View Full Version : 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.
De 24 uur van Spa 2004 zijn een onderdeel van de FIA GT, op zich rijdt daar al heel wat lekkers mee. Weliswaar is het FIA GT dit jaar een beetje slappe hap qua aantallen........maar de wagens zijn niet mis.
Wat we in Spa mogen verwachten aan gasten en debutanten begint toch wel heel erg mooi te worden.
Reeds langere tijd bekend:
- Schnitzer / BMW met de befaamde M3 GTR
Indien op tijd klaar:
- De Maserati MC12 ........
- De Nissan 350 Z in de N-GT klasse, wellicht met Vincent Radermecker......
Rijdt wel al rond, maar komst is nog niet zeker:
- Seat Cupra GT
- De nieuwe generatie Viper van US Carworld.
2 Ultima's en een Chevrolet Corvette C5-R naar verluid ook... :)
JPMontoya
07-05-2004, 15:29
dan kunnen we ook direct de Vertigo er bij voegen.
Ben eens benieuwd naar het 350 Z project van RJN. Ze waren eerst van plan een Primera ETCC in te zetten in het BTCC maar daar is ook niks van in huis gekomen...
De nieuwe Maserti klinkt goed in ieder geval. Op de site van TF1 is een item te zien van de test die Alain Prost heeft gedaan met de nieuwe MC 12, klik hier voor de video (http://sports.tf1.fr/home/pages/TF1/V3/L3/S224/sport_Lng3_Spo224_Sto583760_SitTF1.shtml)
Originally posted by stijnconinx
Ben eens benieuwd naar het 350 Z project van RJN. Ze waren eerst van plan een Primera ETCC in te zetten in het BTCC maar daar is ook niks van in huis gekomen...
Inderdaad RJN heeft aan het begin van dit seizoen een wagen (volgens Super2000 specs.) laten zien, echter bij gebrek aan geld of klanten is deze auto in de ijskast gezet.
Zit John Nielsen niet achter RJN (Racing John Nielsen)?
Ik kan me nog herinneren dat tijdens de Duitse Super toerwagen (STW) tijd er een tweetal Primera's zijn ingezet. Deze waren volgens mij gebouwd door Nissan Motorsport Europe (gevestigd in Duitsland?), bestaat dit bedrijf niet meer?
Originally posted by Marshal
- De Nissan 350 Z in de N-GT klasse, wellicht met Vincent Radermecker......
Nissan België schijnt niet happy te zijn met dit project als ik het berichtje lees op www.racinglife.be (http://racinglife.skynetblogs.be/) en de Rademecker is een beetje radeloos.........
Originally posted by Marshal
Nissan België schijnt niet happy te zijn met dit project als ik het berichtje lees op www.racinglife.be (http://racinglife.skynetblogs.be/) en de Rademecker is een beetje radeloos.........
Waarom is Nissan Belgie niet blij met dit project?
En waarom is Rademacker radeloos?
(sorry is spreek geen Frans)
Originally posted by FIRE
Waarom is Nissan Belgie niet blij met dit project?
En waarom is Rademacker radeloos?
(sorry is spreek geen Frans)
Als ik de tekst goed begrijpt heeft Nissan België nogal wat twijffels over het RJN team, ondanks dat er sprake is van "NISMO-support". Nissan België plaatst vraagtekens bij de haalbaarheid van dit project.
Wat betreft Radermecker, hij zal langzaam aan een keuze moeten maken met wie hij voor de 24U in zee gaat. Gezien de gerezen twijffels is dat geen makkelijke keuze.
Weet er iemand of er dit jaar, zoals vorig jaar, een testdag gaat zijn begin juli?
Groeten
Peter
Originally posted by Pedro
Weet er iemand of er dit jaar, zoals vorig jaar, een testdag gaat zijn begin juli?
Groeten
Peter
Die testdag is er normaal altijd dacht ik. Die is zeker ook verplicht?
Dams zou 2 Murciélago's inzetten! Iemand de livery al gezien: dat is precies RfH 2 :+
PorscheGT
20-05-2004, 11:40
waar vind je deze livery? toch niet op hun website :confused:...
Originally posted by stijnconinx
Dams zou 2 Murciélago's inzetten! Iemand de livery al gezien: dat is precies RfH 2 :+
Nee Spyker.
Originally posted by Marcosmeister
waar vind je deze livery? toch niet op hun website :confused:...
http://www.planetlemans.com
Originally posted by Pedro
Weet er iemand of er dit jaar, zoals vorig jaar, een testdag gaat zijn begin juli?
Groeten
Peter
De testdag gaat door op 6 juli. Dan wordt ook de officiële deelnemerslijst bekend gemaakt.
Stranger
25-05-2004, 18:32
***verwijderd***
overbodig nieuws...autosport.nl was weer eens traag.
