PDA

View Full Version : ETCC round 4: Hockenheimring


gwyllion
15-05-2004, 11:57
De Seats draaien blijkbaar weeral eens zeer snelle tijden. Benieuwd of ze het deze keer kunnen verzilveren met goede resultaten in de race zelf.

1 11 Andy PRIAULX (BMW 320i ) 12 00:01:49.356
2 8 Rickard RYDELL (SEAT Toledo Cupra ) 12 00:01:49.358 +0.002
3 10 Frank DIEFENBACHER (SEAT Toledo Cupra ) 10 00:01:49.434 +0.078
4 1 Gabriele TARQUINI (Alfa Romeo 156 ) 13 00:01:49.472 +0.116
5 2 Fabrizio GIOVANARDI (Alfa Romeo 156 ) 12 00:01:49.603 +0.247
6 20 Tom CORONEL (BMW 320i ) I 15 00:01:49.870 +0.514
7 3 Augusto FARFUS JR. (Alfa Romeo 156 ) 12 00:01:49.926 +0.570
8 43 Dirk MULLER (BMW 320i ) 12 00:01:50.028 +0.672
9 46 Luca RANGONI (Alfa Romeo 156 Gta ) I 7 00:01:50.169 +0.813
10 12 Kurt MOLLEKENS (BMW 320i ) 14 00:01:50.233 +0.877
11 5 Antonio GARCIA (BMW 320i ) 13 00:01:50.271 +0.915
12 44 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 Gta ) I 10 00:01:50.456 +1.100
13 42 Jorg MULLER (BMW 320i ) 14 00:01:50.572 +1.216
14 9 Jordi GENE (SEAT Toledo Cupra ) 10 00:01:50.592 +1.236
15 45 Michele BARTYAN (Alfa Romeo 156 Gta ) I 15 00:01:50.664 +1.308
16 14 Alessandro BALZAN (Honda Accord 2.0i ) I 13 00:01:50.840 +1.484
17 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320i ) 11 00:01:51.216 +1.860
18 25 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) I 14 00:01:51.382 +2.026
19 18 Sebastian GRUNERT (Ford Focus ST170 ) I 13 00:01:51.854 +2.498
20 19 Roland ASCH (Ford Focus ST170 ) I 14 00:01:51.875 +2.519
21 16 Simon HARRISON (Honda Civic Type-R ) I 14 00:01:51.908 +2.552
22 23 Jan MAGNUSSEN (Peugeot 307 Gti ) 11 00:01:51.978 +2.622
23 27 Carl ROSENBLAD (BMW 320i ) I 13 00:01:52.341 +2.985
24 17 Toni RUOKONEN (Honda Civic Type-R ) I 13 00:01:52.666 +3.310

smiley
15-05-2004, 12:07
ja voorig LG SRW was RYDELL al goed bezig met de seat maar toen krijg hij pech ... jammer, het zou zeer mooi zijn om de seat ook altijd vooraan zien mee te strijden met de alfa's en bmw's
het zou eens wat anders zijn !!

Scapa
15-05-2004, 13:21
Het zou een goede zaak zijn voor het kampioenschap indien Seat erin zou slagen de hegemonie van BMW en Alfa te doorbreken!

gwyllion
15-05-2004, 15:39
Tijdens de tweede trainingssessie presteert Seat opnieuw bijzonder goed.

1 9 Jordi GENE (SEAT Toledo Cupra ) 11 00:01:49.490
2 11 Andy PRIAULX (BMW 320i ) 12 00:01:50.194 +0.704
3 8 Rickard RYDELL (SEAT Toledo Cupra ) 12 00:01:50.201 +0.711
4 43 Dirk MULLER (BMW 320i ) 15 00:01:50.433 +0.943
5 3 Augusto FARFUS JR. (Alfa Romeo 156 ) 11 00:01:50.509 +1.019
6 42 Jorg MULLER (BMW 320i ) 14 00:01:50.636 +1.146
7 5 Antonio GARCIA (BMW 320i ) 12 00:01:50.755 +1.265
8 10 Frank DIEFENBACHER (SEAT Toledo Cupra ) 10 00:01:50.791 +1.301
9 44 Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156 Gta ) I 15 00:01:50.810 +1.320
10 12 Kurt MOLLEKENS (BMW 320i ) 13 00:01:50.843 +1.353
11 23 Jan MAGNUSSEN (Peugeot 307 Gti ) 11 00:01:50.895 +1.405
12 2 Fabrizio GIOVANARDI (Alfa Romeo 156 ) 8 00:01:50.910 +1.420
13 1 Gabriele TARQUINI (Alfa Romeo 156 ) 5 00:01:50.920 +1.430
14 20 Tom CORONEL (BMW 320i ) I 8 00:01:51.004 +1.514
15 46 Luca RANGONI (Alfa Romeo 156 Gta ) I 11 00:01:51.107 +1.617
16 45 Michele BARTYAN (Alfa Romeo 156 Gta ) I 12 00:01:51.114 +1.624
17 27 Carl ROSENBLAD (BMW 320i ) I 14 00:01:51.267 +1.777
18 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320i ) 12 00:01:51.893 +2.403
19 25 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) I 16 00:01:52.017 +2.527
20 19 Roland ASCH (Ford Focus ST170 ) I 14 00:01:52.154 +2.664
21 14 Alessandro BALZAN (Honda Accord 2.0i ) I 10 00:01:52.226 +2.736
22 18 Sebastian GRUNERT (Ford Focus ST170 ) I 11 00:01:52.536 +3.046
23 16 Simon HARRISON (Honda Civic Type-R ) I 10 00:01:52.821 +3.331
24 17 Toni RUOKONEN (Honda Civic Type-R ) I 11 00:01:53.137 +3.647

