PDA

View Full Version : Montoya remembers Senna


Sennake
10-10-2001, 18:31
Montoya remembers Senna
By ZoomF1.com

http://www.zoomf1.com/news_images/front_page/senna_20010430_all.jpg

Ayrton Senna remains Montoya's hero. © Allsport
Spain, Apr 30 (ZoomGP.com) - The late great Ayrton Senna's name comes to the mind of Juan Pablo Montoya when the topic of Formula One heroes gets brought up with the Colombian. The 2001 Spanish Grand Prix runner-up revealed that despite Michael Schumacher's supremacy in driving, he could never replace Senna.

At the Brazilian Grand Prix, Montoya out maneouvered Schumacher at the first corner to take the lead for most of the race, before crashing out after he was hit from behind by Jos Verstappen. He added that the move would not have been made if he had regarded Schumacher as his hero.


"It was just like passing anybody else when I passed Michael Schumacher in Brazil," said Montoya.


"He was never really my idol or my hero even though he is a hero in modern Formula One to a lot of people."


"My idol and my only one was Ayrton Senna, big time really," professed Montoya.


Senna died tragically in a crash seven years ago on May 1 at Imola when his Williams smashed head on into a wall outside the Tumberello corner.


"If Schumacher had been a hero of mine I possibly would have thought of not passing him in Brazil"


With his podium finish in Spain, Montoya looked forward for the greater challenges up ahead.


"I need to learn how much I can really push the car," he added.


"It is a bit more difficult [than CART] as there are a lot more electronics. There are a lot more things you can do to the car to make it better. But at the same time, you can get lost a lot easier."



Copyright ©2001 ZoomSports.com Ltd.All rights reserved.

Mark
10-10-2001, 19:05
Nou kan monty helemaal niet meer stuk bij Sennake:D

Oneliner
10-10-2001, 20:48
Montoya rules.
Kverw8 wel et een en ander van hem volgend jaar

Bernie
11-10-2001, 07:34
En toch vind ik dat hier alleen het "goede" van JPM aan bod komt, en slechts het "slechte" van MS of heb ik het weer bij het verkeerde eind...............................

Alain
11-10-2001, 09:34
Awel Bernie, Ik ben fan van Montoya en MS. Ik denk dat Sennake " vereerd " is dat Juan zijn idool ook dat van hem is.
Juan loopt nu eenmaal niet erg hoog op met de " cultstatus " van MS, hoewel hij erkent dat het een fenomenaal piloot is.

Sennake
11-10-2001, 17:51
Originally posted by bernie
En toch vind ik dat hier alleen het "goede" van JPM aan bod komt, en slechts het "slechte" van MS of heb ik het weer bij het verkeerde eind...............................

Ik zie NERGENS iets "slechts" staan van MS, en please maak nu weer niet van een positieve JPM thread een anti-MS thread die er geen is eh! En voorzichtigheidshalve zeg ik er meteen bij dat die "weer" niet slaat op Bernie, maar op het feit dat dit al eerder gebeurd is. Dus niet "weer" Bernie, maar wel "weer" een thread van strekking veranderen...
Overigens heeft Alain het 100% volledig begrepen : ik ben gewoon opgetogen dat het idool van mijn nieuwe favoriet en mijn eigen idool één en dezelfde persoon is : Ayrton Senna! Dat maakt JPM in mijn ogen alleen maar symphatieker en heeft NIETS maar dan ook NIETS met MS te maken!
Zoals reeds gezegd is er in de ganse populatie F1-piloten maar eentje waarmee ik Senna durf vergelijken en waar ik zo zeker nog niet weet wie ik nu eigenlijk verkies en dat is de Gilles. Alhoewel hij slechts 6 races gewonnen heeft en nooit WK werd schat ik hem (misschien op Senna na dus) hoger in dan gelijk welke andere piloot aller tijden. Wie Gilles aan het werk gezien heeft weet precies wat ik bedoel...
Trouwens, het feit dat talloze "jonge" F1-fans ervan overtuigd zijn dat Gilles Villeneuve WEL WK geweest is, zegt al genoeg over zijn uitstekende reputatie, en de roem en glorie die hem omringen.