Effe iets vroeger gaan lezen, staat namelijk al sinds 21/05 op racingworld.be ;)
BMW E46 V8
25-05-2004, 19:19
Originally posted by Marshal
De nieuwe Maserti klinkt goed in ieder geval. Op de site van TF1 is een item te zien van de test die Alain Prost heeft gedaan met de nieuwe MC 12, klik hier voor de video (http://sports.tf1.fr/home/pages/TF1/V3/L3/S224/sport_Lng3_Spo224_Sto583760_SitTF1.shtml)
Wel een mooie wagen die MC 12, carroserie uit carbon :eek:
JPMontoya
25-05-2004, 19:37
http://www.proximus24hours.com/
De ticketverkoop is ondertussen ook van start gegaan. Niet echt goedkoop en de free tickets voor 24h zijn meestal schaars en je moet al betalen gewoon op vrijdag & donderdag. tsss
donderdag en vrijdag zit bij in u weekend ticket. je moet enkel betalen voor donderdag en vrijdag als je enkel die dagen komt.
Originally posted by stijnconinx
Dams zou 2 Murciélago's inzetten! Iemand de livery al gezien: dat is precies RfH 2 :+
uhm, bedoelt ge niet Reiter engineering?
DAMS gaat in ieder geval 1 Lambo (met Piccini en Delatraz) inzetten in Fia GT.
http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=225
EDIT: Dit is als reaktie op Integra bedoelt.
Originally posted by Integra
uhm, bedoelt ge niet Reiter engineering?
Euhm neen, Reiter neemt vanaf nu normaal niet meer deel aan FIA-GT. Ze gaan gewoon de Lambo verder ontwikkelen en er zoveel mogelijk proberen te verkopen aan klanten.
Originally posted by stijnconinx
. Ze gaan gewoon de Lambo verder ontwikkelen en er zoveel mogelijk proberen te verkopen aan klanten.
Er wordt niet meer ontwikkeld. Die race was de laatste test. Als het tegenviel gingen ze verderontwikkelen. Nu viel het mee en dit is de versie die aan klanten aangeboden wordt.
Wordt er helemaal niks meer aan die wagen ontwikkeld? Kan het me bijna niet voorstellen, wat is je bron?
Die deelname aan Fia Gt door Reiter was inderdaad bedoeld om klanten over de streep te trekken.
Originally posted by Marshal
Indien op tijd klaar:
- De Maserati MC12 ........
Wel op tijd klaar...................maar we zien hem niet tijdens de 24u van Spa volgens de laatste berichten in de Engelse Autosport. Laat een ieder maar fijn geloven dat ze bezig zijn voor het FIA GT................het echte doel is Le Mans in 2005/2006, maar dat is mijn mening.
Volgens een bericht dat vandaag op www.pitstop.tv staat, zou de MC12 dit jaar debuteren in Imola op 5 september...
Il Dottore
02-06-2004, 19:02
Maserati in 2005 of 2006 in Le Mans kan wel eens de moeite worden. Aston Martin zou dan ook komen met een DB9. Als de Corvettes en Ferrari's 575 dan nog meerijden ...
Originally posted by Mistery
Volgens een bericht dat vandaag op www.pitstop.tv staat, zou de MC12 dit jaar debuteren in Imola op 5 september...
Het artikel in de Autosport van vandaag is uitgebreider ;) :D
JPMontoya
02-06-2004, 19:34
Il y aura 2 vertigos aux 24 heures de Francorchamps,c'est confirmé.
Il y aura un équipage avec Renaud Kuppens et un équipage avec Sébastien Ugeux
Il y a pour l'instant 5 pilotes confirmé et il reste une place pour un
pilote qui reste à confirmer.
plus d'info prochainement.
http://www.renaudkuppens.be
Originally posted by Marshal
Indien op tijd klaar:
- De Nissan 350 Z in de N-GT klasse, wellicht met Vincent Radermecker......
De kans dat we die gaan zien word steeds groter, het gerucht staat deze week wederom in de Autosport. RJN motorsport heeft al één rijder getekend voor deze wedstrijd namelijk: Chris Buncombe .......wie kent hem niet ;)
Geen exoot op de baan maar misschien wel de grootste tent in de paddock. Het Engelse DRM team komt aan de start met een Ferrari 360 cup...............een team om de komende jaren in de gaten te houden, http://www.drmracing.com/
Originally posted by JPMontoya
Il y aura 2 vertigos aux 24 heures de Francorchamps,c'est confirmé.
Il y aura un équipage avec Renaud Kuppens et un équipage avec Sébastien Ugeux
Il y a pour l'instant 5 pilotes confirmé et il reste une place pour un
pilote qui reste à confirmer.
plus d'info prochainement.
http://www.renaudkuppens.be
Da's prachtig nieuws he. Heeft Belgian racing dan toch nog wat geld gevonden om met 2 te racen?
We zullen ook enkele 575 GTC's aan het werk zien maar daar hoeven we niets van te verwachten als we de woorden van Mike Hezemans goed vertalen uit de Duitse Motor Sport Aktuell. Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft. Dat maakt die debuut overwinning van JMB afgelopen jaar des te merkwaardiger ;)
Vertigo Streiff
14-06-2004, 20:19
nu maar hopen dat de vertigo's het uithouden en niet zoals bij de Spa Euro Race : in pan gevallen :(
Originally posted by Marshal
De kans dat we die gaan zien word steeds groter, het gerucht staat deze week wederom in de Autosport. RJN motorsport heeft al één rijder getekend voor deze wedstrijd namelijk: Chris Buncombe .......wie kent hem niet ;)
Zijn er al foto's van deze wagen?
