View Full Version : LMES Monza
Nogal wat veranderingen in de laatste officiele lijst:
Dit zijn de auto''s die niet meer op de lijst staan (t.o.v. de lijst van 17 April)
LMP1 - 4 teams out!
The Intersport Racing, Lola Judd
Automotive Durango, PM Durango Judd
Lister, Lister LMP
GPE Racing, R&M Judd
LMP2 - Only 4 cars...
K2 Race Engineering, Pilbeam Judd
Courage, Courage JPX
GTS - still 7 cars on the list!
Konrad, Saleen S7R (Why?)
A-level engineering, Porsche 996 Turbo
GT - biggest class with 17 cars.
RSR Racing, TVR
PARR Motorsports, Porsche GT3 RSR
Autorlando sport (one Porsche GT3 RSR instead of two)
Noel del Bello, GT3 RSR
XL Racing, Ferrari 550
Chamberlain (one TVR instead of two)
One car has been added: Cirtek will also enter a GT3 RSR along their 360 Modena.
:confused: :confused: :confused:
Op www.racingworld.be staat o.a. ook het nieuwtje dat de Pagani Zonda niet in Monza aan de start zal staan...
Werner333
04-05-2004, 20:46
41 wagens. Wat een luxe. Hopelijk ook een toffe race.
Met die Lister LMP (en Zonda) wordt het volgens mij nooit wat.....:(
ik dacht dat er zelfs een soort waslijst was voor de eerste race in Monza, niet dus :(
Thomaske
05-05-2004, 19:37
@ FIRE: ik zelf zou de Zonda niet te hard onderschatten hoor. Volgens mij kan hij zeker de Vipers aan en de Ferrari's moet ook in zijn macht liggen spreek nog niet van dit jaar maar volgend jaar zeker.
Originally posted by Thomaske_GLPK
@ FIRE: ik zelf zou de Zonda niet te hard onderschatten hoor. Volgens mij kan hij zeker de Vipers aan en de Ferrari's moet ook in zijn macht liggen spreek nog niet van dit jaar maar volgend jaar zeker.
De ontwikkeling duurt nu al 18 maanden (of meer?) maar nog steeds heeft de wagen veel kinderziekten.
De Vipers zijn niet meer snel genoeg om in Fia GT of Le Mans te winnen, dus de Zonda moet sneller zijn dan de oude Viper.
Dat is hij ook. Ten bewijze daarvan de tests te Vallelunga, waar de Zonda een pak voor de broek gaf aan de Viper, die vorig jaar nog poles reed in FIA GT en daarbij alle 'kanonnen' het nakijken gaf. Meer dan een seconde per ronde. Het lijkt zowat een eeuwigheid in de top van de GT racerij...
Maar intrensieke snelheid kan je inderdaad niet zomaar koppelen aan betrouwbaarheid. Het is 'inside' genoeg geweten hoe lang Ferrari aan de 550 (en z'n opvolger, de 575) heeft gewerkt. dat was heus echt wel langer dan 18 maanden hoor. Lambo van hetzelfde laken een pak : toen Dhr. Breuer zijn medewerking toezegde aan het pagani project, was hij al zowat twee jaar bezig aan het GT project van Lambo.
Ik ga zeker niet zweren dat de Zonda GR een succes wordt, dat valt af te wachten, maar geef mensen die het GT gebeuren goed gezind zijn wel een kans hé. Anders hadden jullie de 550, de R-GT, de Saleen S7R en nog anderen ook al lang naar de pre-historie verwezen. En toch presteren deze wagens...
maar je moet denk ik niet vergeten dat de Ferrari 550 van Prodrive een veel groter project was en dat ze daar volgens mij veel meer kapitaal hadden om het naar een succes te brengen. de 575 is een project van Ferrari zelf en is dus echt een fabrieks Gt wagen wat de 550 niet was, daar zal het met de ontwikkeling zelfs nog wel sneller gaan verwacht ik.
Die Lister begint me toch stilaan zorgen te baren, en het team van onze vriend Pearce misschien nog meer dan de bolide zelf.
Eind vorige week na de Le Mans trainingen werd de LMP "even" in beslag genomen door een deurwaarder op vriendelijk verzoek van piloot Andrea Piccini (die had blijkbaar nog iets tegoed), en dan nu het forfait voor Monza.
