View Full Version : Belcar in het buitenland
Originally posted by marcel
Hij haalt wel meteen een zeer intressant punt aan, volgens mij: een 2de buitenlandse race voor de Belcar.
Dat lijkt mij ook de volgende logische stap voor de Belcar. Waarom niet een race in Groot-Brittannië? Daar wordt nu al zeer bewonderend naar de Belcar gekeken. Het zou het internationale imago van de Belcar alleen maar ten goede komen. Een programma met de 24 Uren van Zolder, de 4 uurs avondrace in Francorchamps, twee buitenlandse uitstappen en nog 3 of 4 "gewone" races in België, dat zou toch de max zijn.
Nürburgring is gewoon geweldig! Jammer genoeg dat ik er niet bij kan zijn. :(
Bart.Vandecavey
10-05-2004, 19:55
Originally posted by ICEMAN
Je was er niet bij zeker de vorige keer met de Belcar in Duitsland?
Ik vind Spa en Zolder toch toffer hoor...
Originally posted by ICEMAN
Bwa erg saai circuit hoor. of Mogen ze dit jaar wel op het Gp circuit rijden?
Voor mij wordt het mijn eerste Nürnbürgring. En ja, een saai circuit wil niet betekenen dat het een saaie race wordt ;) Ik zal wel zien wat het geeft in ieder geval...
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe aantrekkelijk de Belcar is voor de Duitsers ...heel veel volk verwacht ik daar toch alleszins niet...maar dat kan net gezellig zijn, zonder die grote drukte...
Nu begin ik wel van het onderwerp af te wijken...hehe... :p
Groetjes,
Belle
Er zal op zaterdag veel volk zijn waarschijnlijk. Niet vergeten dat het LMES daar is het. Tickets zullen ook wel lekker duur zijn. Vorig jaar kosten ze al veel en toen waren er buiten de belcar enkel wat amateurs met porsches.
Vorig jaar ??? Belcar daar ??? Gij komt toch nog wel een jaar achter zenne...
Er zal op zaterdag veel volk zijn waarschijnlijk. Niet vergeten dat het LMES daar is het.
Das ook juust, was ik haast vergeten (schaam schaam)...
Allé, dat het maar snel juli is! :cool:
Groetjes,
Belle
Mr.Dallara
10-05-2004, 20:36
Aangezien ik met de Belcar ook de eerste keer naar de Nürnbürgring zal gaan heb ik enkele vraagjes:
- Wat was dan de prijs 2 jaar geleden voor een weekend ticket?? (paddock + tribunes inclussief??)
- Saai circuit?? >> verklaar?? (ik heb er toch al enkele prachige F1 race gezien hoor!)
- Is er twee jaar geleden dan niet op het "f1 circuit" gereden?? hebben ze dan op het "ingekorte" circuit gereden??
- Zijn er op Nürnbürgring veel plaatsen waar je mooi fotootjes kan maken?? (zonder dat er een draad voor je neus is!! plekken zoals de REA, en het stukje Villeneuve op Zolder.)
- Is er al een timing bekend?? Rijd de belcar op zaterdag?? en de LMES op Zondag??
- Wat rijd er nog behalve de Belcar en de LMES??
Originally posted by Mr.Dallara
Aangezien ik met de Belcar ook de eerste keer naar de Nürnbürgring zal gaan heb ik enkele vraagjes:
- Wat was dan de prijs 2 jaar geleden voor een weekend ticket?? (paddock + tribunes inclussief??)
tribunes en paddock warengratis. Ticket was denk ik 20€ (ik kan in het weekend wel eens zien ik heb ze thuis nog liggen, maar herrinner me er nog eens aan.
- Saai circuit?? >> verklaar?? (ik heb er toch al enkele prachige F1 race gezien hoor!)
Belcar reed niet op het GP circuit maar op een kortere omloop. dat is de nieuwe bochtencombinatie na T1 dan draaien ze terug voor de mercedes tribune en dan gaan zo zo al naar de chicane (veedol chicane ?)