Originally posted by Marshal
Geen exoot op de baan maar misschien wel de grootste tent in de paddock. Het Engelse DRM team komt aan de start met een Ferrari 360 cup...............een team om de komende jaren in de gaten te houden, http://www.drmracing.com/
Inderdaad aardig tentje:
http://www.drmracing.com/structure.jpg
En maar 4 man personeel: http://www.drmracing.com/personel.htm
;)
Originally posted by Marshal
Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft.
Vul in: Pagani Zonda ;)
Ik denk dat we Ferrari nog wat tijd moeten gunnen. De Prodrive Ferrari was in het begin ook geen winnaar.
Originally posted by FIRE
Zijn er al foto's van deze wagen?
Vul in: Pagani Zonda ;)
Foto's van de Nissan 350Z? Niet gevonden.......wel van de JGTC versie, maar niet van de N-GT.
Barron Connor van Bosch heeft niets met Toine Hezemans te maken, Mike is gewoon een van de piloten ;)
[off-topic]
Trouwens in diezelfde Motor Sport Aktuell komt Toine zelf ook aan het woord. Na een ruzie met Horacio Pagani heeft de Argentijn een brief geschreven waarin deze verteld dat zijn Pagani in race-versie een gevaarlijk ding was. De brief is gestuurd naar de ACO en de FIA........................
Hezemans zegt ook dat het gehele project is afgeblazen, het bouwen van klantenversies e.d. gaat niet door. Het Oreca-concept is begraven.
Uiteraard moet Toine even vermelden dat het hele project hem persoonlijk 1.2 miljoen euro heeft gekost. Tja hoe realistisch dat getal is? Volgens mij was het hele project vele miljoenen duurder.....of iemand anders gaat zwaar de boot in of Toine is niet helemaal nauwkeurig met het genoemde bedrag ;)
Wel leuk is dat hij erbij zegt dat de mislukkingen met de Lotus Elise GT1 en de Bitter GT1 "peanuts" waren bij deze financiële flater. Na drie fiasco's moet toch langzaam het kwartje beginnen te vallen ;)
[off-topic]
1.2 miljoen euro is een beetje weinig eh... Ik heb toch ook al ander bedragen horen vallen. ;)
Project dus volledig in de vuilbak, jawadde.
Vertigo Streiff
14-06-2004, 21:39
Originally posted by FIRE
Zijn er al foto's van deze wagen?
Inderdaad aardig tentje:
http://www.drmracing.com/structure.jpg
En maar 4 man personeel: http://www.drmracing.com/personel.htm
;)
Vul in: Pagani Zonda ;)
Ik denk dat we Ferrari nog wat tijd moeten gunnen. De Prodrive Ferrari was in het begin ook geen winnaar.
die mannen van DRM waren er ook bij de spa ferrari days
en ik moet zeggen dat die britten het goed doen
vooral dat ze foldertjes uitdelen om champagne te gaan drinken in de tent
hier de uitdeelsters van de foldertjes (http://img4.imageshack.us/img4/9326/ferrarimei20041006.jpg) :D:p
Originally posted by Marshal
Barron Connor van Bosch heeft niets met Toine Hezemans te maken, Mike is gewoon een van de piloten ;)
Dat weet ik.
Mike doelde met de uitspraak: "Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft." op de Ferrari 575. Wat ik bedoelde is dat deze uitspraak ook op gaat voor de Zonda.
Originally posted by Marshal
[off-topic]
Trouwens in diezelfde Motor Sport Aktuell komt Toine zelf ook aan het woord. Na een ruzie met Horacio Pagani heeft de Argentijn een brief geschreven waarin deze verteld dat zijn Pagani in race-versie een gevaarlijk ding was. De brief is gestuurd naar de ACO en de FIA........................
Dit vind ik laag.
Originally posted by Marshal
Hezemans zegt ook dat het gehele project is afgeblazen, het bouwen van klantenversies e.d. gaat niet door. Het Oreca-concept is begraven.
Uiteraard moet Toine even vermelden dat het hele project hem persoonlijk 1.2 miljoen euro heeft gekost. Tja hoe realistisch dat getal is? Volgens mij was het hele project vele miljoenen duurder.....of iemand anders gaat zwaar de boot in of Toine is niet helemaal nauwkeurig met het genoemde bedrag ;)
Wel leuk is dat hij erbij zegt dat de mislukkingen met de Lotus Elise GT1 en de Bitter GT1 "peanuts" waren bij deze financiële flater. Na drie fiasco's moet toch langzaam het kwartje beginnen te vallen ;)
[off-topic]
Volgens mij is die Toin gewoon niet de man om zo'n project te leiden. Hij had beter een bedrijf zoals Prodrive in kunnen schakelen voor dit project (zoals Frederic Dor van Care racing heeft gedaan).
Jammer van het geld...Hij was goedkoper uit geweest als hij een gewoon met een Prodrive Ferrari had geraced (of nog liever een LMP).
Originally posted by Vertigo Streiff
die mannen van DRM waren er ook bij de spa ferrari days
en ik moet zeggen dat die britten het goed doen
vooral dat ze foldertjes uitdelen om champagne te gaan drinken in de tent
hier de uitdeelsters van de foldertjes (http://img4.imageshack.us/img4/9326/ferrarimei20041006.jpg) :D:p
Ik zie geen folders? :D
Originally posted by Marshal
We zullen ook enkele 575 GTC's aan het werk zien maar daar hoeven we niets van te verwachten als we de woorden van Mike Hezemans goed vertalen uit de Duitse Motor Sport Aktuell. Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft. Dat maakt die debuut overwinning van JMB afgelopen jaar des te merkwaardiger ;)
Ofwel is de concurrentie gewoon geweldig fel vooruitgegaan?
