgende race ook uitgesloten bent, help... daar gaat mijn vaste inschrijving en m'n race Nr.2
Laat mij het zo stellen, indien onze wagen echt niet meer te dempen is zal ik verplicht zijn om Btcs te rijden en trachten mijn inschrijving in Zolder gedeeltelijk te recupereren.
Ik weet niet meer wat ik meer kan doen dan hetgeen we nu al gedaan hebben aan de demping van inlaat en uitlaat.
Enfin, we zien wel morgen donderdag (hopelijk regent het niet, anders is er terug geen goede meting mogelijk) .... wedden dat het regent ???
Doei
Luc
GM Racing

Speedy
28-04-2004, 12:29
@ Luc,als je het nu al negatief bekijkt voor de training,ik weet wel dat GM Racing altijd zijn deel van de pech krijgt,ondanks de vele inspanningen,maar dat kan toch niet blijven duren.Ik hoop dat alles ok is morgen na de training,hou je mij op de hoogte,want ik kan er jammer genoeg niet bijzijn.

Greetz,Speedy.

PDG Racing
28-04-2004, 16:48
Luc,

Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken,maar wat die uitsluiting betreft, heb ik zo mijn twijfels. Enkele jaren terug was het wel zo naar ik mij kan herinneren.
Ik heb nog even het reglement doorgelezen, maar er is niets van terug te vinden ...
Wij hebben vorig jaar tijdens de eerste wedstrijd ook 2 x "zwart" gekregen voor lawaai maar hebben de tweede wedstrijd zonder problemen mogen starten.
Moesten alle wagens die tijdens de eerste wedstrijd uitgeloten werden niet meer mogen starten, zou het nogal een saaie wedstrijd worden ;-)

Dus, ik zou zeker nog niet beginnen wanhopen!!!

groetjes,

Christophe

bart VDB
28-04-2004, 17:44
Originally posted by PDG Racing
Luc,

Ik heb nog even het reglement doorgelezen, maar er is niets van terug te vinden ...

Christophe

In het sportreglement staat dit onder punt 34.
Uitsluiting 2 races na elkaar (dus 4*zwarte vlag) heeft automatisch een weigering tot starten voor race 3 tot gevolg.
Begrijp me niet verkeerd. Voor mij hoeven ze dit reglement niet uit te voeren en ik weet ook niet in hoeverre ze hiermee rekening houden.

PDG Racing
28-04-2004, 18:15
Bart je hebt gelijk.

Iets te vlug gelezen blijkbaar ...
Luc, We zullen allen duimen!!!

Supra
29-04-2004, 17:20
da komt allemaal wel in orde. gewoon kalm blijven zeggen ze bij ons altijd...

GM RACING
29-04-2004, 18:38
Hello,
Zopas terug van Zolder en..... geluidsmeting is ok, 89, 90, 91 en eens een piek van 94 db, de ontploffingen in de demper bij opschakelen met andere bougies erin deden zich niet meer voor.
Wel negatief is een feit dat de power een beetje "dichtgeknepen" is, een povere 1'56 .... wel moet gezegd worden dat de voorbanden "op" waren en er trilling zat op een remschijf en dat ondertekenaar met een groot "ei" in z'n broek zat om eraf te gaan en dit op enkele dagen van de race !
Toch is het merkelijk voelbaar dat de motor niet zo vlug meer in toeren klimt.
Dus... we zijn er zondag en kunnen meerijden, wel belangrijk, zelfs al zijn we niet zo snel meer als in een vorige training (1'52)
Bedankt iedereen voor tips en wensen allerhande !
Doei
Luc
GM Racing

GM RACING
04-05-2004, 09:23
Zondag 1ste aangenaam weerzien met Anders Tangen onze "Noorman" piloot, nog geen haar veranderd sedert 2 seizoenen....
De trainingen vatte ik aan met nieuwe remschijven en dito blokken, dus voorzichtig roderen was de boodschap en een chronotijd?... dit gingen we wel zien. - De motor door toedoen van de Db schrik is aan inlaatzijde zodanig dichtgeknepen dat we zeker naar schatting minimum 15 pk. moesten inleveren aan vermogen, en koppel ! niet vooruit te branden dus !
Tot onze grote verrassing reed ANDERS TANGEN de beste chrono 1'54" maar vergezeld van 1 zwarte vlag voor teveel db. nl. 96 db....tijdens trainingen.
We hebben dan overal waar me maar konden mousse aangebracht zelfs nog voor een open luchtfilter (dus nog meer de keel dichtgeknepen) om zeker geen risico's te nemen, want nog 1 vlagje en we gingen er onherroepelijk uitgenomen worden en zelfs startverbod krijgen voor deelname aan de 3 de race !
Ik nam de start op een 26 ste plaats en 7 de in de klasse, bij de start kon ik een beetje het ritme volgen en moest alles goedmaken door vlugger door de bochten te gaan dan gewoonlijk om geen snelheid te verliezen op het rechte stuk, de enkele wagens welke ik kon "pakken" namen me terug op het rechte stuk. - Alle aandacht ging ook naar het toerental voorbij de meetposten.... dus racen is voor ons ook een beetje het voetje opheffen bij een meetpost...met een Porsche "ja" maar niet met een "Megane"
Na m'n shift van 1u20 nam Anders over tot we na ongeveer een 70 tal minuten bericht kregen van een stilgevallen motor, exit race.
Toen we de wagen na de race terugkregen bleek een afgebroken draad van de nokkenassensor de oorzaak.
Puntenscore tot heden : 00,00000, we mogen het stilaan vergeten......
Volgende race krijgen we onze nieuwe motor, dan mogen we misschien met alles herbeginnen om deze "stiller" te krijgen.
Positieve noot: geen ongevallen, geen blutske en niets strategisch kapotgegaan.... wat moeten we meer hebben, hé ?
:D
Doei
Luc
GM RACING