PDA

View Full Version : DTM Round 2 Estoril


dulu
29-04-2004, 18:19
DTM ESTORIL TIMING

Friday, 30. April

10.00 - 10.15 DTM Roll out
11.00 - 12.30 DTM 1. Test
15.00 - 15.30 DTM 2. Test

Saturday, 1. Mai

10.00 - 11.00 DTM Free Training

(LIVE op WDR )
13.00 - 13.25 DTM Qualifying
13.30 - 14.00 DTM Super Pole

Sunday, 2. Mai

08.30 - 09.00 DTM Warm-up

(Live op ZDF Sport Extra )
13.45 - 16.10 DTM RACE

Thomaske
29-04-2004, 18:31
Verwacht weer een zeer mooie wedstrijd. Overwinning is weer weggelegd voor Mercedes maar ze krijgen meer tegenstand van Audi en Opel dan in Hockenheim vorige race.
Laten we zondag live zien op ZDF van 13.45 tot 15.10

dulu
29-04-2004, 18:45
Oeps foutje, :o

uiteraard Zondag 02 Mei 04
Live op ZDF van 13.45 hr tot 15.10 Hr

en dan ....... :gas:

A.J.
29-04-2004, 19:55
bij ons live op MOTORS TV

smiley
29-04-2004, 21:08
Originally posted by Thomaske_GLPK
Verwacht weer een zeer mooie wedstrijd. Overwinning is weer weggelegd voor Mercedes maar ze krijgen meer tegenstand van Audi en Opel dan in Hockenheim vorige race.
Laten we zondag live zien op ZDF van 13.45 tot 15.10

mecedes??? :crazy: nee grapje ze zullen weer goed vooraan zitten, maar van Dumbreck verwacht ik deze keer wel een podium plaats zolang hij er maar niet weer in de quali afgaat.. maarja maar wachten tot de zondag....

Guido
29-04-2004, 21:20
vermits ze de race wellicht niet zullen uitzenden in Namen tijdens ' de Wallonie' zal de video er aan te pas komen, vrees ik. :D

gwyllion
29-04-2004, 22:55
Originally posted by Thomaske_GLPK
Verwacht weer een zeer mooie wedstrijd. Overwinning is weer weggelegd voor Mercedes maar ze krijgen meer tegenstand van Audi en Opel dan in Hockenheim vorige race.

Nee, nee, Ekström en Kristensen op het podium :p

smiley
30-04-2004, 08:09
Originally posted by gwyllion
Nee, nee, Ekström en Kristensen op het podium :p

pas op dumbreck zat in hockenheim in de laatste ronden al zeer dicht bij dat groepje audi s (terwijl hij van de laatste plaats starte :worship: ) maarja estoril is natuurlijk een nieuw cicuit voor de DTM dus maar vol spanning wachten tot de zondag...

gwyllion
30-04-2004, 09:08
Estoril is een heel bochtig circuit. De Audis zullen dus minder last hebben van het gebrek van hun minder vermogen.

En Kristensen heeft tijdens de DTM testdagen de snelste tijd neergezet.

smiley
30-04-2004, 16:16
tijden van de eerste test in estoril

Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit
1. T. Kristensen Audi 1.34,770
2. B. Schneider Mercedes 1.35,248
3. M. Ekström Audi 1.35,262
4. C. Abt Audi 1.35,273
5. M. Tomczyk Audi 1.35,378
6. P. Dumbreck Opel 1.35,416
7. H. Frentzen Opel 1.35,505
8. L. Aiello Opel 1.35,605
9. C. Albers Mercedes 1.35,619
10. T. Scheider Opel 1.35,725
11. F. Biela Audi 1.35,835
12. M. Fässler Opel 1.35,840
13. M. Reuter Opel 1.35,990
14. E. Pirro Audi 1.36,135
15. J. Bleekemolen Opel 1.36,173
16. G. Paffett Mercedes 1.36,236
17. J. Alesi Mercedes 1.36,315
18. J. Janis Mercedes 1.36,432
19. S. Mücke Mercedes 1.36,818
20. M. Winkelhock Mercedes 1.36,914
21. B. Mayländer Mercedes 1.38,034