IS er al iets bekend van da testdag? welke datum deze zou zijn?
PorscheGT
15-06-2004, 22:18
6 july :D
http://www.proximus24hours.com/htm/info_test.asp
Originally posted by Marshal
We zullen ook enkele 575 GTC's aan het werk zien maar daar hoeven we niets van te verwachten als we de woorden van Mike Hezemans goed vertalen uit de Duitse Motor Sport Aktuell. Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft. Dat maakt die debuut overwinning van JMB afgelopen jaar des te merkwaardiger ;)
Niet alleen de 575 van Barron Conner in het LMES is een drama, de 575 van GPC in het FIA GT schijnt ook een ramp te zijn. Mike stopt per direkt bij GPC. "Lack of results" is de hoofdoorzaak van zijn stoppen.
Tja Hezemans heeft genoeg ervaring in het in een vroeg stadium ontdekken dat er weinig potentie zit in een project ;) :D
edit: whoops bron vergeten, uiteraard in het Engelse blaadje ;)
Vosse-Bouvy gaan met de GPC Ferrari rijden tijdens de 24u.
JPMontoya
20-06-2004, 14:57
De Belgische wagenbouwer Vertigo blijft trouw aan zijn traditie in de Proximus 24 Hours of Spa en zet dit jaar twee wagens in bij de Nationale GT's. De eerste krijgt een Alfa-motor in het vooronder, 3,6 liter, en heel wat lood om aan het minimumgewicht van 1100 kg te raken. Hij staat in de kleuren van Gordon en wordt bestuurd door Lambert-Lefort, leiders in GTB in de Belcar. De andere heeft een 3 liter-krachtbron waardoor hij slechts 950 kg moet wegen. Sebastien Ugeux en Renaud Kuppens worden voor de gelegenheid bijgestaan door Gabriele Cadringher, voorzitter van de GT-commissie binnen FIA.
official site 24h !
Het stond ook al een dag of twee op onderstaande site te lezen ;) , evenals nog andere zaken over de 24U van Spa. :D
Originally posted by Mistery
Het stond ook al een dag of twee op onderstaande site te lezen ;) , evenals nog andere zaken over de 24U van Spa. :D
En als het op JULLIE site staat, mag het hier niet meer gepost worden of wat ?????
Alleszins, als de Vertigo van Lambert-Lefort in dezelfde livery staat als hun Porsche uit de Belcar, zal hij er mooi uitzien. Veel succes...
C U
Hebben ze eigenlijk een Vertigo gekocht of geleend of hoe zit het?
JPMontoya
21-06-2004, 22:57
Deze woensdag op Radio Classic 21
Interview met Tony Gillet & Renaud Kuppens (9u) over Gillet
http://www.classic21.be
Originally posted by JPMontoya
Deze woensdag op Radio Classic 21
Interview met Tony Gillet & Renaud Kuppens (9u) over Gillet
http://www.classic21.be
Is het mogelijk dat je dat voor mij kan opnemen of zo?
Ik weet niet zeker of ik de tijd heb om te luisteren.
The Interceptor
22-06-2004, 19:26
Weet er iemand of er op de tesdag (dinsdag 6 juli) inkom is, en indien ja, hoeveel?
thx
JPMontoya
22-06-2004, 19:31
Originally posted by Integra
Is het mogelijk dat je dat voor mij kan opnemen of zo?
Ik weet niet zeker of ik de tijd heb om te luisteren.
Ik zou t graag doen, maar heb op kot geen stereo met cassette, als iemand anders het weet.
tussen 8u45-9u zou het zijn.
Vorig jaar werd er geen inkom gevraagd op de testdag.
Je kon ook een hele dag door de pitlane wandelen.
Morgen is het in Spa De Officiele Testdag van de 24 uren. Ik ga er alvast naartoe. Zijn er nog mensen van depaddock die gaan ?
Greetzz.. Corvetteboy
PorscheGT
05-07-2004, 21:40
raceaholic en ik zullen ook aanwezig zijn :)
Vertigo Streiff
05-07-2004, 21:41
Vertigo & Integra will be there to
Geen exotische wagen, gewoon een oude Viper..........maar een dame achter het stuur. Na Vanina gaat nu ook Fanny Duchateau van start in de 24 uur in een van de Zwaans Vipers.
Als iets uniek is aan Belgie en Autosport dan is het wel de voorliefde van heel wat dames om met een zware GT te besturen ;) Fanny zou morgen op testdag haar eerste kilometers gaan maken in de Viper. Stickers van Veryplast zijn onderweg ;)
Minardi-testrijder Bas Leinders gaat dit seizoen zeker racen in Spa. Of hij voor Minardi aan de start mag komen is nog steeds onzeker, maar de Belg neemt wel zeker deel aan de 24 Uur van Spa-Francorchamps. Bas maakte bekend dat hij in die uithoudingsrace de kleuren van het Gillet Vertigo team zal vertegenwoordigen.
