PDA

View Full Version : 12uren van Francorchamps BTCS


Maarten
15-05-2004, 01:11
kwalificaties BTCS

1
052
THIRY J
DERMONT D
HORION G
Jaguar XType
07
2:29.506
2:35.205
167.279

2
055
DEFOURNY D
MATHIEU P
VOETS JC
Porsche SuperC
06
2:31.014
2:35.861
165.608

3
005
DELCOUR S
LOIX D
DEMAN L
BMW Silhouette
07
2:33.911
2:31.861
164.685

4
002
LEMERET S
NEF L
BOUCHE O
Porsche SuperC
06
2:32.856
2:35.078
163.613

5
009
LUPANT M
CORBISIER A
SLAUS P
BMW Silhouette
07
2:34.541
2:33.090
163.363

6
006
VOSSE V
BOUVY F
QUESTER D
BMW M3
05
2:33.092

163.361

7
001
HEMROULLE JF
VERBERGT T
DUBOIS F
Audi A4 Silhou
07
2:37.464

158.825

8
033
VAN DEN HOVE A
D'ANSEMBOURG C
DE PAUW C
Porsche 996 GT
06
2:39.039
2:42.731
157.252

9
003
ANDRE J
VERBIST F
ANDRE B
Porsche 993RSR
06
2:39.508

156.790

10
096
DE SORDI L
DEBLAUWE P

Porsche 996GT3
06
2:40.873
2:39.719
156.583

11
051
THEUWS P
QVICK E
DERDAELE P
BMW E36
05
2:39.837

156.467

12
023
TURCO F
FRANCHI R

Porsche SuperC
06
2:42.366
2:40.574
155.749

13
022
CHAILLET P
COENEN R

Porsche 996 GT
06
2:41.575
2:41.046
155.292

14
024
COLMAN G
EMPSEN
VERHOEVEN S
BMW E36
05
2:42.409
2:56.037
153.989

15
060
RADERMECKER V
JAMAR E
LASASSAIGNE A
Volvo S60
04
2:45.480
2:42.598
153.810

16
081
LINNERTZ S
MORLET
FUMAL A
BMW M3
05
2:44.922
2:43.721
152.755

17
004
MENAGE P
CLOSE J

Lotus Elise
03
2:45.352
2:44.998
151.573

18
056
PHILIPS P
VAN DELM P
MOONENS W
Porsche 993 RS
06
2:48.896
2:47.924
148.932

19
075
HECK C
VANNERUM JP
HADDOUCHE S
BMW M3
05
2:52.363
2:48.503
148.420

20
010
DIVOY M
ASNONG P
LEFEBVRE A
Renault Megane
03
2:49.190
2:53.296
147.817

21
017
DECOENE D
REYNAERTS P
BOULANGER JL
BMW Z3
05
2:51.301
2:51.323
145.996

22
111
VERBANCK D
HYEMAN D
MICHIELS R
Honda IntegraR
08
2:54.199
2:51.326
145.974

23
015
PESTIAUX D
LASSINE R
DE CREM P
Renault Clio
03
2:56.237
2:51.381
145.927

24
034
BAUGNEE E
LIEGEOIS L
ZURSTRASSEN T
BMW 328i
05
2:51.428
2:51.503
145.887

25
011
GALAND B
BEULEN B
STERCKX D
Renault Clio
03
2:51.496
2:55.550
145.830

26
073
DELANNOY R
ADRIAENSSENS H
LEYNS S
VW Golf IV
03
2:55.006
2:52.640
144.863

27
053
SLOSSE N
VOUSSURE M

Renault Megane
03
2:59.361
2:52.646
144.858

28
032
PHILIPPART F
DECLERCK N
DEVOS S
VW Golf GTI
03
3:01.948
2:53.333
144.284

29
082
VAN BELLINGEN
LEYSENS K
SMOLDEREN J
BMW M3
04
2:55.624
2:53.372
144.252

30
007
DUCHATEAU F
DUNESME P
MOSSELMAN O
Renault Megane
03
2:56.483
2:55.409
142.576