- Is er twee jaar geleden dan niet op het "f1 circuit" gereden?? hebben ze dan op het "ingekorte" circuit gereden??
- Zijn er op Nürnbürgring veel plaatsen waar je mooi fotootjes kan maken?? (zonder dat er een draad voor je neus is!! plekken zoals de REA, en het stukje Villeneuve op Zolder.)
Nee; op de tribune sta je echter wel mooi boven de draad. En je staat daar aan heel de eerste bocht. andere bochten zijn onnbereikbaar (mss nu niet als ze het hele circuit gebruiken.)
- Is er al een timing bekend?? Rijd de belcar op zaterdag?? en de LMES op Zondag??
nog geen timing. www.lmes.net maar LMES op zaterdag (tot in het donker) Belcar op zondag.
- Wat rijd er nog behalve de Belcar en de LMES??
Formula FX[/QUOTE]
Leuk te horen dat de Formula FX ook zal rijden. Ben benieuwd wat deze nieuwe Formule serie te bieden heeft qua spektakel... :cool:
Oh, en die prijs (20 euro), is dat enkel voor Belcar, of is dat LMES en Belcar samengerekend?? Want ik had me aan 50 euro of zo verwacht...
Thanx voor al die info trouwens Raceboy! It's truly appreciated! ;)
Groetjes,
Belle
Vertigo Streiff
10-05-2004, 21:24
voor mij wordt het mijn 2e belcar trip naar Nürburgring
toen was het niet echt spannend
achter de officiele wagen hing de viper van hart voorop hart was foetsie en reed de race uit op zijn sokken
nu is het spannender maar om foto's te maken in de veedol chicane net voor het recht stuk daar is ook nog een mooie spot om foto's te maken
je kan er gaan zitten en tegelijkertijd foto's maken zonder last te hebben vand die draad :D
JPMontoya
10-05-2004, 21:37
Een tweede race in het buitenland zou natuurlijk tof zijn maar ik vrees niet echt intressant. De return voor de toch vooral Vlaamse sponsers is niet echt groot in Groot Brittanie denk ik. Nurburgring gaat nog, omdat ie toch vlakbij ligt en nog op t vasteland is maar op het subcontinent een race voor de Belcar is volgens mij echt te duur en gewoon commercieel niet intressant.
Originally posted by JPMontoya
Een tweede race in het buitenland zou natuurlijk tof zijn maar ik vrees niet echt intressant. .
Willie Moore en Dave Cox zullen daar toch anders over denken. ;)
The Interceptor
10-05-2004, 23:14
Op een site over de Mini Cooper Challenge 2004 heb ik ook gelezen dat die daar rijden?? vond dat wel raar
Ik ga ook zeker dit jaar, zaterdag en zondag normaal, 't zal zeker de moeite zijn, en zeker als die LMES tot in't donker rijden :D
Ik spreek even in naam van ons team, voor ons is de Nurnburgring is leuke ervaring maar een grote kost. 30 mensen naar ginder brengen, laten slapen, enz... brengt een hoop extra kosten met zich mee.
Het feit dat je daar eens kunnen rijden hebt maakt het alles wat aangenamer, meer reken toch maar 3500 euro extra als je daar met al je hebben en houden naartoe wil.
Qua sponsoring kan je zeer weinig doen, geen loge, geen box, we zien wel, het is voor ons ook de eerste keer.
Geef mij maar Zolder, lekker dicht bij huis als je iets vergeten bent :)
Het feit dat je daar eens kunnen rijden hebt maakt het alles wat aangenamer, meer reken toch maar 3500 euro extra als je daar met al je hebben en houden naartoe wil.
Amai zeg, dat kan al tellen! Ja, dat zijn natuurlijk zaken waar je als supporter niet snel zult bij stilstaan! Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n "verhuis" al snel kan oplopen qua kosten...
