View Full Version : FIA GT Hockenheim
Het FIA GT weekend is reeds in gang gezet en het circus strijkt neer in Duitsland. Komend weekend zijn we getuige van de vierde FIA GT race in Duitsland, de eerste in het huidige LG Super Racing Weekend formaat.
Naar gewoonte kunnen jullie via dit onderwerp alles opvolgen.
Het huidige LG Super Racing Weekend formaat ... dus hoe het LG Super Racing Weekend er nu uitziet, zo is het nog nooit langs geweest in Hockenheim ... maar daarvoor waren er wel al races van 1997 tot 1999 van de FIA GT ...
Officiële Lister voorlopig wel op de deelnemerslijst deze keer :)
Inderdaad, met aan het stuur Pearce en Coronel. We wachten echter nog eventjes op de definitieve press-release.
Slecht nieuws voor de BMS fans: het Internationale Hof van Beroep bevestigde de uitspraak van de Stewards. De straf van 50 seconden blijft dus gehandhaafd.
FP 1:
1) 17 JMB RACING
2) 5 VITAPHONE RACING
3) 2 SCUDERIA ITALIA
4) 7 RML
5) 14 LISTER RACING
en in de tweede vrije training was de Vitaphone de snelste ... voor de Konrad Saleen en de startnummer 1 Ferrari.
Resultaat na kwalificeren: http://www.fiagt.com/results.php?season=2004&event=4&session=Combined%20Qualifying
De Saleens bewijzen maar weer eens dat het de snelste wagen is, nu hopen dat ze het heel houden.
Ook een goed resultaat van de Zwaans Viper.
Matteo Bobbi pakt de overwinning met Gardel! Saleens opnieuw onbetrouwbaar ...
Het hele weekend zit achter de kiezen, enkel de drivers quotes ontbreken nog op onderstaande site. Vannacht of morgenvroeg kan u ze daar terugvinden.
Geweldig weer, schitterende wedstrijd en verkeerd gereden in het terugkomen...
J
Weeral geen te beste beurt van Bert Longin.
Zou meerijden dan toch voldoende zijn voor hem ?
Kan ik me niet voorstellen, als ik zie hoe hij in de Belcar tewerk gaat.
Zonet zijn race-verslag gelezen en daarin wordt wel één en ander duidelijk waarom hij pas 12de algemeen en 9de GT was:
Na de start van de race kon Bert meteen bij de kopgroep aansluiten, liet degelijke rondetijden optekenen en mengde zich verscheidene keren in een gevecht met de topwagens. Tijdens deze sterke stint rukte hij mooi op tot de achtste plek. Een nakend benzinetekort noopte hem echter enkele ronden vroeger dan voorzien de pits binnen te komen. De pilotenwissel verliep niet optimaal, zodat er enkele kostbare plaatsen verloren gingen en de SIEMENS-wagen opnieuw de achtervolging moest inzetten van rond de 15de positie. Geen onmogelijke zaak, maar jammer genoeg kregen zowel Kahn als Bleiner af te rekenen met een lekke band, zodat de gehoopte remonte er niet inzat. De JMB-Ferrari van Bert Longin en zijn ploegmaats strandde zodoende op de 12de plaats, goed voor de 9de positie bij de GT’s, en jammer genoeg net buiten de WK-punten.
Mja, z'n kwalif resultaten zijn ook maar magertjes...
Daar was een andere reden voor:
De vrij matige 15de chrono was te verklaren door een probleem met de schokdempers tijdens de kwalificaties. Dat euvel werd echter voor de race opgelost. In de warmup zette Bert al veel snellere tijden. Tijdens de race draaide hij zelfs 1,5 seconde sneller dan zijn kwalificatietijd en bevestigde daarmee de vooruitgang van de Ferrari.
Les excuses sont faites pour s'en servir :)
Originally posted by stijnconinx
Amaai Coninx, uw Duits is nog niet zo slecht :+
C U
Originally posted by Pascal
Amaai Coninx, uw Duits is nog niet zo slecht :+
C U
Mentecato! Dat is wel Italiaans eh, ziede gij dat niet :+
Originally posted by stijnconinx
Stijn, dit kan misschien een terechte opmerking zijn... maar is dit niet het liedje dat we o.a. bij G&A al twee jaar horen zingen ?
Het is inderdaad eigen aan piloten dat ze nooit zelf een fout maken, het is eigen aan preparateurs dat ze altijd juist zijn in hun beslissingen en hun setup, maar effe nadenken brengt mij zeer snel tot een directe waarheid...
