View Full Version : Dakar 2005 - voorbeschouwing
Mr.Dallara
05-05-2004, 13:56
De Dakar 2005 zelf is nog zeeeeeeeeer ver van ons verwijderd, toch beginnen ons al de eerste nieuwtjes binne te sijpelen.
Laten we deze hier bundelen.
- De Dakar 2005 zal starten in Barcelona op 1 januari en eindigen op 16 januari in Dakar.
- Wauters rijd deze keer niet mee, AD daarentegen zal weer van de partij zijn.
- De Mévius gaat meer dan waarschijnlijk met een officielle Nissan rijden!!!
Bron: www.pitstop.tv (http://www.pitstop.tv)
Originally posted by Mr.Dallara
- De Dakar 2005 zal starten in Barcelona op 1 januari en eindigen op 16 januari in Dakar.
is die Dakar nu niet kort of zie ik dat nu verkeerd?
Dakar 2005 is inderdaad korter dan de vorige edities. Maar een kortere Dakar wil daarom niet zeggen dat het een 'meer eenvoudige' Dakar is hé... Trouwens, je zou wel eens verwonderd kunnen staan van 'een bepaalde Belg' die aan de start staat. En nu heb ik al meer dan genoeg gezegd, de bevestiging volgt later, mits sommige sponsors die die bepaalde kerel 'mee' willen...
Mr.Dallara
05-05-2004, 20:01
Dat de Dakar zeker niet minder zwaar zal zijn bewijzen ook deze woorden van Patrick Zaniroli, sportdirecteur: "Het wordt iets minder zwaar wat het aantal kilometer betreft, maar de moeilijke stroken zullen elkaar sneller opvolgen. Geen snelwegen van zand, maar veel duinenwerk in de "ergs". De rij-techniek en de navigatie worden zeer belangrijk."
Verder nog dit:
- Vanaf de Dakar 2005 zal de automatische regelaar voor de bandenspanning verbannen worden. Wat wil zeggen dat de kloof tussen de top en de amateurs weer een beetje kleiner word.
- De Duitse Ellen Lohr gaat debuteren in de Dakar. Ze is een ex DTM pilote, en volg in de voetsporen van Jutta Kleinschmidt en Andrea Mayer.
- Bruno Saby blijft bij VW, hij heeft een contract gekregen tot na de volgende Dakar. De VW Touareg diesel piloten zijn dan: Saby en Kleinschmidt.
Bovendien is VW al volop aan het testen (in Frankrijk, en zelfs in Marokko!), ze gaan ook nog enkele Bayas rijden om zich goed voor te bereiden op de dakar zelf.
Volgens mij gaan we dan in de komende Dakar eindelijk goede prestaties zien van VW.
Originally posted by Mistery
Dakar 2005 is inderdaad korter dan de vorige edities. Maar een kortere Dakar wil daarom niet zeggen dat het een 'meer eenvoudige' Dakar is hé... Trouwens, je zou wel eens verwonderd kunnen staan van 'een bepaalde Belg' die aan de start staat. En nu heb ik al meer dan genoeg gezegd, de bevestiging volgt later, mits sommige sponsors die die bepaalde kerel 'mee' willen...
Stefan Everts? Tis maar een gokske zenne, maar nu ie Mitsubishi als sponsor heeft (dankzij JS) zou dat wel kunnen he.
gwyllion
06-05-2004, 10:37
- Wauters rijd deze keer niet mee, AD daarentegen zal weer van de partij zijn.
Blijkbaar rijden ze opnieuw met de RAV4, maar dit jaar gaan ze op voorhand een aantal wedstrijden rijden.
Een zeer wijze beslissing.
gwyllion
06-05-2004, 10:50
- Bruno Saby blijft bij VW, hij heeft een contract gekregen tot na de volgende Dakar. De VW Touareg diesel piloten zijn dan: Saby en Kleinschmidt.
Bovendien is VW al volop aan het testen (in Frankrijk, en zelfs in Marokko!), ze gaan ook nog enkele Bayas rijden om zich goed voor te bereiden op de dakar zelf.
Volgens mij gaan we dan in de komende Dakar eindelijk goede prestaties zien van VW.
Het was inderdaad het doel om in 2005 mee te doen voor de overwinning. 2003 was gewoon eens proeven van het gebeuren en de logistiek op punt stellen (de VW Tarek werd in zeer korte tijd ontwikkeld). 2004 was de eerste poging met een competitie Touareg.
Ze hebben tijdens een 5 daagse test in Frankrijk de ophanging verder op punt gesteld.
Ik vraag me af of ze een krachtigere motor gaan ontwikkelen. De 2.3 TDI leverde dit jaar toch een stuk te weinig vermogen in verhouding met de concurrentie.
stickerman
07-05-2004, 18:39
AD-Sport gaat volgende week al met 2 RAV-4's naar Hongarije een wedstrijd rijden.
Mr.Dallara
08-05-2004, 00:55
AD-Sport gaat volgende week al met 2 RAV-4's naar Hongarije een wedstrijd rijden.
2!!!???????
Dat wil dus zeggen dat ze er dus nog één hebben bijgekocht!??
Ferijn en Co bezetten dus de eerste RAV 4, maar wie gaat er dan rijden met de tweede RAV4??? :confused:
Zijn het twee dezelfde exemplaren??? Is het ook een "proto" met steun van Toyota België??? Heeft AD trouwens nog wel de fabrieks steun van Toyota België, nu met het wegvallen van Wauters op de RAV 4???
Die wedstrijd in Hongarije, is dat een rally die meeteld voor het WK rally raid??
stickerman
08-05-2004, 09:35
AD had reeds voor de vorige Dakar een 2de exemplaar klaar.
Daar heeft Koen toen mee gereden.
De eerste diesel(Dakar 2003) bleef op stal.
Nu worden ze bemand door Feryn-Van Den Broeck(Diesel) en Vancauwenberghe-Devos (V8)
Don Kamiel
08-05-2004, 13:02
Juist in het Balang van Limburg gelezen dat Gella Vandecaveye zal deelnemen in de Dakar...
Joke Van De Velde zou Jean Marie gaan vervangen.....
gunther1
09-05-2004, 10:52
Originally posted by Don Kamiel
Juist in het Balang van Limburg gelezen dat Gella Vandecaveye zal deelnemen in de Dakar...
Joke Van De Velde zou Jean Marie gaan vervangen.....
Joke Van De Velde neemt eerst deel aan de rally van de Farao in het taem Bezemer voor het goede doel .Een zanger van Spring(ik ben even zijn naam kwijt)doet mee met de Dakar.
Mr.Dallara
09-05-2004, 15:32
Gella Vandecaveye, Joke Van De Velde, een zanger van Spring, ... :rolleyes: :( :rolleyes:
Zo zal uiteraard de belgische deelnemers lijst wel groter worden, maar hebben we dan wel kwaliteit??? :rolleyes:
OK, in de Dakar is er nu eenmaal plaats voor de échte ammateur. Maar waarom nu steeds al die media mensen moeten deelnemen aan de Dakar :( :rolleyes: ...