Volgens mijn kleine teen ziet het er sterk naar uit dat we hem in Le Mans eens te meer zullen missen.
jan
Weliswaar geen LMES, maar het FIA GT seizoen schijnt voorbij te zijn voor Pearce en zijn mannen. E.e.a. staat te lezen in de Autosport............mag je die lijn doortrekken naar de LMES?
Originally posted by Marshal
Weliswaar geen LMES, maar het FIA GT seizoen schijnt voorbij te zijn voor Pearce en zijn mannen. E.e.a. staat te lezen in de Autosport............mag je die lijn doortrekken naar de LMES?
Misschien dat de Denen voldoende geld meenemen om de zaak draaiende te houden.
Iemand al de collega van Vanina gezien?
http://www.keikoihara.com/
http://www.keikoihara.com/jpg/profile/html_prof_back_02.jpg
http://www.keikoihara.com/gallery/asian_life/img/20040215_000.jpg
Ze heeft overigens ervaring in Formule 3, Formule Renault 2000, Formule BMW Asia en Formule Asia 2000. Via de foto's is ook terug te vinden dat ze ooit in Ferrari F1 heeft gereden.....maar hoe en wat? Geen idee
Ze geniet blijkbaar de steun van Autobacs.
Waar kunnen we de rest van de bikini reportage vinden :o :D
Bart.Vandecavey
06-05-2004, 22:17
http://www.keikoihara.com/gallery/ferrari_in_italy/interview_01.jpg
http://www.keikoihara.com/jpg/mylife/Q_BIKINI.jpg
hoop dat Vanina ook internationaal eens kan schitteren want die capaciteiten heeft ze met zekerheid.
Jammer genoeg was dit "schitteren" voor Vanina tijdens de vrije trainingen nog niet het geval. Ook niet voor Anthony Kumpen trouwens, wiens Viper kampte met electronische problemen.
Originally posted by jan
Die Lister begint me toch stilaan zorgen te baren, en het team van onze vriend Pearce misschien nog meer dan de bolide zelf.
Eind vorige week na de Le Mans trainingen werd de LMP "even" in beslag genomen door een deurwaarder op vriendelijk verzoek van piloot Andrea Piccini (die had blijkbaar nog iets tegoed), en dan nu het forfait voor Monza.
Volgens mijn kleine teen ziet het er sterk naar uit dat we hem in Le Mans eens te meer zullen missen.
jan
mmm, krijg net de voorlopige entry list voor FIA GT Hockenheim binnen en daar staan Pearce en Coronel weer op...
1 fabrieks Lister dus.
Laten we hopen dat ze ook daadwerkelijk racen.
Originally posted by A.J.
hoop dat Vanina ook internationaal eens kan schitteren want die capaciteiten heeft ze met zekerheid.
Ze rijdt ook mee in de Formule X (http://www.fxracing.com/), gelijkwaardig materiaal. Volgens mij doet ze het niet slecht, derde in de eerste race vandaag.
http://www.fxracing.com/images/news/01-05-2004/1.jpg
foto: fxracing.com
Vanina is trouwens niet de enigste Belg aan de start, Lemeret en Blaton gaan ook van start.
In de LMES qualifying werd de koek verdeeld door Audi en Zytek. Startposities 1, 3 en 4 voor Audi, plaatsen 2 en 5 zijn dan weer voor Zytek.
Formule X zijn wel mooie mini-LMP's. Rijden ze ook een wedstrijd als formule wagen?
Moet deugd doen bij de Zytek mannen, ze hebben die van Audi toch wel even doen schrikken deze morgen :)
Voor Anthony Kumpen en de Force One Viper moet dit zowat de kortste wedstrijd uit hun loopbaan geweest zijn. De Chrysler Viper GTS-R van het Force One team kampte al het gehele weekend met electronische problemen, en vandaag ging het heus niet beter. Na amper enkele honderden meters parkeerde Kumpen's teamgenoot David Halliday de Viper langs de baan. De electronica weigerde alle dienst...
Ook voor Vanina Ickx duurde het Monza-sprookje niet lang. Na 4 ronden was het ook voor haar en haar teamgenoten reeds "game over"...
Een weekend om rap te vergeten voor Anthony en Vanina.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.