PDA

View Full Version : ALESI stopt ermee!!


airco
10-10-2001, 16:47
Speaking at a Bridgestone press conference in Tokyo, Jean Alesi announced his retirement from racing in F1. His words came as a shock to many. "I won’t race next year," Alesi stated, "but it is not completely clear what I will do. But for sure I won’t drive in F1."

Following the announcement earlier in the day that Sato has been signed as racing driver for Jordan in 2002 to partner Fisichella, Alesi’s position as a racer with the Silverstone based team became clear. There are moves, however, between Alesi and Jordan, to maintain a relationship for the future. "It is our wish," said Eddie Jordan, "to continue working with Jean. He has so much experience and knowledge still to give Formula One."

Jordan and Alesi met in person today for the first time since the decision was taken to sign Sato. "Jean has been fantastic about everything," said Jordan. "He understands the reasons for our decision. For me personally, it was a very tough decision to make because Jean is such a dear friend. There is not a bad bone in his body. But we have had to re-structure for the future and Jean understands that."

Alesi is one of only five drivers to have completed 200 Grands Prix. This weekend’s Japanese Grand Prix in Suzuka, now it seems, Jean’s last, will be his 201st race.

enigszins had ik dit wel zien aankomen!! Jean had een mooi team gevonden om zijn carriere te beëindigen, en ik kan best begrijpen dat hij zich nu niet meer kan opladen voor een zitje bij bv Arrows!!

airco

Sennake
10-10-2001, 17:14
Volkomen mee eens en ik begrijp Jean ook volkomen :-)

sledge
10-10-2001, 17:55
vind 201 wel een mooi nummer om mee te stoppen

Mark
10-10-2001, 19:11
Nou, dat gladde praatje van Eddie.....geloof ik niks van. Dat zal wel niet lang duren......Alesi als adviseur bij Jordan.

Als je de advertenties bekijkt in de Autosport, dan staat Jordan daar toch het meeste in voor het aantrekken van "nieuw" personeel.

M.a.w. groot verloop........Eddie zal in het echt dus niet zo aardig zijn als dat ie op TV overkomt. Ron Dennis komt over als een arrogante klootzak...........maaruh zo goed als nooit advertenties, dus weinig verloop.....goeie sfeer dus bij de McLarie's:D

RoBByNiO
10-10-2001, 19:29
spijtig dat hij stopt, maar ik zie hem wel trugkeren!

hij kan ook in de premier1grandprix gaan rijden... :confused:

airco
11-10-2001, 07:59
Originally posted by Marshal
Nou, dat gladde praatje van Eddie.....geloof ik niks van. Dat zal wel niet lang duren......Alesi als adviseur bij Jordan.

Als je de advertenties bekijkt in de Autosport, dan staat Jordan daar toch het meeste in voor het aantrekken van "nieuw" personeel.

M.a.w. groot verloop........Eddie zal in het echt dus niet zo aardig zijn als dat ie op TV overkomt. Ron Dennis komt over als een arrogante klootzak...........maaruh zo goed als nooit advertenties, dus weinig verloop.....goeie sfeer dus bij de McLarie's:D

bwa ligt het dan aan het feit of het McLaren is, of aan het feit dat het een topteam is!! Over Ferrari kan je net hetzelfde zeggen he!!

airco

Mark
11-10-2001, 19:43
valt iets voor te zeggen...........maar toch lijkt de buitenkant van Jordan mooier dan de binnenkant..............althans dat denk ik zo.

Slechte post van mij.....geen echte onderbouwing:D

Lambo
12-10-2001, 22:01
Enigszins vind ik het erg jammer. Sedert ik de Formule1 echt nauw volg, is Alesi nog de enige echte overblijver van die periode. Ja ik kom oud... :D Toch is het eigenlijk altijd de eeuwige belofte gebleven. Er is nooit volledig uitgekomen wat er inzat. Maar toch bewaar ik mooie herinneringen aan Jean: de manier waarop hij zijn handen op stuur plaatst, zijn enige overwinning in Canada '95, de prachtige vreugdetaferelen na zijn vijfde plaats in Canada dit jaar... Een echte racer pur sang, die altijd hypergemotiveerd rondloopt. Chapeau Jean!

Maar aan de andere kant is het tijd voor een nieuwe generatie, maar erg stilletjes hoop ik toch om Jean volgend jaar nog aan het werk te zien in de F1 (in de cockpit bedoel ik dan wel é)