Eén groot voordeel KAN het veroorzaken, nl dat de Dakar wat meer aandacht gaat krijgen in de media. (Maarja, dan zullen ze spijtig genoeg steeds als eerste Joke Van De Velde ofzo inbeeld brengen, vooraleer men zal gaan spreken over een schitterende dag prestatie van Henrar ofzo)
Gella Vandecaveye, Joke Van De Velde, een zanger van Spring, ... :rolleyes: :( :rolleyes:
Zo zal uiteraard de belgische deelnemers lijst wel groter worden, maar hebben we dan wel kwaliteit??? :rolleyes:
OK, in de Dakar is er nu eenmaal plaats voor de échte ammateur. Maar waarom nu steeds al die media mensen moeten deelnemen aan de Dakar :( :rolleyes: ...
Idd... Ik zit het me ook af te vragen...
Mja, iedereen die een beetje bekend is geraakt gemakkelijker aan sponsers en wie aan sponsers geraakt kan al eens gemakkelijker ergens binnen geraken eh !!
Ik vind het eigenlijk maar niet dat bekende mensen die eigenlijk niets met autosport in het algemeen te maken hebben ineens met dakar gaan meerijden.
Zoals de voorbije 2 jaar JM Pfaff, niets tegen die mens maar hij zou beter in z'n goal blijven staan dan dat hij gewoon in die camion als 3de rijden bijzit. Die gaat gewoon mee voor de sponsering aan te brengen en voor de rest zal da wel nieveel zijn...
Originally posted by Twisted
Die gaat gewoon mee voor de sponsering aan te brengen en voor de rest zal da wel nieveel zijn...
Als hij dat meebrengt mag hij mijn copiloot in de volgende dakar wel zijn hoor! En ik denk dat ik niet alleen ben ;)
gunther1
09-05-2004, 23:44
Originally posted by Maarten
Als hij dat meebrengt mag hij mijn copiloot in de volgende dakar wel zijn hoor! En ik denk dat ik niet alleen ben ;)
Het geld van de sponsering is in iedergeval niet tot bij het team geraakt :no: . Je mag eens raden waar het wel naartoe is
Originally posted by gunther1
Het geld van de sponsering is in iedergeval niet tot bij het team geraakt :no: . Je mag eens raden waar het wel naartoe is
Als je het geld niet kan opstrijken en alleen de aandacht, dan hoeft het voor mij niet, maar als je met een grote naam sponsoring kan binnenhalen, tja ... het is misschien jammer maar dan moet het zo maar.
Dat de vedetten in deze sporttak meedoen, daar kan ik mee leven. Het zijn namelijk amateurs... In andere autosportdisciplines, dat is andere koek.
Met de volgende uitspraak ga ik heel wat kritiek krijgen maar ik zeg het er op voorhand bij : dit is enkel mijn mening. Ik vind namelijk dat de Dakar gaan pure autosport is maar meer een autosportevenement. Ik kijk dan ook met heel wat plezier terug naar de beginjaren waar "De Dakar" voor de echte amateurs was. Met tweewiel aangedreven auto's zich door de woestijn graven... Dat is voor mij de essentie. Niet uitsluitend tweewielaangedreven wagens maar het hoge amteurgehalte van weleer.
Ik herinner me enkele jaren gelden de start van de Dakar in Arras waar een Engels team met een omgebouwde, vierwielaangedreven Peugeot 405 break kwam aandraven. Oude jerry-cans op het dak, kleine schepjes en authentieke zandplaten aan de auto vastgemaakt.... Thats the spirit...
En dan niet te vergeten onze eigen zijspanpiloot Reynders met zijn vrouw van enkele tientallen jaren geleden. Als ik me niet vergis heeft hij met zijn zijspan nooit de finish gehaald. maar toch blijven bouwen aan zijn motorfiets en opnieuw proberen. Dat was voor MIJ Dakar.
Ook nu zitten er zo nog enkele tussen, maar zij komen minder en minder in de aandacht....
C U
Cor Euser gaat ook meedoen met Dakar 2005, waarschijnlijk in een Fast & Speed buggy. Daarnaast heb ik ook ergens gelezen dat de Nederlandse rallyrijder Jan de Winkel ook in verband is gebracht met deelname in een Fast & Speed buggy.
Originally posted by Maarten
Das een feit !!
Peter Baert
11-05-2004, 19:43
Het geld van de sponsering is in iedergeval niet tot bij het team geraakt . Je mag eens raden waar het wel naartoe is
@ gunther1
Ik heb zitten raden, maar niks gevonden. Help je even?
Want, in dit geval (vrij zware beschuldiging), wie a zegt, moet b zeggen.
gunther1
11-05-2004, 20:41
Daar kan ik nu nog niet veel over zeggen,maar het geeft in ieder geval met het zogezegde Pfaff fonds te maken en met sponsor verplichtingen die niet nagekomen zijn.Ten gepaste tijde krijg je hier wel meer over te horen
Peter Baert
11-05-2004, 20:47
Zou hij zich voor niks geschoren hebben?
gunther1
11-05-2004, 20:49
Of de verkeerde handschoenen verkocht
Dit heeft niets met de DAKAR te maken.
we gaan terug ON_TOPIC !!!
stickerman
13-05-2004, 07:58
Op www.ad-sport.be staan foto's van de RAV4's die naar Hongarije vertrokken zijn.
Mr.Dallara
24-05-2004, 13:26
Hoe heeft AD-Sport het eigenlijk gedaan in die Rally van Hongarije? Zijn de beide wagens aan de eindstreep geraakt?
Zijn al de zwakke punten van de mecanic nu gevonden en opgelost?
Gaat AD nog Rally’s raids rijden ter voorbereiding van de Dakar 2005?
stickerman
24-05-2004, 19:38
Ik ben zelf niet kunnen meegaan naar Hongarije, dus ook geen uitvoerig verslag op hun website.
De 2 wagens van ADSport hebben daar probleemloos hun kilometers afgemaald. Er is dus veel vooruitgang geboekt. Het ging allemaal zo goed zelfs dat zowel de V8 als de Diesel elk een ritoverwinning behaalden. De tegenstand is daar natuurlijk niet dezelfde als in de Dakar, maar er reden toch ook enkele kleppers zoals Nissan pick-up(model Vatanen) mee.
Er zijn natuurlijk ook wat foujtes gemaakt, maar daar kan tijdens de volgende testwedstrijden in oa. Turkije aan geschaafd worden.
Mr.Dallara
30-05-2004, 10:25
> Net gelezen op caremotions.nl (http://www.caremotions.nl/default.asp?action=1001&id=966)
Ginaf Rally Power doet mee aan Dakar 2005
De sponsors die het team van Ginaf Rally Power hebben ondersteund voor Le Dakar 2004, werden onlangs voor een bijeenkomst uitgenodigd. Bij aankomst in het partycentrum werden de gasten getrakteerd op een aantal spectaculaire videobeelden, die getoond werden als opwarmertje voor wat eenieder later op de middag zelf aan de lijve zou gaan ondervinden.