smiley
30-04-2004, 17:45
en de tweede vrijdag test

Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit
1. C. Albers Mercedes 1.35,064
2. B. Schneider Mercedes 1.35,112
3. T. Kristensen Audi 1.35,286
4. L. Aiello Opel 1.35,315
5. T. Scheider Opel 1.35,331
6. M. Ekström Audi 1.35,340
7. H. Frentzen Opel 1.35,368
8. G. Paffett Mercedes 1.35,425
9. J. Alesi Mercedes 1.35,442
10. P. Dumbreck Opel 1.35,477
11. E. Pirro Audi 1.35,632
12. M. Fässler Opel 1.35,754
13. F. Biela Audi 1.35,782
14. B. Mayländer Mercedes 1.35,789
15. M. Tomczyk Audi 1.35,826
16. M. Reuter Opel 1.35,992
17. J. Janis Mercedes 1.36,076
18. C. Abt Audi 1.36,125
19. M. Winkelhock Mercedes 1.36,482
20. J. Bleekemolen Opel 1.36,544
21. S. Mücke Mercedes 1.36,651

Scapa
01-05-2004, 12:55
Binnen 5 minuten begint de kwalif, te volgen op WDR (zoals te lezen in de eerste post) !

dulu
01-05-2004, 13:56
1. M. Ekström Audi 1.34,039
2. G. Paffett Mercedes 1.34,261
3. T. Scheider Opel 1.34,512
4. M. Tomczyk Audi 1.34,621
5. T. Kristensen Audi 1.34,677
6. C. Albers Mercedes 1.34,700
7. B. Schneider Mercedes 1.34,745
8. H. Frentzen Opel 1.34,873
9. J. Alesi Mercedes 1.34,907
10. C. Abt Audi 1.35,097

Sennake
01-05-2004, 14:05
3 verschillende merken op de eerste 3 plaatsen :)
Zo willen we het zien zie :)

dulu
01-05-2004, 14:10
Super pole Estoril 01/05/04

Billijke verdeling van de startplaatsen,
Audi sportchef h.j. Abt was voor de superpole "het vel van de beer al aan't verkopen" maar dat was toch een beetje te vroeg victorie kraaien, want al staat Ekström mooi op plaats 1, heeft toch Mercedes met Paffett de 2é stek genomen en Opel met Scheider de 3é stek genomen in het startveld.

B. Schneider een beetje teleurstellend met zijn 7é plaats, en HH Frentzen begint "zijn draai" te vinden met een 8é plaats. Dumbreck de pech vogel van hockenheim (crash) is nog nipt uit de puperpole gewipt maar start vanop de 11é stek, en daar ben ik eens benieuwd naar of hij zijn prachtprestatie kan overdoen, (in hockenheim 21é gestart en 6é geëindigd)
Morgen zullen we zien wie de bloemeke's mee naar huis mag nemen. ;)

gwyllion
02-05-2004, 11:30
Originally posted by gwyllion
Nee, nee, Ekström en Kristensen op het podium :p
Ja, ja, ik voel het. Mijn voorspelling gaat echt wel uitkomen :p Ekström op pole en Kristensen op de vijfde stek.

De prestatie van Team Joost valt mij toch wel tegen. Ze vinden blijkbaar veel moeilijker de juiste afstelling voor de A4 dan Team Abt.

gwyllion
02-05-2004, 11:33
Originally posted by Sennake
3 verschillende merken op de eerste 3 plaatsen :)
Zo willen we het zien zie :)
Je kan natuurlijk ook zeggen: 3 Audis op de eerste 5 posities ;)

Misschien de beste benchmark tussen de merken: 4 Mercedes en Audis in de super pole, slechts 2 Opels.

gwyllion
02-05-2004, 11:49
Originally posted by gwyllion

De prestatie van Team Joest valt mij toch wel tegen. Ze vinden blijkbaar veel moeilijker de juiste afstelling voor de A4 dan Team Abt.
Bij Joest is iedereen totaal ontgoocheld.