31
200
LANNAUX P
PECORARO L
RICHARD L
Nissan 200SXR
04
3:02.016
2:56.035
142.069

32
027
BONDUEL G
DOMS S

Honda Prelude
03
2:56.236

141.907

33
028
VD STRATEN R
FRANCK M
BOONEN F
BMW M3
05
2:56.656
2:56.729
141.570

34
068
DELPORTE S
DELPORTE V
BAIWY G
VW Golf G60
05
3:03.353
2:58.521
140.091

35
026
ROUSSEAU E
DECONNICK A
DECONNICK L
Renault Clio
03
3:12.641
2:59.001
139.715

36
049
JORDENS J
CONINX C
WEYENS M
Ford Mondeo
04
3:11.161
2:59.206
139.556

37
008
VAN DAMME P
VAN BILLOEN P
BRASSEUR M
Suzuki Baleno
03
3:01.905
3:01.172
138.041

38
091
MEUNIER T
VANDERSCHRICK
DESAEGER D
Renault Clio
08
3:04.400
3:03.639
136.187

39
042
QUARTIER J
de BARGIGLI R

BMW 325
04
3:06.031
3:03.799
136.068

40
069
DERIDDER C
THIEBAULT A
NORRIS K
Peugeot 106
02
3:06.921
3:04.308
135.692

41
039
MARIN R
REICHER F
DELVAUX J
Renault Clio
03
3:08.907
3:06.096
134.389

42
086
WINTER B
NELISSEN GRADE
VAN HOOF M
VW Polo
02
3:11.435
3:06.861
133.839

43
072
PILETTE J
MORSA A
MEGEOUL B
Citroen AX GTI
01
3:13.251
3:13.751
129.413

44
016
HULOT L
HULOT D
BUFFET D
Rover 114GTI
01
3:15.722
3:15.704
127.791

45
035
PINCKERS M
DEJARDIN E
BLAISE JP
Toyota Celica
05
3:22.075

123.762

mijn excuses maar ik had geen zin om het allemaal mooi onder mekaar te zetten, voor een meer overzichtelijke versie verwijs ik naar de link hieronder

bron:
http://users.skynet.be/ris/2004/fc/index.htm

Maarten
15-05-2004, 01:14
mijn excuses, maar ik had geen zin om het allemaal mooi op zijn plaats te zetten

live broadcasting op www.hibn.com
start is zaterdag om 14u

Megane
15-05-2004, 14:04
Slechte start voor Audi, al na 1 ronde een probleem met S. Delcour in Blanchimont. :fight:

schumivill
15-05-2004, 14:20
Ze zijn allebei in de pits geraakt,nogal geplooid,de race is volgens mij naar de vaantjes voor beide ploegen,vraag mij af wat er gebeurd is in Blanchimont,we kunnen toch spreken van twee ervaren piloten,misschien een misverstand...

Pascal
15-05-2004, 14:22
Omdat de Jaguar Silhouette, onder de door de organisatie gestelde limiet van 2'30 is gegaan, moesten ze vandaag starten met een extra ballast van 50 kilogram.

Zien of ze daar echt last van hebben ?

C U

Maarten
15-05-2004, 16:17
blijkbaar niet want na twee uur wedstrijd deze stand


1. Thiry J --- Jaguar
2. Mattheiu P. --- Porsche 996C
3. Turco F. --- Porsche 996C

live timing marcheert langs geen kanten,hopelijk hebben ze dit snel door bij HIBN

BMW Beliën
15-05-2004, 17:09
na 3u wedstrijd:
1. Thiry J --- Jaguar
2. Mattheiu P. --- Porsche 996C
3. Theuws, Derdaele, Qvick ---- BMW E36


Mooie prestatie voor Belgium Racing, hopelijk kunnen ze dit houden tot het einde.