Na een kop koffie met cake en een welkomstwoordje van de vaste voorganger Gert-Jan van Ark, werden alle genodigden in groepen met een busje naar een nabij gelegen brandweerkazerne vervoerd. Daar vond een rondleiding plaats en was er gelegenheid om diverse nieuwe en oude compleet uitgeruste brandweervoertuigen (o.a. enkele Ginaf’s) nader te bekijken. Zelfs een magnifiek gerestaureerde DAF uit 1967 was van stal gehaald. Wat daarop volgde werd het hoogtepunt van de dag.
Tijd voor actie
Op een afgelegen terrein werden alle genodigden getrakteerd op een rondje door een woest en moeilijk begaanbaar terrein in de Ginaf X2222 Rally truck, met Wuf van Ginkel aan het stuur. Krap vijf maanden geleden nog zorgde deze combinatie voor een succesvolle deelname aan de rally Le Dakar 2004. Het parcours waarop gereden werd was ontzettend mul en er waren enkele redelijk hoge zandduinen waar in volle vaart overheen gescheurd werd. Het mooiste was om iedereen na afloop van deze mini Dakar-rit te zien uitstappen. Vol enthousiasme en nog wit om de neus van de weergaloze actie klommen de mensen uit de torenhoge Ginaf- cabine. “Echt gaaf” en “Dat ging hard zeg!” waren veel gehoorde uitspraken.
Als vermaak tussendoor kon men ook nog instijgen in een Ginaf 6x6 brandweerauto, om wat verderop aan de rand van het parcours de Rally truck in volle actie te zien. Ook dat was een belevenis opzich.
Tegen het einde van de middag was een lekke band bij de Rally truck er de oorzaak van, dat de gehele planning danig in de war werd geschopt. Er werd door de teamleden driftig heen en weer gebeld. De assistentietruck werd opgetrommeld, gereedschap en een nieuwe band werden meegenomen in de brandweerauto, die zich vervolgens naar de plek des onheil begaf. Na het wisselen van de band werd het programma met dik een uur vertraging voortgezet. Nadat iedereen een beetje Dakar had meegemaakt, was het bij het gros van de genodigden wel duidelijk geworden. Meedoen aan Le Dakar is een echte topsport en vergt veel voorbereiding.
Deelname aan Le Dakar 2005
Na aankomst in het partycentrum was een uitgebreide voordracht van het team gepland, welke omwille van de tijd werd beperkt tot het bekendmaken van de plannen voor volgend jaar. Het geplande verhaal over de afgelopen rally staat immers ook op een door het team zelf gemaakte DVD, die iedere sponsor aan het einde van de dag mee zou krijgen. “Volgend jaar gaat het weer gebeuren”, vertelde Edwin van Ginkel. “Wij gaan als team voor de tweede keer deelnemen aan Le Dakar”. Dit nieuws werd zeer enthousiast ontvangen, getuige het applaus wat er uit de zaal klonk. Hoe de invulling verder zal worden is nog niet duidelijk. Er wordt gedacht aan een snelle assistentietruck of Jeep, maar of dat gaat lukken zal sterk afhangen van het budget.
Iedereen in de zaal beaamde dat alles daarmee staat of valt. Edwin gaf het woord aan broer Wuf die nog het één en ander aanvulde. “Het team wil graag haar prestaties verbeteren. Volgend jaar moet er minimaal top 10 gereden worden. Om dat te kunnen realiseren zal de wedstrijdtruck meer motorvermogen moeten krijgen. Ook zullen er een aantal modificaties worden doorgevoerd aan de aandrijflijn en de besturing van de truck. Er is gepland om begin juni met de werkzaamheden te beginnen en na de zomer als test een rally te rijden. Wanneer dat zal zijn kunnen we nog niet gezegen”.
Met de goede basis, die is gelegd in Le Dakar 2004, zal er zeker een succesvol vervolg door het team worden neergezet in de aankomende Dakar.
gwyllion
06-07-2004, 20:30
Ik lees op www.raid-live.com (http://raid.racing-live.com/en/headlines/news/detail/040630161319.shtml) dat de Nissan rijders voor Dakar 2005 officieus vaststaan.
Er zullen 3 Nissan Pickups ingezet worden en de piloten zijn: Colin McRae, Giniel de Villiers en Ari Vatanen (als zijn politieke carriere dit tenminste toelaat).
Moest Vatanen niet kunnen, zijn er een aantal kandidaten: Nissan test piloot Pierre Lartigue, Gregoire de Mevius en Josep-Maria Servia.
McRae heeft dus gekozen voor Nissan en niet voor Volkswagen. De Mevius kan dus enkel voor Nissan rijden als Vatanen niet kan :(
gwyllion
10-08-2004, 20:15
De 3de VW piloot zou wel eens Juha Kankkunen kunnen zijn.
Na het zitje bij Nissan ziet De Mevius weer een officieel zitje aan zijn neus voorbij gaan.
bron: www.pitstop.tv (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=14475)
gwyllion
02-09-2004, 10:47
Originally posted by gwyllion
De 3de VW piloot zou wel eens Juha Kankkunen kunnen zijn.
Na het zitje bij Nissan ziet De Mevius weer een officieel zitje aan zijn neus voorbij gaan.
bron: www.pitstop.tv (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=14475)
Het is nu officieel: Kankkunen gaat voor VW rijden. Volkswagen zal dus starten met 3 voormalige Dakar winnaars :eek:
Originally posted by Don Kamiel
Gella zal Jacky Loomans copiloteren in een "Bowler Wildcat African Raid - new edition 2005".
Marc Lauwers, in het verleden meermaals de co van Jacky, neemt deel als copiloot op de vrachtwagen van het "Art Of Speed" team. (piloot = Noël Essers)
( Bron: ART OF SPEED - Newsletter 1 )
Mr.Dallara
11-09-2004, 16:08
Waar gaat eigenlijk de Benelux pré start plaatsvinden voor de editie 2005?? Ik dacht dat het deze keer in Nederland ging zijn aangezien in 2004 Vlaanderen (Hasselt) aan de beurd was geweest en in 2003 Walonie (Charleroi).
Weet er soms ook iemand de juiste datum?? (25 of 26 december?? wel slecht gelegen dat laatste weekend net met kerstmis en redelijk "vroeg" om al naar Frankrijk te vertrekken...)
stickerman
11-09-2004, 20:30
De Dakar vertrekt volgend jaar niet in Frankrijk, wel in Barcelona. 31 dec is er een proloogje en echt vertrek op 1 jan.2005.
Préstart in benelux, nog geen nieuws daarover...
Mr.Dallara
13-09-2004, 10:20
Originally posted by stickerman
De Dakar vertrekt volgend jaar niet in Frankrijk, wel in Barcelona. 31 dec is er een proloogje en echt vertrek op 1 jan.2005.
Préstart in benelux, nog geen nieuws daarover...