Frank Biela: "There are no ifs and buts in DTM: My result is simply bad, things have to get better. I did not correctly heat up the first set of tyres. With the second set, we tried different tyre pressure, which did not work. The third set was okay, but unfortunately I made a mistake."

Emanuele Pirro: "The weekend has been very disappointing for me so far. I simply can't find any grip. I feel really sorry for the team that works so hard. I fear, at the moment we lack experience. We have still a lot of work to do."

Ralf Jüttner: "I am pleased for Audi, for our team, however, qualifying was disappointing. We simply do not manage to use the grip of the new tyres. We hoped to get at least one car into Super Pole. Unfortunately, now we stand there where we've been also at Hockenheim. And there everybody could see what can happen when you start so far from the back. Nevertheless we will attempt to make the best from this situation."

dulu
02-05-2004, 13:42
WARM UP 02 Mei / Race LIVE op ZDF 13.45 hr

Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit
1. M. Ekström Audi 1.34,818
2. T. Scheider Opel 1.35,269
3. T. Kristensen Audi 1.35,282
4. C. Albers Mercedes 1.35,319
5. M. Fässler Opel 1.35,502
6. H. Frentzen Opel 1.35,569
7. B. Schneider Mercedes 1.35,719
8. G. Paffett Mercedes 1.35,809
9. C. Abt Audi 1.35,854
10. P. Dumbreck Opel 1.35,888
11. E. Pirro Audi 1.35,897
12. M. Tomczyk Audi 1.35,992
13. L. Aiello Opel 1.36,029
14. M. Reuter Opel 1.36,035
15. F. Biela Audi 1.36,080
16. J. Alesi Mercedes 1.36,195
17. J. Janis Mercedes 1.36,224
18. M. Winkelhock Mercedes 1.36,334
19. J. Bleekemolen Opel 1.36,479
20. S. Mücke Mercedes 1.36,479
21. B. Mayländer Mercedes 1.36,640

joost
02-05-2004, 15:14
Wat een inhaalmanoeuvre... schitterend...

FIRE
02-05-2004, 15:14
Race uitslag:

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 2 Albers/NED 37 1:00:22.163 1:00:22.163
2. 5 Ekström/SWE 37 1:00:22.815 00.652
3. 6 Tomczyk/GER 37 1:00:26.061 03.898
4. 12 Kristensen/DEN 37 1:00:27.264 05.101
5. 1 Schneider/GER 37 1:00:28.199 06.036
6. 15 Scheider/GER 37 1:00:31.630 09.467
7. 8 Alesi/FRA 37 1:00:32.195 10.032
8. 4 Aiello/FRA 37 1:00:56.148 33.985
9. 14 Dumbreck/GBR 37 1:00:58.444 36.281
10. 11 Abt/GER 37 1:01:08.211 46.048
11. 44 Pirro/ITA 37 1:01:09.144 46.981
12. 9 Frentzen/GER 37 1:01:14.307 52.144
13. 7 Paffett/GBR 37 1:01:17.675 55.512
14. 18 Mücke/GER 37 1:01:20.362 58.199
15. 45 Biela/GER 37 1:01:22.253 1:00.090
16. 10 Reuter/GER 37 1:01:22.985 1:00.822
17. 17 Winkelhock/GER 37 1:01:27.895 1:05.732
18. 21 Mayländer/GER 37 1:01:38.333 1:16.170
19. 16 Bleekemolen/NED 37 1:01:57.370 1:35.207
20. 3 Fässler/SUI 31 51:09.445 6 Runden
21. 20 Janis/CZE 9 16:31.356 28 Runden

FIRE
02-05-2004, 15:15
Originally posted by joost
Wat een inhaalmanoeuvre... schitterend...

Inderdaad, was wel enigzins een alles of niets inhaalpoging.