BMW Beliën
15-05-2004, 17:38
na 3u wedstrijd:
1) THIRY J - DERMONT D - HORION G --- Jaguar XType
2) DEFOURNY D - MATHIEU P - VOETS JC --- Porsche SuperC
3) THEUWS P - QVICK E - DERDAELE P --- BMW E36
4) PHILIPS P - VAN DELM P - MOONENS W --- Porsche 993 RS
5) DE SORDI L - DEBLAUWE P --- Porsche 996GT3
6) TURCO F - FRANCHI R --- Porsche SuperC
7)MENAGE P - CLOSE J --- Lotus Elise
8)HECK C - VANNERUM JP - HADDOUCHE S --- BMW M3
9)LUPANT M - CORBISIER A - SLAUS P --- BMW Silhouette
10)LEMERET S - NEF L - BOUCHE O --- Porsche SuperC

Maarten
15-05-2004, 17:55
de punten na 3u zijn verdeeld zoals hierboven aangegeven

kleine anecdote: de volvo S60 is gisteren door de mensen van publiaplic op 1u tijd bestickerd! zeer sterk moet ik toegeven!

-kleine aanrijding van de Suzuki Baleno, komt binnen en vliegt in brand ??
-de Renault Megane van Fanny Duchateau-Mosselmans-Brouwers is binnengekomen met een afgebroken wiel op een plateauwagen


toch tof om die commentatoren even te volgen nu de live broadcasting op hibn.tv weer opnieuw werkt ;)

Porsche 993 GT3 (96) De Sordi- De Blauwe in 2de positie nu de BMW M3 (51) Thews-Derdaele-Qvick een pitstop heeft gemaakt

de jaguar is nog steeds de snelste wagen in koers
lemeret met zijn porsche heeft een serieuze remonte gemaakt na problemen in het eerste deel van de wedstrijd, en draait nu de snelste tijden achter de jaguar silhouette

PorscheGT
15-05-2004, 19:36
wat is er met vosse en bouvy gebeurt?? :(

Mark
15-05-2004, 21:40
Terug van de 12 uren..............mijn persoonlijke mening is dat het deelnemersveld nogal een flop was. De voorkant van het veld is leuk en mooi te noemen, nivo "subtop Belcar" ;)

De achterkant van het veld is ook leuk en de wagens er tussenin ook, alleen de samenhang is totaal zoek. Vooraan een (afgeknepen) silhouette die zo rond de 2.30/2.35 zit.................en achteraan een Rover 114 op 3.25 bij wijze van spreken. Sommige wagens waren qua leeftijd en snelheid beter op zijn plaats in een of andere youngtimer serie.

Over de capaciteiten van sommige piloten zullen we het maar niet hebben, volgens mij gingen die met dicht geknepen billen door Rivage :D

Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status.

Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders. Zelfs die "afzetters-parkings bij de bewoners achterom" voor de Source stonden goed vol, ff doorrijden en je kan parkeren tegen 0 Euro :D

BMW Beliën
15-05-2004, 21:52
De teambaas van de Suzuki Baleno is zelfs een nieuwe motor gaan zoeken in Ukkel en is daar terug mee onderweg naar Francorchamps.
Theuws, Derdaele en Qvick zijn ver terug geslagen door problemen met de koppeling. Spijtig na zo een goede plaatsing na 3,5u lagen ze nog in 2de stelling.
Met veel reclame en vrijkaarten krijg je met mooi weer wel wat volk op de been, dat zag je wel met de Belcar & World Series.

PorscheGT
15-05-2004, 22:17
weet er niemand wat er met vosse / bouvy is gebeurt?? :confused:

BMW Beliën
15-05-2004, 22:19
na 8u wedstrijd:
1) THIRY J - DERMONT D - HORION G --- Jaguar XType
2) LEMERET S - NEF L - BOUCHE O --- Porsche SuperC
3) TURCO F - FRANCHI R --- Porsche SuperC

De leider nr 52 staat in de pits met problemen aan een achterwiel en verliest zijn voorsprong zienderogen, op het moment van binnenkomst had hij 6 ronden voorsprong op Lemeret.