airco
11-10-2001, 19:48
vind je M.Schumacher dan ook symphatiek Sennake?!? Die steekt het anders ook niet onder stoelen of banken dat Senna zijn idool en groot voorbeeld is!!!

eigenlijk wouek dees nie antwoorden(ivm met pro-schumi thread enzow), maar toen ik da van symphatieker las, kon ik me niet houden om dit plaagstootje uit te delen!!

airco

RoBByNiO
11-10-2001, 19:53
pestkop :D :D :D

trug naar topic nu:

ja als ge dat hier zo leest van die site hebben we een nieuwe senna!

is JPM de man die het pole-record kan en zal verbreken? Hij is al snel dat heeft hij bewezen al!

Sennake
11-10-2001, 20:12
Originally posted by airco
vind je M.Schumacher dan ook symphatiek Sennake?!?

Nee zelle, maar bij JPM is het wel een bonus :D :D :D

airco
11-10-2001, 20:12
euhmmm

alles kan, maar ewa voorbarig om daarover te beginnen speculeren he!! Hoeveel poles heeft em nu ?!? 3??? Das nog een eindje te gaan tot het record van Senna zene!!

airco

Sennake
11-10-2001, 20:13
Originally posted by RoBByNiO
is JPM de man die het pole-record kan en zal verbreken? Hij is al snel dat heeft hij bewezen al!

Daar is het nog wat vroeg voor, maar ik zeg niet dat hij er niet toe in staat is...
65 poles is anderzijds wel ERG veel eh!

Bernie
11-10-2001, 20:14
Sennake, natuurlijk neem ik dat niet persoonlijk op, en inderdaad ge hebt gelijk, dat ge van deze thread weer gene anti MS thread wil maken .......... Ik heb het alleen moeilijk dat men (ik zeg niet jij) de JMP zo overroept, terwijl hij ocharme maar één overwinning heeft behaald, en dat hij maar een paar keer meer de race heeft uitgereden. Ik mag toch stellen dat JPM in Monaco niets , maar dan ook niets heeft laten zien. Ik durf wedden dat hij het schaamrood op de wangen krijgt als men over die race begint. En volgens mijn bescheiden menig is dit juist een circuit, waar de piloot het verschil maakt. Nu weet ik niet wat ge in JMP gezien hebt de méns of de piloot???? volgens mij beide.... maar het een is niet nodig om het ander te zijn. En daar is inderdaad MS wat laat achter gekomen, maar noem het een jeugdzonde........................

Sennake
11-10-2001, 20:23
Hij heeft er zelfs maar één gewonnen tot nu toe (in F1 toch). Maar dat neemt niet weg dat ik in hem een groot talent zie en een grote toekomst weggelegd zie in die jongen. Ik kan me vergissen, en als dat zo is zal ik dat ruiterlijk toegeven ook, maar als ik het juist gezien heb zal je toch moeten toegeven dat ik zijn talent erg vroeg "ontdekt" heb...

Finish
11-10-2001, 20:35
Ik denk ook dat MS ook wel wat races met schaamrood op de wangen kan bekijken...

Welk F1-coureur trouwens niet ?
-Jean Alesi: Melbourne '97: Zonder brandstof vallen terwijl de pitcrew ronde na ronde op hem stond te wachten..
-Ralffff in z'n ontstuimige beginjaren, toen hij in Hockenheim Herbert er nogal hard afkegelde, of in de start van de Nurburgring zijn teammaat én z'n broer Michael aanreed
-Coulthard die in Suzuka '99 door een stomme stuurfout de constructeurstitel aan Ferrari cadeau deed
-Verstappen (sry, als ik daar over begin wordt deze thread wel heel erg lang ;) )

en zo kan ik nog een serieuze tijd doorgaan zunne ;)

En Montoya....2002 moet zijn jaar worden. In dit 'leerjaar' heeft hij toch al wat meer laten zien dan pakweg Jenson Button vorig jaar. Natuurlijk had die wel wat minder ervaring en zat die in een Williams 'in ontwikkeling'.