:)

dulu
02-05-2004, 15:24
Prachtprestatie voor Mercedes en Audi. :applaus:

Van het geklungel bij Opel zullen we maar zwijgen, 3é plaats weggeven, meer de ballerina uithangen dan koersrijden, ge houd het niet voor mogelijk, die gasten kunnen echt niet met de race stress overweg .

gekada
02-05-2004, 17:58
DULU, kun je ook eens een positieve reply geven op iets??? Als ik ze zo eens doorlees straal je gewoon negatieviteit uit man!!
Als je Opel 2004 vergelijkt met in 2003 of eerdere jaren gaat het nu heilig met ze...toch mooi een 3e plaats op de startgrid. Enne het blijft een mechanische sport he,waarbij van alles kan misgaan of minder kan gaan. In zo'n compact veld is 1 fout genoeg om heel wat plaatsen kwijt te raken. Enne die inhaal actie van Albers..FENOMENAAL....zo zie je ze niet bij de treintjesrace die F1 heet. Nee geef mij maar de DTM, dat is tenminste racen mt de piloot in de hoofdrol ipv het geld....

gekada
02-05-2004, 18:04
Even op de DTM site gekeken DULU en daar staat: "Lange Zeit lag Opel-Pilot Timo Scheider auf dem dritten Platz, doch ein technisches Problem warf ihn zwölf Runden vor Schluss auf den sechsten Platz zurück". Ik hoop wel dat je wat Duits kunt lezen, het had dus helemaal NIKS met stress te maken zoals jij ons wijs wou maken....lees eerst eens ergens de feiten , dan sla je niet zo'n blunder net als met deze reply.......en dan kun je wat ook zinnigs schrijven.

McLarenboy
02-05-2004, 18:11
machtige race, chapeau voor mercedes om die audi's achter zich te houden

mijn 'slechte' woorden van Albers neem ik nu zeker terug, die inhaalactie in de eerste bocht :eek: , niet normaal

ik ben dus compleet pro mercedes maar om objectief te blijven, de inhaalactie van Jean op Heinz-Harald was dus verre van legitiem. ZO'N smerig manoeuvre :mad: :no:

en is het mijn verbeelding maar die pitstops leken allemaal VEEL sneller dan vorige race

FIRE
02-05-2004, 18:13
De rest van de fabrieks-Mercedessen vielen me tegen. Waarom is Paffet zover teruggevallen? Had hij technische problemen?

Scapa
02-05-2004, 18:16
Originally posted by FIRE
De rest van de fabrieks-Mercedessen vielen me tegen. Waarom is Paffet zover teruggevallen? Had hij technische problemen?

Dacht te zien dat hij na zijn "verbremser" een platte band kreeg...

Guido
02-05-2004, 18:29
Iedereen die de race gezien heeft, heeft kunnen vaststellen dat:

- Albers vanuit 3de positie op het einde van het rechte stuk, al slipstreamend - dat was nog eens een leuk close treintje met 3 - wild uitkwam, dwars ging, recupereerde en zowel Pfaffet als Ekström ee flinke neus zette. Albers naar de 1ste plaats.
- Pfaffet bij datzelfde manoeuvre zich verslikte, hard in de ankers ging, wielen dusdanig blokkeerde, dat ie een extra stop moest doen voor vers rubber.
- Alesi na lang aandringen, Frentzen mooi opzij zette.
- de startgrid positie van supergroot belang is. Bernd Schneider zat heel de race zo'n beetje gevangen.
- De drie merken nog nooit zo dicht op elkaar zaten als vandaag
- dat ook kleppers als Biela en Pirro, zich nog wat moeten aanpassen. 0.3 sec. te traag is te veel in de DTM van vandaag. Zo close is het.
- Albers het op het einde moeilijk kreeg met Ekström, waren de zijn banden erdoor?, bij momenten naar alle kanten schoof, maar zich op het bochtige gedeelte in sector 3, telkens breed genoeg kon maken om Ekström er niet door te laten. In Sector 1 nam ie dan weer 0,1s en hield zo Ekström keurig achter zich.

En verder nog:
- ZDF levert zeer mooie pitstop beelden - camera's zowat op alles en nog wat gemonteerd: luchtdrukpistolen (mooie chroom velgen bij Opel :D ) tankmonden enz. Levert mooie beelden op
- Datzelfde ZDF een paar keer naar een pitstop ging van achterliggers terwijl er vooraan interessante dingen gebeurde.