Samen met de vaste rijders van het team Sebastien Ugeux en Renaud Kuppens doet Leinders dit seizoen een gooi naar de zege. De Vlaming hoopt tevens nog steeds op een racezitje bij Minardi voor zijn thuisrace eind augustus.
Bron: F1Racing.nl
Originally posted by Marshal
De kans dat we die gaan zien word steeds groter, het gerucht staat deze week wederom in de Autosport. RJN motorsport heeft al één rijder getekend voor deze wedstrijd namelijk: Chris Buncombe .......wie kent hem niet ;)
Volgens de entrylist (http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/SPAProvisionalEntryListat06-07-04.pdf) komt hij aan de start met Rademecker, Rosenblad, Cunningham en de al eerder genoemde Buncombe.
Originally posted by Marshal
[B]Geen exoot op de baan maar misschien wel de grootste tent in de paddock. Het Engelse DRM team komt aan de start met een Ferrari 360 cup...............een team om de komende jaren in de gaten te houden, http://www.drmracing.com/
Ze hebben een Saleen aangeschaft om Fia GT te gaan doen in 2005, zie: http://www.drmracing.com/news23.htm
Leinders kans op de zege in de 24u? Dat is de grap van het jaar.
Originally posted by Autofan
Leinders kans op de zege in de 24u? Dat is de grap van het jaar.
kijk naar de bron: F1Racing.nl. dat zegt genoeg denk ik.
Inderdaad. De Hollanders wisten weer niet wat ze moesten schrijven ;).
Enkele tijden van vandaag:
1: 13 GPC Giesse Ferrari 575 M Maranello - 2:14.916
2: 11 GPC Giesse Ferrari 575 M Maranello - 2:15.752
3: 5 Vitaphone Saleen S7 - 2: 16.044
4: 17JMB Racing Ferrari 575 M Maranello - 2: 17.977
5 : 142 BMW Motorsport M3 GTR - 2: 20.082
6 : 62 GPC Giesse Ferrari 360 Modena - 2: 20.491
7: 19 JMB Racing Ferrari 575 M Maranello - 2: 20.542
8: 143 BMW Motorsport M3 GTR - 2: 20.797
9: 8: 103 PSI Porsche 996 turbo - 2: 21.194
10: 99 Freisinger Motorsport Porsche 996 GT3-RS : 2: 21.528
Bron: www.fiagt.com
Tijden tussen de GT en N-GT liggen niet zo heel erg ver uit elkaar..........maar heeft iedereen het achterste van zijn tong laten zien? ;)
Originally posted by Autofan
Leinders kans op de zege in de 24u? Dat is de grap van het jaar.
hopelijk staat zijn stuur niet rechts. Ofwel moet hij volgend weekend eens gaan oefenen met een funcup biplace :D
Bart.Vandecavey
06-07-2004, 21:21
Originally posted by A.J.
hopelijk staat zijn stuur niet rechts. Ofwel moet hij volgend weekend eens gaan oefenen met een funcup biplace :D Wie wil er nu zijn funcup uitlenen aan Leinders op Spa!?
JPMontoya
06-07-2004, 21:22
terug van de testdag. Leuk toeven in Spa. Niet echt veel opmerkelijke zaken buiten dan een serieus brandje bij zwaans net na de middag. Training in de ochtend stilgelegd door crash Red Bull PSI Porsche.
http://www.renaudkuppens.be/albums/spatestday04/DSCN0915.sized.jpg
nog een paar foto's op onderstaande site !
Hoe maak je van een lelijke wagen een mooie bolide :D
niet dat de wagen lelijk is maar zijn decoraties waren toch niet om naar huis te schrijven tot op heden.
Men zegt wel eens : kleren maken de man. In dit geval telt : stickers maken de auto
Originally posted by A.J.
Hoe maak je van een lelijke wagen een mooie bolide :D
Op die livery zat ik idd te wachten. Nice...
C U
JPMontoya
06-07-2004, 21:53
Originally posted by A.J.
Hoe maak je van een lelijke wagen een mooie bolide :D
niet dat de wagen lelijk is maar zijn decoraties waren toch niet om naar huis te schrijven tot op heden.
Men zegt wel eens : kleren maken de man. In dit geval telt : stickers maken de auto
Tja dat is natuurlijk smaak. Ik vind persoonlijk deze veel minder mooi dan de andere Vertigo.
Originally posted by JPMontoya
Tja dat is natuurlijk smaak. Ik vind persoonlijk deze veel minder mooi dan de andere Vertigo.
Ik vind de Vertigo van het NRF & World series ook wel een stukske mooier. :)
Originally posted by Marshal
Enkele tijden van vandaag:
Tijden tussen de GT en N-GT liggen niet zo heel erg ver uit elkaar..........maar heeft iedereen het achterste van zijn tong laten zien? ;)
Vind ik wel raar. Autorlando team had in de pits een bord met alle uitslagen op en daarop stond Alzen op 1 met een tijd van 2:16. :confused:
Schnitzer laat eindelijk (een stukje) van z'n tanden zien. Schrijf maar op: zij winnen de 24u. Zegt mo da kik het hem gezeit!
Werner333
06-07-2004, 22:45
Tenzij de FIA zich nog gaat moeien.
Werner333
06-07-2004, 22:47
Originally posted by JPMontoya
http://www.renaudkuppens.be/albums/spatestday04/DSCN0915.sized.jpg
Gewoonweg prachtig.
