PDA

View Full Version : VDB - Segers : touring - cup race 2


bart VDB
02-05-2004, 22:10
Ziehier het verslagje van onze race:
In de trainingen kregen we te kampen met twee problemen: eerst en vooral was de bevestiging van de uitlaat afgebroken, toch wel een groot probleem omdat de uitlaat , of nog beter , een uitlaat onder de bewuste dB grens een must is. Het eventule verder afbreken tijdens de race kan een uitsluiting tot gevolg hebben. Daarom werd dit met de nodige zorg herstelt en later bleek dit inderdaad perfekt in orde.
Het tweede probleem was de cardan : de cardanhoes bleek volledig gescheurd. Dit euvel werd echter ook snel opgelost zodat we de race 'gezond en wel' konden aanvangen.
Tijdens de race zelf begonnen na een uur de nodige kopzorgen.
Toen ik het stuur van Tom overnam bleek de wagen niet meer te starten. Na de startkabels bovengehaald te hebben kon ik mijn weg vervoegen maar onze Voltage aanduiding van de batterij voorspelde weinig goeds. Ze zakte van 12 V naar 11, 10 , 9 om zo bij 8.5 konstant te blijven. Dit bleek blijkbaar nog juist genoeg om de wagen rijdende te houden zonder problemen.
Na 3 uur race zakte de aanduiding naar 6.5 V en alle pompen weigerde dienst. Tom 'strompelde' nog binnen. Toen werd een andere batterij gestoken en van piloot gewisseld. Ik mocht het laatste uur volmaken. Dit ging zonder problemen. De Voltage zakte wel, maar bleef genoeg om de wagen zonder problemen rijdende te houden. De alternator zal dus wel zijn geest hebben gegeven, maar deze vervangen tijdens de race zou ons nog meer tijdverlies gebracht hebben.
Buiten deze kleine problemen toch nog een mooie race gehad.
Onze uitslag:
23 ste algemeen
8 ste klasse 4

volvotje007
10-05-2004, 12:44
En zo hebben de mekaniekers ook weer werk hé als de piloten het kapot doen :p :p :p

bart VDB
10-05-2004, 17:31
... en er is nog meer kapot zoals hierboven beschreven.
De laatste 2 ronden hoorde ik in de chicane telkens een dof geluid bij het insturen. Ik dacht persoonlijk dat er speling op de lagers van de wielen was gekomen.
Bij de check-up bleek het toch wel erger te zijn. De stuurinrichting volledig afgebroken, het hele ding hangt alleen nog aan elkaar met een klein stangetje, wat binnenin de inrichting zit.
Dus heel, heeeeeeeel veeeel geluk gehad.
Dit had wel eens veel erger kunnen aflopen. Als het volledig afbreekt bij het insturen, dan ????.
Dus inderdaad, de mecaniekers hebben weeral eens werk genoeg.

Twisted
11-05-2004, 13:02
Jawadde... nogal een geluk dat dat kleine stangetje alles bijeen heeft gehouden.

Want als da had afgebroken en de auto was de muur gaan opzoeken zouden de mecaniekers nog meer werk hebben gehad vrees ik !!