Maar goed, niet gezeurd! Ondanks dat ik wegens een zware verkoudheid de Wallonie heb moeten laten schieten, toch nog een leuke namiddag achter de buis gezeten. :D

Scapa
02-05-2004, 18:37
De coverage van ZDF is echt om duimen en vingers van af te likken. Als je zoiets kan aanbieden aan de constructeurs...

Thomaske
02-05-2004, 20:16
Als ZDF de DTM live uitgeeft is het gewoon genieten van de beelden. Zoals Huudo al zei over staan camera's op gemonteerd en dat maakt 't juist zeer mooi. Ik zou zeggen laat ze maar verder doen.

Sennake
02-05-2004, 20:45
Wat mij betreft heb ik er nog het volgende aan toe te voegen :

Het inhaal manoeuver van Alesi op Frentzen was in mijn ogen een race-incident en dus geen vuiltje aan de lucht, en :
de beelden van ZDF zijn TOP, nu de commentaar nog. Hoeveel ronden dat die mannen nodig hadden om te merken dat Paffett weg was van de leiders? Niet normaal...

Maar goed, genoeg gezeurd, algemeen gezien een prachtige wedstrijd met oneindig veel meer spektakel en spanning als de F1. Ik blijf een trouwe kijker :)

FIRE
02-05-2004, 20:47
Originally posted by Sennake
de beelden van ZDF zijn TOP, nu de commentaar nog. Hoeveel ronden dat die mannen nodig hadden om te merken dat Paffett weg was van de leiders? Niet normaal...
Ach, die commentator op de Nederlandse TV is nog veel erger.

Peter Baert
02-05-2004, 21:16
Ik vond toch dat de regisseur er een handje van weg had om op cruciale momenten weg te schakelen naar een pitstop of een Haug-shot aan de pitmuur.

Het was vooral pijnlijk toen Albers zowel Ekström als Paffett te grazen nam. De regisseur vond op dat moment een pitstop van weet-ik-veel-wie belangrijker ...

En commentaar geven is blijkbaar niet makkelijk. :)

Guido
02-05-2004, 21:56
Originally posted by Peter Baert
Ik vond toch dat de regisseur er een handje van weg had om op cruciale momenten weg te schakelen naar een pitstop of een Haug-shot aan de pitmuur.

Het was vooral pijnlijk toen Albers zowel Ekström als Paffett te grazen nam. De regisseur vond op dat moment een pitstop van weet-ik-veel-wie belangrijker ...

En commentaar geven is blijkbaar niet makkelijk. :)

Zeg niet zo maar 'weet-ik-veel-wie' tegen Stefan Mücke. :D

De regisseur heeft dat 2x geflikt - eerst met de Albers actie, en daarna nog eens - weeral de pitstop van Mücke - toen Albers de pits uitging en ei zo na door Ekström van de eerste plaats werd verdrongen. 5 bochten verder waren we opnieuw bij de aktie vooraan, maar de eerste 4 hebben we moeten missen. :(

Toch vond ik 'Smoking Joe' beter als 'King Klaus' in de co-commentator post. Klaus is vaak nogal scherp in zijn bewoordingen, terwijl Jo toch vaak tekst en uitleg verschafte. Ik denk dat de tandem die nu de commentaar leverde, niet de standaard commentatoren zijn, met oa Klaus Ludwig. Alhoewel Klaus gisteren wel de quali's mee becommentatieert heeft. ;)

Nu ja goed, makkelijk is zoiets zeker niet. Vooral niet omdat je als commentator continu bezig bent met het maken van zinnen en terwijl ook nog eens de aktie in het oog moet houden. Wij - in ozne luie zetel - zeggen niets en kunnen dus onze volledige aandacht spitsen op de race. Allez, denk ik he. ;)

Guido
02-05-2004, 22:05
Originally posted by gekada
DULU, kun je ook eens een positieve reply geven op iets??? Als ik ze zo eens doorlees straal je gewoon negatieviteit uit man!!
...


en verder..