Groetjes,
Belle
JPMontoya
11-05-2004, 08:42
Originally posted by Driesco
Ik spreek even in naam van ons team, voor ons is de Nurnburgring is leuke ervaring maar een grote kost. 30 mensen naar ginder brengen, laten slapen, enz... brengt een hoop extra kosten met zich mee.
Qua sponsoring kan je zeer weinig doen, geen loge, geen box, we zien wel, het is voor ons ook de eerste keer.
Geef mij maar Zolder, lekker dicht bij huis als je iets vergeten bent :)
Inderdaad, dat is inderdaad een serieuse meerkost. Driesco bevestigt hier mijn hypothese. Vooral voor de 'kleinere' teams is dat financieel een harde dobber.
Originally posted by raceboy
Bwa erg saai circuit hoor. of Mogen ze dit jaar wel op het Gp circuit rijden?
De Dutch Super Car Challenge mocht afgelopen weekend wel op het GP circuit rijden tijdens een GTP weekend. Mooi filmpje met veel onboard beelden is via deze link te downloaden (http://www.8200rpm.com/stuffvids/DSC/dsc_race4_2004_nurburgring_vdbos.wmv)
Dus voor rookies: veel kijken ;)
Vele teams zijn geen vragende partij voor nog een extra race, laat staan een buitenlandse race. Wat denken jullie van 6 races: 4 in België en 2 in het buitenland?
Tof filmke jammer dat de onboard beelden maar uit één wagen komen.
idd, ik heb er ook van genoten
die DSC is precies ook niet onaardig van niveau
vergelijkbaar met belcar of vergis ik mij daar?
Oeh, Perrie: zware fout :D
DSC vergelijkbaar met Belcar: hoe kom je erbij? We zullen het maar wijten aan de examens die eraan komen zeker :p
Originally posted by stijnconinx
Oeh, Perrie: zware fout :D
DSC vergelijkbaar met Belcar: hoe kom je erbij? We zullen het maar wijten aan de examens die eraan komen zeker :p
qua niveau weet ik het niet, qua tijden ook niet ...
maar wat de diversifiteit betreft is dit toch ook wel in orde
ik meen toch viper, marcossen a volonté, bmw's, porsches, lotus, pagani? ... gezien te hebben
Originally posted by Maarten
qua niveau weet ik het niet, qua tijden ook niet ...
maar wat de diversifiteit betreft is dit toch ook wel in orde
ik meen toch viper, marcossen a volonté, bmw's, porsches, lotus, pagani? ... gezien te hebben
Pagani :confused: Volgens mij heb je een bril nodig ;) :D Zal wel de Mosler zijn.........
Idd, het nivo is op een jaar tijd goed gestegen. Maar Belcar is het nog lang niet, het is wel op dit moment de beste klasse in Nederland.
Back to Belcar
JPMontoya
12-05-2004, 00:17
Ik vind 7 wedstrijden misschien wat weinig. Maar voor een endurance kampioenschap mag je er ook niet heel veel meer doen. 4x zolder, 2x Spa, en 1x Nurburgring dit jaar. Ik had liever meer Spa én minder Zolder. maarja, je kan er nu eenmaal niet rond dat de Belcar in hoofdzaak een Vlaams wereldje is.
Een 24h race voor een kampioenschap als Belcar, daar heb ik me al dikwijls de vraag bijgesteld... Maar tevens is zo'n 24h van levensbelang voor elk Vlaams team. Voor sponsering is er niets beter dan 3 dagen mensen kunnen ontvangen.
Een zolder race opofferen voor een extra buitenlandse trip zou, ik persoonlijk wel toffer vinden maar de sponsers zullen er wel anders over denken...
En nog een ding : ze moeten bij Belcar is leren rekening houden met de arme student :):) in Juni/begin Juli 2 races houden...
Ik vind 7 wedstrijden misschien wat weinig. Maar voor een endurance kampioenschap mag je er ook niet heel veel meer doen. 4x zolder, 2x Spa, en 1x Nurburgring dit jaar. Ik had liever meer Spa én minder Zolder. maarja, je kan er nu eenmaal niet rond dat de Belcar in hoofdzaak een Vlaams wereldje is.