Aan Lefort en Lambert: :worship: :worship: :worship:
Originally posted by Scapa
Schnitzer laat eindelijk (een stukje) van z'n tanden zien. Schrijf maar op: zij winnen de 24u. Zegt mo da kik het hem gezeit!
Als ze gaan deelnemen heet dat! De FIA heeft nu pas in de gaten wat ze precies in huis hebben gehaald........en ja, de FIA heeft een gifpijl gevonden.
BMW selecteerde twee BELCAR wedstrijden om aan toegelaten te worden aan de 24U van Francorchamps eind deze maand. Mogelijk dat er toch een addertje onder het gras zit. Uit betrouwbare bron vernam autosport.nl dat de FIA op korte termijn een beslissing neemt omtrent de toelating van traction control en ABS op de M3 GTR. Moet BMW Motorsport verplicht afzien van het gebruik van deze hulpmiddelen, dan slinken de kansen op een eindoverwinning aanzienlijk.
www.autosport.nl
Vertigo Streiff
07-07-2004, 12:54
Gordon Vertigo (http://members.lycos.co.uk/vermeulen30/Vertigo2.jpg)
Mr.Dallara
08-07-2004, 19:29
Gillet zal dus met 2 wagens deelnemen aan de komende 24uren van Spa, laat het duidelijk zijn, ik vind dit supper!
Maar bij mij zijn er wat vraagtekens rond, nl: hoe kan Gillet met 2 wagens deelnemen aan de race?? één wagen kunnen ze inschrijven in de "national class" omdat die in de Belcar rijd...
Maar de tweede (de Gordon Gillet dus) rijd niet mee in de FIA GT en niet in de Belcar, hoe kunnen ze dan deze wagen inschrijven??
Kan iemand dit verklaren? :confused:
Ik veronderstel dat m'n niet voor iemand uitzonderingen zal maken, anders zou Schnitzer niet zomaar ff 2 Belcar races komen meerijden. Want doen ze enkel en alleen om te kunnen deelnemen aan de 24uren van Spa 2004.
Laat het duidelijk zijn: ik ben helemaal niet tegen Gillet Vertigo, ik vind deze wagen gewoonweg supper! Ik vraag me enkel het bovenstaande af...
Originally posted by Mr.Dallara
Gillet zal dus met 2 wagens deelnemen aan de komende 24uren van Spa, laat het duidelijk zijn, ik vind dit supper!
Maar bij mij zijn er wat vraagtekens rond, nl: hoe kan Gillet met 2 wagens deelnemen aan de race?? één wagen kunnen ze inschrijven in de "national class" omdat die in de Belcar rijd...
Maar de tweede (de Gordon Gillet dus) rijd niet mee in de FIA GT en niet in de Belcar, hoe kunnen ze dan deze wagen inschrijven??
Kan iemand dit verklaren? :confused:
Ik veronderstel dat m'n niet voor iemand uitzonderingen zal maken, anders zou Schnitzer niet zomaar ff 2 Belcar races komen meerijden. Want doen ze enkel en alleen om te kunnen deelnemen aan de 24uren van Spa 2004.
Laat het duidelijk zijn: ik ben helemaal niet tegen Gillet Vertigo, ik vind deze wagen gewoonweg supper! Ik vraag me enkel het bovenstaande af...
Ik denk (ben er helemaal niet zeker van) dat dat komt omdat die andere Vertigo ingeschreven staat als Track Promotion van Lefort/Lambert. Track Promotion doet ook mee in de Belcar, maar dan wel met een Porsche, dit maakt niet uit bij de 24U. Want ze zijn ingeschreven als Track Promotion. Daardoor is die sponsoring ook hetzelfde als op die GTB-Porsche.
Denk ik hé . :)
Bart.Vandecavey
08-07-2004, 20:15
Originally posted by Mr.Dallara
Gillet zal dus met 2 wagens deelnemen aan de komende 24uren van Spa, laat het duidelijk zijn, ik vind dit supper!
Maar bij mij zijn er wat vraagtekens rond, nl: hoe kan Gillet met 2 wagens deelnemen aan de race?? één wagen kunnen ze inschrijven in de "national class" omdat die in de Belcar rijd...
Maar de tweede (de Gordon Gillet dus) rijd niet mee in de FIA GT en niet in de Belcar, hoe kunnen ze dan deze wagen inschrijven??
Kan iemand dit verklaren? :confused:
Ik veronderstel dat m'n niet voor iemand uitzonderingen zal maken, anders zou Schnitzer niet zomaar ff 2 Belcar races komen meerijden. Want doen ze enkel en alleen om te kunnen deelnemen aan de 24uren van Spa 2004.
Laat het duidelijk zijn: ik ben helemaal niet tegen Gillet Vertigo, ik vind deze wagen gewoonweg supper! Ik vraag me enkel het bovenstaande af...
Volgens mij is dat omdat die Gillet zowiezo al conform bevonden is door zijn deelname vorig jaar. Die BMW heeft nog nooit deelgenomen aan een Europees GT-kampioenschap tot voor dit jaar.
Originally posted by Marshal
Als ze gaan deelnemen heet dat! De FIA heeft nu pas in de gaten wat ze precies in huis hebben gehaald........en ja, de FIA heeft een gifpijl gevonden.