Mistery
15-05-2004, 22:30
Toen het licht om 14.00u deze middag op groen ging, stonden 44 wagens op de startgrid, een eentje in de pitlane. Er was een pak volk naar Spa afgezakt voor deze btcs wedstrijd, die in de aanvangsfase werd gekenmerkt door de opgaves en problemen van vele favorieten. De twee BMW's van Euromaster verdwenen van het strijdtoneel, twee GPR Porsches die ver werden teruggeslagen, een Volvo S60 die tot opgave gedwongen werd, een Audi Silhouette die een lange herstelling te verwerken kreeg, de Düller BMW die moest binnengesleept worden... Kortom, een woelige start! Meer over de eerste wedstrijdhelft op onderstaande website.

Mistery
15-05-2004, 22:34
Originally posted by Marcosmeister
weet er niemand wat er met vosse / bouvy is gebeurt?? :confused:

Op www.racingworld.be staat het verslag van de eerste wedstrijdhelft.

Maarten
16-05-2004, 00:39
het kwaad is blijkbaar geschied voor de jaguar

we hebben een nieuwe nummero uno, met name de Porsche van Lemeret, gevolgd door de jaguar, en daarachter de porsche van Turco-Franchi

BMW nr. 6 , die van Duller Motorsport blijkbaar nog steeds in koers, fred bouvy heeft net het stuur genomen voor wat de laatste relais van de race moet worden

Maarten
16-05-2004, 00:54
De Duller Motorsport M3 heeft zonet opgegeven om 0h50 om precies te zijn, na verscheidene binnenkomsten op korte termijn

Stephane Lemeret neemt op deze moment het stuur over van de leidende porsche nr 2 voor de laatste relais

Dit geeft de Jaguar weer de mogelijkheid om weer iets dichter te sluipen. Jaguar heeft nog 2min12 achterstand op lemeret

Grote strijd voor de 3de plaats tussen de Pino Porsches van Turco-Franchi en De Blauwe-De Sordi. Matthieu neemt het stuur voor de laatste relais op de laatste pino porsche op de 9de plaats.

Close rijdt met zijn Elise op de 7de plaats

Maarten
16-05-2004, 00:57
Jaguar nog 44seconden achter, laatste ronde 2'32 voor de jag!
Horion jaagt op Lemeret
Schitterend einde van de race is in zicht, maar de jaguar moet nog één keer binnenkomen, want jerome thiry staat klaar om het stuur over te nemen
afwachten wat dit dus gaat geven in het laatste uur van de race

Bart.Vandecavey
16-05-2004, 02:46
De vraag is natuurlijk hoe heeft Driesco het gedaan?

Driesco
16-05-2004, 10:31
Voila, net wakker, was zo rond 5.30 thuis deze morgen en ik moet zeggen dat ik men beste race ooit gereden heb op Francorchamps. We hebben gewonnen in divisie 2, ik dacht 15 de algemeen, en mij de laatste ronde in de source laten pakken door Theeuws Derdaele met hunnen BMW.

Over de sfeer en de organisatie kan ik zeer kort zijn, een gezellige boel, goede organisatie, allemaal vriendelijke mensen, ik ben er compleet weg van. De gigantische snelheidsverschillen op Francorchamps in het donker blijven gevaarlijk. Zoals Bouvy mij in de dubbele linkse langs rechts kwam inhalen, nie te doen.

Ikzelf heb 2 x 1.5H gereden en de Honda ging zeer goed. Wat betreft de safetycars kan ik Marchall gelijk geven, deze waren overbodig.

Alles samengevat, op vrijdagmorgen gebeld, 's middags chrono's en ' s nachts een koersken, meer moet da niet zijn, het was super!!!

volvotje007
16-05-2004, 14:25
Een mooie uitslag ook voor het ks motorsport 5de algemeen en 1ste in de klasse met de e36 en met de e30 28ste algemeen en derde in de klasse. :applaus: :applaus:

Belle
17-05-2004, 00:19
Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen.