Vreemd dat er nu nog steeds niets (concreet) bekend is over de Benelux Préstart, terwijl we al op minder dan 4 maandet van het event verwijder zijn...
Zou dit er op kunnen wijzen dat er deze editie geen Benelux start zal gaan zijn... Ik hoop althans van niet, maar vind dit toch wel vreemd...
(Vorig jaar werd de prestart in Hassels al maaaaaaaaaaanden op voorand aangekondigd, als ik het goe voorheb, al rond juli - augustus)
Misschien eens een mailtje doen aan één van de gebruikelijke teams, dakar.org ofzo. Zij zijn toch op de hoogte van zulke zaken en zullen je met plezier antwoorden...
Een beetje initiatief hé jongens...
C U
Ik las vandaag in een Nederlandse krant een stukje over een Dakar deelnemer. Op het eind stond dat de prestart in Belgie is.
Bart.Vandecavey
15-09-2004, 20:24
Originally posted by FIRE
Ik las vandaag in een Nederlandse krant een stukje over een Dakar deelnemer. Op het eind stond dat de prestart in Belgie is.
Zoals elk jaar...
stickerman
25-09-2004, 13:38
Ook dit jaar is er een prestart in België.
26 december te Bergen (Mons)
8.30-9.30u : check point voor de pers in Nederland
10.30-15.00 persconferentie, Dakar show en voorstelling van de Benelux-teams
15.00u: vertrek vanop het podium.
Pre-start wordt rechtstreeks door RTBF uitgezonden
gwyllion
27-09-2004, 10:45
Bij Volkswagen blijven ze de Touareg volop ontwikkelen. Vorige week was er 3 daagse test in Polen waar de nieuwste ontwikkeling van de motor (die tijdens de vorige Dakar duidelijk te zwak was), aangepaste 4WD transmissie getest werden en de afstelling van ophanging verder verbeterd werd.
De volgende grote test zal de UAE Desert Challenge (10-15 oktober) zijn waarin 3 Touaregs zullen deelnemen.
Nederlander Hans Stacey gaat met een MAN truck deelnemen aan Dakar. Hij heeft vorig jaar in een ex-De Rooy DAF truck zijn debuut gemaakt. Stacey is een 3-jarige overeenkomst aangegaan met MAN.
De keuze voor MAN vind ik overigens wel opmerkelijk omdat Stacey een neef is van Jan de Rooy en de deelname met een DAF dus voor de hand zou liggen.
gwyllion
28-09-2004, 14:14
Stéphane Henrard is blijkbaar ook bezig aan een goede voorbereiding voor Dakar 2005.
Dit jaar heeft Henrard, met de steun van de Belgian VW Club, 2 VW Tareks overgekocht van VW Racing. De fabrieksbuggy waarmee hij deelnam aan de Dakar in 2003.
Deze buggy werd/wordt dit jaar wat verder ontwikkeld, met de hulp van René Verbist, en getest tijdens een aantal rallyraids. In Tunesie stond hij op het podium met een 3de plaats. Tijdens de rally van Marokko in juni werd een nieuwe luchthapper getest, maar niet goed genoeg bevonden (kleiner en aerodynamischer, maar minder koeling). Tijdens de Rallye d'Orient in augustus werd de manuele vijfbak vervangen door een sequentiele zesbak. En momenteel rijdt Henrard de Farao-rally in Egypte, als ultieme test voor de Dakar 2005. Ondertussen heeft Henrard ginder de eerste 2 ritten gewonnen en leidt hij dus voorlopig met meer dan 20 minuten; zijn teammaat Jean Francois Guinot doet het ook goed en is voorlopig 3de algemeen.
Zou toch wel leuk zijn als privateer Henrard de fabrieks VW's verslaat.
gwyllion
29-09-2004, 09:59
Stéphane Henrard is blijkbaar ook bezig aan een goede voorbereiding voor Dakar 2005.
En momenteel rijdt Henrard de Farao-rally in Egypte, als ultieme test voor de Dakar 2005. Ondertussen heeft Henrard ginder de eerste 2 ritten gewonnen en leidt hij dus voorlopig met meer dan 20 minuten; zijn teammaat Jean Francois Guinot doet het ook goed en is voorlopig 3de algemeen.
Ik ben de uitslag van de 3de rit aan het bekijken - die gewonnen is door Henrard - en ik zie plots dat Joke Van De Velde :worship: meerijdt in de camion van Cor Bezemer. Er rijden ook wat Belgen mee in Bowlers en Alain De Mevius, neef van Grégoire, doet mee met een BAT buggy (http://www.batracing.co.za/products_fia_spec.htm).
Trouwens de uitslag van elke rit staat op http://www.jvd.it/
Bart.Vandecavey
29-09-2004, 12:27
Die BAT buggy lijkt erg op de oude buggy van Henrard...
Peter Baert
29-09-2004, 13:39
Grégoire de Mévius is een van de sterkhouders achter het Zuid-Afrikaanse BAT Racing.
het zal in ieder geval een rally worden zonder drie-voudig winnaar Richard Sainct. Hoor zopas op het nieuws dat de 34-jarige Fransman gevallen is in de Farao-rally en aan zijn verwondingen is bezweken...
gwyllion
29-09-2004, 17:19
Originally posted by Lambo
het zal in ieder geval een rally worden zonder drie-voudig winnaar Richard Sainct. Hoor zopas op het nieuws dat de 34-jarige Fransman gevallen is in de Farao-rally en aan zijn verwondingen is bezweken...
Wow, schokkend nieuws :( KTM heeft blijkbaar ook besloten om uit de race stappen uit respect voor hun rijder.
Zoals eerder vermeld gaat Cor Euser samen met voormalig motorcoreur Gerard Jimmink deelnemen in een Fast&Speed buggy, meer info: http://www.euserjimminkdakar.nl/
Nederlandse Exact MAN team van Hans Stacey en Toon van Genugten: http://www.exact-man.com/docs/BPWebSite.asp
gwyllion
22-10-2004, 14:52
Mitsubishi is echt wel serieus van plan om de Dakar opnieuw te winnen. Ze starten met 5 wagens waarvan 4 Pajero Evos.
Mitsubishi announces Dakar quintet
22 Oct, 09:20
Mitsubishi has revealed a five-car line-up in its bid for a fifth consecutive Dakar Rally victory, comprising four Pajeros and a single L200 pick-up.
The Pajero drivers are 2004 winner Stephane Peterhansel, Japan’s double winner Hiroshi Masuoka, French ex-BMW driver Luc Alphand and the 2004 motorcycle winner, Spaniard Joan Roma. The German Andrea Mayer will drive the pick-up.
© Copyright worldrallynews.com 2000-2004
Het zal wel weer een walk over (drive over :D) worden. De Nissans zijn meestal snel, maar minder betrouwbaar. De VWs zijn underpowered en ook nog niet 100% bullet proof. De BMWs doen niet meer mee. En dan is er nog altijd Schlesser met zijn buggy die niet geschikt is voor alle terrein.
