PDA

View Full Version : Voor de RACE-frieks :P


Finish
18-05-2001, 14:51
zijn er tegenwoordig maar 2 aanraders te koop :

F1 Racing Championship van Ubisoft: Prachtig realistisch, leuk bespeelbaar

Grand Prix 3: toch nog altijd top voor mij, mits enkele mooie updates.

En 1 dezer dagen kwam ik in Free Record Shop te A'pen en daar lag Grand Prix Legends in den uitverkoopbak voor 299,- Voor wie geinteresseerd is, 't is daar aan de Wapper :)

krikke
23-05-2001, 16:35
Nascar4 ziet er me ook goed uit, het gebruikt de graphische engine van Grand Prix Legends. Ik heb echter moeilijkheden om het spel te vinden. Iemand tips?

airco
23-05-2001, 16:42
hmmmzzzz

kheb et al gespeeld, en het zuigt bigtime!! echt nie te controleren die auto's, of lag het aan het feit dak just teveel gezopen had?!?

airco

krikke
23-05-2001, 16:56
ik moet zeggen dat er met de demo toch iets mee te doen is. De setups geven duidlijke gedragsveranderingen aan de auto. Ik denk dat je toch ewa veel gezopen had zeker? In ieder geval is ded GPL engine , nu al een paar jaar, nog steeds de beste. De graphics geraken wat verouderd, maar de papyrus mannen hebben een prima spel gemaakt.

Finish
23-05-2001, 17:07
Mjah, ik heb het onding, maar ik vind het enkel een onding omdat NASCAR mij niet écht kan boeien mijn -pijltje-naar-links-toets die de hele tijd ingedrukt is....

de GPL-engine is idd prachtig, maar in dit spel kwam dat toch niet 100% bovendrijven vond ik...

Sennake
23-05-2001, 18:20
Originally posted by airco
hmmmzzzz

kheb et al gespeeld, en het zuigt bigtime!! echt nie te controleren die auto's, of lag het aan het feit dak just teveel gezopen had?!?

airco

LOL 't zal da tweede wel zijn Airco maat!
Teveel BUD eh? Waazzzzzzaaaaaaaaaa!!!!!!!!

Finish
23-05-2001, 18:59
True...
true....

:D

yvdp
23-05-2001, 21:13
Grand prix 3 is gewoon fantastisch. Megabangelijk. gewoon.

krikke
23-05-2001, 21:19
GP is héél goed, vooral bij nat weer racen is cool. De graphics zijn echter verschrikkellijk, zelfs met 4X FSAA. En het is helemaal een ramp als je F1RC gespeeld hebt. Voor de moment zijn de fisics daarvan archishit, maar de graphics de beste die ik ken. En aan de ficics wordt gewerkt naar het schijnt...

Sennake
23-05-2001, 21:23
Ja, bij nat weer zit ik idd ook het liefst binnen aan mijne PC zelle...

Oneliner
23-05-2001, 22:53
Wussie :) :)

yvdp
28-05-2001, 20:53
Ik heb nen tijd gelede Gran Turismo 3 gespeeld. Da is ook een bangelijk spel zenne. Spijtig genoeg alleen op PS2.

Oneliner
28-05-2001, 21:02
gran turismo 3 => da zal dan toch ni zoooo heel lang gelede nzijn, want als ik me ni vergis is da noig ni zo heel lang uit zenne

yvdp
29-05-2001, 15:59
Da klopt, da was een week of twee geleje.

Ferrari Forever
03-06-2001, 19:33
Ik heb zowat de meeste Gp-spelen van de laatste paar jaar, maar F1 racing championship is toch wel iets speciaal hoor. En wat vaak het geval is bij goeie spelen, het is eigenlijk uitgekomen zonder veel tamtam maar het kan zich volgens mij moeiteloos meten met GP3. Hadden ze de paar miljard die ze toen in hun reclamebudget gestoken hebben, besteed aan een paar goeie grafische designers, dan was GP3 opnieuw de standaard. Nu is het gewoon goed.
De graphics in F1rc zijn stukken beter en de physics vind ik niet eens zo slecht. Let er wel op dat je de nieuwste drivers voor je videokaart download. Toen ik voor het eerst in de grindbak reed, waren de zandkorrels vierkante blokken die groter waren dan mijn wielen. Drivertje gedownload, en nu loopt alles als een zonnetje, zelfs op mijn heel bescheiden Pc. Enige grote minpunt : het geluid. Soms rijd je precies rond met een stofzuiger. Voor de rest : het beste F1-spel van het moment

Oneliner
03-06-2001, 23:21
heb et vandaag gespeeld en ben er helemaal weg van.
Zo'n goei spel.
vooral de graphics (met een GForce 2).