Originally posted by gekada

....
dan sla je niet zo'n blunder net als met deze reply.......en dan kun je wat ook zinnigs schrijven.



En dat is ook zeker niet de manier, om iemand iets duidelijk te maken wanneer je het met de persoon in kwestie niet eens bent. Kan best zijn dat je gelijk hebt, maar roepen en schreeuwen (door gebruik te maken van !!, ??, en hoofdletters) doen we op DePaddock tot nader order niet.

Wanneer iemand iets totaals onzinnigs zou posten, kan daar nog altijd op een correcte manier op gereageerd worden. Zijnde, met de juiste argumentatie de tegenpartij doen inzien dat hij zich misschien vergist.

En dat ik het geen 2 keer moet zeggen. ;)

Scapa
02-05-2004, 22:38
Specialisten genoeg daar bij ZDF :) Klaus Niedzwiedz mag voor de race z'n ding doen. Ellen Lohr, Jockel, Klaus,...

Mark
02-05-2004, 22:48
Die (ietwat ongeplande) actie van Albers was Wunderbar :)

Die mag wat mij betreft in het rijtje bij Zanardi tijdens een Cart wedstrijd in Laguna Seca in de Cork Screw (1996?)

Nu maar hopen dat Albers geen F1 droom gaat ontwikkelen, in DTM weten ze tenminste wat racen is :)

Baron
02-05-2004, 23:30
Originally posted by Sennake
... algemeen gezien een prachtige wedstrijd met oneindig veel meer spektakel en spanning als de F1. Ik blijf een trouwe kijker :)

En hier kan ik mij alleen maar volmondig bij aansluiten.
Formula 1, eat your heart out! ;)

smiley
03-05-2004, 07:36
Originally posted by gekada
Als je Opel 2004 vergelijkt met in 2003 of eerdere jaren gaat het nu heilig met ze...toch mooi een 3e plaats op de startgrid.

:confused: dit geklommel heb ik al een tijdje niet meer gezien

-fassler : had een rot weekend
-aiello : jammer van de spin nog met geluk in de punten
-hhf : :frusty: hij moet het gewoon worden dat hij wat meer kan duwen
-reuter : WAT was dat nu op het laatste hij kwam binnen en er was niemand :confused:
-dumbreck : ook een rot weekend jammer genoeg net buiten de punten
- scheider : hat wilt hem niet lukken om op het podium te komen..
-bleekemolen : geef deze jonge toch een vecctra !!!!!

:frusty: dit jaar zit het gewoon nog niet goed bij opel jamer, maar zelfs een opel fan kan dit niet verbergen....

smiley
03-05-2004, 08:06
ff vergeten.. ik ben er wel van overtuigt dat opel dit jaar nog gaat presteren.....

RaceFan
03-05-2004, 12:00
Originally posted by smiley
ff vergeten.. ik ben er wel van overtuigt dat opel dit jaar nog gaat presteren.....

Lukt het dit jaar niet in de DTM, lukt het volgend jaar misschien wel in de Belcar... :gas:

McLarenboy
03-05-2004, 15:02
het manoeuvre van alesi, wil iemand verduidelijking brengen waarom er daar geen vuiltje aan de lucht was??????????????????????

frentzen nam die bocht dus van buiten naar binnen, dus er is een gat.
als je natuurlijk in die opening gaat aan een te hoge snelheid maar je hebt een wagen aan de buitenkant dan is het maar logisch dat die wagens elkaar zullen raken

MET ANDERE WOORDEN, mocht frentzen daar niet geweest zijn dan zou alesi gewoon eraf gegaan zijn

(dit is dus verre van afbrekend want ik ben 200% pro mercedes maar zoiets kan gewoon niet ongestrafd vind ik)

Scapa
03-05-2004, 15:12
Frentzen laat de deur open (gaat helemaal uiterst rechts rijden voor in te sturen). Hij had zeker gedacht dat Jean daar niet voorbij zou gaan, verkeerd gedacht: hij dook in het gat dat hij liet. Geen vuiltje aan de lucht.

