PDA

View Full Version : Teamorders bij Williams???


RoBByNiO
11-10-2001, 18:04
Ralf Schumacher heeft bij de leiding van het BMW-Williams team laten weten dat er volgend jaar teamorders moeten komen. Als dat niet zou gebeuren dan zal het team waarschijnlijk veel punten mislopen en mogelijk ook het kampioenschap.

"Er bestaan twee mogelijkheden," zei de Duitser. "Of we doen het goed, of we doen het fout en rijden elkaar van de baan. Een van ons zal dus ruimte moeten maken voor de ander. Wie dat zal zijn ligt aan onze posities."

"Juan Pablo is een erg sterke rijder en hij pakt elke mogelijkheid om iemand in te halen. Op zich is dat geen probleem, maar het kan een probleem worden als twee coureurs uit één team beiden voor de titel gaan."

f1racing.nl

Ik vind het geen slecht idee! Als de ene sneller is dan de andere moet degene die trager is henm voorbij alten. Dat Ralf dit juist zegt vind ik wel de mop van het jaar! Zelf liet hij JPM meermaals niet voorbij... Ralf lijkt een egoist te zijn en te dneken dat hij wereldkampioen volgend jaar wordt. Mijn meing is gewoon dat de snellere en in beter positie rijdende rijder voorang krijgt. Was er vroeger ook niet bij Williams een titelstrijd tussen 2 rijders Mansell en nog iemand die het niet kondne vinden en elkaar er af zouden rijden? Dacht dat ik zoiets gelezen had. Dat wilen we wel niet meer zien :)

Sennake
11-10-2001, 18:19
Ralf heeft gelijk, maar dan zal het wel JPM zijn die eerste piloot wordt :D :D :D

Mark
11-10-2001, 19:46
schot voor open doel.................:D

airco
11-10-2001, 20:06
ja, dees vindek ook wel de joke van de maand!!

maja, dat de beste piloot de beste kansen krijgt kanek goe begrijpen!! Dat da daarom per definitie Montoya zou zijn durfek niet zeggen!! Kwa intrinsieke snelheid is Montoya misschien wel iets beter, maar Ralf brengt wel de meeste punten binnen!! Dan kan je zeggen dat dit het gevolg is van de aanpassings-periode die Montoya nog moest doormaken!! Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, toch staat montoya kwa race-beheersing belange nog niet op het niveau van de gebroeders Schumacher, Hakkinnen, ...!!

Dit seizoen heeft hij het enkele keren meegemaakt dat hij aan de leiding lag, dat hij door te hard pushen (als je 15 seconden voorhebt moet je geen fastest laps meer aanmekaar draaien)!! Gevolg: Vaak kleine foutjes, of materiaal te hard op de proef gesteld!!!

Vandaar dat F.Williams in het midden van het seizoen Montoya eens goed op de korrel nam!! Sindsdien is het gebeterd, maar nog niet in die mate dat ik er altijd vertrouwen in heb!!!

De boel heel houden is ook een kunst in de F1!!

airco

Sennake
11-10-2001, 20:27
Daar ben ik het mee eens hoor, en JPM zelf ook. Ik las vandaag nog dat hij verklaarde volgend jaar meer te rijden met "wat tussen zijn oren zit" dan "met wat tussen zijn benen zit". Ik hoop alleen maar dat hij nog wel spektakel gaat blijven geven...

Sennake
11-10-2001, 20:28
Originally posted by airco
als je 15 seconden voorhebt moet je geen fastest laps meer aanmekaar draaien

Maar zelfs HIERIN zie ik dus een Senna-trekje eh. Herinner je Monaco toen Senna bijna een ronde voor lag op Prost en er net voor de tunnel uitschoof? Pushen om te pushen heeft ook Senna moeten afleren...

Oneliner
11-10-2001, 20:29
Eens dat dat erin zit, dat spektakel maken, krijgt ge da er ni zomaar uit denkek, dusja, laten we hopen om een mengeling van de 2 hé