Mistery
16-05-2004, 16:00
Priaulx won met de RBM BMW de eerste manche, en start dus in manche twee op de achtste plaats. Ryckard Rydell vertrekt dan vanop pole. Voor Kurt Mollekens werd de eerste manche ingekort tot enkele honderden meters. Toen werd hij het slachtoffer van de overmoed van de Braziliaan Farfus...

smiley
16-05-2004, 16:07
mooie derde plaats voor seat in de eerste race :applaus:

Mistery
16-05-2004, 16:16
In de tweede Manche bleek Seat helemaal niet opgewassen tegen het BMW geweld. Rydell mocht vanop pole vertrekken, maar zijn mooie liedje duurde niet lang...

smiley
16-05-2004, 18:26
ja het was wel raar zonder de rode alfa's voor aan , en de seat's tegen de bmw's was nog ongewooner eigenkijk had ik wel in de 2de race op rydell gehoopt maarja...

Mr.Dallara
17-05-2004, 15:15
Tochwel PRACHTIG dat Priaulx in z'n RBM BMW sneller over de streep kwam dan de officiële Schnitzer!

Petje af voor het ganse team RPM !!!

Mollekens daarentegen had dan weer enorme pech door het geweld van de Alfa's, anders had hij ongetwijfeld weer mooi punten kunnen scoren! Als je weet dat hij in de 2de race als laatste moet vertrekken en dan nog als 10de over de streep komt, bewijst volledig dat kurt meer dan thuis hoord in het snelle ETCC pelleton!

Scapa
17-05-2004, 15:28
RBM en Schnitzer beschikken over hetzelfde materiaal dus niet meer als logisch dat ze ook vooraan rijden. Sleurde Jörg ook geen extra lood mee?

Race accidenten gebeuren nu éénmaal in ETCC, daar wordt tenminste nog echt geraced. De fabriekspiloten voelen het niet in hun eigen portemonnee als ze crashen in tegenstelling tot FIA-GT.

FIRE
17-05-2004, 17:11
Originally posted by stijnconinx
RBM en Schnitzer beschikken over hetzelfde materiaal dus niet meer als logisch dat ze ook vooraan rijden. Sleurde Jörg ook geen extra lood mee?
Inderdaad, RBM (althans Priaulx) heeft ook het nieuwste materiaal, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Carly. Maar beschikt Mollekens over dezelfde wagen als Priaulx?

Mr.Dallara
17-05-2004, 18:44
Originally posted by stijnconinx
RBM en Schnitzer beschikken over hetzelfde materiaal dus niet meer als logisch dat ze ook vooraan rijden.

Op papier zullen ze misschien het zelfde materiaal hebben, maar ik ben er van overtuigd dat de Schnitzer's toch wel net dat beetje betere materiaal zullen hebben ;) . het is dan ook Schnitzer hé, en niet een privé team als RBM (die prachtig werken leveren!!!).

Maar beschikt Mollekens over dezelfde wagen als Priaulx?
Nee, Kurt rijd met een wagen van vorig jaar, waar enkele evo's op zitten van de 2004 versie's. maar het is dus totaal geen evenwaardige wagen als Priaulx of een Schnitzer.
En toch laat hij er zeer mooi dingen mee zien ;) !!!

Scapa
17-05-2004, 18:50
Schnitzers & RBM zijn identiek hetzelfde... BMW homologeert bepaalde onderdelen en die moeten ze gebruiken en verkopen aan de teams die met BMW rijden die ze willen. Iets dat niet gehomologeerd is mag niet gebruikt worden.

pipo
17-05-2004, 23:10
voor zover ik weet is het enige verschil tussen de Schnitzer BMW en die van RBM de schokdempers. Bij RBM Moton en bij Schnitzer Sachs.

Maarten
18-05-2004, 00:52
als ik mij niet vergis hebben ze bij RBM iets zelf ontwikkelt aan die schokdempers/ophanging

ik vind het toch een dikke prestatie dat RBM Schnitzer de loef afsteekt, want ik zie beide teams toch ook niet als gelijke! Schnitzer is Schnitzer ... RBM is RBM
Schnitzer is nog altijd meer fabriek dan RBM, dus sterk bezig daar!