Blijkbaar ook een nieuwe sponsor: Repsol.
http://raid.racing-live.com/photos/imgactu/04/pajero-mitsubishi_221004_220x128.jpg
/* Gelieve de regels te volgen voor het gebruik van foto's / tekeningen die door derden zijn gemaakt ;-) */
Mr.Dallara
22-11-2004, 20:11
Ook trouwe Nederlandse deelnemer Hans Bekx doet ook weer mee in 2005!
Hij is zelfs al op 18 november gesignaleerd op het strand van Zandvoord, de volgende foto's bewijzen het...
foto 1 (http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1018368&key=MLTME8V6)
foto 2 (http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1018370&key=VUDEMSLT )
foto 3 (http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1018369&key=DR6XNW8X)
Wel tof, als je zo een dagje aan zee pland op een koude november dag, en dan een Dakar deelnemer tegen komt op het strand :) .
Ondertussen is nu bekend dat AD Sport niet met 2 maar met één RAV4 zal deelnemen aan de Dakar 2005. De RAV4 die wel zal rijden, word bemand door Feryn en Vandenbroeck. Maar is deze RAV4 de benzine versie??? of de Diesel versie???
Mr.Dallara
22-11-2004, 20:23
Op www.feryndakarteam.be (http://www.feryndakarteam.be) staan veeeeeel foto's van hun persvoorstelling, niet alleen de Feryn rav4 werd voorgesteld, ook de race truck van AD was er van de partij!
Hier enkele fototjes:
Feryn RAV4 (http://www.feryndakarteam.be/2005/images/pers_net/images/IMG_2142.jpg)
AD sport 1 (http://www.feryndakarteam.be/2005/images/pers_net/images/TN_0EEE0620.jpg)
AD sport 2 (http://www.feryndakarteam.be/2005/images/pers_net/images/TN_0EEE0628.jpg )
Ad sport 3 (http://www.feryndakarteam.be/2005/images/pers_net/images/TN_0EEE0629.jpg )
Ik zie weer overduidelijke grote reclame vakken van VTM op de AD voertuigen staan :) , hopelijk wil dit zeggen dat er ook dit jaar (zonder Wauters) mooie (15min durende) reportage's dagelijks gaan verschijnen op pitstop.
De Nederlanders Van Deijne en Van Zutven doen mee met een Mitsubishi Pajero V60 T2 diesel, gebouwd door Ralliart Duitsland. Tijdens de rally krijgen ze fabrieksondersteuning van Ralliart.
http://www.deijnedakar.nl/
De BMWs doen niet meer mee.
Ook niet met coureurs van mindere kwaliteit?
Belgisch Nederlands Team dat klaar is voor zijn eerste deelname...
Frans Verhoeven (zeer sympathieke mens trouwens) is het speerpunt van het team en zou top-20 kunnen rijden volgens sommigen.
http://www.team-dakar.com/
gwyllion
25-11-2004, 18:30
Een beetje onverwacht: de Amerikaan Robby Gordon heeft een contract getekend met Volkswagen om een 4de race Touareg te besturen tijdens de Dakar. Hij had eerder dit jaar al eens een test gedaan, maar ik dacht dat VW slechts 3 wagens ging inzetten. Ze kunnen moeilijk onderdoen voor de vloot die Mitsubishi inzet.
Meer info over de Dakar campagne van Volkswagen: hier (http://www.touareg-dakar.com/809.0.html) De belangrijkste technische wijziging is de (broodnodige) toename van de cilinderinhoud en dus vermogen: 2.5 liter met 260 pk en 500+ Nm i.p.v. 2.3 liter met 238 pk en 450+ Nm (het minimum gewicht zal bijgevolg ook toenemen).
bwa Gordon is geen onervaren rallyraid rijder. hij heeft in mexico al eens de BAJA 1000 gewonnen.
Mr.Dallara
03-12-2004, 21:04
eerder deze week is het zeer trieste nieuws bekend geraakt dat VTM (pitstop) tijdens de Dakar 2005 geen verslaggeving zal doen!!! :fight: :mad: :frusty:
Dit is wel een gigantische klap voor de Dakar menigte in onze klein (Dakar) landje...
Al veele jaren nemen 10talen landgenoten deel als ammateur aan de Dakar op 2 en 4 wielen, en dan hadden zij steeds dat beetje media aandacht op VTM danktzij Peter Baert. En nu plots valt dit helemaal weg, puur enkel en alleen omdat de Wauter en Pfaff deze editie niet zullen deelnemen... :rolleyes:
Het was te verwachten dan het budget (en dus uitzendtijd) mogelijk ging inkrimpen zonder een Wauters als deelnemer in de Dakar. Maar gewoonweg gans de zaak scrappen, had ik nooit verwacht!
@ Peter Baert: hopelijk kan je nog wat fixen, of in het slechtse geval hoop ik dat je toch nog de woestijn in gaat om dan op de website van pitstop.tv een goede verslaggeving te kunnen doen. ;)
Mr.Dallara
03-12-2004, 21:30
Daarnet toevallig (dankzij google) een site gevonden van een mooi project voor de Dakar 2005!
Het gaat hem om 2 Tsjechen die Dakar gaan proberen te halen met een sidecar!
Dit zal hun strijdwapen worden voor het mulle zand:
http://www.sidecardakar.ch/pics/h1.jpg
Ze hebben er blijkbaar al enkele (test) raid's op zitten, waardoor de mecaniek dus wel degelijk zou mogen genoemd worden.
Tja, het hoeft niet altijd even traditioneel te zijn, ontwerpen zoals Rik Deprez de voorbije jaren mee rond reed vond ik ook altijd wel prachtig.
Ik ben alvast benieuwd naar hun resultaten.
eerder deze week is het zeer trieste nieuws bekend geraakt dat VTM (pitstop) tijdens de Dakar 2005 geen verslaggeving zal doen!!! :fight: :mad: :frusty:
eurosport dan maar zeker :(
die brengen ieder jaar prima coverage .... Helaas zijn het wel altijd van die hollandse commentatoren .... Maar de "MUTE" toets doet wonderen
Mr.Dallara
03-12-2004, 23:25
Originally posted by airco
eurosport dan maar zeker :(
Tja, dan moet je nog wel het geluk hebben om Eurosport te hebben op je TV ;) . Dat geluk heb ik samen met bijna iedereen in Antwerpen en de kempen dus niet (meer) :mad: :fight:
Tja, dan moet je nog wel het geluk hebben om Eurosport te hebben op je TV ;) . Dat geluk heb ik samen met bijna iedereen in Antwerpen en de kempen dus niet (meer) :mad: :fight:
Tiens? Ik woon nochtans in de Kempen (Laakdal) en wij hebben nog steeds Eurosport...
de grens ligt volgens mij ergens juist onder berchem en dan horizontaal naar rechts
bonheiden is eurosport ook al een tijd kwijt, maar antwerpen city niet!
Don Kamiel
04-12-2004, 14:04
In Laakdal verdeeld interelectra de kabel, en daarop is nog steeds Eurosport.
