PDA

View Full Version : ruben maes

disco
07-05-2004, 16:07
Wat vinden jullie van Ruben Maes? 21 jaar en jongste Belcar piloot. Reeds een mooi circuit palmares. 2001 kampioen van Belgie VW Fun Cup, 2002 vice kampioen new procar, 2003 winnaar race promotion night,.....

Vertigo Streiff
07-05-2004, 16:14
ik vind dat hij geweldig goed met die porsche kan rijden
echt een wagen op zijn maat
ik zou zeggen doe zo verder en dat je nog met vele racemonters mag rijden

disco
07-05-2004, 16:24
Na twee wedstrijden met de Porsche bi turbo denk ik dat er zowel voor Ruben als zijn wagen nog progressie in zit. Ik weet dat ze deze week naar Duitsland gaan om samen met Olaf Manthey de wagen verder te laten evolueren

airco
07-05-2004, 16:37
bij deze al een waarschuwing .... Het is niet de bedoeling dat we de komende dagen over iedere Belcar-piloot zo een thread gaan starten ....

Bij deze gaat het voorlopig nog goed gaat krijgt hij nog het voordeel van de twijfel ;)

schumivill
07-05-2004, 17:07
Verbist was toch Vice kampioen New Procar,dacht dat Ruben derde was,enfin,hij kan een stukje rijden,veel tegen hem gekart maar nog weinig gewonnen :o ,nog jong en kan ook nog veel bereiken.

Twisted
09-05-2004, 22:37
Originally posted by disco
Wat vinden jullie van Ruben Maes? 21 jaar en jongste Belcar piloot. Reeds een mooi circuit palmares. 2001 kampioen van Belgie VW Fun Cup, 2002 vice kampioen new procar, 2003 winnaar race promotion night,.....

Dentant is de jongste denkek... Die is van '85 dus 19 jaar.

Maar Ruben Maes is wel een opkomend talent in de belcar !! Dat hij het maar ver schopt ;)

Maarten
09-05-2004, 23:27
ik heb er nog tegen gereden in de Fun Cup en die kerel kan idd een stukske met een auto rijden, rap gaan zonder te forceren, zo zijn ze ook kampioen geworden drie jaar geleden!

Bij AD heeft hij al vanalles bewezen in TC, en ook met de MantheyPorsche zie ik Ruben en François sterk presteren, zeker tijdens de World Series sterke qualif gereden voor de tweede race met deze wagen!

ICEMAN
10-05-2004, 19:55
Originally posted by schumivill
...Verbist was toch Vice kampioen New Procar,dacht dat Ruben derde was... Die rede toch samen? Telt dat dan niet voor de 2 piloten? :confused:

disco
11-05-2004, 07:58
in de New Procar had je het merkenkampioenschap waarbij de resultaten van beide piloten op de Opel Silhouette van tel waren en had je een idividueel pilotenkampioenschap. Opel werd tweede in het merkenkampioenschap na Ford en Verbist werd tweede en Maes derde in het pilotenkampioenschap

Maarten
11-05-2004, 12:06
ze reden op dezelfde wagen, maar het waren korte sprintraces dus zonder wissel en vandaar konden ze apart punten scoren voor het rijderskampioenschap

Scapa
11-05-2004, 12:22
Zowel François als Ruben hebben het nodige talent, dat mag wel duidelijk zijn. Ik heb hen wat van naderbij kunnen twee jaar geleden toen wij ook Procar reden met onze Groep N. Een paar mooie duels gezien toen van deze twee youngsters. Vooral de laatste races in Spa waren de moeite. Mooie duels toen met de Audi Light en Lupant als ik het mij goed herinner.

@ Ruben: ik ben degene die de zondag van de World Series even bij u aan jullie tent stond met Joost...

Ruben
11-05-2004, 13:22
Dag vrienden en supporters wat een mooie thread werd hier geopend over mij....
dank uwel doet me echt veel plezier dat er zoveel supporters mij volgen en steunen daarvoor mijn oprechte dank!

Groeten Ruben

@ Stijn nu weet ik ook wie je bent..