Ja, dat had ik wel verwacht want ze hadden voor de race héél veel vrije kaarten weggegeven... Want ik denk dat er anders toch minder volk had geweest...
Een beetje zoals de stormloop tijdens de World Series door al die gratis inkomkaarten...

Groetjes,
Belle

Laskaat
17-05-2004, 08:34
Ik ben dus ook geweest met mijn vrouw en kids door (inderdaad) de gratis kaarten. Was best een gezellige boel ginder. hebben dan het ganse parcours afgewandeld (langs de binnenkant) en wat me wel stoorde was die gasten (zogezegde marchals waarschijnlijk maar zonder officiele kledij aan) die langs de binnenwegeltjes van het circuit scheurden met hun brommertjes,quads,auto's waardoor de mensen telkens in de berm moesten springen. ook viel me op dat alhoewel ze op verschillende plaatsen frieten, drank, worsten enz verkochten er nergens vuilnisbakken te bespeuren waren zodat het beekje lags de wandelwegen en de bermen er uitzagen als een pmd en vuilnisbelt. Persoonlijk vond ik de kartingraces die bezig waren spannender dan de 12u zelf. Ook viel me het grote verschil op tussen de teams: de ene hadden een proffecionele tankinstal. mee met alles van service derop en deraan terwijl de anderen (minderen) zaten te zeulen met bidons naft. Best grappig. Conclussie: het was een leuke (goedkope) dag, mooi weer, veel volk, maar Spa is dringend nodig aan een opknap/kuis beurt.
groeten,
Laska

kulgan
17-05-2004, 09:44
Staan er al ergens foto's online??

Z3Cp
17-05-2004, 10:47
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]Terug van de 12 uren....

Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status.



Ik was zaterdag op de Nurburgring waar een race op de Nordschleife was voor de Langstreckenpokal.
Op een bepaald moment komt er een M3 langzaam toe aan de veiligheidspost waar ik stond.
Na overleg met de marshals werd het hek geopend, de wagen buiten het circuit geduwd en na een kwartiertje stopt er een busje met daarin 4 mechanics. Die herstellen de wagen en na een halfuurtje wordt het hek terug geopend en onder gejuich rijdt de M3 monter door tot de finishvlag. Op mijn vraag aan de teamchef antwoord die me dat dit zonder probleem wordt toegestaan, want men investeert toch veel geld om mee te doen en voor zo'n prul (gaskabel) geeft men niet op. Tenslotte wees hij mij op het feit dat er louter amateurs meedoen, die de ganse week hard werken en recht hebben op een dagje racen. En verder vroeg hij mij of er in Belgie ergens een race bestond waar er rond de 150 wagens starten. Point taken!
Volgens mij kunnen de Belgische endurance-organistoren beter een kijkje gaan nemen in Duitsland. Men zou er wel wat kunnen van leren.

pipo
17-05-2004, 12:49
:( Hoe kun je nu Duitsland vergelijken met Belgie. Hier mogen nergens geen 150 deelnemers starten. Dit kan alleen maar omdat de Nordschleife zo lang is. Niet vergeten dat ze in duitsland maar 1 endurance kampioenschap hebben voor amateurs dat ze dan nog niet kunnen winnen omdat er fabrieksteams meedoen.

A.J.
17-05-2004, 13:24
Originally posted by Z3Cp
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]Volgens mij kunnen de Belgische endurance-organistoren beter een kijkje gaan nemen in Duitsland. Men zou er wel wat kunnen van leren.

tel de deelnemers van de BELCAR - Touring Cup en BCTS eens samen...
Kom je wel in die buurt van de 150 wagens

misschien een gedacht. De nordschleife afhuren voor al de Belgische endurance kampioenschappen samen...

laurent
17-05-2004, 14:16
zou nice zijn....
Maar misschien een te groot verschil in deelnemers om een gezamelijke uitslag te hebben.
Zou wel knap zijn, een belcar, TC en BTCS race tegelijk.
4uren of zo

Z3Cp
17-05-2004, 14:28
Originally posted by A.J.
tel de deelnemers van de BELCAR - Touring Cup en BCTS eens samen...
Kom je wel in die buurt van de 150 wagens

misschien een gedacht. De nordschleife afhuren voor al de Belgische endurance kampioenschappen samen...