Mja, dan komt de Corvette ook wel in de problemen. Heeft die ook geen traction control? ;) Die mogen volgens mij serieus gewicht gaan bijleggen (zoals AD-Sport vorig jaar). Denk niet dat Ratel wil dat er een Corvette de 24u wint...
Schnitzer moet kiezen, ABS of TC, las ik in een krant...
Stukje uit een interview met Stéphane Ratel op www.proximus24hours.com : :)
Het is inderdaad de bedoeling dat ze hun beste klanten helpen, niet dat ze alles zelf doen. In 2006 zal iedere fabriek dan verplicht zijn om zes auto's te ondersteunen, zoals BMW doet in de FIA ETCC. Dat is de filosofie die we in het FIA GT-Kampioenschap willen invoeren."
En welke constructeurs zijn geïnteresseerd?
"We hebben een potentieel van zeven constructeurs: Ferrari, Maserati, Aston Martin, Lamborghini, GM, Saleen en BMW. We vergaderden al met de ACO en vanaf 2006 krijgen we een gemeenschappelijk reglement."
Straks nemen in Spa twee M3's V8 GTR deel in de categorie van de nationale GT. Wat vindt u daarvan?
"Ik beschouw dat eerlijk gezegd als een zeer bemoedigend signaal. Ik hoop dat ze zich door een uitstekend resultaat kunnen laten overtuigen om in 2005 bij ons te komen racen. Het is inderdaad mijn betrachting om ze naar ons kampioenschap aan te trekken. Het sportieve beleid van BMW in de FIA ETCC is voor mij een model. Ik zou ze dan ook graag hetzelfde zien doen in de GT. Ik weet dat sommige van onze teams vrezen dat ze in de schaduw van BMW zullen komen te staan, maar als ze geklopt worden, dan zullen ze daar zelf verantwoordelijk voor zijn. De M3 zal over één rondje inderdaad minder snel zijn, dat is duidelijk."
Het is inderdaad de bedoeling dat ze hun beste klanten helpen, niet dat ze alles zelf doen. In 2006 zal iedere fabriek dan verplicht zijn om zes auto's te ondersteunen, zoals BMW doet in de FIA ETCC. Dat is de filosofie die we in het FIA GT-Kampioenschap willen invoeren."
En welke constructeurs zijn geïnteresseerd?
"We hebben een potentieel van zeven constructeurs: Ferrari, Maserati, Aston Martin, Lamborghini, GM, Saleen en BMW. We vergaderden al met de ACO en vanaf 2006 krijgen we een gemeenschappelijk reglement."
Straks nemen in Spa twee M3's V8 GTR deel in de categorie van de nationale GT. Wat vindt u daarvan?
"Ik beschouw dat eerlijk gezegd als een zeer bemoedigend signaal. Ik hoop dat ze zich door een uitstekend resultaat kunnen laten overtuigen om in 2005 bij ons te komen racen. Het is inderdaad mijn betrachting om ze naar ons kampioenschap aan te trekken. Het sportieve beleid van BMW in de FIA ETCC is voor mij een model. Ik zou ze dan ook graag hetzelfde zien doen in de GT. Ik weet dat sommige van onze teams vrezen dat ze in de schaduw van BMW zullen komen te staan, maar als ze geklopt worden, dan zullen ze daar zelf verantwoordelijk voor zijn. De M3 zal over één rondje inderdaad minder snel zijn, dat is duidelijk."
:applaus:
Dit bied hoop op een gezonde GTS klasse! :)
Originally posted by FIRE
:applaus:
Dit bied hoop op een gezonde GTS klasse! :)
GT1 klasse, oefen al maar voor volgend jaar ;)
Originally posted by raceboy
GT1 klasse, oefen al maar voor volgend jaar ;)
Ik weet dat het GT1 klasse gaat heten (en ik wilde ook GT1 schrijven ipv GTS, echter ik dacht dat dat misschien te verwarrend was voor jullie... ;) :D )
Weet iemand bij wie Didier de Radiguès getest heeft?
Waarom horen we eigenlijk zo weinig van andere Belgische superpiloten zoals Didier Theys, Eric van de Poele & Didier de Radiguès. Ze zijn toch niet minderwaardig dan Anthony Kumpen of wel?
PorscheGT
11-07-2004, 19:21
Eric Van De Poele doet mee met de Vitaphone Saleen... maar de rest, rijden die niet allemaal in de ALMS ?
Theys rijdt Grand-AM, maar de Radigues weet ik niet
de Radiguès werkt voor RTL (heeft een eigen motor programma en presenteerde dit weekend blijkbaar ook Moteurs) en rijdt af en toe nog een race in de States.
JPMontoya
14-07-2004, 09:41
Praktische vraag : ik meen ergens gelezen te hebben dat je tickets voor de 24u bij ING Bank kan bestellen. Kan iemand mij bevestigen dat dit zo is ?
Je moet wel rap zijn. Nog maar 2 dagen !
PorscheGT
14-07-2004, 13:38
weet er iemand of Larbre Competition meedoet? die deelnemerslijst klopt niet helemaal dus misschien ??
Larbre bleef thuis ivm gebrek aan financiele middelen voor zover ik weet.