Ik vind dus ook 7 wedstrijden te weinig. En ik vind nu net dat er meer races moeten zijn in Zolder! :p Ik weet het niet maar ik vind het daar precies gezelliger vertoefen, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze...
Die 7 zijn dus idd wel weinig maar ja, ik denk dat de teams nu al moeten zwoegen om alle centen bij elkaar te krijgen. Het moet ook financieel mogelijk zijn voor hen...
Trouwens, toen ik dit weekend zag hoeveel data er op de Engelse GT-kalender staan, amai, moest zoiets hier kunnen, da zou wel fantastisch zijn... Maar ik ken de Engelse GT-racerij niet goed genoeg om erover te oordelen eigenlijk... Volgens mij zitten hier wel kenners, ben er vast en zeker van! ;)
Groetjes,
Belle
Ik heb tot nu toe alle Belcar wedstrijden in het buitenland bezocht en ik heb de indruk dat het er op deze wedstrijden steeds iets losser aan toe gaat. Het doet me een beetje denken aan vakantie. "Belcar op vakantie".
Steeds moeten we echter vaststellen dat niet alle teams deelnemen aan de buitenlandse wedstrijden. Vermoedelijk heeft dit te maken met wat reeds hiervoor werd aangehaald €€€€€€€'s. Hopelijk is het dit jaar anders en mogen we ALLE teams begroeten op de Ring.
Ik acht het dan ook volledig uitgesloten dat de organisatie, zoals hiervoor werd gevraagd/geschreven, tweemaal per seizoen naar het buitenland zou gaan.
Zijn er al teams gekend die NIET zullen deelnemen op de Ring of is dit nog te vroeg ????
C U
BRI als ik mij niet vergis?
Originally posted by pipo
BRI als ik mij niet vergis?
U vergist zich, wij gaan naar de Ring om te winnen :) maar rijden niet in Francorchamps :(
[QUOTE]Originally posted by JPMontoya
[B]Ik vind 7 wedstrijden misschien wat weinig. Maar voor een endurance kampioenschap mag je er ook niet heel veel meer doen. 4x zolder, 2x Spa, en 1x Nurburgring dit jaar. Ik had liever meer Spa én minder Zolder. maarja, je kan er nu eenmaal niet rond dat de Belcar in hoofdzaak een Vlaams wereldje is.
Een 24h race voor een kampioenschap als Belcar, daar heb ik me al dikwijls de vraag bijgesteld... Maar tevens is zo'n 24h van levensbelang voor elk Vlaams team. Voor sponsering is er niets beter dan 3 dagen mensen kunnen ontvangen.
Persoonlijk had ik graag een race minder in Francorchamps gezien en eentje meer in Zolder. Zolder is veel gezelliger.
Vergeet ook niet dat de roots van de Belcar in Zolder liggen (VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup) en dat de Belcar daar steunt op een jarenlange traditie waarvan de 24 Uren steeds het hoogtepunt geweest zijn. De Belcar zonder de 24 Uren van Zolder, dat kan ik me echt niet voorstellen.
En een Vlaams wereldje, ook dat is juist, maar wat is daar verkeerd mee?
Je mag gerust stellen : Belcar = Vlaams = Zolder.
Ik ben het volledig akkoord met JP in deze kwestie
Een oplossing voor Francorchamps zou misschien kunnen zijn om bv een iets langere race daar te houden per seizoen. Bv een 6uren race! Dat lijkt me nog een betere voorbereiding te kunnen geven op de 24u van Zolder. In Francorchamps heb je ook langere races nodig om het circuit te voet rond te gaan en ook nog even in de paddock te vertoeven.
Ooit al eens op Kemmel gezeten als de Vipers passeren? hetzelfde voor Blanchimont? Man man man, dat is pas kicken! Maar juist die twee punten liggen zeer ver uit mekaar op wandelafstand!