Dat is dus wat ik al een tijdje denk : 1 groot Belgisch kampioenschap (Vlaams en Waals) op verschillende circuits.
In Belgie kan je dan evt. in twee wedstrijden rijden : Pro's samen en amateurs in een nevenwedstrijd (op dezelfde dag).
Of je kan 1 Gt en 1 toerisme wedstrijd maken, dan heb je meteen ook minder problemen met de verschillen in snelheid.
En waarom dan niet eens 1 grote gezamelijke wedstrijd op de Nordschleife, om de mannen van de jongetjes te scheiden...
Dan kunnen we die Duitsers meteen laten zien wat een kwaliteit er in Belgie rijdt.

Z3Cp
17-05-2004, 14:35
Originally posted by pipo
:( Hoe kun je nu Duitsland vergelijken met Belgie. Hier mogen nergens geen 150 deelnemers starten. Dit kan alleen maar omdat de Nordschleife zo lang is. Niet vergeten dat ze in duitsland maar 1 endurance kampioenschap hebben voor amateurs dat ze dan nog niet kunnen winnen omdat er fabrieksteams meedoen.

Tuurlijk is er geen circuit in Belgie waar je er zoveel kan laten rijden. Ik haalde dit aantal aan, om te laten zien dat het systeem van die Langstreckenpokal veel volk en deelnemers trekt.
En wat geeft het nou dat er fabrieksteams meerijden : Je kan op die dag als amateurteam ook je graantje meepikken van de publiciteit. De fabrieksteams doen al een paar jaar enkele voorbereidingswedstrijden en de 24 uurs race. De rest van het kampioenschap laten ze aan "amateurteams" als Manthey racing, Scheid motorsport, J. Alzen racing...
Trouwens : buiten een aantal "pro" teams zijn er in de Belcar ook een hoop amateurs die zonder enige kans van zege meerijden.

Viper Power
17-05-2004, 15:04
Ben ook geweest naar de 12u, op laatste moment zelf nog vip tickets gekregen, moest jammergenoeg al door om 20u.
Zijn er mensen die zijn gaan kijken in de F1 boxen? Voor de zondag race stonden er een hele diversiteit aan auto's van een oude corsa tot zelfs 2 vipers waaronder die van kuismanen, corvette callaway, 2 Biturbo's en tal van GT3's

Gilles
17-05-2004, 17:12
Dat verklaard de aanwezigheid van Ollie dan :)

douglas
17-05-2004, 21:57
Originally posted by Marshal
Terug van de 12 uren..............mijn persoonlijke mening is dat het deelnemersveld nogal een flop was. De voorkant van het veld is leuk en mooi te noemen, nivo "subtop Belcar" ;)

De achterkant van het veld is ook leuk en de wagens er tussenin ook, alleen de samenhang is totaal zoek. Vooraan een (afgeknepen) silhouette die zo rond de 2.30/2.35 zit.................en achteraan een Rover 114 op 3.25 bij wijze van spreken. Sommige wagens waren qua leeftijd en snelheid beter op zijn plaats in een of andere youngtimer serie.

Over de capaciteiten van sommige piloten zullen we het maar niet hebben, volgens mij gingen die met dicht geknepen billen door Rivage :D

Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status.

Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders. Zelfs die "afzetters-parkings bij de bewoners achterom" voor de Source stonden goed vol, ff doorrijden en je kan parkeren tegen 0 Euro :D


Bij de walen is de appreciatie van de organisatoren even groot als je met een Super wagen deelneemt of als je met een rover 114 deelneemt. Ze kijken niet neer op je omdat je maar met een klein budget komt racen !!
Hier is het nog om de sport te doen , en als je wint krijgt ge ook maar een beker zoals in TC of BC. Ik ben zeker niet waals gezind , maar voel me daar goed . Verleden maand toen ik en Kristof met de "camionette en remorque " terug keerden van Dijon , dan kwamen de rijkere piloten voorbij met hun prive wagen , dikke Porsche's en BMW's en al die mannen tuuten en zwaaien en knipperen met hun lichten als ze camionetje voorbijstekenop de snelweg. Da vond ik nu eens echt sportief . Nee de BTCS is zeker van een lager niveau dan de BC , maar is zeker van een hoger niveau wanneer het over spotiviteit en collegialiteit gaat . We racen er allemaal naar ons vermogen en kunnen en hebben er verdomd veel "LEUTE" :+ :+

Mark
17-05-2004, 23:22
Originally posted by douglas
Bij de walen is de appreciatie van de organisatoren even groot als je met een Super wagen deelneemt of als je met een rover 114 deelneemt. Ze kijken niet neer op je omdat je maar met een klein budget komt racen !!


Douglas, begrijp me niet verkeerd. Ik heb respect voor alle deelnemers, jong of oud, rijk of arm. Als er maar gereden wordt ;)

Maar tussen het pompeuze taalgebruik in de press releases van de PRC groep en de werkelijkheid zit altijd een groot verschil. Dat steekt soms een beetje.........een beetje minder zou geen kwaad kunnen.

Scapa
17-05-2004, 23:25
Persoonlijk verkies ik de sfeer van BTCS/Belgian Procar boven de "sfeer" in de Belcar hoor. Wat een hemelsbreed verschil. Op gebied van niveau/professionalisme is het natuurlijk een hele andere zaak.

BMW Beliën
17-05-2004, 23:29
De laatste editie van de 24u van Francorchamps voor Toeringwagens in 2001 waren er ook een 100-tal wagens aan de start. Na 3 ronden werd de laatste al gedubbeld door de koplopers, en dan waren het bijna allemaal wagens van het zelfde caliber. Verschil in rondetijden zal je met elke race hebben.
Met de 24u van Zolder een aantal jaren geleden reed Pauls en Jakobowski met hun Opel ook geen enkele ronde onder de 2 minuten en werden nog 12 algemeen of iets in die richting. In een uithoudingsrace is het belangrijkste dat je zo weinig mogelijk brokken en pitstops maakt. De Jaguar X-type lag 6 ronden voor toen ze bij een pitstop het achterwiel niet loskregen en verloren hiermee de wedstrijd en zij reden rondjes van 2.35...

Z3Cp
18-05-2004, 09:13
Originally posted by BMW Beliën
De laatste editie van de 24u van Francorchamps voor Toeringwagens in 2001 waren er ook een 100-tal wagens aan de start. Na 3 ronden werd de laatste al gedubbeld door de koplopers, en dan waren het bijna allemaal wagens van het zelfde caliber. Verschil in rondetijden zal je met elke race hebben.
Met de 24u van Zolder een aantal jaren geleden reed Pauls en Jakobowski met hun Opel ook geen enkele ronde onder de 2 minuten en werden nog 12 algemeen of iets in die richting. In een uithoudingsrace is het belangrijkste dat je zo weinig mogelijk brokken en pitstops maakt. De Jaguar X-type lag 6 ronden voor toen ze bij een pitstop het achterwiel niet loskregen en verloren hiermee de wedstrijd en zij reden rondjes van 2.35...

Dat klopt deels : Pauls/Jankelevitch (Astra OPC) werden 16 algemeen en 2de TB na Willie Moore (M3) in het warme 2001. Wij deden dit inderdaad zonder brokken en stonden slechts 52 min in de pits. Echt Low budget : 3 stel banden, een stel remblokken, benzine derin en rijden en blijven rijden. (Pauls reed stints van bijna 3 uur).
Dit zouden we nu nog kunnen doen in de BTCS, maar in de Belcar wordt het snelheidsverschil nu echt te groot. En voor de rijders ook niet meer plezant, men kijkt meer in zijn spiegels dan dat men racet.

