bart VDB
02-05-2004, 22:10
Ziehier het verslagje van onze race:
In de trainingen kregen we te kampen met twee problemen: eerst en vooral was de bevestiging van de uitlaat afgebroken, toch wel een groot probleem omdat de uitlaat , of nog beter , een uitlaat onder de bewuste dB grens een must is. Het eventule verder afbreken tijdens de race kan een uitsluiting tot gevolg hebben. Daarom werd dit met de nodige zorg herstelt en later bleek dit inderdaad perfekt in orde.
Het tweede probleem was de cardan : de cardanhoes bleek volledig gescheurd. Dit euvel werd echter ook snel opgelost zodat we de race 'gezond en wel' konden aanvangen.
Tijdens de race zelf begonnen na een uur de nodige kopzorgen.
Toen ik het stuur van Tom overnam bleek de wagen niet meer te starten. Na de startkabels bovengehaald te hebben kon ik mijn weg vervoegen maar onze Voltage aanduiding van de batterij voorspelde weinig goeds. Ze zakte van 12 V naar 11, 10 , 9 om zo bij 8.5 konstant te blijven. Dit bleek blijkbaar nog juist genoeg om de wagen rijdende te houden zonder problemen.
Na 3 uur race zakte de aanduiding naar 6.5 V en alle pompen weigerde dienst. Tom 'strompelde' nog binnen. Toen werd een andere batterij gestoken en van piloot gewisseld. Ik mocht het laatste uur volmaken. Dit ging zonder problemen. De Voltage zakte wel, maar bleef genoeg om de wagen zonder problemen rijdende te houden. De alternator zal dus wel zijn geest hebben gegeven, maar deze vervangen tijdens de race zou ons nog meer tijdverlies gebracht hebben.
Buiten deze kleine problemen toch nog een mooie race gehad.
Onze uitslag:
23 ste algemeen
8 ste klasse 4
In de trainingen kregen we te kampen met twee problemen: eerst en vooral was de bevestiging van de uitlaat afgebroken, toch wel een groot probleem omdat de uitlaat , of nog beter , een uitlaat onder de bewuste dB grens een must is. Het eventule verder afbreken tijdens de race kan een uitsluiting tot gevolg hebben. Daarom werd dit met de nodige zorg herstelt en later bleek dit inderdaad perfekt in orde.
Het tweede probleem was de cardan : de cardanhoes bleek volledig gescheurd. Dit euvel werd echter ook snel opgelost zodat we de race 'gezond en wel' konden aanvangen.
Tijdens de race zelf begonnen na een uur de nodige kopzorgen.
Toen ik het stuur van Tom overnam bleek de wagen niet meer te starten. Na de startkabels bovengehaald te hebben kon ik mijn weg vervoegen maar onze Voltage aanduiding van de batterij voorspelde weinig goeds. Ze zakte van 12 V naar 11, 10 , 9 om zo bij 8.5 konstant te blijven. Dit bleek blijkbaar nog juist genoeg om de wagen rijdende te houden zonder problemen.
Na 3 uur race zakte de aanduiding naar 6.5 V en alle pompen weigerde dienst. Tom 'strompelde' nog binnen. Toen werd een andere batterij gestoken en van piloot gewisseld. Ik mocht het laatste uur volmaken. Dit ging zonder problemen. De Voltage zakte wel, maar bleef genoeg om de wagen zonder problemen rijdende te houden. De alternator zal dus wel zijn geest hebben gegeven, maar deze vervangen tijdens de race zou ons nog meer tijdverlies gebracht hebben.
Buiten deze kleine problemen toch nog een mooie race gehad.
Onze uitslag:
23 ste algemeen
8 ste klasse 4