PDA

View Full Version : Belgisch racetalent krijgt factory support!


Mark
12-10-2001, 19:22
Belgisch racetalent krijgt factory support!

In de Autosport van 11-10-01 staat te lezen dat Jan Heylen een plaats krijgt in het fabrieksteam van "Van Diemen" in het Brits FFord kampioenschap 2002. Plannen voor de britse F3 zijn op niets uitgelopen, maar de optie voor de FFord wordt verzilverd. Jantje was trouwens "in demand", na als enige privateer dit jaar een race te hebben gewonnen op Rockingham.

Maar het belgische single seater racen heeft een opwaartse stroming gevonden. Leinders naar de Premier F1, Vanina Ickx naar de scholarchip F3, Heylen factory driver in de Fford.

Die gevoelens kan ik als hollander op dit moment niet delen, het een naar het andere talent sneuvelt..........

O ja, DTM komt naar Belgie dat is voor 100% zeker. Schrijf 5 mei maar inde agenda of we naar Spa of Zolder gaan is nog niet bekend.........let's pray voor Zolder. De DTM gaat gewoon door ondanks bepaalde geruchten, Audi schijnt zich te willen gaan commiteren als een fabrieksteam.............

Lambo
12-10-2001, 22:25
Idd, wat dat van Audi betreft zou wel eens kunnen kloppen. Het is zo dat het atelier van Abt toch serieus wat back-up van Audi kreeg. Toch was het dit jaar nog een privé-team. Maar na een jaar zwoegen, kwamen dit jaar ook de resultaten met onder andere overwinningen van Laurent Aiello. Heb diezelfde Aiello afgelopen weekend trouwens nog zien over de kop gaan in Hockenheim (onder safety-car procedure!!!). Daarvoor hadden onder andere al kampioen Schneider en Winkelhock hun auto's in het decor gezet. In dit alles in de sprintrace die ocharme 6 rondjes duurde (waarvan 4 onder safety-car). Als dat geen spektakel was!! Herinner u ook de laatste ronde van de race in Zandvoort. Dat was echt close-racing.

Mark
12-10-2001, 22:33
En ik, eigenwijze hollander dat ik ben, vindt dit soort racen veel beter tot zijn recht komen op klein circuitje als Zolder. Laten we hopen dat de ervaringen van de jaren '90 voor Zolder als een voordeel meewegen

Sportscars enzo richting spa..............