Hi,
Het Nederlands commentaar is dan misschien een minpunt. Máár ze zenden hier wel de Dakar op tv uit. Vorig jaar en het jaar ervoor iedere dag een verslag van 20 minuten ongeveer...waar vooral gekeken werd naar de Nederlanders en Belgen.
Koen Wauters had daar zelfs een eigen item, genaamd Koens keuze.
Als Nederlander wen je aan het Nederlands commentaar...en kun je Dakar wel volgen.
Eveneens besteed de media er best wat aandacht aan, tegenwoordig.
Yvonne
Originally posted by Yvonne
Hi,
Het Nederlands commentaar is dan misschien een minpunt. Máár ze zenden hier wel de Dakar op tv uit. Vorig jaar en het jaar ervoor iedere dag een verslag van 20 minuten ongeveer...waar vooral gekeken werd naar de Nederlanders en Belgen.
Koen Wauters had daar zelfs een eigen item, genaamd Koens keuze.
Als Nederlander wen je aan het Nederlands commentaar...en kun je Dakar wel volgen.
Eveneens besteed de media er best wat aandacht aan, tegenwoordig.
Yvonne
Bovenstaande uitzending was op RTL5.
Eric Dupain
09-12-2004, 18:49
Dakar :-)
Mmmm , fantastische tijd !
Dat kan je ook vaststellen op www.rally-action.com , nu met "The road to Dakar" en tijdens de wedstrijd met fantastische reportages en foto's !
Mr.Dallara
13-12-2004, 16:59
Originally posted by Eric Dupain
Dat kan je ook vaststellen op www.rally-action.com , nu met "The road to Dakar" en tijdens de wedstrijd met fantastische reportages en foto's !
Mooie warm-up verslagen in jullie rubriek "The road to Dakar, ... days to go ..." ;)
Ondertussen is op autosport.be een volledige lijst verschenen van al onze Belgische Dakar deelnemers in competitie:
MOTORRIJDERS
28 RAMON JEROEN - YAMAHA
81 VAN PELT ROB - HUSABERG
105 DELABY RENE - KTM
122 PALANTE ERIC - HONDA
144 BECKERS JONAS-FRANCK - KTM
149 VAN DER KOOY JAAP - KTM
158 AMEZ OLIVIER - KTM
166 LORGE FRANCK - KTM
185 BACKX RENE - KTM
186 AUGUSTYNS JOZEF - KTM
189 MESSIAEN JEAN-CHRISTOPHE - KTM
197 WARRANT JEAN - MARC - KTM
203 RENDERS RONNY - KTM
221 BLANPAIN JEAN-LOUIS - KTM
230 PELLETIER FREDERICK - KTM
241 DEPREZ RIK - YAMAHA QUAD
AUTO'S
303 HENRARD STEPHANE - DE ROISSARD ANTONIA - VOLKSWAGEN
321 DE MEVIUS GREGOIRE - DUBOIS JACKY - NISSAN
349 LOOMANS JACKY - VANDECAVEYE GELLA - BOWLER
351 MICHIELS ALBERT - DE CONINCK PATRICK - BOWLER
370 VAN DEN BROECK MICHEL - FERYN PASCAL - TOYOTA
404 VAN CAUWENBERGE - JOOST DEVOS MARC - TOYOTA
405 BECKERS PATRICK - MOONS JAN - TOYOTA
416 DHONT BERNARD - GEERTS RAYMOND - HONDA
460 KERKHOVE CHRISTOPHE - DEPOURCQ PIERRE - TOYOTA
TRUCKS
511 HOEBEKE ROLAND - BEGUIN FRANCOIS - MERCEDES UNIMOG
532 PETIT JOSEPH - PRATTLEY DAVID - BARBIER PIERRE - KERAX
533 BARTHOLOME MARC - ORTIGOSA CHRISTIAN - COSSARD M. KERAX
537 MONSEU DIDIER - MONSEU BENOIT - KEDZIERSKI H. - MERCEDES
552 GOVAERE JAN - GHERARDYN MARIO - DESPIEGELAERE YVES - GINAF
560 VANIERSCHOT ALBERT - GEUSENS DOOR - BULENS KRIS - GINAF
562 ESSERS NOEL - LAUWERS MARC - MEULENBROEKS HANS - MAN
568 VANDEKERKHOVE IGNACE - CALLAERT KOEN - DE LEEUW TOM - MAN
qua BENELUX deelnemers, zou men rond de 70 voertuigen zitten, dit zou een record allertijden zijn :cool:
Vooral de intresse bij de motorrijders zou enorm zijn! want de organisatie heeft de limiet van motorrijders al moeten verleggen van 200 naar 230, en dan staan er nog een hoop op de reservelijst !
Mr.Dallara
13-12-2004, 17:15
Binnen 13 dagen is het zover, dan zullen de Benelux Dakaristen samen komen in Bergen voor de traditionele Benelux start.
Hier is de (al eerder geposte) timing:
8.30-9.30u : check point voor de pers in Nederland
10.30-15.00 persconferentie, Dakar show en voorstelling van de Benelux-teams
15.00u: vertrek vanop het podium.
(Pre-start wordt rechtstreeks door RTBF uitgezonden)
Ik zal er bijna zeker zijn, wie gaat er ook??
De datum is dit jaar echt wel zeer slecht gelegen! aangezien ze het steeds in een weekend willen doen, kunnen ze uiteraard wel niet anders, maar de dag na de 25e december... ...is het best wel heel moeilijk om vroeg optestaan... :mad:
... Vanaf 15 uur worden alle deelnemers van de voorstart uit de Benelux voorgesteld op het podium aan de Grands Prés. Vervolgens rijdt elke deelnemer een kort traject tot aan de Grote Markt van Bergen. Bron: gls sport
Peter Baert
13-12-2004, 19:34
Glssport is een fijne site.
Ondermeer fotograaf Pascal De Campenaere is er medewerker.
We hebben moeten vaststellen dat de heren van gls graag op rooftocht gaan. Roven, stelen. Artikels en foto's pikken zonder zich ook maar een fluit aan te trekken van copyright.
Een schande voor de internetjournalistiek.
Originally posted by Peter Baert
Een schande voor de internetjournalistiek.
Dat stempel hebben meerdere Belgische autosportsites op dit moment :D Daar worden ze zelfs in de UK razend over :D
Overigens proficiat met de lay-out van de nieuwe site.
Mr.Dallara
15-12-2004, 18:17
In de Motorgazet van 7 december staat er een hele pagina over de Dakar, ook over de Pré start:
BENELUX PRE-START
Voor wie natuurlijk zo lang niet kan wachten, is er op zondag 26 december de traditionele Benelux pré-start in Mons. De pré-start werd in het leven geroepen voor de piloten. Het is een groots media-event, waar ieder jaar opnieuw duizenden bezoekers en meer dan 150 Benelux journalisten op afkomen. Live TV, het televisie journaal, de radio, de geschreven pers uit België en Nederland... Iedereen wil van de partij zijn om zoveel mogelijk informatie te vergaren over de Dakar avonturiers. De Benelux pré-start is dan ook het enige evenement dat alle teams op dezelfde plaats verzamelt.