Ik rijd zelf in de Fun Cup en dat is uiteraard een pak lager als de Belcar, maar die extra kost die zulke races met zich meebrengen, is die zóó groot? Wij huren zowel voor Francorchamps als voor de buitenlandse races een mobilhome, dus het is gewoon extra tijd die je verliest om daar te geraken. Grote teams zitten in Francorchamps, toch ook op hotel/bungalow of in de camion of caravan? Ok, in vgl met zolder, dat zal sowieso goedkoper blijven voor vlaamse teams omdat die 's avonds over en weer kunnen, maar om nu te zeggen dat het zoveel duurder is in het buitenland? je zal wel een meerkost hebben, maar je moet ook niet altijd met je volledige team op pad gaan ... althans zo doen wij dat!
Wij fans willen misschien wel meer races in het buitenland of meer races op Spa. Het zal vooral bij willen blijven.
Racen is niets anders dan zakendoen, waarin de Belcar verkoper is en de teams de klanten zijn. Als ik iets aanbied waar geen vraag naar is c.q. geen budget, dan kan ik nog zoiets moois aanbieden alleen verdien ik niks want er is geen vraag naar!
Als verkoper moet je datgene aanbieden waar de klant op zit te wachten, kijk dan verkoop je wat. Mag ik stellen dat de organisatie Belcar een voortreffelijk verkoper is voor seizoen 2004? Ja, heel hard ja.
Als we om eens heen kijken heeft zowat elk kampioenschap te lijden aan een dalend aantal deelnemers en de kwaliteit van hetgeen er af en toe rondt rijdt is ook discutabel te noemen.
De Belcar heeft in 2004 (althans bij de start van het seizoen) zijn deelnemers aantal weten vast te houden, daarnaast hebben we een grote impuls gezien op het gebied van kwaliteit. De Belcar heeft dus eigenlijk twee keer een verkoop plus laten zien.
Iemand die "winst" maakt heeft altijd gelijk ;)
JPMontoya
12-05-2004, 13:09
Originally posted by Baron
Persoonlijk had ik graag een race minder in Francorchamps gezien en eentje meer in Zolder. Zolder is veel gezelliger.
Vergeet ook niet dat de roots van de Belcar in Zolder liggen (VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup) en dat de Belcar daar steunt op een jarenlange traditie waarvan de 24 Uren steeds het hoogtepunt geweest zijn. De Belcar zonder de 24 Uren van Zolder, dat kan ik me echt niet voorstellen.
En een Vlaams wereldje, ook dat is juist, maar wat is daar verkeerd mee?
Je mag gerust stellen : Belcar = Vlaams = Zolder.
Nog een race minder in Francorchamps. Ik moet zeggen dat ik dat toch wel een opmerkelijke uitspraak. Wij hebben in ons belgenlandje het mooiste circuit ter wereld en ik vind het echt triestig dat Belcar daar zo weinig gebruik van gemaakt. Zolder is misschien voor Belcar intressant maar puur vanuit race oogpunt gezien moet het voor rijders toch veel uitdagender zijn op Spa te rijden. Wat is meer kicken Eurouge/ Radillion of De sacramentheuvel ?
En nog voor de snellere wagens in Zolder moeten deze altijd door de trage deelnemers laveren. Iets wat bij de Ickx chicane regelmatig tot zeer warme situatie leidt. In Spa heb je zon problemen toch veel minder daar kunnen snellere wagens makkelijk gewoon op snelheid een andere wagen voorbij. Als rijder van een snellere wagen moet Spa toch wel een verademing zijn daar kan je tenminste is echt lekker full trottle gaan. Idd zoals Maarten zegt, Heerlijk dat geluid...
Dat Belcar Vlaams is is gewoon een vaststelling niet meer niet minder.