Schieten kan, maar dan moeten er wel degelijk kogels in het geweer geladen zijn hé ;) No hard feelings ;)
Een heerlijk nieuwtje uit de Hockenheimse Paddock..............de Zwaantjes schijnen voor 2005 twee Lambo's besteld te hebben. Zou wel betekenen dat de Viper aan zijn laatste internationale seizoen bezig is.
E.e.a. is te lezen op een Engelstalig forum (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?s=&threadid=54384)
Originally posted by Marshal
Een heerlijk nieuwtje uit de Hockenheimse Paddock..............de Zwaantjes schijnen voor 2005 twee Lambo's besteld te hebben. Zou wel betekenen dat de Viper aan zijn laatste internationale seizoen bezig is.
E.e.a. is te lezen op een Engelstalig forum (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?s=&threadid=54384)
Ik had het ook gelezen. Zou wel geweldig zijn als ze het financieel rond krijgen. :):):)
Mja, als je voor de start van het seizoen zegt:
"Na twee seizoenen in de N-GT achtten we beiden de tijd rijp om een trapje hoger te mikken en voor de algemene overwinning te gaan. JMB en de Ferrari 575 GTC was volgens ons daarvoor de beste combinatie."
en je staat dan na 4 races op de 24ste plaats bij de piloten mogen we toch van een niet zo geslaagde seizoensstart spreken. Zeg dan zoiets niet, doe je dit wel dan moet je er rekening mee houden dat je daar op afgerekend wordt. Het ging m mij niet alleen over deze race. Vorige races was ook dikwijls een gevecht met de beste N-GT's in kwalif. 15de op de grid in Magny-Cours (2s achter teamgenoten Wendlinger-Wolff), 19de in Valencia (2.5s achter teamgenoten), 11de in Monza (bijna 4s achter teamgenoten). Tijdens de race werd er deze keer wel een bemoedigende tijd neergezet. Zien of deze lijn kan doorgetrokken worden.
Alle 575's presteren matig.
bwa, zou ik niet meteen durven zeggen hoor FIRE. Waarom doen Wendlinger-Wolf-Lechner het dan zo goed? In de kwalif toch ook 3de dit keer. GPC Giesse volgt ook van nabij ... Dit weekend had de tweede overwinning kunnen leveren voor een 575, maar een lekke band besliste er anders over.
De pot verwijt de ketel...
Originally posted by Mistery
Stijn, dit kan misschien een terechte opmerking zijn... maar is dit niet het liedje dat we o.a. bij G&A al twee jaar horen zingen ?
Schieten kan, maar dan moeten er wel degelijk kogels in het geweer geladen zijn hé ;) No hard feelings ;)
Laadt eerst zelf uw geweer ne keer voor ge schiet maar dan wel via pm ;)
Is het slechte presteren van JMB niet voor een groot gedeelte te wijten aan de oprichting van GPC? Als ik het nog goed voor de geest kan halen is een groot gedeelte van de JMB engineers en monteurs overgestapt naar GPC.
En ja, doe je sterke uitspraken.........dan zul je daar op worden afgerekend. Zo wordt het spelletje nu eenmaal gespeeld ;)
Edit: De reden dat de 575 dit weekend iets beter presteerde als de voorgaande wedstrijden is te verklaren door een evolutie die de fabriek heeft laten doorvoeren aan de motors, volgens de franse sites is er sprake van een toename van 20 pk. Meer evoluties zijn op komst.............mag je de conclusie trekken dat de eerste versie van de 575 een kleine mislukking is?
Is het slechte presteren van JMB niet voor een groot gedeelte te wijten aan de oprichting van GPC? Als ik het nog goed voor de geest kan halen is een groot gedeelte van de JMB engineers en monteurs overgestapt naar GPC.
En ja, doe je sterke uitspraken.........dan zul je daar op worden afgerekend. Zo wordt het spelletje nu eenmaal gespeeld ;)
Edit: De reden dat de 575 dit weekend iets beter presteerde als de voorgaande wedstrijden is te verklaren door een evolutie die de fabriek heeft laten doorvoeren aan de motors, volgens de franse sites is er sprake van een toename van 20 pk. Meer evoluties zijn op komst.............mag je de conclusie trekken dat de eerste versie van de 575 een kleine mislukking is?
Ik wil even verwijzen naar de laatste reaktie op de Fia GT in Magny Cours (6/5/04) waarin ik dit eveneens aanhaal.
Ik blijf erbij dat Bert de verkeerde keuze maakte, het JMB team werd inderdaad uitgehold tijdens het tussenseizoen. Het budget van Siemens was meer dan welkom bij JMB om de twee wagens te kunnen inzetten en dan is de andere wagen nog de snellere.