Idd het beste beste spel van et moment

Ferrari Forever
22-06-2001, 23:47
de top man, de top. Voorlopig dan toch nog, tot GP3 uitkomt in 2005 of zo...

airco
23-06-2001, 00:42
euhmmzzzz

GP3 is al 1,5 jaar uit zene Ferrari Forever!!

welcome to earth dan mor zekerst!!

airco

Finish
23-06-2001, 10:14
GP15 gaat wel de max zijn :D (Komt in in 2050)

Ferrari Forever
23-06-2001, 12:15
GP4 wou ik dus eigenlijk zeggen. Ik zat niet op mars of zo de laatste 2 jaar, dus de release van gp3 heb ik niet gemist.:) 'k heb er zelfs speciaal 70 km voor naar de fnac gereden vorig jaar in juli, om op de releasedag onmiddellijk een exemplaar te hebben. Kun je nagaan hoe erg het met mij gesteld is

yvdp
23-06-2001, 12:33
Kben is naar Oostenrijk gerede om daar een spel te kopen. Kwas daar toevallig al aant skiën ook.

krikke
23-06-2001, 15:08
en ik ben naar de Makro in Wijnegem gereden, in volle file in de avondspits! Wat een mens allemaal doet om zich eens te amuseren hé. Nu zou iemand, die de graphics van F1RC kan overzetten naar GP3 mij erg gelukkig kunnen maken. De physics in F1RC zijn toch lamentabel, waarmee ik niet wil zeggen dat GP3 perfect is.
In F1RC erger ik mij aan: (lolol)
- bij slippen heb je geen kontrole meer over de wagen (wacht nog even met lachen aub) en dan bedoel ik wel wanneer de spin gedaan is. Je wordt terug naar de pit gebracht en dat is het dan.
- het motorgeluid (en dit is dan al een aangepaste versie, want met het originele werd ik gek) verschilt niet genoeg in frequentie tussen 2 schakelbeurten.
- Bij het verlaten van de apex volgas geven doet de achtertrein niet wegslippen, er is enkel een hoogfrequent geluid te horen die het spinnen van de achterwielen moet weergeven. Dit is mijns inziens de grootste flater die ubisoft gedaan heeft. Durft er hier nog iemand spreken van realistisch weggedrag?
-op het stuur had minstens een ledjesrij mogen staan, zodat er verstandig kan geschakeld worden.
- de revlimiter inschakelen, gebeurd met een knop die ingeduwd moet blijven, anders ga je terug voluit. Het belachelijke geluid nog achterwege latend is dit ook weer alles behalve realistisch. In GP3 vonden ze het dan weer niet nodig om de controle van de snelheidsbegrenzer aan de piloot over te laten. Realistische sims, jaja...
- de replays zijn niet echt een weergave van de door jou gereden weg. De auto rijdt precies op rails, en botst, of springt weinig.
- de telemetrie is een lachertje, gewoon prutserij in feite, alles behalve een minimum aan realisme, en bijgevolg zogoed als onbruikbaar...
- de AI is , heu, een parameter om de herseninhoud van de man die de telemetrie ontwikkeld heeft weer te geven. Oerdom knallen ze je kont binnen, dat kan eens gebeuren, maar bij F1RC maakt het racen alléén aangenaam als je op de laatse rij start. Als er dan enkele wagens inéén knallen staan ze er 8 ronden erna nog (waarschijnlijk aan het wachten op de flikken, of Apeldoorn aan het bellen)
- Ah ja, maak je zeker niet ongerust, want de heren werken aan een patch. Als we ze moesten geloven was ze al een paar keer zo goed als klaar, maar we moeten toch nog even geduld hebben.
Resultaat:
Krikke heeft de F1RC cd mooi in een dozeke gestoken en zal binnen een maand als hij weerkomt uit Spanje F1RC nog eens een kans geven, als de patch uit is tenminste...
Intussen amuseer ik me rot met Grand Prix Legends. Dit spel is ontegensprekelijk het beste op de markt, daar kan nog niet over gediscutteerd worden. Het spel heeft in feite geen echte grote minpunten, en is héél tof om online te spelen.
Het beste zou zijn dat de mannen van Sierra hun eens aan een F1 sim zouden wagen.
Als de patch van Ubisoft het zou in orde krijgen om de sim wat aan realisme te laten winnen, dan maakt mij dat dolgelukkig. Ik vrees echter dat we hier een flauw patchke gaan ter beschikking krijgen die de AI flaters wat vermindert, en misschien enkele graphische aanpassingen geeft. Vergeet immers niet dat de heren aan de opvolger van F1RC aan het werken zijn, en dus niet teveel mankracht kunnen missen, zeker niet aan een game die al verkocht is.
Waar ik met grote hoop zit op te wachten nu is WSC world sports cars. Alles screens, en enkele vids zijn alvast véélbelovend, maar ja, dat waren die van F1RC ook...