Sennake
03-05-2004, 15:28
Originally posted by stijnconinx
Frentzen laat de deur open (gaat helemaal uiterst rechts rijden voor in te sturen). Hij had zeker gedacht dat Jean daar niet voorbij zou gaan, verkeerd gedacht: hij dook in het gat dat hij liet. Geen vuiltje aan de lucht.

Idd. Dat noemen ze in het Duits zo mooi "Kampflinie fahren" :)

Sennake
03-05-2004, 15:34
Originally posted by Peter Baert
En commentaar geven is blijkbaar niet makkelijk. :)

Zeer zeker niet Peter, en ik ga me dan ook niet wagen aan stuurlui-aan-de-wal-uitspraken, maar als er 3 leiders vechten voor iedere meter, rondenlang, en ineens zijn er maar 2 over, dan zou een oplettende commentator toch op zijn minst moeten opmerken dat er eentje weg is. Dat hij niet direct weet of ziet wat er met die 3e aan de hand is kan ik best begrijpen. Enfin, het zal vanuit mijn luie zetel echt wel gemakkelijker zijn om zoiets op te merken dan als je in een commentatorkabine 1001 dingen in het oog moet houden en tegelijkertijd ook nog je zinnen aan elkaar tracht te rijgen met zinvolle commentaar. Maar wie ben ik om dit tegen jou uit te leggen? :+

A.J.
03-05-2004, 17:47
Originally posted by Sennake
de beelden van ZDF zijn TOP, nu de commentaar nog. Hoeveel ronden dat die mannen nodig hadden om te merken dat Paffett weg was van de leiders? Niet normaal...



Kom volgende keer maar bij mij kijken Guy, op Motors TV geven mannen als Tim Harvey commentaar, schitterend gewoon

flugel
03-05-2004, 18:24
Als je 2 maal achter elkaar zulke wedstrijden te zien krijgt... das tenminste autosport, Albers zijn inhaalmaneuver, 'k denk niet dat hij zelf 100% doorhad wat hij ging doen, en dat het verrassingseffect een heel grote rol speelde, spijtig dat Paffet daardoor iets te hard remde, wie weet wat het zou gegeven hebben met hem der ook nog bij :)

Schitterende beelden, en wat die commentaar betreft, bij F1 is misschien commentaar nodig "voor den tijd te vullen" bij zulke wedstrijden stoort de commentaar mij hoegenaamd niet ;)

FIRE
03-05-2004, 19:00
Originally posted by A.J.
Kom volgende keer maar bij mij kijken Guy, op Motors TV geven mannen als Tim Harvey commentaar, schitterend gewoon

Hebben ze het daar nog steeds over Marcel Albers? :rolleyes:

smiley
03-05-2004, 19:30
Originally posted by RaceFan
Lukt het dit jaar niet in de DTM, lukt het volgend jaar misschien wel in de Belcar... :gas:
hier begrijp ik nix van gaat er opnieuw een opel in belcar mee doen ??

Sennake
03-05-2004, 19:55
Originally posted by flugel
Albers zijn inhaalmaneuver, 'k denk niet dat hij zelf 100% doorhad wat hij ging doen, en dat het verrassingseffect een heel grote rol speelde, ...

Lol. Daar is wel iets van, als het verrassingseffect zodanig groot is dat je jezelf verrast dan is het wel geslaagd :)

FastFons
03-05-2004, 22:39
Volgens mij week hij in eerste instantie gewoon uit om niet tegen Paffet aan te rijden, vandaar de bruuske beweging zodat hij de controle bijna verloor. Achteraf gezien leverde het nog veel op :).
Het viel wel op dat de audi's iets power misten ten opzichte van de mercedes. De audi lag iets stabieler in de bocht maar verloor altijd enkele meters bij het uitaccellereren.

Verder heb ik echt genoten van de beelden, over het commentaar heb ik weinig aan te merken want ik versta nauwelijks Duits :D

FF

Guido
03-05-2004, 23:36
Originally posted by FastFons
...
Het viel wel op dat de audi's iets power misten ten opzichte van de mercedes.
...

