Log in

View Full Version : racing tvv Chernobylkinderen

bart VDB
15-05-2004, 18:43
Tijdens de Eran-dag op woensdag 16 juni 2004 tussen 14.00 en 18.00 wordt aan jullie de mogelijkheid geboden om mee over het circuit van Zolder te rijden als passagier.
Bart Van den Broeck en Tom Segers (piloten Touring Cup) zijn bereid om telkens 1 passagier in hun racewagens te laten plaatsnemen. Zij zullen U ongetwijfeld de kick van uw leven bezorgen.
De wagens waarmee we zullen rijden zijn de Touring-Cup Megane 2004 n° 62 en de R19 Touring-Cup 2003 n°28.
De kostprijs hiervoor bedraagt € 50/ persoon (voor +/- 3 ronden) en zal VOLLEDIG geschonken worden aan de VZW CHERNOBYLKINDEREN. Deze vereniging zet zich in voor kinderen uit het gebied van de kernramp en bied jaarlijks aan +/- 165 van deze kinderen een gezondheidsvakantie aan bij Belgische gastgezinnen. (meer over Chernobyl werd hier al eens verteld in een andere tread).

* Inschrijven kan door uw naam , straat , gemeente , geboortedatum , telefoon en e-mail door te mailen naar annick@bouw-vandenbroeck.be of telefonisch op het nummer 015/22.60.64.
* De volgorde van betaling is eveneens de volgorde van deelname (wij kiezen willekeurig of u met de Megane of R19 meerijdt).
* Er zijn maximaal 50 inschrijvingen mogelijk, dus wees er snel bij.
* Bij deelname dient er een formulier van afstand van aansprakelijkheid ondertekend te worden.
* Voor de veiligheid is men verplicht om gedurende de rit een helm te dragen, deze zullen door ons ter uwer beschikking worden gesteld.(natuurlijk mag je eigen helm ook)
* Wanneer buiten onze wil om, er een technisch defekt aan 1 of beide wagens zich zou voordoen en u dus hierdoor niet zou kunnen deelnemen zal het door u betaalde inschrijvingsgeld teruggestort worden.

!! UW INSCHRIJVING IS PAS GELDIG NA BETALING VAN € 50/PERSOON OP HET REKENINGNUMMER 320-0458163-05 VAN DE VZW CHERNOBYLKINDEREN MET VERMELDING VAN UW NAAM EN "RACEN ZOLDER"

opening thread goedgekeurd door Airco , thankx.
ook dank aan Eran-racing: special to Andy Jaenen.

A.J.
03-06-2004, 01:07
Dag Bart,

heb je al kandidaten?

bart VDB
03-06-2004, 07:41
Beste Andy
We hebben momenteel een 17 - tal vaste inschrijvingen en er zijn er nog een deel (een 6 -tal) welke waarschijnlijk op de dag zelf nog gaan beslissen. Dit zijn mensen die eerst komen kijken en achteraf beslissen. Blijkbaar zijn er toch die nog nooit op een circuit geweest zijn en het toch eerst eens willen aanschouwen. Eerlijk gezegd, ik kan ze geen ongelijk geven.
Dus er zijn nog plaatsen vrij!!!
...
het initiatief gaat zeker door.

NB: Ik stuur je nog een mail met enkele praktische vragen.

Groetjes en see you in Zolder

bart VDB
11-06-2004, 15:55
Er zijn nog steeds plaatsen vrij. Mail mij en ik zorg dat je je ter plaatse nog kan inschrijven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
En denk eraan: het is voor het goede doel !!!
Tot woensdag 16/06.

bart VDB
18-06-2004, 07:44
ziehier het verslag van deze dag:

Voor de ontvangst van al onze passagiers hadden we besloten ook een pitbox te huren. Kwestie van deze mensen een 'echte' race- indruk te geven. Ook was dit gemakkelijk voor onze tankbeurten en bandenwissel.
Om 13.45 maakten wij ons klaar om de eerste passagiers mee te nemen. Om 14.00 gaven we dan het startschot om eerst twee ronden te rijden zonder medepassagier om banden warm te rijden, en zeker geen risico's te nemen met koude banden.
Wat bleek, de R 19 geen probleem. De megane echter baarde ons meteen kopzorgen. Bijna onmiddelijk na de start gaf onze display een fout van de oliedruk aan. De wagens zo goed gecheckt op voorhand en dan dit, met een groot deel wachtenden in de box of ergens rond het circuit.
Onze meegekomen mecaniekers al direkt werk en na een 10-tal minuten kon ook de megane beginnen aan zijn lange trip met vele stops.
De R 19 was toen al rustig bezig de mensen hun 'kick' te bezorgen.
We hadden besloten dat we (ik en Tom) ;elk na een 5 tal passagiers met een sessie van telkens 4 ronden; van wagen zouden wisselen.
Ook was rond 15.45 een kwartier pauze ingelast voor ons als piloot maar door de stilstand van de megane en het toch ook extra opdagen van niet op voorhand ingeschreven passagiers, besloten we geen pauze te houden, en moesten we maar blijven verder rijden.
Rond 16.30 kwam ik binnen in de pits met de megane en de R19 bleek in de box te staan. De lagers van het rechterachterwiel kapot en dus weeral werk voor de mecaniciens. Na de lagers vervangen te hebben, toch ook een tiental minuten werk, kom ook deze zijn weg weer verder zetten.
De laatste drie kwartier heeft sven , onze derde piloot voor de tien uren , ook nog een sessie gereden met de R19.
Eerlijk gezegd was ik blij toen ik om 18.00 u de vlag voor ogen zag. We waren eigenlijk continu aan het rijden vanaf 14.00 u en de vele pitstops maken het ook wel vermoeiend. Eens je aan het rijden was viel de warmte in de wagens nogal mee; maar telkens bij een stop viel de warmte precies ineens op je lichaam.
Ons doel was bereikt: zoveel mogelijk mensen als passagier laten meerijden.
Wat ook belangrijk is natuurlijk was het enthousiasme bij onze passagiers: deze mensen waren allemaal zeer tevreden en enkele bijna zelfs door het dolle heen. Niemand was ontevreden en er waren er velen met de vraag naar meer.
Dus één ding is zeker: hier waren veel mensen die nog nooit een circuit van kortbij gezien hadden, maar het in de toekomst nog veel zullen verkennen. Door deze ritten werden er toch weer heel wat autosportfans 'geboren', en dit is altijd positief.
Na afloop bleek ook de juiste opbrengst voor de VZW Chernobylkinderen, want hier was het tenslotte toch om te doen.
Deze dag bracht 1400 euro op voor de organisatie. Een bedrag dat ze zeker nuttig zullen spenderen.

Namens de organisatie VZW Chernobylkinderen dank aan alle mensen die deze dag hebben mogelijk gemaakt.

Scapa
18-06-2004, 08:41
Mooi initiatief! Proficiat mannen, echte promotie voor de autosport :applaus:

GM RACING
18-06-2004, 09:23
proficiat Bart ! U heeft het hart op de juiste plaats maar dit wist ik al......
:)
Groeten en tot ziens!
Luc
GM RACING