De bezetting van de Viper van US Carworldracing is nu ook definitief bekend:
roger grouwels - rene wijnen - rob frijns - xavier maassen
Het team met de zachte G :D Lijkt wel een wagen van de Limburgse werkgeversbond ;)
in de autosport van vorige week staat dan Kumpen met een Force one Viper gaat rijden, hoe zit dit? want zover ik weet rijd hij toch met de Corvette?
Entry List geupdated en er is maar 1 wagen bijgekomen : SRT. Met Anthony Kumpen. Ik mis er toch nog een paar hoor.
Peter Baert
15-07-2004, 22:41
Didier de Radiguès is sinds begin dit jaar de presentator van "Moteurs" op RTL-TVI en hij levert commentaar bij de rechtstreekse uitzendingen van de MotoGP op Club RTL.
Tweede wagen van PSI erbij en wat een bezetting, wow. Palttala, Menten en Kaufmann. Wagen 103 voor de centjes en wagen 104 voor het resultaat ;)
efkes een vraagske omdat ik niet zo'n techneut ben:
de Belcar-wagers zijn in Belcar-configuratie beter dan de gelijkaardige FIA GT's, juist? nu, als die wagens aangepast in de 24u gaan rijden, zijn ze dan evenwaardig aan de FIA GT's, of slechter? of houden ze nog een licht voordeel?
BELCAR wagens met FIAGT restrictors? Die zijn zeker niet sneller. Durf ik redelijk zeker te zeggen. Momenteel is een Viper een van de snelste wagens in de BELCAR. En kijk dan eens naar waar de Vipers momenteel in het FIAGT rijden. Da's geen goed voorteken.
JPMontoya
24-07-2004, 22:51
New livery van Gillet Vertigo Streiff van Kuppens-Ugeux-Leinders voor 24u
Meer en betere foto's op www.renaudkuppens.be
http://www.renaudkuppens.be/albums/designgv04/P1000752.sized.jpg
de kwaliteit is niet zo denderend.
Buzzbomb
24-07-2004, 23:45
Ziet er goed uit! Elk jaar een beetje meer geel erbij :D , lekkere kleur (vind ik dan)
Zeer schone livery, zeker mooier dan de Gordon wagen. Vind de combo van Gordon en Gulf niet echt bij elkaar passen, sorry. Deze wagen is zeker erg fraai, mooie kleurencombo. Is dit nou de lichte of de zware wagen?
JPMontoya
25-07-2004, 09:23
De wagen van Kuppens-Ugeux-Leinders heeft een 3 L motor, maar weegt maar iets meer dan 900kg. De Gordon Vertigo heeft de 3.6 L maar moet noodgedwongen 200kg balast meedragen dus zo rond 1200 kg.
De Gordon Vertigo is een van de Vertigo's zoals hij heeft meegereden in Spa 24h van 2002.
Vertigo Streiff
25-07-2004, 11:23
De nieuwe livery is gewoon schitterend. Eerlijk gezegd de schoonste livery van de Vertigo ooit.
according to Autosport ;)
Jeffrey van Hooydonk zal aan de start komen met een PSI Porsche, maar op de laatste lijst van de site van de 24 uur zie ik hem er nog niet bijstaan. Wel is Wolfgang Kaufman van PSI naar Wieth gegaan.............
Originally posted by JPMontoya
De wagen van Kuppens-Ugeux-Leinders heeft een 3 L motor, maar weegt maar iets meer dan 900kg. De Gordon Vertigo heeft de 3.6 L maar moet noodgedwongen 200kg balast meedragen dus zo rond 1200 kg.
De Gordon Vertigo is een van de Vertigo's zoals hij heeft meegereden in Spa 24h van 2002.
Betekend dat dat de Gordon Vertigo in G2 valt en de Kuppens Vertigo in G3?
Vertigo Streiff
25-07-2004, 13:28
op de lijst staat dat beide vertigo's in de G2 zitten
PorscheGT
27-07-2004, 14:41
hier zijn al enkele foto's van vandaag en gisteren van Gillet en Rafanelli
Rafanelli (http://www.racb.com/fr/sport/..%5C..%5Cpictures%5Cupload%5C1028_N.jpg)
Gillet (http://www.racb.com/fr/sport/..%5C..%5Cpictures%5Cupload%5C1031_N.jpg)
44 auto's aan de start van de vrije training, maar een mager beestje als je het mij vraagt ;)
Originally posted by Scapa
44 auto's aan de start van de vrije training, maar een mager beestje als je het mij vraagt ;)
precies wat de FIA wil. minder autos meer kwaliteit. Ik denk dat ze er maximum 50 wouden naar ik vorig jaar opgevangen heb.
***Breaking News***, according to Autosport ;)
De M3 GTR zal van start gaan ZONDER traction control, volgens de reglementen zou dat wel mogen. Ratel vond e.e.a. toch niet helemaal juist achteraf gezien en heeft BMW verzocht om de traction control niet te gebruiken dit weekend. BMW heeft aan die wens gehoor gegeven. Over ABS wordt niet gesproken in het stukje.........
PorscheGT
28-07-2004, 23:20
ook Marc Duez komt aan de start in deze 24uren.. dit met een volledige belgische bemanning op de zwaans racing viper n°10 met Lemeret,Deman,Duchateau en Duez :) gezien op http://www.proximus24hours.com en ook op http://www.pitstop.tv
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.