Misschien toch beter bij Freisinger in N-Gt blijven rijden, dan was ie alvast zeker van goed materiaal. Beide wagens finishen telkens 1 en 2 in de klasse en laten snellere Gt's achter zich.
Maar wellicht was Bert niet op de hoogte van het weggaan van... en het oprichten van dat nieuwe team ?
The Interceptor
18-05-2004, 11:05
de Zwaantjes zullen het vanaf de volgende race zonder Christophe Bouchut moeten stellen. Ook werken ze volop aan de line-up voor de 24 Uren van Spa, ze hopen o.a. op Marc Goossens, voorlopig is het nog niet zeker of de Corvette zal starten. Ook Jos Menten staat op het verlanglijstje, maar daar hetzelfde verhaal, bij AD hebben ze nog niet beslist of ze aan de 24 Uren van Spa zullen deelnemen.
vollediger artikel op pitstop.tv (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=13174)
Ik dacht dat AD al beslist had om aan de Fia GT mee te doen...
Zolang Marc en Jos meedoen, ben ik al content! ;)
Zou wel tof zijn, zij twee samen bij Zwaan...
Jammer dat de Lambo's pas voor 2005 zijn... Want ja, de Vipers volgen gewoon niet meer in de Fia GT...ze zijn veel te traag geworden...
Greetz,
Belle
[QUOTE]Originally posted by Belle
Want ja, de Vipers volgen gewoon niet meer in de Fia GT...ze zijn veel te traag geworden...
De Vipers zijn even snel als vorig jaar, maar de Ferrari's en Saleen's hebben een grotere groeimarge. De Viper is al enkele jaren uitontwikkeld. Eigenlijk logisch dus dat de Vipers het nu zelfs moeilijk hebben met de N-GT Freisinger Porsches.
De eerste versie van de 575 won vorig jaar meteen zijn eerste race ... maar het leek mij persoonlijk alsof de ontwikkeling bij de Maranelloboys even heeft stilgestaan. Nu gaat alles toch weer zoals het moet lijkt me. Het weggaan van enkele ingenieurs/mecano's bij JMB zorgde waarschijnlijk ook even voor een probleem, maar het lijkt me toch dat dat ook opgelost is, getuige de sterke prestaties van de Ferrari nr 17.
Originally posted by Gilles
De eerste versie van de 575 won vorig jaar meteen zijn eerste race ...
Was die wagen dan reglementair 100% in orde? ;)
Originally posted by The Interceptor
de Zwaantjes zullen het vanaf de volgende race zonder Christophe Bouchut moeten stellen. ........[/URL]
Wat is de reden dat Bouchut stopt?
The Interceptor
19-05-2004, 01:35
Originally posted by FIRE
Wat is de reden dat Bouchut stopt?
Ik weet dat Bouchut na de race op Monza had toegezegd voor een volledig seizoen bij Zwaans Racing, op voorwaarde dat hij samen met Marc Goossens op de wagen zou zitten. Dit is dan uiteindelijk niet doorgegaan, en hij zal ook gehoopt hebben op betere prestaties waarschijnlijk??
Originally posted by Belle
Ik dacht dat AD al beslist had om aan de Fia GT mee te doen...
Zolang Marc en Jos meedoen, ben ik al content! ;)
Zou wel tof zijn, zij twee samen bij Zwaan...
Jammer dat de Lambo's pas voor 2005 zijn... Want ja, de Vipers volgen gewoon niet meer in de Fia GT...ze zijn veel te traag geworden...
Greetz,
Belle
Vipers zijn minder geëvolueerd dan de andere wagens. How comes? Viper Team Oreca is bezig aan een volledig nieuwe Viper ... :)
Originally posted by Integra
Viper Team Oreca is bezig aan een volledig nieuwe Viper ... :)
Wat is uw bron? Als ik de Engelse boekjes goed lees mogen we eerder een Maserati verwachten bij Oreca.
Die geruchten over een nieuwe Oreca Viper doen al een jaar of zo de ronde, echter het zijn volgens mij niet meer dan geruchten. En Oreca is inderdaad in verband gebracht met een Maserati (voor Alain Prost?).
De Vipers zijn ook redelijk 'uitgeevolueerd'.
En nu zijn ze weer met 2
Net gelezen op www.autosport.be en www.pitstop.tv: Stephane Lémeret vervangt Bouchut bij Zwaans racing
Is denk ik wel een sportieve teruggang voor Zwaans. Of kan die Lemeret ook een aardig potje sturen?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.