Time will tell.

RoBByNiO
11-10-2001, 20:35
dat ik zijn talent erg vroeg "ontdekt" heb...

sennake was zeker bij zjn geboorte :D :D :D :D

Sennake
11-10-2001, 21:30
Ok ik zal het maar toegeven, tis eigenlijk mijne zoon:D :D :D
Maar nie verder vertellen eh!!!

Oneliner
11-10-2001, 22:01
ik volgde em in de cart ook al een bekke, en daar heeft em toch teen ent ander laten zien zenne.

Hij heeft daar dingen gedaan waarvan vele coureurs alleen maar kunnen van dromen...

Bam-Bam
11-10-2001, 22:23
Om Sennake zijn natte droom helemaal compleet te maken nog een klein detailke : het feit dat Pablo in '98 zijn eerste testrit bij Williams maakte had alles te maken met Betise Assumpçao, de vroegere woordvoerster van Ayrton Senna. Het was deze dame die de Williams directie kon overtuigen van het talent van Montoya, waarvan ze de carriere al vanaf het prille begin op de voet had gevolgd. Betise had enige invloed bij Williams aangezien ze de 2e vrouw van Patrick Head werd (Technisch directeur en mede-eigenaar van WilliamsF1).
Ik geef Sennake overigens volledig gelijk, die Montoya is een coureur die spectakel brengt in een F1-veld van zagende mietjespiloten die het gebrek aan slicks en mechanische grip als uitvlucht voor hun passieve stijl inroepen.
ps : vind het al te makkelijk (en afgezaagd) om Verstappen weer eens aan flaters te koppelen : die Verstappen is de enige die een beetje Montoya in zich heeft, hoe de man zijn lijn verdedigde tov Olivier Panis in Spa was meesterlijk en tegenwoordig nog maar weinig te zien (ook Bernoldi kon daar wat van). Bovendien reed Jos een heel sterk seizoen ZONDER fouten of blunders en verwacht ik veel van hem als hij volgend jaar fabriekssteun krijgt.

RoBByNiO
11-10-2001, 22:29
toch nogiemand die Jos niet slecht vind! en zoals hij en i al zeiden, pas maar op voor jos volgend jaar in een sterke arrows!

Oneliner
11-10-2001, 22:36
met alle respect, maar als ge regelmatig op 1vd laatste 2 rijen staat, en ge vertrekt me nen halve naftbak....

Met alle respect voor joske.....

Jan
12-10-2001, 09:06
:D Quelle bêtise!!:D


Jan

Bam-Bam
12-10-2001, 14:07
http://www.sennadasilva.com/images/AyrtonSenna/Senna-Familly-Friends/Senna%20With%20Friends/senna&friends7.jpg

Een foto van Ayrton Senna die Rubens Barrichello een bezoekje brengt na zijn zware crash tijdens de vrijdag training van de gp van Imola 94. Eén of 2 dagen dus voor zijn eigen fatale crash. In het midden zien we Betise, persattachée van Senna.

Sennake
12-10-2001, 17:00
En die foto staat nog in spiegelbeeld ook!

Bam-Bam
12-10-2001, 17:26
ONZEN OUWEN IS NOG NIE BLIND!! SJIEK:D

Sennake
12-10-2001, 17:38
Originally posted by Bam-Bam
ONZEN OUWEN IS NOG NIE BLIND!! SJIEK:D

Allee, das dan goe voor uwe pa :D :D :D
Maar IK had het ook gezien zelle :D :D :D