PDA

View Full Version : POLIZIA en Gallardo !!!!

Maarten
14-05-2004, 18:07
kwijl kwijl kwijl

dat is nog eens een bak voor de politie !!!

http://www.autoweek.nl/images/480/5364.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/5365.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/5366.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/5367.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/5368.jpg

De Italiaanse politie zal voor het eerst een Lamborghini inzetten als patrouille auto. De Gallardo in politiekleuren en met zwaailichten is door de fabrikant geschonken vanwege het 152-jarig bestaan van de Italiaanse staatspolitie.

De 500 pk sterke en 300 km/h snelle Gallardo zal in de regio Calabrien ingezet worden. De auto zal voornamelijk worden gebruikt bij verkeersongevallen waar snel eerste hulp gegeven moet worden. Daarvoor is een speciale medische uitrusting aan boord, waarmee snel een diagnose gesteld kan worden. Ook kan de auto ingezet worden om menselijke organen in een koelbox te transporteren.
Verder is de Gallardo uitgerust met GSM-apparatuur om beelden over te kunnen zenden.

bron: http://www.autoweek.nl

smiley
14-05-2004, 18:48
intresante wagen
k zou niet de politie van italië achter mij aan willen hebben want met men fietske kan ik nog nie es 50 km/h :p

airco
14-05-2004, 19:04
hmmm snel hulp bieden .....

Ik heb zo een vermoeden dat het niet lang zal duren vooraleer de hulpploeg de bomen inhangt met dienen bak.

Iedereen die al eens al prioritair voertuig heeft gereden weet hoe moeilijk het is om "zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen" u zo snel mogelijk door het verkeer te laveren.

Gegarandeerd dat de 500 pk wel eens verkeerd op de weg gezet zullen worden tijdens een prioritaire opdracht ;) In mijn ogen dan ook totaal onverantwoord om zulke bakken te gebruiken als prioritair voertuig.

FleaBite
14-05-2004, 19:37
Lijkt rechtstreeks uit Need for Speed te komen :D

B.V.S.
14-05-2004, 20:01
Originally posted by airco
Ik heb zo een vermoeden dat het niet lang zal duren vooraleer de hulpploeg de bomen inhangt met dienen bak.

da was ook het eerste wat ik dacht toen ik het las... :D
en zeker met het verkeer in Italië...

flugel
15-05-2004, 10:38

Iedereen die al eens al prioritair voertuig heeft gereden weet hoe moeilijk het is om "zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen" u zo snel mogelijk door het verkeer te laveren.

Gegarandeerd dat de 500 pk wel eens verkeerd op de weg gezet zullen worden tijdens een prioritaire opdracht ;) In mijn ogen dan ook totaal onverantwoord om zulke bakken te gebruiken als prioritair voertuig.

De wagen wordt ingezet in de regio Calabrië... toevallig een regio die in de tip van de laars ligt en blijkbaar een doorvoerroute is voor de Italiaanse maffia, dus voor echt hulp te bieden dient deze wagen niet ;)
Dit gebied is trouwens veel dunner bevolkt dan het noorden van Italië dus minder verkeer denk ik zo :)

flugel
15-05-2004, 10:47
Originally posted by Maarten

De Italiaanse politie zal voor het eerst een Lamborghini inzetten als patrouille auto. De Gallardo in politiekleuren en met zwaailichten is door de fabrikant geschonken vanwege het 152-jarig bestaan van de Italiaanse staatspolitie.

In de krant gisteren stond dat de Italiaanse polizia der 200.000€ voor betaald hebben.

Guido
15-05-2004, 11:51

In mijn ogen dan ook totaal onverantwoord om zulke bakken te gebruiken als prioritair voertuig.