Il Dottore
12-05-2004, 16:16
Ik kan Marshal niet anders dan gelijk geven, alhoewel een extra race op Francorchamps ook volgens mij zeker geen slecht gedacht zou zijn.
In plaats van 2 races in het buitenland, waarvoor hier soms geopperd wordt, denk ik dat het beter is een extra race op Francorchamps te organiseren; prachtig circuit en ideaal om de snellere wagens eens voluit te laten gaan. Ook financieel is dit interessanter voor de teams; kleinere verplaatsing en je blijft in België rijden, wat voor de sponsors interessanter is dan een extra race in Frankrijk, Duitsland of Nederland.
TT Racing
12-05-2004, 19:24
Vergeet niet dat de 24 uren van zolder de budgetten van het jaar bepaald. Als je deze weglaat kan je gerust 10 wedstrijden rijden en heb je waarschijnlijk nog budget over.
Il Dottore
13-05-2004, 01:20
Klopt, maar met de 24h heb je volgens mij ook de grootste return naar sponsors toe; start en aankomst live op tv, meer volk dan tijdens gewone belcar-races, veel promotie rond de 24 h enz, enz ...
Mr.Dallara
13-05-2004, 10:31
Een race van de Belcar in Nederland (Zandvoort) lijkt me ook wel iets interessant. Aangezien de belcar enkele Nederlandse teams en piloten heeft en aangezien de Belcar ook zeer bekend is bij onze Noorderburen.
Dit zou er wel eens kunnen voor zorgen dat we nog wat meer Nederlanders in de belcar gaan hebben. (Misschien kan het Euser overtuigen om terug naar de belcar te komen... , want een Belcar grid zonder een Marcos, daar ontbreekt toch wel iets aan vind ik.)
(Misschien kan het Euser overtuigen om terug naar de belcar te komen... , want een Belcar grid zonder een Marcos, daar ontbreekt toch wel iets aan vind ik.) [/B]
Het is wel een redelijk trage Marcos, maar de Marcos Mantis van Moritz Racing neemt wel deel aan de Belcar-wedstrijden ;).
Een race van de Belcar in Nederland (Zandvoort) lijkt me ook wel iets interessant. Aangezien de belcar enkele Nederlandse teams en piloten heeft en aangezien de Belcar ook zeer bekend is bij onze Noorderburen.
Vinden de Belcarteams erg leuk. In Nederland wordt de belcar een soort touringcup. Het mag daar absoluut geen lawaai maken.
Het mag daar absoluut geen lawaai maken.
Niet helemaal, als ze mogen rijden op een van de geluidsdagen dan mag het zo hard als mogelijk ;) Echter met de DTM en de Masters of Formula 3 zijn al die dagen op. De kans bestaat wel dat Zandvoort enkele geluidsdagen erbij gaat krijgen........maar zolang dat niet het geval is Zandvoort geen optie.
De laatste keer zandovvrt in '99 was het geen geluidsdag.
Bart.Vandecavey
13-05-2004, 19:51
De laatste keer zandovvrt in '99 was het geen geluidsdag.
AD-Sport heeft dan gouden zaken gedaan...
Ze verkochten namelijk in Zandvoort zelf dempers.
Er zal op zaterdag veel volk zijn waarschijnlijk. Niet vergeten dat het LMES daar is het. Tickets zullen ook wel lekker duur zijn. Vorig jaar kosten ze al veel en toen waren er buiten de belcar enkel wat amateurs met porsches.
Idd, een weekendkaartje kost 35 euro............echter op vertoon van een ticket voor de 24 uur van de Nurburgring krijgt men 10 euro korting. Heb ik weer eens geluk................
Dit zou er wel eens kunnen voor zorgen dat we nog wat meer Nederlanders in de belcar gaan hebben. (Misschien kan het Euser overtuigen om terug naar de belcar te komen... , want een Belcar grid zonder een Marcos, daar ontbreekt toch wel iets aan vind ik.)
I 100 % agree. Geen race zonder een oude Nederlandse rot met een legendarische Marcos. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.