FF

zo'n 10 pk, volgens hetgeen ze vertelden tijdens de eerste uitzending toch. ;) De Audi vond ik inderdaad ook een stuk rustiger op het bochtige gedeelte, de Merc's schoven daar precies toch iets meer weg over de voorwielen, maar op het rechte stuk hadden ze toch net dat ietsje voldoende over om niet ingehaald te worden.

gwyllion
04-05-2004, 13:41
Originally posted by Huudo
zo'n 10 pk, volgens hetgeen ze vertelden tijdens de eerste uitzending toch. ;)
De officiele cijfers zijn: Opel 476 pk, Mercedes "meer dan 470 pk" en Audi "rond 460 pk".

Dat komt dus waarschijnlijk inderdaad overeen met 10 pk.

Over de Abt-Audi TT-R bestaan blijkbaar iets concretere gegevens:
2001: ca 450 pk bij 6800 tpm
2002: 455 pk
2003: ongeveer 455 pk (335 kW) bij 6800 tpm en ongeveer 510 Nm bij 6000 tpm

"Only the V8 engine of the new A4 with approximately 460 hp is a further development of the existing power unit, which was used during the 2003 DTM."

Het gaat dus nog altijd om een Mugen V8. Aangezien Audi dit jaar als fabrieksteam deelneemt, zullen ze eventueel volgend jaar wel een eigen motor ontwikkelen; vooral als blijkt dat ze Mercedes DTM wint omdat ze een krachtigere motor hebben.
De Audi vond ik inderdaad ook een stuk rustiger op het bochtige gedeelte, de Merc's schoven daar precies toch iets meer weg over de voorwielen, maar op het rechte stuk hadden ze toch net dat ietsje voldoende over om niet ingehaald te worden.
Het gebrek aan topsnelheid is dus ook de reden waarom Audi niet zo goed was op Hockenheim.

flugel
04-05-2004, 17:34
Originally posted by FastFons
Volgens mij week hij in eerste instantie gewoon uit om niet tegen Paffet aan te rijden, vandaar de bruuske beweging zodat hij de controle bijna verloor. Achteraf gezien leverde het nog veel op :).

FF

Dat zou natuurlijk ook kunnen ;) Maar remde Paffet niet na Albers zijn maneuver?

Guido
04-05-2004, 17:59
Originally posted by flugel
Dat zou natuurlijk ook kunnen ;) Maar remde Paffet niet na Albers zijn maneuver?

idd. volgens mij verwachte Pfaffet zich er niet aan, wilde alsnog counteren, maar merkte dat ie het niet ging redden en verremde zich en moets zwaar in de ankers om een botsing met Ekström te vermijden, maar toen was Albers idd al ter hoogte of zelfs voorbij Pfaffet. ;)

FastFons
04-05-2004, 20:45
Paffet moet niet perse geremd hebben opdat Albers er zou oprijden volgens mij. Hij zat volop in de slipstream en misschien heeft het mindere vermogen van de Audi op kop er ook wel iets mee te maken. Als Albers dan ook nog eens sneller uit de vorige bocht kwam is mijn hypothese dus perfect mogelijk.
Het manoeuver leek mij echt te gewaagd om met opzet gedaan te zijn...

Niets bewijst mijn gelijk natuurlijk...

FF

flugel
04-05-2004, 21:15
Originally posted by FastFons
Paffet moet niet perse geremd hebben opdat Albers er zou oprijden volgens mij. Hij zat volop in de slipstream en misschien heeft het mindere vermogen van de Audi op kop er ook wel iets mee te maken. Als Albers dan ook nog eens sneller uit de vorige bocht kwam is mijn hypothese dus perfect mogelijk.
Het manoeuver leek mij echt te gewaagd om met opzet gedaan te zijn...

Niets bewijst mijn gelijk natuurlijk...

FF

Paffet zal sneller geweest zijn dan Ekström, zal willen buitenom gaan hebben, maar Albers zat daar dan al op dat moment, misschien dat hij daardoor zo hard remde, wat natuurlijk Albers zijn maneuver nog niet verklaard :)