Dit jaar is het de stad van Elio Di Rupo die dit event en de rallyraid in het algemeen in het middelpunt van de belangsteling wil zetten. Het evenement vind plaats op de tereinen van de "Grans Prés", een prachtig complex met meer dan 5.000 parkeerplaatsen, een winkelcentrum, talrijke restaurants en een moderne exposietieruimte van meer dan 10.000 m³ (Mons Expo). Het is deze ruimte die plaats zal bieden aan alle Benelux voertuigen, het animatie podium, de stands van de exposanten, ...
Het podium van waarop de voertuigen om 15uur zullen vertrekken, zal buiten staan, vlak naast de voertuigen paddock.
Tot daar deze toch wel handige (en practische) info.
Het lijkt me weer een zeer goede pré-start te gaan worden :) , net als in 2002 in Charleroi! (toen in de prachtige Spiroudrome)
Het lijkt er wel op als het in de Walen is, dat het deftig is georganiseerd en op mooie locaties word gedaan, en als wij vlamingen iets moeten doen, het op niet veel trekt...
Nu maar hopen dat Henrard er zal zijn met z'n VW buggy zelf, hijzelf en De Mevius zullen er nu wel zeker zijn, aangezien het in hun achtertuin tedoen is. Greg zal zoals meestal er wel niet zijn met z'n wagen, wel spijtig, maarja fabrieks teams doen niet graag een omweg voor deze dag precies... (best wel te begrijpen eigenlijk)
Op monsexpo.be (http://www.monsexpo.be) kan je zien hoe groot en vooral hoe ultra modern de hallen zijn. Je vind er ook een handig plan op naartoe te rijden. ;)
Mr.Dallara
21-12-2004, 19:42
Er is zelfs een site over de Benelux Dakar pré start! Op www.mons-dakar.be (http://www.mons-dakar.be/) vind je alles wat je er over wilt weten. ;)
Bij foto's vind je ook foto's over de voorstelling van de Dakar pré start van enkele weken terug. Zeer opvallend is dat er een zekere Bas Leinders tussen staat. Wat? Hoe? Waarom? :confused: Ik heb er geen verklaring voor.
http://www.mons-dakar.be/nl/Conference_de_presse/F62D6833.JPG
http://www.mons-dakar.be/nl/Conference_de_presse/F62D6840.JPG
Mr.Dallara
21-12-2004, 20:33
Dat een Bowler (van bv Loomans) voor prachtige resultaten kan zorgen achter de suptop, dat hebben we vorige Dakar al gezien.
Als je de videoclip op pitstop.tv ziet, dan is de Bowler nog heel wat verder geëvolueerd sinds de Dakar 2004.
Het Art of Speed team in z'n geheel is enorm goed georganiseerd, en ze zullen dan ook mits wat geluk onderweg zeer hoog scoren denk ik, een top 20 moet zeker mogelijk zijn volgens mij. Vooral hun 2 trucks die ze inzetten (één als assistentie en één in koers die over de zelfde route zal rijden als de Bowler zelf) zouden wel eens het verschil kunnen maken.
Ik heb eens gaan neuzen in de (enorm lange) deelnemers lijst van de auto's, en vond niet minder dan 12 Bowlers die zullen starten in Barcelona!!! Er zijn 2 Belgische, 4 Nederlandse, 4 Franse en 2 Spaanse Bowlers ingescheven.
De 4 Nederlandse Bowlers rijden allemaal samen in één team, in totaal zet het team inclusief de 4 race bowlers niet minder dan 10 voertuigen in!!!! Hier is ook wel sprake van een deftige structuur denk ik....
De website van de Nederlanders en hun Bowlers: www.teamdakarsport.com (http://www.teamdakarsport.com)
Voor de liefhebbers die RTL 5 kunnen ontvangen.
Vandaag zag ik de tv-gids voor de komende weken (vanaf kerst tot/met de eerste week van januari). En RTL 5 gaat het groter uitzenden.
Op 2e kerstdag (kan ook 1e zijn) een special "enkele reis Son - Dakar". Gaat over de voorbereidingen van de familie De Rooy.
Een paar dagen later een gewone voorbeschouwing over de rest van de Hollanders, en belangrijke mensen in de Dakar.
En vanaf de start...
rond 19.00 een half uur Dakar
dan rond 20.30 "Dakar Update"
en tegen 23.00 een uur verslag van de dag
Niet slecht, lijkt mij...
De uren zijn een schatting, kijk voor de juiste tijd in de krant of tv-blad.
Groetjes
Yvonne
PS, ik heb GEEN mogelijkheden tot opnemen, sorry :(
Bedankt voor tip. Ik denk dat de uitzending van 19:00 uur herhaling zal zijn van de vorig dag en die van 23:00 uur nieuwe beelden.
In dat filmpje op pitstop.tv over Loomans zag ik Essers nogal rijden met die Truck, zeker niet slecht voor iemand van 60 jaar.
Greetzz.. Corvetteboy
Originally posted by corvetteboy
In dat filmpje op pitstop.tv over Loomans zag ik Essers nogal rijden met die Truck, zeker niet slecht voor iemand van 60 jaar.
Greetzz.. Corvetteboy
Jan de Rooy is volgens mij ook al over de 60.
Jan de Rooy is volgens mij ook al over de 60.
Jan de Rooy is er 53 of 54 ;)
Niet ouder? Ik had hem veel ouder ingeschat.
Hier is de site van twee Zwitsers die aan de komende Dakar gaan deelnemen met een Sidecar.
http://www.sidecardakar.ch/Deutsch/frame.htm
Thomaske
23-12-2004, 17:56
crazy boys!
Er is al veel vaker deelgenomen met zijspannen.
Peter Baert
24-12-2004, 01:28
Jaren '80 ... Ronny Renders en Herman Verboven ...
Ik kwam deze Renault Megane tegen:
http://www.capdesert.net/Infos/2004/News/Novembre/delavergne%20megane%20dakar%202005.htm
http://www.motorsport.com/photos/select.asp?S=CCR&E=Dakar/Car_team_presentations&Y=2005&O=84
In welke klasse rijdt deze? Ik zou zeggen de buggy klasse, omdat Renault geen 4x4 wagen heeft. Of mogen niet-4x4 wagens ook omgebouwd worden tot T1 wagens (net zoals vroeger met de Peugeots en Citroens)?
MOTOREN
BROUWER ARJAN - YAMAHA
DE BAAR PASCAL - YAMAHA
DE BOIS THOMAS - YAMAHA
DECKERS ROB - ?
FRANSSEN BART - KTM
HOPMANS HERWIN - KTM
SNIJDERS MARCEL - ?