In de spits misschien ja, maar wat bij nachtelijke ongevallen en wat in het geval van organentransport waar iedere seconde kan tellen? Eens zien als jij zo'n transport moet doen en de keuze hebt uit deze Gallardo of "ne Galaxy" :p :D

airco
15-05-2004, 13:31
1-0 voor Huudo :p

B.V.S.
15-05-2004, 21:14
Originally posted by Huudo
In de spits misschien ja, maar wat bij nachtelijke ongevallen en wat in het geval van organentransport waar iedere seconde kan tellen? Eens zien als jij zo'n transport moet doen en de keuze hebt uit deze Gallardo of "ne Galaxy" :p :D

is heel juist... maar ik stel dan wel voor dat die mannen die er interventies mee moeten gaan doen eerst bij ERAN ne cursus komen volgen om em wa onder de knie te krijgen :D

Ottooke
15-05-2004, 21:22
Huudo, wat valt het meeste op in de spiegels? Een laag bij de grond rijdende (vliegende) Gallardo of een nogal hoge ambulance? Ook nog: Een wagen die geheel onverwacht achter je rijdt (ook al heb je juist in de spiegels gekeken, een snelheidsverschil van +100 km/u juist inschatten is heel moeilijk) of een trager rijdend prioritair voertuig dat je duidelijk ziet afkomen en je rustig aan de kant kan gaan? Er zijn nu al mensen die zich verschieten als ze plots zwaailichten en een sirene achter hun hebben. Die mensen gaan dan direct op hun rem staan, wat gevaarlijke situaties kan opleveren. Stel je voor dat er zo'n Gallardo voorbij vliegt langs die mensen, je zou voor minder een ruk aan je stuur geven en tegen een boom knallen.
Nu ja, na de Duitse brandweer met een Cayenne, dus ook Italiaanse politie met een Gallardo. Wie volgt? Belgische geldtransporten met een Enzo?

Guido
15-05-2004, 21:55
Ottooke, in de spits en bij druk verkeer volkomen terechte opmerking. Maar ligt het dan aan de ambulanciers met eender welk voertuig of aan de mensen die hun rijbewijs bij Neckermann besteld hebben? Voor zover ik weet moet iedereen nog altijd heer en meester zijn over zijn stuur, ongeacht de situatie. ;) En zijn ze dat niet, tja dan hebben ze alleszins de troost dat de 'MUG" snel bij hun zal zijn, nietwaar. :D

En rukken aan uw stuur... ? :no: ... euh, laat maar, er lezen kinderen mee en die wil ik niet op ideeën brengen. :+ :D :D

Ah ja en 't ging over een Politie auto met beperkte medische inzetbaarheid, geen ambulance he. 'k zou niet weten waar ze de gewonden moeten leggen. ;)

Ottooke
15-05-2004, 23:31
1. Die rijbewijzen moeten ze maar niet te koop aanbieden in één of andere winkel. Bij een rijbewijs hoort een zekere verantwoordelijkheid. Met de huidige rijopleiding in België is toch vanalles mis volgens mij. Dit even off-topic :)
2. Ruk (zoals ik het bedoelde): een korte, snelle draai aan het stuur. Een andere voorbeeldzin: "Ruk jij nog maar wat dekseltjes van verfpotjes open" ;) Dit ook even off-topic :)
3. Ik vraag me eigenlijk af wat een politie auto met die medische mogelijkheden kan doen? Je hebt nog altijd medisch geschoold personeel nodig in die wagen, anders kan ik met de EHBO doos uit mijn auto (en dat is verre van een Gallardo) ook wel eerste hulp verlenen. Er bestaat al een MUG, waarom dan nog een 2e prioritair voertuig gebruiken voor snelle hulpverlening? Er bestaan al voertuigen voor orgaantransporten, waarom dan een 2e voertuig hiervoor? Dit werkt alleen maar verwarrend voor de gewone mens. Het kan ook aan mij liggen, maar ik snap gewoon het nut niet van zo'n wagen.

Guido
16-05-2004, 00:45
Wij zijn dan ook geen Italianen he ;)

1. Ze willen wellicht met gelijke 'wapens' kunnen strijden als er weer eens een of andere mafiosi met een 550, 456, Enzo, SLR, enz. er vandoor gaat en ze de achtervolging moeten inzetten. Een Fiat Bravo is wellicht minder geschikt. :D

2. Als ge ooit - en God beware u dat het nooit nodig mag zijn - op de tafel half opengesneden ligt te wachten op een of ander orgaan en er wordt u gemeld dat de Galaxy vanuit Luik nog een dikke 45 min te gaan heeft vooraleer ie er is, en dat ge eigenlijk het maar 40 min niet meer kunt volhouden, dan denk ik dat een Gallardo uw leven zou kunnen redden. Luik/Leuven met zo'n ding in dik onder het half uur :D :D

Om maar te zeggen dat ik deze Italiaanse kronkel wel ergens kan begrijpen.