Ferrari Forever
23-06-2001, 19:31
Ik vond Grand Prix legends dus ook fantastisch, en dan vooral dat motorgeluid. Zo rauw en realistisch heb ik nog geen enkele motor in een game horen klinken. Probleem is wel dat ik GPL al een paar maanden niet meer kan spelen op mijn PC, omdat het na een format een paar maand geleden niet meer te installeren valt. Nieuwe drivers geinstalleerd, deinstallatie, niets werkt.
Maar goed, volgende week ga ik mijn PC (na maanden sparen) vervangen en we zullen dan wel eens zien.

Ferrari Forever
23-06-2001, 22:08
ik heb daarnet nog maar eens geprobeerd om gp legends te installeren. Blijkbaar waren er hier en daar nog wat tijdelijke bestandjes van vorige installaties overgebleven. Nu heb ik het dus eindelijk, na het verwijderen van die bestanden , wel kunnen installeren, en eindelijk, na maanden nog eens kunnen spelen.
Misschien ligt het aan mij, maar het enige positieve punt aan dit hele spel is voor mij het geluid.
1 - de besturing : ik heb een ms force feedback stuur en hoe ik het ook calibreer, die auto's zijn gewoon onbestuurbaar. 'When Four wheel drifts where the style of the day' staat er op het hoesje. Drifts ? Hoe ik ook probeer, dat is mij toch nog niet gelukt moet ik zeggen. Als je eens wil driften in de bochten, steek dan eens ColinMcrae 2 in je cd-rom. Dan zul je pas weten waarom je dat force feedback stuurtje hebt.
Ik vraag mij trouwens af hoe die auto's toen remden. Als ik de rem intrap dan vertraagt de auto, dat wel, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat zo'n jaren-60 F1 maar zoveel remkracht had.
2 - de graphics : F1RC draait supervlotjes op mijn computer, dus aan mijn (toch ook weer niet zo recente) machine ligt het niet. Half life dateert uit dezelfde periode, maar grafisch gezien is dat niet half zo verouderd als GPL.
3 - Het geluid : Voor mij zowat het enige positieve punt aan het hele spel. Niet kunstmatig of softwarematig nagebootst, maar heel levensecht.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar zo goed als ik F1RC vind (en zelfs beter dan gp3), zo slecht vind ik GPL.

krikke
24-06-2001, 00:42
sorry joh, die bakken zijn wel degelijk onder controle te houden. Je moet er juist een tijdje mee bezig zijn, en enig inzicht hebben in het maken van een setup die je past. Wat de physics betreft, geven GPL en GP3 mij het meest het gevoel dat ik een wagen aan het besturen ben, bij F1RC lijkt er iets mis met de coordinatie van geluid en wagengedrag. Ook is het zeker dat een F1 wagen nerveus reageert, en F1RC geeft me alles behalve dat gevoel. Kijk, ieder zijn mening, maar voor mij heeft Ubisoft steken laten vallen op de meest elementaire gedragspatronen van een racewagen. Jij vindt het dus ok dat je (zonder tractioncontrol) vanin de apex vol op het gas kan gaan zonder dat je de achterkant van de bolide kwijtspeelt? Dit is een tekortkoming. Volgens mij waren ze wel degelijk bezig met de programmering hiervan, met de powerturn (die naam hebben ze ook weeral goed uitgevonden) is het wel mogelijk om een "slide" te maken, doch in het rijgedragpatroon hebben ze het niet kunnen integreren.
Dus zou ik zeggen, voor de mooie beeldjes zal ik eens F1RC rijden, om het gevoel te krijgen van "ik heb hem erop kunnen houden, hij is nog héél en de motor doet het nog, en de race was spannend, zonder dat iemand in mijn kont rijdt zonder reden," zal ik wel GPL blijven rijden.
Maar ja, smaken verschillen, en dat is maar een groot geluk voor Ubisoft zeker...