A.J.
18-05-2004, 11:07
Originally posted by BMW Beliën
De laatste editie van de 24u van Francorchamps voor Toeringwagens in 2001 waren er ook een 100-tal wagens aan de start.

buiten de funcup kan ik me niet direkt een veld herinneren van 100 wagens in Francorchamps. Trouwens in 2001 heeft de Larbre Viper gewonnen en stonden er "slechts" 40 wagens aan de start.

AlainH
18-05-2004, 19:33
Originally posted by A.J.
in 2001 heeft de Larbre Viper gewonnen

In de 24 uur voor TOERWAGENS een Viper ? :confused:

Autofan
18-05-2004, 21:02
Originally posted by AlainH
In de 24 uur voor TOERWAGENS een Viper ? :confused:

A.J. bedoelt het goed. Maar de laatste 24u van Spa voor toerwagens was in 2000 en niet in 2001. In 2001 werd de 24u voor de eerste keer volgens het FIA GT kampioenschap verreden en toen won inderdaad de Larbre Viper.

joost
19-05-2004, 19:17
KS Motorsport en Joeri Smolderen

Na een eerste overtuigende kennismaking met de toerismeracerij, trad Joeri Smolderen wederom met het team van Steve van Bellingen en Koen Leyssens op de vertrouwde BMW M3 E30 aan. Ditmaal trok KS Motorsport naar Spa-Francorchamps om deel te nemen aan de 12 uren van Spa, een wedstrijd in het kader van de BTCS. De jonge belofte Joeri Smolderen kreeg het gezelschap van de 2 toppers van KS Motorsport, Steve van Bellingen en Koen Leyssens.
De trainingen verliepen goed met een 29ste plaats algemeen en een tweede plek in de divisie 4. Een tijd van 2.53 is zeker behoorlijk.
Maar een uithoudingswedstrijd beslecht je niet tijdens de trainingen en dat weet het ervaren KS-motorsport maar al te goed. “We besloten om tijdens de wedstrijd de wagen te sparen”, legt Joeri uit, “geen kerbstones, geen risico’s; kortom een degelijk ritme om hoog te eindigen zonder de wagen al te veel te belasten.”
Ondanks deze voorzichtige strategie verloopt de aanvang van de wedstrijd verre van vlekkeloos. Herhaaldelijk dienen de piloten de pits op te zoeken met een beschadigde uitlaat, een nukkige transponder, problemen met de ontsteking enz. Het team zakt dan ook weg in de klassering en verwisselt het geweer van schouder.
“Daar we niets meer te verliezen hadden, besloten we om terug voluit te gaan.” Legt Joeri uit. De wagen liep plots weer vlekkeloos en het team haalde zonder veel problemen het einde van de wedstrijd. Een 2de plaats in de divisie en een 28ste plaats algemeen leveren uiteindelijk nog wat champagne en bloemen op maar er had veel meer ingezeten.
“Er had veel meer ingezeten; een ervaren team, twee toppers naast me en een goede wagen. Met zo’n cocktail mik je hoger dan het uiteindelijke resultaat. Anderzijds ben ik vlekkeloos door de nacht gekomen, vind ik echt mijn draai in de wagen en smaakt dit naar meer. Jullie zien me zeker terug in de komende races,” besluit Joeri Smolderen

Press Joeri Smolderen Racing

Mark
27-05-2004, 20:35
Originally posted by Marshal
Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders.

Volgens een Duits verslag van de STT race die werd verreden op zondag waren de dag ervoor 25.000 mensen aanwezig voor de 12 uur. Volgens mij verdien je met vrijkaarten, in totaal, meer aan de parkings dan als je gewoon inkom telt...........dan waren er bij wijze van spreken nog 1000 man geweest. Gratuite begrijpen ze overal :D

Mistery
28-05-2004, 00:58
Originally posted by Marshal
Gratuite begrijpen ze overal :D

Je hebt zo van die landen (en regionen) waar dat tot het opperste ideaal kan behoren hé :D