PDA

View Full Version : zuiver maken van borsteltjes


kane
12-05-2004, 10:01
ik gebruik beide soorten verf van Tamiya.
de "enemal"-paint en de "acrylic"-paint.
voor het reinigen van de borsteltjes gebruikt met enemal neem ik Painta Clean van Revell.Wat raden jullie aan voor het reinigen van de borsteltjes bij gebruik van de acrylic-verf?

Sennake
12-05-2004, 11:23
Ik gebruik daar Aceton voor.

kane
12-05-2004, 11:26
Originally posted by Sennake
Ik gebruik daar Aceton voor.
bij de apotheeK?

Sennake
12-05-2004, 11:30
Originally posted by kane
bij de apotheeK?

Hoe maakt u het? Met GAMMA :D

Mario
13-05-2004, 09:02
Voor enamelverf gebruik ik white spirit.

Met acrylverf ben ik pas zeeeeer recent begonnen en die paar keren heb ik de borstel tot nu toe met water gereinigd. Weet niet of dat wel zo'n goed idee is, maar voorlopig is de verfborstel nog in goede staat. Misschien ook overstappen op aceton ?

Sennake
13-05-2004, 14:05
In theorie is acrylverf afwasbaar met water. Maar ze droogt vreselijk snel, zo snel zelfs dat er altijd verfpartikels in je borsteltje achterblijven die al droog zijn tegen de tijd dat je het begint af te spoelen. Tenzij je om de 30 seconden je borsteltje afspoelt natuurlijk :D

Aceton lost alles op (letterlijk en figuurlijk), zodat je moet oppassen dat je je borsteltje niet te diep onderdompelt, of de verf van je borstelsteel is mee weg ;)

Desmodromic2001
14-05-2004, 01:40
Ik gebruik de Tamiya Enamel en respectievelijk de Tamiya Acryl thinner. Kuist geweldig goed en stinkt niet zo erg als aceton. Als je de hobby zoals ik in de living uitoefent is dit geen onbelangrijk detail. Ik koop de verdunner in plastic busje van 250 ml, en giet dan een klein beetje over in een leeg, goed afsluitbaar potje, die ik makkelijk na enkele maanden kan reinigen en verversen.

Guido
14-05-2004, 22:27
Originally posted by Desmodromic2001
Ik gebruik de Tamiya Enamel en respectievelijk de Tamiya Acryl thinner. Kuist geweldig goed en stinkt niet zo erg als aceton. Als je de hobby zoals ik in de living uitoefent is dit geen onbelangrijk detail. Ik koop de verdunner in plastic busje van 250 ml, en giet dan een klein beetje over in een leeg, goed afsluitbaar potje, die ik makkelijk na enkele maanden kan reinigen en verversen.

Ik doe het precies zo. ;)