STIJKEL PETER - YAMAHA
VAN DER KOOY JAAP - KTM
VAN PELT ROB - HOL
VAN VELDHUIZEN - KTM
VERHOEF ERIC - KTM
VERHOEVEN FRANS - HOL
WOLTERS STEF - KTM
AUTO'S
VAN DEIJNE TONI / VAN ZUTVEN FRANZ - MITSUBISHI - RALLIART
EUSER COR / JIMMINK GERARD - BUGGY HONDA - FAST & SPEED HONDA
HUTTEN HERMAN / WULLINK HENNIE - KIA - HUTTEN RALLY TEAM
KROON EVERT / DE VRIES PETER - BOWLER
LEYDS CHRIS / VAANHOLT HERMAN - BOWLER
OLDE - SCHEPER AB / KARSMAKERS PIERRE - MITSUBISHI CHJALLENGER - DOLPHIN
TEN HARKEL BOB / DEN TOOM HENNIE - KIA - HUTTEN RALLY TEAM
VAN VLIET MARCEL / WAMS MARC - BOWLER
VAN VLIET PAUL / HESSING FRITS - BOWLER
TRUCKS
BEKX HANS / WILLEMS EDWIN / MAESSEN TONIE - DAF - HANS BEKX TEAM SPORT
BLOM PIERRE / KLUIJTMANS HAROLD / VAN DRUNEN TIM - RENAULT
DE ROOY GERARD / COLSOUL TOM / SLAATS ARNO - DAF - DE ROOY
DE ROOY JAN / COLEBUNDERS DANY / SMULDERS CLEMENS - DAF - DE ROOY
STACEY HANS / CHEVAILLIER EDDY / VAN GESTEL JOHAN - MAN - TRIDEC
VAN GENUGTEN TOON / VAN GOOR HANS / VAN DOOREN EDWIN - MAN - TRIDEC
VAN GINKEL WULFER / HERWEIJER BAS / VAN GINKEL EVERT - GINAF - GINAF RALLY POWER
Daarnaast zijn er nog ondersteunings auto's en trucks.
AUTO'S
KROON EVERT / DE VRIES PETER - BOWLER
[/B]
Die mag je al noteren bij de uitvallers, tijdens de proloog op het Eurocircuit in Valkenswaard knalde Evert er weer vrolijk op los. Die gast denkt zeker dat Dakar een veredelde cup is :D Als hij zo'n van start gaat als het echte werk gaat beginnen dan gaan ze de eerste week niet halen ;)
Prachtige uitzending op RTL5, nooit geweten dat die presentatie in Valkenswaard het karakter had van een proloog. Compleet met tijdregistratie en al.
In Evert Kroon en misdaadverslaggever Peter Rrrrrr de Vries heb ik ook weinig vertrouwen. Trouwens wel een leuke wagen die Bowler.
Mr.Dallara
26-12-2004, 22:34
Ik ben daarstrak in Bergen geweest, voor de Dakar pre start te zien. Voor het eerst bij mijn weten hadden De Mevius en Henrar hun (semi) fabrieks wagens bij!! :) Dat deze pre start één van de vroegste ooit is zal er wel mee te maken hebben...
Verder was de locatie uiteraard prachtig en was op de hal zelf uiteraard niets aan te merken. Maar door het enorm groot opgekomen publiek was het één grote mierenhoop... :mad: zelfs achter de hekken tussen de wagens was het een zootje qua drukte.
Zeer opvallend ook: amper Nederlandse deelnemers in Mons! Aangezien de Dakaristen nog niet rechtstreeks naar Barcelona vertrokken moest iedereen ten noorden van Mons vandaag ff naar Mons en terug naar huis rijden... en voor de meeste Nederlandse deelnemers was deze trip er blijkbaar teveel aan. :mad:
Verder stond er ook nog in Mons expo de Porsche van de BTCS kampioenen (Lemeret en Nef) en de MINI van Verbist, buiten stond ook nog een Legend car. In het Grand prés winkel centrum stonden ook nog een VW funcup en een roadster cup.
Als alles vlot verloopt, zal er morgen HIER (http://users.skynet.be/kbo-torfs) een kleine foto reportage verschijnen van de Benelux Dakar start.
Originally posted by Mr.Dallara Zeer opvallend ook: amper Nederlandse deelnemers in Mons! Aangezien de Dakaristen nog niet rechtstreeks naar Barcelona vertrokken moest iedereen ten noorden van Mons vandaag ff naar Mons en terug naar huis rijden... en voor de meeste Nederlandse deelnemers was deze trip er blijkbaar teveel aan. :mad: [/B]
Ligt Mons niet tegen de Franse grens aan? Is natuurlijk ook niet echt gunstig gekozen als men Nederlanders aan "de start" wil krijgen. Bovendien is het denk ik voor Nederlandse teams ook minder interessant omdat er waarschijnlijk toch geen Nederlandse pers aanwezig is. De Nederlandse teams hebben een tijdje terug een perspresentatie gehad op het Eurocircuit in Valkenswaar.
De Nederlandse teams hebben een tijdje terug een perspresentatie gehad op het Eurocircuit in Valkenswaar.
Met een reportage van 60 minuten op TV (RTL 5), kijk dan komen ze wel ;) Overigens was het programma "Een enkele reis, Son - Dakar" op RTL 5 over de familie de Rooy vandaag een mooie "documentaire". Ok, hier en daar had het wat weg van een veredelde reclameclip over het bedrijf van De Rooy......maar daar kijk je dan maar doorheen ;) Die kerel heeft gewoon een aantal van zijn monteurs full-time op het Dakar project gezet........ toch wel handig zoiets.
Eric Dupain
27-12-2004, 00:25
Ben vandaag in Mons geweest. 45 foto's nu online op www.rally-action.com
Mr.Dallara
27-12-2004, 13:02
Zoals beloofd staan de (35) foto's vanaf NU online op users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs) van de Benelux Dakar pre start in Bergen van gisteren.
Hier een teasertje:
http://users.skynet.be/kbo-torfs/documenten/HPIM5725.JPG
Weet iemand waar ik de volledige entrylist van Daker kan vinden? Op www.dakar.com kan ik die nie vinden.
Originally posted by Autofan
Jan de Rooy is er 53 of 54 ;)
Hij is 61
Hij is 61
62 staat zelfs in de nieuwste AutoNews :)
Weet iemand waar ik de volledige entrylist van Daker kan vinden? Op www.dakar.com kan ik die nie vinden.
Dit is de deelnemerslijst van de auto's:
http://www.dakar.com/2005/presentationus/r2_engages_autos.html
Als je helemaal naar beneden gaat, kan je daar ook de volledige deelnemerslijsten van de motoren en trucks vinden ;)
Peter Baert
31-12-2004, 13:35
De Belgen overzichtelijk uitgefilterd op skynet.be/pitstoptv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7223) .
65 landgenoten aan de start ...
Originally posted by Autofan
Dit is de deelnemerslijst van de auto's:
http://www.dakar.com/2005/presentationus/r2_engages_autos.html
Als je helemaal naar beneden gaat, kan je daar ook de volledige deelnemerslijsten van de motoren en trucks vinden ;)
Bedankt!!!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.