ICEMAN
11-05-2004, 19:13
Dat is graag gedaan Ruben. Keep up the good work. Tot in Spa zou k zo zegge. ;)

Mistery
12-05-2004, 08:51
Ruben heeft inderdaad heel wat in zijn mars. Twee jaar geleden was ik zijn teamchef, bij zijn deelname aan de 24u van Zolder. Een prettige ervaring is dat geweest, en het doet me goed hem nog steeds te zien "groeien".

Veel succes Ruben !

Dries

Z3Cp
15-05-2004, 21:49
Beste Ruben,

Misschien een tip voor de 24 uren. Marc Duez reed vandaag een wedstrijd op de Nurburgring met een Porsche 996Gt3 van bij Manthey. En hij deed dat verdomd goed want hij eindigde tweede. Engageren die man voor de 24 uren zou ik zeggen !

Ruben
16-05-2004, 10:08
Ik ken Marc al een heel tijdje mijn pa heeft er vroeger nog samen meegereden in het zelfde kampioenschap.
Je mag Marc zowel in een 2pktje steken of in een viper hij gaat gewoon met alles heel hard...
Hij is goed in zowel sprints en endurance prachtige piloot zou ik zeggen!
Wat de 24uren betreft liggen de piloten al een groot deel vast.

R@ce@holiC
16-05-2004, 10:27
Rijdt Marc ook niet al op de Jaguar Silhouette?

Ruben
16-05-2004, 11:02
Ja hij rijd enkele wedstrijden met jaguar silhoutte in den belcar.
Wat hij voor de 24uren van zolder doet weet ik niet kdenk met de jaguar.

Belle
16-05-2004, 19:59

Rijdt hij dan niet alle wedstrijden mee in de Belcar? Das jammer...ik dacht van wel...

Ik hoop alleszins dat hij de 24-uren in de Jaguar rijdt. Ik vind het een prachtmachine! ;)

Groetjes,
Belle

opel freaky
16-05-2004, 22:10
die jaguar is inderdaad een mooie machine en ook nog vredomme snel...

Belle
16-05-2004, 22:18
die jaguar is inderdaad een mooie machine en ook nog vredomme snel...

Ja, ik stel mij soms de vraag of de Silhouette klasse niet te snel is... Maar ze zitten in een 'testfase' dacht ik... De eerste twee races van het seizoen...

Maar hier ga ik off-topic...

Groetjes,
Belle

Integra
18-05-2004, 16:43
Originally posted by Ruben
Wat hij voor de 24uren van zolder doet weet ik niet kdenk met de jaguar.
da's geen Jaguar. Gewoon een door Ford ontwikkelde machine met zelfs geen Ford motor. Alleen wat chassis van Ford en voor de rest hebben ze er gewoon Jaguar op geschilderd ...

Ruben
18-05-2004, 17:09
Dat is geen Ford chassis.
Het chassis is gemaakt door Snobeck frankrijk.

opel freaky
19-05-2004, 20:42
ja en er bestaan ook een opel caroserie voor ...heel cool!!!

Vertigo Streiff
19-05-2004, 21:40
@ opel freaky
die heb ik nog nooit gezien
heb je misschien een link?

ICEMAN
19-05-2004, 22:28
@ Vertigo Streiff

Wat was dat dan in de Procar waardat Ruben & François meereden? Toevallig ook een Opel misschien? :rolleyes:

Raceboy
19-05-2004, 22:30
Originally posted by ICEMAN
@ Vertigo Streiff

Wa was da dan in de Procar waarda Ruben & François meereden? Toevallig ook ne Opel mss? :rolleyes:

uit de FAQ:

Hou er alsjeblieft rekening mee dat niet iedereen even "gifted" is.

Er lopen hier zowel autosport-professionals als newbies rond, maar zo af en toe komen we allemaal wel een probleem tegen dat we zelf niet op kunnen lossen. Hou daar rekening mee. Onthoud: domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Iedereen is ooit als newbie begonnen, geef ook de huidige newbies de tijd om de autosport-termen te leren.

ICEMAN
19-05-2004, 22:33
Vertigo is gene newbie. Hij zit elk weekend in Zolder. Meestal op de veiligheid dus hij moet dit wel weten. :rolleyes:

Ruben
21-05-2004, 22:01
Met die silhouette was het wel een toffe ervaring waar ik veel geleerd heb.
Wel echt zeker geen gemakkelijke wagen in rijden en afstelling.