krikke
24-06-2001, 00:49
als je het over graphics hebt, ik draai het spel in 1600x1200, en ik kan je verzekeren, en ik daag je uit om met een even gedetailleerde cockpit als de mijne tervoorschijn te komen. (zelfs die van GP Ik downde de high res cockpits (http://www.kotr.de/org/) en daar kunnen de nintendo 64 cockpits van F1RC echt niet aan tippen. ( ook niet die van GP3) Ook mijn replays mag je eens komen bekijken, ik denk wel dat je je mening eens zal herzien.;)

Mario
24-06-2001, 07:42
Een mooi, vurig pleidooi van Krikke zè.

Wat de grafische kwaliteit van het spel betreft, vermoed ik dat Ferrari Forever vermoedelijk geen Voodoo- of Rendition-kaart heeft, zodat je eigenlijk een patch moet downloaden. Met die patch is het spel grafisch juist wel mooi.

Om FF-effecten te bekomen, moet je dan weer aan je core.ini prutsen. Default werkt de FF inderdaad niet, maar eens je het aan de praat krijgt, zou het een van de beste spelletjes op dat vlak zijn. Ik vind het in ieder geval leuk.

Calibrering zou normaal gezien geen probleem mogen zijn.

EN KRIKKE, WIJ ZOUDEN NOG EENS SAMEN MOETEN RACEN JONG!

Als het je interesseert: donderdag heb ik een race in een liga met heel wat Nederlanders en een paar Belgen. We zitten dan in Kyalami. Ik zal dus deze week af en toe daar te vinden zijn voor een training, onder de naam Kim Bootje nog steeds.

Je kan je echter ook inschrijven voor die liga. Je komt dan als nieuweling wel in de reserve terecht, maar normaal gezien is dat geen probleem, omdat er meestal nog plaatsen open zijn. Dan doet men beroep op de reserverijders. Nieuwelingen en mindere goden (zoals ik) rijden in div.2 en de echt goeden in div.1.

Als het je interesseert: http://fgpll.racingleague.net/ Je hoeft je gewoon in te schrijven.

krikke
24-06-2001, 16:21
vanaf donderdag zit ik aan de Spaanse Costa kweeniwa. Ik heb ook al een paar speurtochten achter de rug om je eens online aan te treffen, maar ja, het moet juist lukken hé. Als ik terugben zal ik je zeker eens maileuuuu, of contactereuuuu, of eens binnenwippeuuuuuu....
Hou je taai mannen.

Ferrari Forever
24-06-2001, 20:33
Ik heb voor de lol de resolutie bij F1RC ook eens op 1600x1200 gezet. Het spel is niet meer speelbaar bij die resolutie, daarvoor is mijn computer te traag maar die graphics man...daar krijg je tranen in je ogen van. De wolken die weerspiegelen op de bovenkant van de helm van Schumi, de schaduwen van de bomen op de baan in Hockenheim. Sorry, maar dit is gewoon absolute wereldklasse. Als je nu ook nog een Cray supercomputer in je kamer staan hebt, dan kan je het misschien ook daadwerkelijk ooit spelen tegen die resolutie. Voorlopig speel ik bij 1024 x 768 en dat draait zonder enige hapering vlot op mijn PIII450 (en dat kan ik niet zeggen van GP3) met een TNT2ultra videokaart van twee jaar oud.

Mario
25-06-2001, 09:22
Allez Krikke, veel plezier daar in Spanje dan. Sex, sea and sun zeker :D. Ziet dat er toch nog wat rock 'n roll bij is ook hé. En de drugs ? Tja, alles met mate en dan zit dat wel snor denk ik.

En Sennake, zeg maar dag dag met het handje tegen je sociaal leven ;).

Sennake
25-06-2001, 18:54
tot ik zo'n stuur heb valt het nog wel mee denk ik, maar DAN!...